Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tweedehands wasmachine met garantie?

Geplaatst door: neut005 op: 22-04-2010 21:55
Solina Witgoed uit Nieuw Weteringen adverteert volop op Marktplaats met mooie tweedehands wasmachines en drogers voor redelijke prijzen met bezorging (30 euro) en 3 maanden garantie. De levering van de Siemens was snel geregeld: de volgende dag maar na een week stopte de trommel met draaien. Soms deed ie het een beetje maar meestal helemaal niet. Na vele malen bellen naar een 06 nr waarin de verkoper telkens aangeeft terug te bellen (zit in de auto, bezig met een klant etc) en dit dus niet doet, eindelijk een afspraak geregeld met een 'monteur'. Weer een ochtend gewacht en de 'monteur' keek er even (vanaf een afstand van een meter) naar en zou 'een onderdeel' bestellen en contact opnemen. Niet dus. Weer herhaaldelijk bellen en zeuren en wachten. De verkoper komt uiteindelijk langs en we mogen wel heel blij zijn dat hij nog wil komen om 22:15 (terwijl de afspraak 's middags was) en constateert dat de machine kapot is. Machine werd meegenomen (moest zelf helpen sjouwen terwijl dit eigenljk niet de bedoeling was). Om ons te helpen (en hij de storing niet kan vinden) krijgen we enkele dagen later een vervangende machine. Die moet ik ook weer omhoog sjouwen ("sorry ik heb maar 1 man lopen") maar ja we willen toch wel eens wassen. Uit deze machine komt alleen maar gruis en 'wast' uiteindelijk maar 1 keer redelijk. Hierna is het ook weer gebeurd. Ik had mijn buik er van vol want de verkoper 'is nog bezig' om de eerste machine te repareren en die moeten we dan weer even naar boven sjouwen en dan is ie 'echt goed'. En als ie toch niet goed is dan? Beginnen we zeker vrolijk opnieuw? Toch maar een nieuwe machine gekocht en de oude door de verkoper omlaag laten sjouwen. Na heel veel discussie uiteindelijk de oude machine weer laten ophalen door de verkoper voor 175,- Verlies: 80,- en een enorme berg ergernis door het niet nakomen van afspraken en valse beloften. Mijn advies dus: Solina Witgoed? NIET DOEN!
Reactie door read op 23-04-2010 17:29
neut005 Dat lijkt me een verstandig besluit om geen zaken meer te doen met Solina Witgoed uit Nieuw Weteringen. Neem nog maar een neutje zou ik zeggen. Pedro.
Reactie door knoop4x9 op 23-04-2010 19:17
Ja met schade en schande moet je het leren, Maar als je zelf goed thuis bent in sleutelen aan dat soort machienes kan het misschien de moeite waard zijn dus opletten op lager speling van motor en trommel en v snaar en hoe het er inwendig uitziet dus nergens kalkaanslag,krijg je daar niet de gelegenhijd voor, niet doen. Mvrgrt
Reactie door mickey033 op 21-08-2010 15:55
Ik ben het helemaal met je eens neut005. Ik heb ook slechte ervaringen gehad met Solina Witgoed. De eigenaar genaamd "Abdoel" is een marokaanse man die valse beloftes maakt en zijn afspraken nooit na komt. Deze man heeft nu een winkel in Leiden onder de naam WITGOED LEIDEN. Hij is pas gestart met zijn winkel en ik hoor nu al zó veel klachten; snelle service, maar géén goede apparaten. Pas dus op met het kopen bij WITGOED LEIDEN. Ook op marktplaats adverteerd hij onder de namen: "witgoed rotterdam", "witgoed amsterdam", "goedkoop witgoed" en vast nog wel meer namen. Mensen pas dus op met het kopen van witgoed bij deze man genaamd "Abdoel".
Reactie door zwaardvis op 22-08-2010 10:14
Wasmachines lijken me ook gen artikel die je tweedehands moet kopen en nieuwe zijn helemaal niet zo duur. Waarom zou iemand de vorige machine wegdoen? Omdat hij zo fantastisch wast? Omdat de kleur wit niet mooi is? Volgens mij gebruiken mensen wasmachines net zo lang totdat hij dood is. Of de eigenaar zelf natuurlijk. Maar wilt u een wasmachine die van een oud vrouwtje is geweest?
Reactie door mulaks op 30-08-2010 13:25
Heb hetzelfde probleem. Zeer veel nummers en verschillende advertenties. Heb ook met de verhuurder van zijn bedrijf gebeld en die weet het ook niet goed. Hij heeft me wel verteld dat hij een loods in Nieuwe Wetering heeft en een winkel in Leiden (Herensingel 7). Heb een maand geleden ook nog een monteur aan de lijn gekregen, die aardig leek en een vakantiekracht maar uiteindelijk geen resultaat. Wij hebben een miele wasmachine laten bezorgen. De wasmachine stinkt van binnen en stopt niet met het wasprogramma en later bleek het ook niet exact de wasmachine die in de advertentie stond. Wat ik wil is dat hij de wasmachine terug neemt en mijn geld terug geeft en dan wil ik niks meer met hem te maken hebben. Maar ik krijg hem niet te pakken en de politie vindt dit niet hun gebied en juridische telefoon geeft ook een verhaal waar ik weinig mee kan. Als iemand stappen wilt ondernemen kunnen we dat wellicht gezamenlijk aanpakken.
Reactie door invalide op 01-09-2010 18:25
Een reparateur die veel werk voor diverse winkels verricht heeft wel goede gebruikte en repareerde wel, dus niet op marktplaats zoeken als je 2e hands wilt maar bij bekende goede reparatie werkplaats. Maar als ik lees €175 en €80 verlies, ik vind €255,- wel erg veel. Ik weet dat je een nieuwe Samsung voor minder dan €300,- met 2 jaar garantie kunt laten bezorgen! Dus waarom deze dure? Koop alleen bij vertrouwde adressen en geen handelaren zoals deze.
Reactie door desiree77 op 03-01-2012 20:26
Heel herkenbaar. Ik heb in november een Miele droger via hem gekocht die stonk, en het niet deed. Kreeg een andere, maar die begaf het na drie droogbeurten. Nu is hij niet meer bereikbaar. Inderdaad een Marokkaanse man, met plat (Amsterdams) accent, baard, eind 20 begin 30. Ik heb aangifte gedaan van internetoplichting maar de politie kan niets doen. SOLINA WITGOED, aka: WITGOED TRADE LEIDEN ANDALUCIA TRADE adres: Korte Dwarsweg 4 2376BK Nieuwe Wetering Heeft meerdere mobiele nummers maar zijn privenummer is: 0658823011. Daarnaast opereert hij op Marktplaats met nummer: 0644480182.
Reactie door desiree77 op 03-01-2012 20:55
Quote: mulaks schreef op maandag 30 aug 2010, 13:25: Heb hetzelfde probleem. Zeer veel nummers en verschillende advertenties. Heb ook met de verhuurder van zijn bedrijf gebeld en die weet het ook niet goed. Hij heeft me wel verteld dat hij een loods in Nieuwe Wetering heeft en een winkel in Leiden (Herensingel 7). Heb een maand geleden ook nog een monteur aan de lijn gekregen, die aardig leek en een vakantiekracht maar uiteindelijk geen resultaat. Wij hebben een miele wasmachine laten bezorgen. De wasmachine stinkt van binnen en stopt niet met het wasprogramma en later bleek het ook niet exact de wasmachine die in de advertentie stond. Wat ik wil is dat hij de wasmachine terug neemt en mijn geld terug geeft en dan wil ik niks meer met hem te maken hebben. Maar ik krijg hem niet te pakken en de politie vindt dit niet hun gebied en juridische telefoon geeft ook een verhaal waar ik weinig mee kan. Als iemand stappen wilt ondernemen kunnen we dat wellicht gezamenlijk aanpakken.einde Quote Als er meerdere mensen zijn die stappen willen ondernemen sluit ik mij ook aan. Ik heb vrijdag 13 januari as een afspraak bij het juridisch loket hierover.
Reactie door neut005 op 05-01-2012 12:07
Nog even in reactie op 'invalide' die beter vindt dat je een nieuwe wasmachine voor 300,- kunt kopen: In principe heb je gelijk. Dat dacht ik in 1e instantie ook. Nadeel is dat de specificaties van zo'n goedkope machine veel lager liggen (laadgewicht wasgoed, aantal toeren, etc.). Als ik een wasmachine naar mijn wensen nieuw had gekocht (wat ik uiteindelijk ook heb gedaan), zou ik tussen de 600,- en 900,- kwijt zijn geweest. Een voordelige 2e hands wordt dan een stuk aantrekkelijker.
Reactie door eva369 op 10-01-2012 09:24
ik snap inderdaad ook niet waarom iemand zijn oude nog goed werkende wasmaschine weg zou doen. hooguit als blijkt dat je enorme gezinsuitbereiding krijgt (zoals die vrouw die een vierling kreeg) of als je overlijd of gaat samenwonen. ik denk dat je dan beter gewoon een nieuwe kunt kopen.
Reactie door marjon1 op 10-01-2012 14:35
Quote: desiree77 schreef op dinsdag 3 jan 2012, 20:26: Heel herkenbaar. Ik heb in november een Miele droger via hem gekocht die stonk, en het niet deed. Kreeg een andere, maar die begaf het na drie droogbeurten. Nu is hij niet meer bereikbaar. Inderdaad een Marokkaanse man, met plat (Amsterdams) accent, baard, eind 20 begin 30. Ik heb aangifte gedaan van internetoplichting maar de politie kan niets doen. SOLINA WITGOED, aka: WITGOED TRADE LEIDEN ANDALUCIA TRADE adres: Korte Dwarsweg 4 2376BK Nieuwe Wetering Heeft meerdere mobiele nummers maar zijn privenummer is: 0658823011. Daarnaast opereert hij op Marktplaats met nummer: 0644480182. einde Quote Onder de naam Sam.
Reactie door abdel001 op 05-02-2012 15:07
Beste mensen een verhaal heeft nooit een kant, en ik zou graag de andere kant van het verhaal laten weten, van de eerste klant weet ik het nog heel goed, ik had hem een Siemens geleverd die volgens hem niet goed werk, die man belde me en ik zei ik kan een leen machine leveren tot die van u gemaakt is. maar die klant had geen zin om met me mee te tillen omhoog en om laag. hij is er bij vergeten te vertellen dat ik niets vraag voor het om hoog brengen van de machine als die twee hoog moet dat doe ik gratis en dan moet die niet gaan zeuren als hij mij moet helpen om de machine naar beneden te brengen als die stuk is. en over afspraak niet na komen ik stond in de file want ik had met hem tussen 6en9 in de avond afgesproken en dat werd 10uur in de avond, maar ik ben wel geweest en omdat hij niet wou wachten tot zijn machine gemaakt was heeft de klant zelf een voorstel gedaan en ik ging er mee akkoord. de laatste klant met haar miele droger haar verhaal klopt echt van geen kant, en ze mag van mij zeker stappen ondernemen. ze belde mij dat de miele droger het niet deed en ik ben bij haar geweest, en wat blijkt de miele droger deed het en ze stond naast me en zei OOH bij mij deed die het echt niet..twee dagen later belde ze weer dat die lawaai maakt en stinkt en dat ze geld terug wou...ik zei dat doe ik niet maar ik kan je een andere in de plaats geven, en dat heb ik ook gedaan ik heb haar een andere gebracht echt bijna nieuw en super schoon zodat ze tevreden zou zijn, anderhalf maand later belt ze me weer dat ze de droger niet meer warm wordt en dat ze haar geld terug wil, ik vroeg of de droger het wel deed toen ik hem bracht de antwoord was ja maar eb hem maar drie keer gebruikt!!!!!!!in anderhalfmaand!!!!! maar ja dat zijn haar woorden, ik zei ik denk dat je t veel kleren in heb gedaan waardoor die te heet is geworden en de verwarmings sensors kappot zijn gegaan, en ik kan ze komen vervangen voor je...maar ze wilde daar niet aan mee werken want ze wilde haar geld terug...mijn antwoord was ik geef geen geld terug en dat weet je bij aankoop..en de garantie is drie maanden en als er iets is in die drie maanden moet ik het apparaat of maken of vervangen en geen geld terug, en als men dat niet wil dan moet die inderdaad geen tweedehands kopen en overigens bij nieuw krijg je ook een ander en geen geld terug. en als men mijn gegevens wil die zijn bekend bij marktplaats en de kamer van koophandel onder de naam outlet leiden op de hooigracht 18 in leiden. Tel:0658823011. nog maals het is makkelijk om iemand oplichter te noemen als je je zin niet krijgt en vergeet de waarheid te vertellen. en mocht nog iemand zijn die vindt dat ik hem heb opgelicht reageer dan en we lossen het op of via hier of via tel. dan kan iedereen het op deze site volgen en kunnen ze echt oordelen. dus nog maals ik geef geen geld terug en als er iets is wil ik het graag maken of vervangen.
Reactie door desiree77 op 05-02-2012 15:43
En dan mij betichten dat ik teveel was in de droger stop... laat me niet lachen! En ik heb de droger inderdaad maar drie keer gebruikt, maar niet in anderhalve maand zoals u hier liegt, maar anderhalve week!!!
Reactie door desiree77 op 05-02-2012 15:47
Quote: abdel001 schreef op zondag 5 feb 2012, 15:07: Beste mensen een verhaal heeft nooit een kant, en ik zou graag de andere kant van het verhaal laten weten, van de eerste klant weet ik het nog heel goed, ik had hem een Siemens geleverd die volgens hem niet goed werk, die man belde me en ik zei ik kan een leen machine leveren tot die van u gemaakt is. maar die klant had geen zin om met me mee te tillen omhoog en om laag. hij is er bij vergeten te vertellen dat ik niets vraag voor het om hoog brengen van de machine als die twee hoog moet dat doe ik gratis en dan moet die niet gaan zeuren als hij mij moet helpen om de machine naar beneden te brengen als die stuk is. en over afspraak niet na komen ik stond in de file want ik had met hem tussen 6en9 in de avond afgesproken en dat werd 10uur in de avond, maar ik ben wel geweest en omdat hij niet wou wachten tot zijn machine gemaakt was heeft de klant zelf een voorstel gedaan en ik ging er mee akkoord. de laatste klant met haar miele droger haar verhaal klopt echt van geen kant, en ze mag van mij zeker stappen ondernemen. ze belde mij dat de miele droger het niet deed en ik ben bij haar geweest, en wat blijkt de miele droger deed het en ze stond naast me en zei OOH bij mij deed die het echt niet..twee dagen later belde ze weer dat die lawaai maakt en stinkt en dat ze geld terug wou...ik zei dat doe ik niet maar ik kan je een andere in de plaats geven, en dat heb ik ook gedaan ik heb haar een andere gebracht echt bijna nieuw en super schoon zodat ze tevreden zou zijn, anderhalf maand later belt ze me weer dat ze de droger niet meer warm wordt en dat ze haar geld terug wil, ik vroeg of de droger het wel deed toen ik hem bracht de antwoord was ja maar eb hem maar drie keer gebruikt!!!!!!!in anderhalfmaand!!!!! maar ja dat zijn haar woorden, ik zei ik denk dat je t veel kleren in heb gedaan waardoor die te heet is geworden en de verwarmings sensors kappot zijn gegaan, en ik kan ze komen vervangen voor je...maar ze wilde daar niet aan mee werken want ze wilde haar geld terug...mijn antwoord was ik geef geen geld terug en dat weet je bij aankoop..en de garantie is drie maanden en als er iets is in die drie maanden moet ik het apparaat of maken of vervangen en geen geld terug, en als men dat niet wil dan moet die inderdaad geen tweedehands kopen en overigens bij nieuw krijg je ook een ander en geen geld terug. en als men mijn gegevens wil die zijn bekend bij marktplaats en de kamer van koophandel onder de naam outlet leiden op de hooigracht 18 in leiden. Tel:0658823011. nog maals het is makkelijk om iemand oplichter te noemen als je je zin niet krijgt en vergeet de waarheid te vertellen. en mocht nog iemand zijn die vindt dat ik hem heb opgelicht reageer dan en we lossen het op of via hier of via tel. dan kan iedereen het op deze site volgen en kunnen ze echt oordelen. dus nog maals ik geef geen geld terug en als er iets is wil ik het graag maken of vervangen. einde Quote Het is niet te geloven! U reageert zo maar! Vanaf december probeer ik u al te pakken te krijgen op verschillende nummers. Heb vele malen voicemailberichten ingesproken en u belt niet terug. Sja lekker makkelijk om dan te zeggen dat u de machine komt repareren. En dan ook nog mij betichten dat mijn verhaal niet klopt?!? Feit: ik heb betaald voor een werkende droger. Feit: u heeft mij tot twee keer toe een machine geleverd die niet werkt. Feit: u heeft het nog steeds niet opgelost. Feit: Ik heb de droger slechts drie keer gebruikt, en niet in 1,5e maand zoals u hier ronduit liegt, maar in anderhalve week. Ik sluit me aan bij Eva en Zwaardvis: koop nooit een tweedehands droger, en zeker niet bij Solina Witgoed.
Reactie door neut005 op 05-02-2012 15:58
Het feit dat de bedrijfsnaam, adressen en telefoonnummers al zo vaak veranderen zegt eigenlijk al genoeg. De bedrijfspolicy lijkt erop gericht te zijn om ondeugdelijke en afgedankte apparatuur te leveren. Als de klant dan klaagt, lever je gewoon een ander defect apparaat onder het mom van 'garantie'. Dit houdt je vervolgens net zolang vol totdat de klant het opgeeft. Abdel klaagt dat maar één kant van het verhaal wordt belicht en dat dit niet waarheidsgetrouw zou zijn. Opvallend is dan wel dat er zoveel ontevreden klanten zijn. Nog niet één positieve klantreactie heb ik gezien over het bedrijf van Abdel. Mensen, trap er niet in!!! Koop geen spullen van deze man!!!
Reactie door abdel001 op 05-02-2012 17:58
mijn bedrijfsnaam is een keer veranderd omdat ik verhuisd ben, en wat de droger betreft de miele droger deed het en u zei van niet en de andere droger deed het drie keer dus er is bij u geen kappot droger geleverd hij is binnen de garantie kappot gegaan en dan moet ik de mogelijkheid krijgen hem te maken, nogmaals je kan me blijven bellen met de vraag je geld terug te geven dat gaat niet, ik wil nog maals de droger voor je maken. En het was echt geen anderhalf week maar echt op zijn minst een maand, als het geen ander half maand is.
Reactie door neut005 op 05-02-2012 18:51
Quote: abdel001 schreef op zondag 5 feb 2012, 17:58: mijn bedrijfsnaam is een keer veranderd omdat ik verhuisd ben, en wat de droger betreft de miele droger deed het en u zei van niet en de andere droger deed het drie keer dus er is bij u geen kappot droger geleverd hij is binnen de garantie kappot gegaan en dan moet ik de mogelijkheid krijgen hem te maken, nogmaals je kan me blijven bellen met de vraag je geld terug te geven dat gaat niet, ik wil nog maals de droger voor je maken. En het was echt geen anderhalf week maar echt op zijn minst een maand, als het geen ander half maand is.einde Quote Jammer dat u zo'n selectief geheugen en merkwaardig kwaliteitsbesef heeft. Een wasmachine (het was namelijk geen droger maar een wasmachine) die het 3 keer doet is toch geen goede machine? Dat we deze machine pas na enkele weken bij u kwijt konden, was doordat u uw afspraken 'om te repareren' niet na kwam. Telkens een wasmachine na 'reparatie' omhoog naar zolder sjouwen totdat de garantietermijn voorbij is, vond en vind ik geen optie. En maar weer proberen zeker of het dit maal wel goed is zeker.
Reactie door abdel001 op 05-02-2012 22:17
Quote: neut005 schreef op zondag 5 feb 2012, 18:51: Quote: abdel001 schreef op zondag 5 feb 2012, 17:58: mijn bedrijfsnaam is een keer veranderd omdat ik verhuisd ben, en wat de droger betreft de miele droger deed het en u zei van niet en de andere droger deed het drie keer dus er is bij u geen kappot droger geleverd hij is binnen de garantie kappot gegaan en dan moet ik de mogelijkheid krijgen hem te maken, nogmaals je kan me blijven bellen met de vraag je geld terug te geven dat gaat niet, ik wil nog maals de droger voor je maken. En het was echt geen anderhalf week maar echt op zijn minst een maand, als het geen ander half maand is.einde Quote Jammer dat u zo'n selectief geheugen en merkwaardig kwaliteitsbesef heeft. Een wasmachine (het was namelijk geen droger maar een wasmachine) die het 3 keer doet is toch geen goede machine? Dat we deze machine pas na enkele weken bij u kwijt konden, was doordat u uw afspraken 'om te repareren' niet na kwam. Telkens een wasmachine na 'reparatie' omhoog naar zolder sjouwen totdat de garantietermijn voorbij is, vond en vind ik geen optie. En maar weer proberen zeker of het dit maal wel goed is zeker. einde Quote ik had het niet tegen u maar tegen die dame die van mij een droger had gekocht.
Reactie door neut005 op 05-02-2012 22:24
Oh sorry, één van uw andere tevreden klanten.
Reactie door desiree77 op 07-02-2012 12:28
Quote: abdel001 schreef op zondag 5 feb 2012, 22:17: Quote: neut005 schreef op zondag 5 feb 2012, 18:51: Quote: abdel001 schreef op zondag 5 feb 2012, 17:58: mijn bedrijfsnaam is een keer veranderd omdat ik verhuisd ben, en wat de droger betreft de miele droger deed het en u zei van niet en de andere droger deed het drie keer dus er is bij u geen kappot droger geleverd hij is binnen de garantie kappot gegaan en dan moet ik de mogelijkheid krijgen hem te maken, nogmaals je kan me blijven bellen met de vraag je geld terug te geven dat gaat niet, ik wil nog maals de droger voor je maken. En het was echt geen anderhalf week maar echt op zijn minst een maand, als het geen ander half maand is.einde Quote Jammer dat u zo'n selectief geheugen en merkwaardig kwaliteitsbesef heeft. Een wasmachine (het was namelijk geen droger maar een wasmachine) die het 3 keer doet is toch geen goede machine? Dat we deze machine pas na enkele weken bij u kwijt konden, was doordat u uw afspraken 'om te repareren' niet na kwam. Telkens een wasmachine na 'reparatie' omhoog naar zolder sjouwen totdat de garantietermijn voorbij is, vond en vind ik geen optie. En maar weer proberen zeker of het dit maal wel goed is zeker. einde Quote ik had het niet tegen u maar tegen die dame die van mij een droger had gekocht. einde Quote Selectief geheugen indeed! U zou mij tergugbellen om de droger te repareren. U zou even naar de werkplaats gaan om 'iets te bekijken of te overleggen" Vervolgens probeer ik u te bereiken en u drukt me gewoon weg, beantwoordt mijn smsjes en telefoontjes niet. Natuurlijk zeg ik na verloop van tijd op uw voicemail uit frustratiue dat ik mijn geld terug wil! U denkt toch niet echt dat ik twee maanden een kapotte droger laat staan? Die heb ik ondertiussen zelf laten repareren en het was niet het verwarmingselement maar een electriciteitsdraadje dat los hing en de pluisfilter. "Bijna nieuw" Sure......!
Reactie door anoniem21 op 14-03-2012 01:54
Wij hebben vanmiddag een wasmachine besteld bij Solina Witgoed. De wasmachine zou tussen 18.00/21.00 geleverd worden, vreemde tijd voor een levering, maar waren erg opgelucht dat die als nog geleverd werd, aangezien de was zich begon op te stapelen. 22.00 hebben we dan eindelijk onze wasmachine geleverd gekregen, hij kwam hem netjes na ons huis brengen, maar had niet verwacht dat deze ook naar boven gebracht moest worden, ook dit was geen probleem voor de man. Toen hij de wasmachine op z'n plaats probeerde te zetten, viel het een en ander al half uit elkaar aan de onderkant, dit drukte die er maar even gauw weer op, met hoop dat ik dit niet gezien had. Als installateur heb je gereedschap nodig toch? Deze man had geen enkel gereedschap op zak, en vroeg mij van alles, ''schaar''schroevendraaiers''mes''stekkerdoos. Toen de man aan het werk ging, werd die behoorlijk zenuwachtig en liet van alles uit z'n handen vallen, hij ging hard handig met de wasmachine om alsof het al als schroot verklaard was door hem. De man zei dat ik de wasmachine even moest laten draaien, omdat het water erin moest lopen, zo dat de stinkende lucht eruit zou verdwijnen. Toen ik de man het geld overhandigde vroeg ik naar het ''schriftelijke garantiebewijs'' zijn antwoord hier op was: Sorry maar dit doen wij niet meer schriftelijk, omdat we in het verleden meerdere malen problemen hebben gehad met klanten die er enorm gebruik van maakte, u gegevens staan geregistreerd in onze computer, u kunt altijd contact met ons opnemen. Toen de man ons huis verliet, ben ik de wasmachine grondig gaan bekijken, en ben me kapot geschrokken, tussen de randen zit een laag schimmel en aangekoekte troep. Het laatje waar je, je wasverzachter en wasmiddel in moet doen waren onwijs smerig, en zat nog oude wasmiddel klonten in, onwijs verroest allemaal, en brokkelt aan alle kanten af. De wasmachine maakt een onwijze kabaal, en neemt geen water op. Nou heb ik deze foto's online gezet omdat ik dit graag wil delen met de andere mensen. En misschien dat de verkoper zelf ook eens even deze foto's goed kan gaan bekijken en zich kan gaan afvragen wat die nou eigenlijk de mensen voor wasmachines geeft. Ik had nog beter een wasmachine uit een tweedehands winkeltje kunnen aanschaffen die zijn misschien 3/4jr. oud maar zelfs deze wasmachines zijn nog SCHOON! Vreemd dat op de marktplaats advertentie aangegeven conditie: zo goed als nieuw Hier de link met de foto's van mijn NIEUWE wasmachine! =: http://imageshack.us/g/717/sam4130q.jpg/ Gr.
Reactie door tot15karakters op 14-03-2012 09:20
Eerste reactie April 2010 dus 2 jaren oud.... En je weet dat je gebruikt koopt dus hogere kans op defecten. Het zijn meestal ingeruilde die naar de handel gaan. Ik lever als nieuw verkoper ook diverse machines die ik moet retour nemen aan dit soort 2e hands handelaren, 70% oud ijzer en rond de 30% is herstelbaar en opnieuw verkoopbaar. Met gebruikte delen herstellen is soms voordeliger en ik begin er niet aan. En als een handelaar niet per 06 te bereiken is, meestal kun je het ook via Email sturen...
Reactie door valerius-2 op 14-03-2012 13:21
Vreemd dat op de marktplaats advertentie aangegeven conditie: zo goed als nieuw Hoe kan iets zo goed als nieuw zijn, dat zijn dus echt dingen waar je nooit moet intrappen. Goede wijn behoeft geen krans!
Reactie door pvisser op 02-04-2012 11:27
hallo mij over kwam het zelfde kocht via marktplaats een wasmachine bij hem hij heeft de naam sam op marktplaats en toen ik hem belde neemt hij op met witgoed trade zijn nummer 06-44480182 en 06-58823011 beantwoord hij niet kreeg een hand geschreven bonnetje daar staat het volgende adres op icooiplein of kooiplein 8 te leiden op dit kun je slecht terug vinden en er is ook niks bij de kamer van koophandel bekend over deze man dat hij een bedrijf heeft ik kocht dus een bouwknecht wasmachine op 24-3-2012 die werd op 26-3-2012 geleverd leek eerst prima maar op 1-4-2012 begon hij een storing melding te geven (dit is geen april grap) hem gebeld maar na 10 keer gebeld te hebben heeft hij de voicemail gewijzigd en komt de naam witgoed trade niet meer voor ik heb inmiddels aangifte gedaan via https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml en eerst even gebeld met de politie die gaven aan dit te doen en als er meer klachten zijn ze stappen onder nemen dus ook de site van kassa vermeld met klachten DUS MENSEN KOOP NIKS BIJ DEZE MAN
Reactie door desiree77 op 02-04-2012 16:33
Dag PVisser en anoniem22, Wat vervelend dat jullie hetzelfde is gebeurd. Ik heb in januari ook aangifte gedaan, werd echter doorverwezen naar juridisch loket. Daar gaven zij het advies om er een zaak van te maken indien meerdere mensen dit wilden doen. Er zijn hier dus al meerdere klachten en de meeste dateren van eind vorige jaar / begin dit jaar, dus recent. Het gaat mij niet eens meer om het geld, maar het is voor mij een principekwesitie geworden. Ik vind het schandalig dat deze meneer-de-zakenman-Abdel zo maar door kan gaan op Marktplaats met zijn louche praktijken. Iedere keer onder een andere naam adverteren, verschillende bexrijfsnamen bij de KvK, advertenties snel verwijderen, allemaal verschillende mobiele nummers, misleidende advertenties. Vervolgens voor klachten onbereikbaar en mij de schuld geven via deze website. Ik ben nog vergeten te melden dat wij destijds 2 drogers hebben gekocht: 1 voor mijzelf en 1 voor mijn oma. Ook deze droger doet het niet - deze klachten berusten dus niet op louter toeval, maar er zijn veel mensen met dezelfde klachten. Ik ben bereid naar het gerecht te gaan als meer mensen hiervoor open staan. Vriendelijke groet, D
Reactie door pvisser op 02-04-2012 18:37
hallo desiree77 hij belde mij zomaar terug en stond vanmiddag op de stoep met een ander machien heb hem eens gezegt hoe ik er over dacht en nu staat er op de bon binnen de garantie weer stuk krijg ik mijn geld terug latten we hopen dat het goet komt wacht nog op antwoord van marktplaats pvisser
Reactie door mickey033 op 04-04-2012 16:05
Hij heeft nu een winkel op de kooilaan in Leiden. Echt ongelofelijk dat hij zo lang door kan gaan met mensen oplichten. Ik ben 2 jaar geleden door hem opgelicht, en zie dat hij nog steeds bezig is met zijn praktijken. Jammer dat niemand er wat aan doet en deze man gewoon zijn gang kan gaan.
Reactie door neut005 op 06-04-2012 13:37
Ik heb geprobeerd deze adverteerder van Marktplaats te weren. Dit doen ze pas echter als er meerdere klachten. Een verwijzing naar dit forum is niet genoeg. Dus: stuur ook een mail naar Marktplaats met een klacht over deze 'handelaar' om zo te voorkomenn dat nog meer mensen worden gedupeerd. =========================================================== Hier de reactie van Marktplaats: Onderwerp: De aanbieder 'Salie' welke adverteert onder de handelsnamen Solina Witgoed, W... [Referentienummer: 120402-001661: Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat deze adverteerder ondeugdelijke goederen levert. Het is een ernstige zaak wanneer adverteerders worden beschuldigd van oplichting. Wij nemen dergelijke meldingen dan ook zeer serieus. Wij kunnen deze adverteerder echter niet op basis van uw bevindingen weren van de site. Zodra we meerdere klachten ontvangen over dezelfde adverteerder, ondernemen we gerichte stappen om deze adverteerder te weren. We raden gedupeerden altijd aan om aangifte te doen als dit nog niet is gebeurd, en vervolgens de politie contact met ons op te laten nemen via het contactformulier op de site. Het is van belang dat het advertentienummer aan de politie wordt doorgegeven. Wij kunnen dan heel gemakkelijk eventuele gegevens van de adverteerder doorgeven aan de politie, zodat zij dit verder kunnen onderzoeken. Marktplaats werkt altijd mee aan dergelijke politie-onderzoeken.
Reactie door peterhuting op 06-04-2012 13:32
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en heb eergisteren aangifte gedaan bij de politie. Ik wil graag al uw verklaringen verzamelen om zo een goed dossier op te bouwen over deze oplichter, dat ik aan de politie kan overhandigen. Kunt u mij een uitgebreide uitleg van uw problemen met deze man e-mailen? Alvast bedankt.
Reactie door peterhuting op 09-04-2012 15:55
Ik heb ondertussen contact gehad met Abdul en er is tot twee maal toe een monteur bij mijn machine geweest. Hij werkt nu naar behoren. Als excuses voor de matige service heeft Abdoel me 3 maanden extra garantie gegeven (op papier) en meerdere malen uitgebreid zijn excuses aangeboden. Ik denk dat deze man geen oplichter is. Hij heeft zijn communicatie gewoon niet goed op orde. Het was een boel gedoe, maar ik heb uiteindelijk wel een goedkope wasmachine die goed werkt en hopelijk nog lang mee gaat.
Reactie door neut005 op 09-04-2012 16:53
Dus peterhuting, NADAT u aangifte had gedaan bij de politie is communicatie en service ineens wél mogelijk? Hoe vindt u dit zelf klinken? Mij komt het in ieder geval bekend voor. Deze man verkoopt gewoon rotzooi. Als je het treft, doet de aankoop het misschien een tijdje. In ieder geval tot na de 'garantie' periode van 3 maanden. En anders wordt je aan het lijntje gehouden of krijg je telkens een ander apparaat aangeboden. Net zolang totdat er eentje tussen zit die het iets langer volhoudt. Hopen dat de machine het dit keer bij u wel langer volhoudt.
Reactie door mickey033 op 13-04-2012 14:29
Geen oplichter?? Adverteren onder verschillende namen, verschillende telefoonnummers, verschillende advertenties, machines leveren die het niet eens doen, niet bereikbaar enz... Duidelijk een oplichter.
Reactie door zoekster op 13-04-2012 17:16
Quote: peterhuting schreef op vrijdag 6 apr 2012, 13:32: Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en heb eergisteren aangifte gedaan bij de politie. Ik wil graag al uw verklaringen verzamelen om zo een goed dossier op te bouwen over deze oplichter, dat ik aan de politie kan overhandigen. Kunt u mij een uitgebreide uitleg van uw problemen met deze man e-mailen? Alvast bedankt. einde Quote Quote: peterhuting schreef op maandag 9 apr 2012, 15:55: Ik heb ondertussen contact gehad met Abdul en er is tot twee maal toe een monteur bij mijn machine geweest. Hij werkt nu naar behoren. Als excuses voor de matige service heeft Abdoel me 3 maanden extra garantie gegeven (op papier) en meerdere malen uitgebreid zijn excuses aangeboden. Ik denk dat deze man geen oplichter is. Hij heeft zijn communicatie gewoon niet goed op orde. Het was een boel gedoe, maar ik heb uiteindelijk wel een goedkope wasmachine die goed werkt en hopelijk nog lang mee gaat.einde Quote Omdat jouw probleem onder druk van een aangifte is opgelost, is die man ineens geen oplichter meer maar iemand met een communicatie probleem? Wat ongelovelijk hypocriet. De problemen die anderen met Abdoel hebben vind je zeker ook niet meer zo interessant? Toen je zelf nog in de problemen zat wilde je ze wat graag voor je karretje spannen. Bah!
Reactie door ans2012 op 14-05-2012 10:25
Beste allen, Deze meneer is wel degelijk een oplichter. Ik ga vandaag alsnog aangifte doen. Ik heb vrijdag 16 maart een wasmachine gekocht. Hij kon het niet aansluiten, er moest een electricien langskomen. De wasmachine waste "prima" maar wilde niet centrifugeren. Ik heb deze meneer ontelbare keren gebeld, alvorens hem aan de lijn te krijgen. 1.Goed, er zou een monteur langskomen op vrijdag 30 maart. Niet op komen dagen. Boos gebeld. 2. Meneer biedt zijn excuses aan, er zou dinsdag iemand langskomen. Weer niemand. 3.Vrijdag heeft mijn man boos gebeld en hij zou persoonlijk langskomen. Weer niks. 4.En omdat je dertig keer moet bellen om iemand te spreken te krijgen, hebben we weer een afspraak gemaakt voor afgelopen vrijdag 11 mei. 5. Er kwam niemand, weer belooft hij persoonlijk langs te komen, weer niks. Hij is een oplichter, die zich niet schaamt Het is goed om afspraken te maken en dan drie maanden niet te komen en je dan te beroepen dat de garantietermijn is verstreken. Maar deze wasmachine heeft geen 1 keer naar behoren gefunctioneerd. Dat is oplichting. Je belooft een goede wasmachine te leveren. En 3 maanden garantie. Ik krijg een defecte machine, geen service conform de garantie en deze man liegt waar je bij staat dat hij zel komt als de monteur weer eens niet opdaagt. Hij heeft geen enkele monteur in dienst, hij doet alles zelf. Marktplaats doet alsof zijn neus bloedt en laat deze oplichter via hun site zijn louche praktijken uitvoeren, ondanks dat bij kassa vara meerdere mensen ontevreden zijn over deze aanbieder. Marktplaats beweert in een mail dat er verder geen klachten bekend zijn over deze man. Op moment dat mijn wasmachine het begaf, was ik net een week thuis na een bevalling met keizersnede. Ik moest de was van mijn baby met de hand doen. Ik heb niet elke dag iemand om het voor me te doen. Voor onze kleding moeten we naar een wasserette, dat heeft ons veel geld gekost. Deze meneer heeft mijn baby gezien en dat hij dat toch doet, maakt me misselijk. Hij is volgens mij moslim en als hij gelooft dan weet hij dat God alles ziet en straft. Ans 2012. Beweer maar anders abdel001. Je bent een oplichter.
Reactie door ans2012 op 14-05-2012 11:03
Quote: abdel001 schreef op zondag 5 feb 2012, 15:07: Beste mensen een verhaal heeft nooit een kant, en ik zou graag de andere kant van het verhaal laten weten, ............ Tel:0658823011. nog maals het is makkelijk om iemand oplichter te noemen als je je zin niet krijgt en vergeet de waarheid te vertellen. en mocht nog iemand zijn die vindt dat ik hem heb opgelicht reageer dan en we lossen het op of via hier of via tel. dan kan iedereen het op deze site volgen en kunnen ze echt oordelen. dus nog maals ik geef geen geld terug en als er iets is wil ik het graag maken of vervangen. einde Quote Ik ben benieuw wat je over mijn klacht te melden hebt, aangezien ik je nooit meer terug heb gezien. En hoe lang denk je dat iemand zonder wasmachine kan blijven wachten, terwijl jij je afspraken niet nakomt? Na 2 maanden kopen we wel een andere wasmachine, van een betrouwbare winkel. Dus kom je troep maar halen.
Reactie door eveline2000 op 07-06-2012 13:20
Helaas is deze meneer onder een andere naam verder gegaan. ... Witgoed? Adverteert onder de naam Sam op MP met telefoonnummer :[edit - redactie: Meneer levert de verkeerde machine, machine werkt niet, geeft bij aflevering een geschreven bonnetje terwijl er telefonisch uitdrukkelijk om een factuur gevraagd wordt en komt zijn afspraken niet na. Komt niet op afgesproken momenten en neemt de telefoon niet meer op. Zeer slecht, en niet te vertrouwen!
Reactie door desiree77 op 07-06-2012 14:16
Beste mensen en redactie van Kassa, Ik stel voor dat we deze man gezamenlijk aanpakken. Het is niet een individueel geval, meerdere mensen klagen over valse namen, veranderende telefoonnummers en afspraken die niet nagekomen zijn. Ik ben vorig jaar al bezig geweest met aangifte en ben naar het juridisch loket geweest. Zij adviseerden dat een kort geding alleen zin heeft als meerdere mensen stappen ondernemen. Ik vind ook dat Marktplaats hierin een actievere rol moet spelen en deze adverteerder moeten weren. Hoe? Geen idee, als iemand continu nieuwe accountgegevens aan maakt. Is er iemand die tijd / zin heeft om hierin de lead te nemen? Vriendelijke groet, Desiree
Reactie door zoekster op 07-06-2012 14:33
@desiree e.a. je zou contact op kunnen nemen met de redactie van Kassa zelf. Onderaan deze pagina is een contact knop, misschien is het een mooi item voor het nieuwe seizoen. Ook kun je het proberen bij het programma 'opgelicht'. Als je de mensen wilt organiseren om gezamelijk een kort gedng aan te spannen, misschien dan een hotmailadres aanmaken en dan hier het woord wat voor de hotmail . com staat te vermelden, zodat jullie met elkaar kunnen overleggen via email. Marktplaats schijnt heel weinig te doen voor mensen die opgelicht worden via een ad op MP, de mensen die hier een post plaatsten hebben daar geen goede ervaringen mee. MP blijkt toch vooral een vraag en aanbod site, weinig toezicht op wie zich op de site begeeft. Veel succes verder!
Reactie door draakje1515 op 08-09-2012 23:26
abdel heeft 1 bezorger in dienst en de zogenaamde monteurs zijn zeker geen monteurs maar gewoon jongens die nooit een opleiding hebben gehad en die voor hem werken ik ken een jongen die voor hem heeft gewerkt en die spullen worden op een hoop gegooit en maar 3 keer getest en dan vekocht en als je beld houd ie je aan het lijntje net zolang je het opgeeft het helpt als je hem persoonelijk een bezoekje brengt meneer abdel heet een klein fruitzaakje daar met nog iemand en witgoed op de kooiplein in leiden en woont zelf daar ook in de buurd het is een oplichter koop geen spullen
Reactie door mammalien op 23-11-2012 22:42
Ja, hetzelfde verhaal heb ik, een machine gekocht, 2e hands, voor 125 euro, en voor 20 euro extra kwam hij m brengen, hij arriveerde die afgesproken avond pas om half tien en hij was alleen, dus ik ben zo stom geweest om hem te gaan helpen met sjouwen, de machine heb ik zelf aangesloten, en ik rook al de volgende dag dat ie stonk, naar wasmachine luis, oude zeep, er was wel wat chloor door de machine geslingerd. Het rubber van de deur was stuk, Na een paar wassen draaien ging ik steeds meer geluid horen, en na een maand is ie gewoon vast gelopen, Ik heb vanaf het begin gebeld met het mobiele nummer wat ik had van de witgoedhandelaar... die heeft natuurlijk nooit teruggebeld of wat dan ook. Ik voel me zo beetgenomen, belazerd, door een keurige moslim met een baard als een imam... NOOIT MEER IETS VAN HEM KOPEN..... nu heb ik een nieuwe gekocht, heerlijk schoon fris en twee jaar garantie!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!