Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

yarden is weer bezig!

Geplaatst door: read op: 06-03-2010 12:31
@@@ Geen vraag maar een waarschuwing: Yarden dreigt met royementen Gepubliceerd op 22 februari 2010, 10:09 Laatst bijgewerkt op 22 februari 2010, 10:11 Bron: Haarlems Dagblad Wie niet meewerkt aan het via een automatische incasso betalen van het servicelidmaatschap van uitvaartorganisatie Yarden, wordt geroyeerd. Dat blijkt uit brieven die de ombudsredactie van deze krant heeft ontvangen. Het is vast geen toeval. In twee weken bereiken ons vijf klachten van mensen, die soms al een leven lang lid zijn van de uitvaartorganisatie. Yarden is een nieuw bedrijf dat in 2001 is ontstaan uit een fusie van NUVA en AVVL. NUVA bundelde een heleboel kleinere uitvaartmaatschappijen, die vaak nog leden hadden. Yarden heeft de 'oude' klanten inclusief hun lidmaatschap overgenomen en lijkt daar nu van af te willen. Anno 2007 wegen volgens Yarden de kosten van het servicelidmaatschap niet langer op tegen de geringe inkomsten. Leden betalen vaak een voorheen afgesproken bedrag van 4,54 euro per jaar, nieuwe leden betalen 10 euro. Voor dat bedrag hebben ze recht op het bijwonen van vergaderingen en lezingen, ontvangen ze een ledenblad, krijgen 250 euro ledenvoordeel op de uitvaartverzorging en bij een lidmaatschap van langer dan 10 jaar een korting van 500 euro. Het incasseren van de lidmaatschapsbijdragen via een acceptgiro vindt Yarden te duur en dus stuurt de vereniging een brief, dat leden alleen lid kunnen blijven als ze instemmen met automatische incasso. Wie daar niet aan meedoet krijgt het advies het lidmaatschap op te zeggen. Wie die raad opvolgt en wat langer lid is zegt dus dag tegen de korting van 500 euro. Op zaterdag 6 maart (vandaag dus) besteedt Kassa in haar TV uitzending op Ned. 1 om 18.55 uur aandacht aan deze zoveelste minachting van voornamelijk oude klanten. Pedro.
Reactie door ed48nl op 06-03-2010 20:21
Wat een ongelofelijk hufterige organisatie is dat Yarden. Zoals die eikel van een directeur inging op de heel terechte klachten van zijn klanten, ging all perken te buiten. Het wordt tijd om weer eens een bedrijf van de markt te halen met zijn allen. Bij de DSB hebben we gezien dat het kan
Reactie door only-me op 06-03-2010 23:45
Ik heb de uitzending van vanavond gezien en begrijp wat de zegsman van Yarden bedoelt. Bij een automatische incasso wordt het bedrag door het systeem direct geboekt op de desbetreffende klant. Bij een overboeking door de klant zelf, moet het geboekt worden door een medewerker, wat een x-bedrag kost (uurloon van hun medewerker). Doordat veel klanten die het zelf overmaken, vergeten om hun persoonlijke klantnummer te vermelden, kost het soms veel tijd om de juiste klant te vinden waar het bedrag bij afgeboekt moet worden. Het is de reden waarom veel bedrijven alleen nog maar met incasso's willen werken, puur en alleen om de personeelskosten te drukken. Echter....dit zijn kosten die een bedrijf gewoon voor zijn rekening zou moeten nemen i.p.v. te gaan zeuren over de hoogte hiervan. Een bedrijf runnen brengt nou eenmaal personeelskosten met zich mee. Ik las daarnet het volgende bericht over de jaarcijfers van 2008; 'Yarden had een negatief saldo van 43 miljoen euro op zijn beleggingsresultaten, op een totaal van 614 miljoen euro. Niettemin voldoet Yarden nog altijd ruimschoots aan de solvabiliteitseisen. Met een polisbuffer van 200 miljoen euro zit Yarden ruim boven de vereiste 50 miljoen euro. `We hebben voldoende rendement uit obligaties om onze verplichtingen op lange termijn na te komen. Yarden verdient ook op het exploiteren van eigen crematoria en begraafplaatsen, die ook door concurrenten worden gebruikt.' Ik weet niet wat de jaarcijfers van afgelopen jaar zijn, maar misschien moet dit bedrijf gewoon genoegen nemen met minder winst, i.p.v. een klant-onvriendelijk beleid hanteren. Laura
Reactie door tdehond op 07-03-2010 08:07
Ik vind zowel de dwang tot automatische incasso als de manier waarop deze klanten behandeld worden af te keuren. Ze hebben zo de beste negatieve reclame voor zich zelf gemaakt. Want wie kiest nog voor een dergelijk bedrijf wat trouwe klanten zo denkt te mogen royeren.
Reactie door dirk2 op 07-03-2010 15:53
Het zorgwekkendste is natuurlijk dat de mensen van de klantenservice niets kunnen/mogen dan even in het systeem kijken en dan zeggen: ja, helaas ik kan niets meer voor U doen. Aan de andere kant is het een beetje kinderachtig als je zo`n klein bedrag ( nog geen 5 euro) niet automatisch wil betalen als ze daar om vragen. Royeren en zo bot reageren is wel heel bruut en onbeschoft.
Reactie door vladja op 07-03-2010 16:37
Dit is de manier om van een heleboel klanten af te komen en dat is precies wat ze willen. Door het lange lidmaatschap betalen de mensen nog maar € 5,-- per jaar en daarvoor hebben ze recht op € 500,-- korting op een begrafenis/crematie. De eerder ingelegde gelden zijn allang door de bonussen, sjieke hoofdkantoor, auto met chauffeur e.d. opgeslokt. Deze mensen zijn dus een dikke "verliespost". Daarom hup de botte bijl om zo snel mogelijk een flink aantal van deze klantjes kwijt te raken. Het kon die directeur geen barst schelen (nou ja wel in zoverre dat hij het eventueel terug zou moeten draaien, wat hij dus niet toezegde). Vladja
Reactie door ed48nl op 07-03-2010 19:16
Ik denk dat Vladja gelijk heeft. De directeur straalde dat gewoon uit. De schofetrigheid is dan ook niet onder woorden te brengen. Niet alleen degene die zijn abonnement hebben maar zeker al die mensen die tientallen jaren betaald hebben voor een begrafenis en die nu helemaal naar hun uitvaart of geld kunnen fluiten. Dit is een regelrechte oplichtersbende
Reactie door only-me op 07-03-2010 21:36
Wat ik persoonlijk erg jammer vind, is dat als een bedrijf ter verantwoording wordt geroepen bij een dergelijk programma als Kassa, zij niet gewoon als commentaar geven; "Ja sorry, er zijn inderdaad fouten gemaakt, maar wij zullen er alles aan doen om die te herstellen. Wij waarderen onze klanten en willen ze zeker niet kwijt, dus gedupeerden kunnen zich bij ons melden." "Sorry" zeggen voor dergelijk fouten hersteld het vertrouwen in een bedrijf sneller dan overtuigd meermalen te herhalen dat het 'nou eenmaal goedkoper is voor de klanten' en proberen alsnog positieve reclame te maken. Op dat moment is het imago van het bedrijf geschaad, wat je niet even simpelweg kunt herstellen met zulke uitspraken. Sterker nog, die houding ("ik heb toch nog genoeg klanten") maakt het alleen maar erger. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, ook in beleid. Wees mans genoeg om het toe te geven en herstel het zo snel mogelijk. Alleen op die manier hou je genoeg klanten om te blijven bestaan en winst te (blijven) maken. Laura
Reactie door tdehond op 08-03-2010 08:47
Hopelijk krijgt dit bedrijf geen nieuwe klanten meer. Het is niet de eerste keer dat klanten gen.... worden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Reactie door dirk2 op 08-03-2010 10:01
Zo denken gewone mensen only-me. Gelukkig ben ik niet naar Aegon gegaan want die heeft zijn uitvaartverzekeringen onlangs verkocht. Ik hoop niet dat die klanten hetzelfde overkomt als bij Yarden... Kassa mag wel eens een vinger aan de pols houden en kijken wat er gaande is. Aegon heeft zijn uitvaartverzekeringsbedrijf Aegon Nabestaandenzorg verkocht aan investeringsmaatschappij Egeria. Die betaalt er _ 212 mln voor. De uitvaarttak zal, onder leiding van Hans Croes (onder meer ex-Yarden), zelfstandig verdergaan onder de naam Axent. De negentien medewerkers, nu nog onderdeel van Aegon Bank, blijven vanuit Groningen actief en de circa 2,4 miljoen bestaande polissen worden ongewijzigd voortgezet. De verkoop past volgens Aegon-topman Marco Keim in de strategie om meer focus aan te brengen in de Nederlandse activiteiten. Voor de verkoop wordt nog advies gevraagd van de ondernemingsraad van Aegon. Axent-directeur Hans Croes was onder meer werkzaam bij Delta Lloyd, AXA en Yarden. Sinds medio 2008 gaf hij leiding aan het afbouwen van Postkantoren BV, een joint venture van TNT Post en Postbank. De naam Axent (later Axent/Aegon) werd tot 2007 gebruikt. Dat jaar ging het op in Aegon Bank, de bundeling van de loondienstorganisaties van Aegon. Eind vorig jaar kondigde het concern al aan te stoppen met de eigen loondienst. Axent boekt op jaarbasis circa _ 70 mln premieomzet en is goed voor _ 3 mld verzekerd kapitaal. Daarmee is het na Dela, Monuta en Yarden de vierde uitvaartverzekeraar van ons land. Investeringsfonds Egeria werd in 1997 opgericht door de van MeesPierson afkomstige Peter Visser en leden van de familie Brenninkmeijer (C&A). Het heeft belangen in ruim 25 bedrijven, waaronder Nationale Borg. Het beheerd vermogen ligt rond de _ 1 mld.
Reactie door tjeerdtmu op 08-03-2010 12:59
Ons is precies hetzelfde overkomen als die mensen van de uitzending. Wij zijn al lid sedert 1974 en later ook onze kinderen, waarvoor wij de premie betalen. Tot eind 2008 nooit te laat betaald, altijd via incasso. Dan gaat ons bedrijf failliet en moeten we opnieuw doorstarten. Vanaf dat moment hebben wij sporadisch inkomen, we kunnen er van rond komen maar we hebben geen standaard maandelijks inkomen meer. En dan gaat het mis omdat Yarden maandelijks automatisch incasseerd en de bank daarna een aantal malen storneert, omdat er te weinig op de rekening stond. Ik heb eenmaal het bedrag zelf gestort maar kreeg dit geretourneerd. Daarna opgebeld waarna we te horen kregen dat er geen andere mogelijkheid was dan via de automatische incasso. Ten einde raad een nieuw rekening nummer geopend om daarvandaan dan de nieuwe incasso'ste doen. Alhoewel wij het met de baliemedewerker telefonisch eens waren met deze nieuwe aanpak werden we toch geroyeerd. We kregen wel een premievrije waarde maar voor alle polissen bijelkaar schieten we er ca. € 5.000= bij in. En dat terwijl de achterstand ca. € 100,= was en wij 34 jaar altijd netjes hebben betaald!!. Volgens mij is dit diefstal en ik roep hierbij medeslachtoffers op om te beoordelen of we niet via de rechter hun tot normaal gedrag kunnen dwingen. Als u ook serieus dit overweegt dan stel ik voor dat we dit eerst via Kassa proberen en als dat niet lukt het zelf op te pakken. Medewerkers van Kassa, kunnen jullie hier iets mee?.
Reactie door tdehond op 08-03-2010 13:26
@ tjeerdtmu Het is Kassa niet gelukt om een goede toezegging van Yarden los te peuteren. Als u er niet uitkomt met Yarden dan kunt u uw klacht deponeren bij Klachteninstituut Verzekeringen (Kifid) Postbus 93560 2509 AN Den Haag www.kifid.nl Bron site van Yarden.
Reactie door read op 08-03-2010 13:29
treerdjmu, Je schrijft: Volgens mij is dit diefstal en ik roep hierbij medeslachtoffers op om te beoordelen of we niet via de rechter hun tot normaal gedrag kunnen dwingen. Als u ook serieus dit overweegt dan stel ik voor dat we dit eerst via Kassa proberen en als dat niet lukt het zelf op te pakken. Medewerkers van Kassa, kunnen jullie hier iets mee?. Als je wilt dat Kassa hier iets mee doen, dan zul je toch eerst kontakt moeten opnemen mat de KassaRedactie: [url: http://kassa.vara.nl/secundair/contact/[/url: Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door janb35 op 08-03-2010 14:43
Wat Yarden doet kan helemaal niet. Over consumentenbetalingen is jurispredentie van de RECHTBANK HAARLEM (Sector kanton), Locatie Zaandam zaak/rolnr.: 415843 / CV EXPL 09-1336, datum uitspraak: 23 juli 2009. Daarin staat dat de consument recht heeft op 2 betalingsmogelijkheden b.v. in deze case: automaische incasso en acceptgiro. Voor die beide betalingsmogelijkheden mogen geen extra (administratie)kosten in rekening worden gebracht. Dat betekent dat Yarden zijn administratie moet herinrichten en de polisroyementen zal moeten terugdraaien. De consument mag zelf bepalen op welke wijze hij de rekening betaald. Punt uit, geen discussie. Glasheldere uitspraak van de kantonrechter. Wat blijft is de vraag of een assuradeur een polis mag royeren als daarvoor al vele jaren premie is betaald waarmee, in dit geval, een (groot)deel van de uitvaartkosten is opgebouwd. Door mensen op latere leeftijd uit de verzekering te gooien plegen ze in feite diefstal. Het lijkt erop dat mensen die dichterbij de datum komen dat de assuradeur moet gaan uitbetalen (de uitvaart) hij zich van die verplichting ontdoet. Laat daar een jurist maar eens naar kijken. Ik denk dat er geen rechter in Nederland te vinden is die het handelen van Yarden onderschrijft.
Reactie door vladja op 08-03-2010 15:21
janb35, Lees dat vonnis nog eens goed na, want dat gaat over het in rekening brengen van extra kosten voor het toesturen van een acceptgiro. Vladja
Reactie door janb35 op 08-03-2010 17:31
Consumentenrecht. Extra kosten voor klant, die via internet betaalt in plaats via een machtiging tot automatische afschrijving. Kantonrechter: voor deze kostenopslag is geen basis te vinden in algemene voorwaarden. Bovendien zou een dergelijk beding in die voorwaarden onredelijk bezwarend zijn. Maar ook al zouden deze voorwaarden wel een grondslag bieden voor het in rekening brengen van dergelijke kosten, dan nog zou de kantonrechter deze als onredelijk bezwarend buiten toepassing laten. Het is immers onredelijk bezwarend te achten om consumenten op straffe van een kostenopslag feitelijk te dwingen tot het afgeven van een machtiging tot automatische afschrijving.
Reactie door vladja op 08-03-2010 21:07
janb35, Yarden rekent geen extra opslag voor het betalen per acceptgiro. Yarden biedt het betalen per acceptgiro helemaal niet meer aan. Alleen automatische incasso of geroyeerd. Dus met deze uitspraak schiet je geen bal op. Die gaat over de extra kosten, die in rekening gebracht worden, bij het betalen per acceptgiro. Ook al zou dat in de algemene voorwaarden staan (dat extra kosten in rekening gebracht zullen worden) dan is die bepaling in de algemene voorwaarden niet acceptabel. YARDEN HEEFT HET BETALEN PER ACCEPTGIRO AFGESCHAFT. Je moet een automatische incasso afgeven of je wordt geroyeerd. Dat is een heel ander verhaal. Vladja
Reactie door janb35 op 09-03-2010 17:38
Bij een overeenkomst zijn 2 partijen betrokken op basis van gelijkwaardigheid. Yarden kan niet eenzijdig de condities tussentijds wijzigen. Wat ze doen is nog erger: op grond van die wijziging de polis, waarvoor verzekerden soms tientallen jaren premie hebben betaald, royeren. Er mag van worden uitgegaan dat: Wie geld moet betalen, mag dat volgens de wet (art. 6:114 BW) dat altijd via een bankoverschrijving doen. Dat Yarden voor het administreren van inkomende betalingen kosten moet maken ligt voor de hand. Dergelijke kosten behoren echter tot de algemene bedrijfskosten die zij via haar tarieven terug moet zien te verdienen. Van deze wettelijke regeling kun je afwijken, en dat kan in principe ook in de algemene voorwaarden. Maar dan geldt wel een bijzondere regeling: een algemene voorwaarde mag immers niet onredelijk bezwarend zijn. Is hij dat toch, dan kan de rechter deze ongeldig verklaren. En dat is precies wat hier gebeurt: Het is immers onredelijk bezwarend te achten om consumenten op straffe van een kostenopslag feitelijk te dwingen tot het afgeven van een machtiging tot automatische afschrijving met als stok achter de deur royement van een verzekering, die het karakter heeft van een levensverzekering (in dit geval geld om een uitvaart te kunnen bekostigen). Yarden zit echt helemaal fout en volgens mij spelen ze het spel echt op het scherp van de snede. Ik zou maar eens een jurist raadplegen. Yarden heeft geen poot om op te staan. Er zijn consumenten die met een acceptgiro willen betalen (omdat zij controle in handen willen houden, omdat ze niet internetbankieren of omdat ze betalen via internet niet vertrouwen) en ook zij moeten in de gelegenheid blijven om zonder extra kosten hun rekening te blijven betalen. Dat moet Yarden respecteren.
Reactie door tdehond op 09-03-2010 18:18
@janb35 Het lijkt erop, zoals al eerder opgemerkt is, dat Yarden probeert d.m.v. royeren klanten die zo rond 500 euro korting zouden krijgen kwijt te raken door een verplichte a.i. in te stellen. Mensen die door omstandigheden hieraan niet kunnen voldoen, zijn de dupe van deze klant vijandige benadering. Ik hoop dan ook dat er geen nieuwe klanten bij komen. Dan zal door natuurlijk verloop dit bedrijf vanzelf op de fles gaan. Dan hebben zij zichzelf geroyeerd.
Reactie door dirk2 op 09-03-2010 23:39
Ik ben een klant van Yarden, overwoog daarom om naar Aegon over te stappen maar nu hebben ze onlangs de uitvaartverzekeringen van de hand gedaan. Zo zie je maar dat overstappen niet altijd loont. Mijn stille wens is dat ze worden overgenomen door CB.
Reactie door testcase op 10-03-2010 12:53
Ik ben blij dat yarden kiest voor kostenbeheersing i.p.v. lidmaatschapsverhoging.
Reactie door janb35 op 10-03-2010 13:03
Quote: testcase schreef op woensdag 10 mrt 2010, 12:53: Ik ben blij dat yarden kiest voor kostenbeheersing i.p.v. lidmaatschapsverhoging.einde Quote Noemt U dat 'kostenbeheersing' als Yarden verzekerden, die tientallen jaren premie hebben betaald om daarmee hun uitvaart te kunnen betalen, royeert en het 'spaargeld' van die mensen in hun zak steekt. Kom nou .................. Er moet snel duidelijkheid komen in hoeverre Yarden onrechtmatig heeft gehandeld.
Reactie door read op 10-03-2010 13:33
janb35 Dan zal er toch een verzekerd lid een gegronde klacht moeten indienen bij de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag, zodat er precedentwerking onstaat. Pedro.
Reactie door testcase op 10-03-2010 14:13
@janb35 Het gaat hier niet om spaargeld maar om een tientje per jaar(gulden) contributie voor de Yarden vereniging. Waarmee men 250 of 500 euro korting krijgen op een uitvaart bij Yarden Zorg. Niets meer en niets minder. Ik zou zoiets nooit aangaan, maar goed ieder zijn meug. Sowieso is een uitvaartverzekering een overbodig product. Iedereen stelt dat het onrechtmatig is dat je niet meer per acceptgiro kan betalen, maar ik vraag het me af. Dit geld namelijk wel voor bedrijven, dat je zonder instemming van de klant de betalingswijze niet mag veranderen. Echter verenigingen mogen volgens mij via het bestuur wel een dwingende betalingswijze afspreken. En het gaat hier om de Yarden vereniging en niet het uitvaartverzekeringsbedirjf van Yarden. Overigens vind ik de communicatie van Yarden geen schoonheidsprijs verdienen en nu druk ik me nog zachtjes uit, maar ik begrijp hun zaak wel. Die directeur mag wel een lesje luisteren krijgen. Neemt niet weg dat ik wel begrip heb voor hun actie om kostenverhoging voor de leden te vermijden. Let wel als Yarden gedwongen kan en gaat worden acceptgiro's te accepteren, zal dit onvermijdelijk leiden to een contributieverhoging van enkele euro's per jaar. Het is maar wat je wil.
Reactie door janb35 op 10-03-2010 14:50
Quote: testcase schreef op woensdag 10 mrt 2010, 14:13: @janb35 Het gaat hier niet om spaargeld maar om een tientje per jaar(gulden) contributie voor de Yarden vereniging. Let wel als Yarden gedwongen kan en gaat worden acceptgiro's te accepteren, zal dit onvermijdelijk leiden to een contributieverhoging van enkele euro's per jaar. einde Quote @testcase Ik begreep uit het item in de Kassa uitzending dat er zowel mensen uit de vereniging als uit het uitvaartbedrijf zijn geroyeerd omdat ze per acceptgiro wilden betalen. Ik heb iets dergelijks vorig jaar meegemaakt met de Thuiszorg waar ik lid van ben. Die wilden ook alleen maar automatische incasso's. Daar hadden 400 leden bezwaar tegen. De contributierekening voor acceptgiro's werd verhoogd met het krankzinnige bedrag van 5 euro, dat was een verhoging van bijna 30%. Ik heb gewoon per acceptgiro betaald zonder de opslag van 5 euro en ik heb mijn lidmaatschapskaart 2009 thuisgestuurd gekregen. Vroeger was het in bepaalde, meest arme kringen, een gewoonte dat een baby bij de geboorte een verzekeringspolis kreeg (van de grootouders) voor een uitvaart. Ik heb er zelf ook nog een, die 100 gulden uitkeert. Een prijs waarvoor je toendertijd je kon laten begraven. Als Yarden de contributie van de vereniging wil gaan verhogen zal er een leden- of verenigingsraad geraadpleegd moeten worden. Bij uitvaartpolissen ligt dat anders. Een verzekeraar kan niet eenzijdig een polis openbreken en de condities wijzigen. @read Het lijkt me inderdaad een goede zaak als gedupeerden naar de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag gaan en daar een klacht neergeleggen tegen het royement.
Reactie door dirk2 op 10-03-2010 17:52
Testcase komt altijd even kijken als het om Yarden gaat. Wat is nu precies je relatie met dat bedrijf? En waarom heb je al je oude berichten gewist over Yarden op het TROS Radar forum?
Reactie door testcase op 10-03-2010 21:44
Dirk als je de toen discussie goed gevolgd heb, dan weet je dat mij vader bij Yarden verzekerd was(inmiddels overleden) en mijn moeder overigens nog steeds. Verder duik in niet alleen bij Yarden op, maar overal waar een eenzijdig ongenuanceerd beeld naar voren gebracht. Er si altijd een andere kant en die wordt nu weer niet gezien. Verder kan je volgens mij niet naar het Kifid met deze klacht. Het is namelijk geen verzekeringsproduct van Yarden verzekeringen, maar het gaat hier om een lidmaatschap van een vereniging. Daar gaat het Kifid niet over. Overigens heeft Yarden in 2008 50 miljoen verlies geleden(zie jaarverslag op hun website). Ze hebben geen winstoogmerk, maar dit is iets te veel van het geode. Dus kostenbesparingen zijn broodnodig. Als het onder de uitvaartzorg van Yarden zou vallen kan je naar het SKU kunnen, maar dat is volgens mij niet het geval. Volgens mij kan je deze klacht dus niet bij een onafhankelijke commissie neerleggen. Wel kan je naar de kantonrechter, maar voor die paar euro per jaar vraag ik me af of dat zinvol is. Ik zou gewoon die incasso afgeven. of misschien wil Kassa wel naar de rechter voor jullie.
Reactie door testcase op 10-03-2010 21:47
Voor de volledigheid volgens hun site zit YArden zo in elkaar: [url=http://www.yarden.nl/upload/89665_672_1185369447219-Organisatiestructuur_Yarden.pdf: Je tekst hier...[/url:
Reactie door read op 10-03-2010 22:27
@@@ Op zich is het niet zo belangrijk dat dit probleem niet bij de KIFID kan worden aangekaart. Een lid of een groep leden kunnen Yarden ook in rechte betrekken (dagvaarden) en er is dan naar mijn inschatting een goede kans, dat dit fraaie bedrijf met zijn "zorgzame" directie een flinke draai om de oren krijgt.. Pedro.
Reactie door dirk2 op 10-03-2010 22:48
In de uitzending werden 2 verschillende situaties besproken. Een is het automatisch betalen en het servicelidmaatschap, de andere is het probleem dat wanneer je niet automatisch kan betalen i.v.m. een schuldsanering je geroyeerd kan worden omdat Yarden bij de mensen die klaagden zich rigide opstelde en geen maatwerk bood. Overigens geef je geen antwoord op mijn vragen Testcase. Je moet heel wat tijd besteed hebben om al die oude berichtjes te wissen bij de TROS, stond je niet meer achter je bijdragen of is er een andere reden? Wat is jouw relatie met Yarden behalve die je nu noemt?
Reactie door testcase op 11-03-2010 01:34
Zoals gebruikelijk wordt er hier niet ingegaan op argumenten. Ik ga er dus maar vanuit dat jullie er allemaal voorstander van zijn dat Yarden de contributie had verhoogd. Een valide keuze hoor, maar niet de mijne.
Reactie door dirk2 op 11-03-2010 09:43
Het is andersom, Ik stel je 2 eenvoudige vragen en die wil je niet beantwoorden. Uit de uitzending bleek dat trouwe klanten die willen betalen geroyeerd worden en voor mij veel belangrijker: dat als die contact opnemen met Yarden ze op een muur stuiten ( net zoals ik hier met jou ) en er geen oplossing wordt gezocht. De medewerker aan de telefoon kijkt in het systeem en zegt ja jammer maar helaas. Weg geld en verzekering.
Reactie door testcase op 16-03-2010 14:59
Oproep van YardenOproep van Yarden
Reactie door dirk2 op 16-03-2010 20:48
Is het toegestaan wat Yarden doet? Kassa heeft de handelwijze van Yarden aan de juristen van Stichting de Ombudsman en van het Juridisch Loket voorgelegd. - Mag Yarden haar klanten verplichten om alleen per automatische incasso te betalen zonder een alternatief te bieden zoals bij het Servicelidmaatschap gebeurt? Nee, een overeenkomst waarop het consumentenrecht en/of het gewone overeenkomsten recht van toepassing is, kun je niet lopende een overeenkomst ineens de betalingsvoorwaarden veranderen. Dat kan alleen bij het aanbieden van een nieuwe overeenkomst, dan is gewoon een kwestie van wel of niet akkoord gaan. Daarnaast mag het volgens eerdere rechtspraak niet verplicht worden gesteld als er geen enkel alternatief wordt geboden. - Is het wel redelijk dat Yarden klanten royeert die niet per automatische incasso willen betalen? Nee, dat is het absoluut niet. Yarden gaat veel te ver door zo snel over te gaan tot royeren. Mensen schrappen als lid om deze reden is niet billijk. Kassa Een voorstel van Jim Vos om via internetbankieren het geld op een vaste datum over te maken, vindt geen genade in de ogen van Yarden. 'De machtiging voor automatische incasso is verplicht'.Volgens advocaat Rob Schram (Koppen & Jager) is Yarden verplicht een nieuw contract met de leden op te stellen als het bedrijf het oude contract wil aanpassen. Om dan te roepen dat wie niet wil maar moet opstappen, gaat te ver. Volgens onze inschatting maakt een rechter daar gehakt van. Temeer, omdat een Europese richtlijn een bedrijf verplicht meerdere betalingswijzen aan te bieden. Ombudsman Bedankt voor de link testcase. Heb je ook de reacties op het artikel gelezen? Kassa Ombudsman
Reactie door gallito op 16-03-2010 21:05
Het is zeer frappant dat testcase geen enkele positieve of negatieve duim krijgt. Je kan jezelf immers geen punten toekennen, nietwaar. Daarom is het niet zo moeilijk te raden wie al die negatieve duimen heeft uitgedeeld.
Reactie door testcase op 17-03-2010 22:18
Yarden belooft beterschap aan serviceledenYarden belooft beterschap aan serviceleden
Reactie door mariamagda op 18-03-2010 11:15
Even iets anders; mijn ouders hadden voor mij een uitvaartverzekering afgesloten bij (nu genaamd) Yarden. Deze is al een paar jaar afbetaald. Ik moest een onderhoudspremie van 9 euro per jaar betalen. Nu werd ik vorige week opgebeld door een dame van Yarden die me uitlegde dat mijn (afbetaalde) polis niet alle kosten dekte; de polis heeft een waarde van ongeveer 2360 euro. Nu vertelde ze mij dat ik werd verzocht bij te betalen. Ik zei haar dat ik daar liever schriftelijk over ingelicht wilde worden, daar ze mij ermee overviel en ik bovendien de kleine lettertjes wilde lezen. Ze zou me de papieren opsturen. Gister viel er opeens een nieuwe polisovereenkomst in de bus. Verzekerd bedrag 4200 euro. Maandbedrag 13,05. Ik heb hier Yarden over gebeld. Ik was nog in de veronderstelling dat het om 'bijbetalen' ging van 2360 tot 4200. Dit bleek echter niet het geval ; het is gewoon een nieuwe(lees tweede) polis erbij beginnend bij 0.! Met andere woorden ik moet nu het bedrag van 2360(afbetaald) + 4200 betalen! Ik heb nog de mogelijkheid om deze tweede Polisovereenkomst te weigeren door m met een kruis erdoorheen terug te sturen, maar dan komen de extra kosten uiteindelijk voor rekening van mijn kinderen t.z.t.. Bovendien gaat de betaling automatisch en de polis gaat al in per 1 april 2010 , dat is over krap twee weken. Kan dit zomaar?
Reactie door gallito op 18-03-2010 11:44
U moet even kijken wat er op de afgelsoten polis die uw ouders destijds hebben afgesloten, als dekking staat vermeld. Dit is door Yarden in 1997 getracht in te voeren bij de polishouders van de uitvaartverenigingen ex NUVA / AVVL en CVN Crematoria leden. In eerdere topics vind u veel info hierover: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/begrafenis-verzekering-1/cpagina/0/?vHash=c749c73j#558408 http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/yarden/ http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/yarden/
Reactie door janb35 op 18-03-2010 12:13
Quote: mariamagda schreef op donderdag 18 mrt 2010, 11:15: Even iets anders; mijn ouders hadden voor mij een uitvaartverzekering afgesloten bij (nu genaamd) Yarden. Deze is al een paar jaar afbetaald. einde Quote @mariamagda Wat Gallito schrijft moet je zeker doen want daar ligt de oplossing van je vraag. Als daar staat dat de uitvaartverzekering een levenpolis is ter waarde van fl 5200,00 dan heb je een probleem, als er staat dat er een uitvaart van je beide ouders wordt verzekerd dat sta je sterker. Yarden heeft nogal wat kleine kleine uitvaartverzekeraars overgenomen die ooit polissen hebben afgesloten voor veel te lage premies waarvan ze nu, bij fors gestegen uitvaartkosten, worden geconfronteerd met te lage vermogensopbouw om de overeengekomen prestatie te kunnen nakomen. Ze zitten met polissen die zwaar verliesgevend zijn. Daar proberen ze onderuit te komen door verzekerden een aanvullende verzekering door de strot te duwen. Als je ouders een uitvaartverzekering hebben en de kleine lettertjes de verzekeraar geen escape geven dan zou ik contact openemen met de Kassaredactie, die kunnen je zeker wel verder helpen.
Reactie door janb35 op 18-03-2010 12:15
Quote: janb35 schreef op donderdag 18 mrt 2010, 12:13: Quote: mariamagda schreef op donderdag 18 mrt 2010, 11:15: Even iets anders; mijn ouders hadden voor mij een uitvaartverzekering afgesloten bij (nu genaamd) Yarden. Deze is al een paar jaar afbetaald. einde Quote @mariamagda Sorry, het gaat over een polis voor jou die door je ouders is afgesloten. Dat doet niets af aan mijn advies.
Reactie door mariamagda op 18-03-2010 17:22
heren hartelijk dank voor de snele reakties..ik kan die oude polis nergens vinden..zucht,,maar mijn ouders zijn beide ook verzekerd bij Yarden, voorheen UVVL, zij moesten laatst ca 2000 Euro p.p. bijbetalen..er kwam een consulent van Yarden langs..
Reactie door read op 18-03-2010 17:28
mariamagda Weer een mooi bewijs, dat Yarden je kaal plukt als je nog niet dood bent. Pedro.
Reactie door gallito op 18-03-2010 17:51
Hallo mariamagda Het is wel belangrijk in deze, dat je de oude polis terugvindt. Want daarin staat precies vermeld voor welk pakket aan dienstverlening je destijds de verzekering bent aangegaan. Zonder die polis heb je anders geen bewijs. Kijk nog even op de site van www.yarniek.nl voor verdere informatieondersteuning. Laat je niet intimideren door Yarden.
Reactie door dirk2 op 18-03-2010 21:02
Een verontverustend verhaal van MariaMagda, consumentenprogramma`s hebben zo nog jaren werk door yarden.
Reactie door mariamagda op 19-03-2010 09:32
Ik heb er nog 's een nachtje over geslapen. Gister de 'uitvaart calculator' van Yarden ingevuld. http://www.yarden.nl/Alles-over-uitvaart/Uitvaart-Calculator.htm# Ik wil een basic begrafenis, kartonnen doos, geen opbaring, geen grafsteen, geen muziek etc. etc. Volgens de calculator komen de kosten dan op rond de € 4000. Zéker geen € 6000. Ik zit er over te denken de nieuw aangesmeerde polis 'met een kruis erdoor' terug te sturen. Laten ze de begrafenis maar voor het oorspronkelijke bedrag uitvoeren..evt extra kosten kunnen uit de (sobere haha) erfenis betaald worden.. Zal die nieuwe polis aangetekend moeten terugsturen dan. Hoop dat het afschrijven van de automatische betalingen nog voorkomen kan worden. Maar ik heb niet eens toestemming hiervoor gegeven met een handtekening! Bovendien was ik voorzichtig in het telefoongesprek omdat ik er op bedacht was dat een mondeling gegeven toestemming opgenomen zou kunnen worden en als voldoende bewijs voor toestemming zou kunnen worden beschouwd...ja, zo achterdochtig ben ik al geworden ..
Reactie door dirk2 op 19-03-2010 16:06
U kunt advies vragen bij het juridisch loket en hier een klacht indienen link . En Kassa natuurlijk link aangezien ze niet alle klachten op het forum lezen. het juridisch loket link link
Reactie door mariamagda op 19-03-2010 18:00
Dirk2, Dank voor de link/tip ; ik heb de klacht bij AFM ingediend.
Reactie door dirk2 op 19-03-2010 18:35
Graag gedaan MariaMagda, ik hoop dat anderen die hetzelfde is overkomen ook een klacht indienen.
Reactie door mariamagda op 22-03-2010 16:06
Ben er net op tijd achtergekomen dat óók mijn(puber) kinderen, die een lopende uitvaartpolis bij Yarden hebben(die ik betaal), tegelijk met mij , een tweede polis ter waarde van € 4200 aangesmeerd hebben gekregen! Náást hun lopende polis dus! Het moet niet veel gekker worden!!!!! Telefonisch werd mij verteld dat ik alle polissen mocht terugsturen onder vermelding van 'een beroep op de 30-dagen regeling'. Dat heb ik inmiddels (voor alle zekerheid aangetekend ) gedaan..
Reactie door dirk2 op 22-03-2010 16:40
Mariamagda, even voor de duidelijkheid. U bent door Yarden gebeld en niet door een snelle verkoper die zegt dat hij de polis wil controleren ( een tussenpersoon die op diverse fora werd genoemd ) ? Niet dat ik nog ergens van sta te kijken.. Hou ons en Kassa op de hoogte.
Reactie door mariamagda op 22-03-2010 17:00
Beste Dirk2, in eerste instantie vóór ik de polissen ontving ben ik een week daarvoor gebeld door Yarden met de mededeling dat ik onderverzekerd was en dat, als ik mijn kinderen later niet wilde belasten ihet verstandig zou zijn dat ik bijbetaal. Er werd in dat gesprek niet over de polissen van mijn kinderen gerept. Zelf heb ik Yarden twee maal teruggebeld.De eerste keer staat hierboven ergens besproken. De tweede keer om aan te kondigen dat ik mijn polis ging terugsturen en toen vroeg ze 'alle polissen?'en toen kwam de aap uit de mouw dat mijn kinderen ook een nieuwe polis hadden kgekregen. Ik had hun enveloppen nog niet geopend omdat ik dacht dat het over hun lopende polissen ging (wellicht wat naief). Tevens belde ik die tweede keer om er zeker van te zijn dat de automatische betaling op tijd geblokkeerd zou worden. Ik hou jullie zéker op de hoogte mocht er nog iets voorvallen..
Reactie door dirk2 op 22-03-2010 17:56
Bedankt voor de uitleg Mariamagda. Nou dan kunnen wij zeker ook een telefoontje verwachten. Goed dat ik het weet. Vroeger hoorde je nooi klachten en nu is het schering en inslag.
Reactie door dirk2 op 25-03-2010 10:08
MariaMagda, kreeg U 2 jaar geleden een nieuwe polis? Heeft U daar bezwaar tegen gemaakt en een keuzebrief gekregen? Kijk anders even op het TROS Radar forum TROS Radar forum
Reactie door mariamagda op 26-03-2010 18:25
Beste Dirk2, ik moet bekennen dat ik nogal slordig met mijn administratie omga. Ik heb wel regelmatig nieuwe polissen gekregen, maar heb ze nooit supergoed bekeken. Bezwaar maken heb ik dus nooit gedaan, kan dit dus nog? Een of twee maanden geleden kreeg ik trouwens een nieuwe 'gewijzigde' polis toegestuurd. Ik heb daar over gebeld omdat ik geen wijziging zag. De administratie zag ook geen wijziging en vermoedde dat mijn telefoonnummer was ingevoerd..raar want ik heb al jaren hetzelfde telefoonnummer. Maar goed.. Heb vandaag weer met Yarden gebeld, omdat ik een kopie van mijn afbetaalde polis toegestuurd zou krijgen. Het bleek een kopie van het teruggestuurde nieuwe polis te zijn. De mevrouw van Yarden vertelde mij trouwens dat de automatische incasso voor de nieuwe(teruggestuurde) polissen niet meer is tegen te houden. Ze hanteren een termijn van 56 dagen bij het terugstorten. Ik mag het geld wel 'storneren'..
Reactie door dirk2 op 26-03-2010 20:17
Op de nieuwe polis van Yarden staat een bedrag, op de oude polis van AVVL niet. In de oude situatie was U nooit onderverzekerd omdat de begravenis of crematie altijd betaald zou worden ongeacht wie het zou verzorgen. In de nieuwe situatie staat er een bedrag op de polis. Kiest U of de nabestaanden een uitvaartonderneming om de hoek dan kunt U de rekeningen opsturen naar Yarden tot het maximale bedrag. Als Yarden het zou verzorgen dan beloven ze korting te geven.Volgens Yarden kunnen er dan meer diensten worden afgenomen. Hoe dat in de praktijk werkt weet ik niet. Kijk dus alle papieren nog eens na en probeer te ontdekken wat de verschillen zijn. Rond maart 2007 ( uit mijn hoofd) zijn ze begonnen met het versturen van de nieuwe polissen. Of U nu nog bezwaar kunt maken weet ik niet. Ik zou advies vragen bij het Juridisch Loket. Zij kunnen wellicht een beetje orde in de chaos brengen. Dat ze de incasso niet kunnen stopzetten vind ik een raar verhaal. Het lijkt wel zo`n telecom of energiebedrijf wat U ongewenst iets opdringt!
Reactie door mariamagda op 28-03-2010 16:11
Goh, dat wist ik niet eens Dirk2. Yarden maakt er dankbaar gebruik van dat mensen(zoals ik) er op vertrouwen dat alles geregeld is en in orde. Ik zal er aan moeten geloven en mijn papieren(met tegenzin) gaan verzamelen. Ik vraag mij trouwens af of het nog zin heeft mijn kinderen bij Yarden verzekerd te laten zijn als hun polis tóch niet dekkend is. Ik vermoed dat als ik overstap naar een andere verzekeraar ik naar het gespaarde geld bij Yarden kan fluiten...
Reactie door gallito op 28-03-2010 18:25
Quote: dirk2 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 20:17: Op de nieuwe polis van Yarden staat een bedrag, op de oude polis van AVVL niet. In de oude situatie was U nooit onderverzekerd omdat de begrafenis of crematie altijd betaald zou worden ongeacht wie het zou verzorgen. In de nieuwe situatie staat er een bedrag op de polis. Rond maart 2007 ( uit mijn hoofd) zijn ze begonnen met het versturen van de nieuwe polissen. Wat dirk2 schrijft klopt. Ondersteund door een voorbeeldbrief die Radar destijds verstrekte en de informatie van deze site heb ik toen met succes bezwaar kunnen aantekenen tegen de belachelijke poging van Yarden naar 'oude AVVL' e.a. leden. In uw geval is het zeker noodzaak al uw papieren in deze even na te trekken. deze site
Reactie door mariamagda op 28-03-2010 20:26
Ik heb alle papieren gevonden heren! Zelfs het oorspronkelijke 'bewijs van lidmaatschap' van 15 x 10,5 cm. van het AVVL. Een afbetaald polis uit 1993 en ook de omzetting uit 2007 heb ik nog in mijn bezit , ook de inschrijvingspapieren van de kinderen. Ik denk dat ik gewoon die voorbeeldbrief maar ns ga sturen aan Yarden. Beter laat dan nooit. Dankzij Yarden's brutaliteit van afgelopen weken ben ik eindelijk(hopelijk op tijd) wakker geschud. Mede dankzij u allen op dit forum. Hartelijk dank! Wordt vervolgd...;-)
Reactie door tjeerdtmu op 29-03-2010 10:15
Wij hebben gehoor gegeven aan de oproep van Yarden om je te melden. Na een eerste vriendelijke brief dat ze onze e-mail hadden ontvangen kregen wij vorige week een bericht dat het in ons geval niet om het servicelidmaatschap ging maar om een verzekeringspolis, en dat we daarom niet in aanmerking kwamen voor een evntuele correctie. Wij hebben dus door het royement van een aantal polissen € 5.000,= verloren door een betalingsachterstand van € 100,= die wij niet zelf mochten overboeken!! De oproep van Yarden stelt dus niets voor en is alleen maar bedoeld als propaganda stunt.
Reactie door dirk2 op 29-03-2010 12:31
Hier kunt U een klacht indienen link link
Reactie door janb35 op 29-03-2010 13:32
Quote: tjeerdtmu schreef op maandag 29 mrt 2010, 10:15: Wij hebben dus door het royement van een aantal polissen € 5.000,= verloren door een betalingsachterstand van € 100,= die wij niet zelf mochten overboeken!! De oproep van Yarden stelt dus niets voor en is alleen maar bedoeld als propaganda stunt.einde Quote @tjeerdtmu Het probleem van Yarden is dat ze kleine uitvaartverzekeraars hebben overgenomen zonder zich te realiseren wat ze overnamen en tot welke consequenties dat kon leiden. Dat is een fatale blunder geweest. Het is inderdaad zo dat je vroeger met een uitvaartpolis recht had op een begrafenis. De kosten van een begrafenis zijn echter zo sterk gestegen dat de verzekeraars daarvoor geen fondsen hebben opgebouwd. Daarom verzekert Yarden geen uitvaart meer maar een geldsbedrag, waarmee de uitvaart van de verzekerde geheel dan wel gedeeltelijk kan worden betaald. Daarvoor breken ze veelal eenzijdig de polissen open. Het schijnt inderdaad wel zo te zijn dat zelf een uitvaartondernemer kiezen duurder is dan een uitvaart die door de verzekeraar wordt geregeld. Ik heb het nooit bij de hand gehad en kan dan ook niets zeggen over de kwaliteit van deze dienstverlening. Overigens deel ik jouw mening dat Yarden hier met volstrekt ongeoorloofde middelen verzekerden misleidt. Bij verzekeren gaat het om vertrouwen, nou dat is hier ver zoek. Ik zou de opgebouwde fondsen van 5000 euro terugvorderen zo nodig via de rechter.
Reactie door dirk2 op 15-04-2010 10:19
Geroyeerde leden van Yarden mogen blijven Goed nieuws voor de serviceleden van Yarden, die in de problemen zijn geraakt door het strikte betalingsbeleid van het uitvaartbedrijf. Het lidmaatschap van iedereen die vorig jaar is geroyeerd, wordt hersteld met behoud van opgebouwde rechten. Dat staat in een brief, die alle geroyeerde serviceleden van Yarden volgende week in de bus krijgen, als het tenminste administratief allemaal tijdig in orde komt. Anders komt de brief ietsje later. Vele geroyeerde leden hebben zich onlangs bij de ombudsredactie van deze krant gemeld om te klagen over het royement, dat hen werd opgelegd als ze hun lidmaatschapsgeld niet via automatische incasso wilden betalen. In de brief staat dat geroyeerde De leden zijn nu niet langer verplicht mee te werken aan automatische incasso, maar kunnen ook via acceptgiro betalen. Als ze vervolgens de nog openstaande contributie betalen op de manier die ze zelf willen, zijn ze weer gewoon lid van Yarden. Het recht op korting op een uitvaart via Yarden van 250 euro of 500 euro (afhankelijk van de tijd die men al lid was) blijft bestaan. Ook de actieve (niet geroyeerde) leden van Yarden die nog niet via automatische incasso betalen, krijgen de keuze tussen betalen via automatische incasso of via acceptgiro. Als ze geen gebruik maken van een van die twee betaalwijzen manieren van betalen, wordt hun lidmaatschap beëindigd. De Yardenleden die wel op automatische incasso zijn overgegaan, maar daar een klacht over hebben ingediend (dat zijn er volgens Yarden ongeveer twintig) worden apart benaderd. Zij kunnen ook, als ze dat wensen, per acceptgiro gaan betalen. Volgens de Yarden-woordvoerder Gijs Pelser komt het bedrijf met deze oplossing tegemoet aan de kern van de problemen die de ombudsredactie van deze krant en het televisieprogramma 'Kassa' hadden gesignaleerd. link link
Reactie door tjeerdtmu op 15-04-2010 11:37
Dit geldt alleen voor de service leden. Voor degenen die een natura verzekering hebben geldt dit niet, alhoewel de situatie exact dezelfde is. Wij hebben althans een brief gekregen dat we geroyeerd blijven. We hebben nu een advocaat op de zaak gezet én een klacht ingediend bij de AFM. De reden dat Yarden alleen de serviceledcen tegemoet komt is vermoedelijk een bedrijfseconomische. Bij de serviceleden gaat het om € 500,= per geval, bij ons gaat het om € 5000,=, een tienvoud. Toch hebben wij ook meer dan 30 jaar trouw betaald. Door omstandigheden onzerzijds én vooral de weigering van Yarden om op een andere manier te mogen betalen zijn we geroyeerd. Ik ben benieuwd hoe de rechter dit in het kader van de redelijkheid en billijkheid gaat beoordelen. Ik denk het wel te weten. Misschien dat het ook mogelijk is de bestuurders van Yarden aan te pakken. Immers proberen zij het verlies van Yarden weer enigzins goed te maken door op deze wijze zo veel mogelijk leden te royeren die voor Yarden ongunstige natura polissen hebben.
Reactie door bvandenb op 11-03-2011 13:35
Quote: read schreef op zaterdag 6 mrt 2010, 12:31: @@@ Geen vraag maar een waarschuwing: einde Quote De vieze gore ratten, oh nee dat zijn dieren, dit soort bedrijven en hun mensen, dat zijn de vuile beesten. Wat blijkt, sinds een maand of 2 a 3 wordt er van mijn speciaal hiervoor open gehouden rekening bij een bank (ik bankier elders, die bankrekening was puur voor yarden auto-incasso aangehouden!) Zit ik de achterstallige administratie bij te werken, zie ik dat enige maanden er niet is afgeschreven door yarden, verder ook geen post of email gehad van hen. Ik betaal al 20 jaar elke maand bedrag x gemiddeld, het laatste jaar 6 euro p/m !! En dan nu ineens in stilte de klant wegkeilen en diens geld , over > 20 jaar, houden? Of je komt er telefonisch niet door, nemen niet op, of ze zijn in gesprek (apart he...) Na 2 brieven EN een (ook schriftelijke) overzettingspoging naar andere bankrekening i.v.m. incasso kwam er maar geen reactie. 2 mailtjes nog geprobeert, digitale tijdperk anno 2011, noppes, geen respons. Vandaag ging ik eens zoeken op internet en kwam o.a. hier uit, en "snap ik" waarom yarden ineens ssshhhttt.t......... (_@*^&$)@&*%&*@#$^%*#^$%
Reactie door read op 11-03-2011 13:40
bvandenb Als je er met dit ***********bedrijf niet uitkomt, dan kun je een klacht indienen bij de KIFID. Pedro.
Reactie door birdies op 11-03-2011 17:40
........zie ik dat enige maanden er niet is afgeschreven door yarden, verder ook geen post of email gehad van hen.......... Heeft niets met wel/geen ratten te maken, wel met een zeer amateuristische financiële administratie. Ze leven bij Yarden wat automatisering betreft nog in de fifties! Bij mij waren de automatische incasso's ook om 1 of andere mij onbekende vage reden (staat altijd voldoende geld op voor alle afschrijvingen) na jaren ineens gestopt; na ruim 1 jaar kreeg ik een herinnering!
Reactie door herrdroetker op 11-03-2011 22:00
Freunde und Freundinnen, Warum sollen Sie Mitglied sein eines Beerdigungsunternehmens?? Iedereen gaat uiteindelijk dood. Als er één ding is waarover u zich geen zorgen hoeft te maken, is dat het wel. Maak uw geld dus op aan leuke dingen, zolang u nog leeft. Dan heeft u er nog wat aan ook! Gesundheit! HerrDoktorOetker
Reactie door read op 12-03-2011 10:22
herrdroetker Als er echt niks te halen valt, dan betaalt de gemeente de uitvaart en dat is mooi meegenomen (hoewel dat in dit verband wat gek klinkt). Pedro.
Reactie door yardenkwelgeest op 07-10-2014 10:10
Beste mensen, heeft u een naturaverzekering bij Yarden en brengt Yarden u na de uitvaart tóch nog allerlei kosten in rekening, of heeft u in het verleden al duizenden euro's aan Yarden moeten bijbetalen, hoewel u dacht goed verzekerd te zijn? Dan is er nu goed nieuws te melden! Begin 2014 heb ik het laten aankomen op een rechtszaak en deze rechtszaak heb ik glansrijk gewonnen. Vervolgens heeft de Consumentenbond zich in deze materie vastgebeten. Mede naar aanleiding daarvan heeft de directievoorzitter van Yarden beterschap beloofd. Heeft u een naturaverzekering? Dan zult u te zijner tijd wellicht niet hoeven bij te betalen. Heeft u in het verleden al fors moeten bijbetalen, dan kunt u dit geld misschien terugvorderen. Zie voor alle details en een uitgebreide handleiding mijn website www.hansvrij.nl, kies op die website inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in.
Reactie door 1953 op 08-10-2014 03:41
Quote: yardenkwelgeest schreef op dinsdag 7 okt 2014, 10:10: Beste mensen, heeft u een naturaverzekering bij Yarden en brengt Yarden u na de uitvaart tóch nog allerlei kosten in rekening, of heeft u in het verleden al duizenden euro's aan Yarden moeten bijbetalen, hoewel u dacht goed verzekerd te zijn? Dan is er nu goed nieuws te melden! Begin 2014 heb ik het laten aankomen op een rechtszaak en deze rechtszaak heb ik glansrijk gewonnen. Vervolgens heeft de Consumentenbond zich in deze materie vastgebeten. Mede naar aanleiding daarvan heeft de directievoorzitter van Yarden beterschap beloofd. Heeft u een naturaverzekering? Dan zult u te zijner tijd wellicht niet hoeven bij te betalen. Heeft u in het verleden al fors moeten bijbetalen, dan kunt u dit geld misschien terugvorderen. Zie voor alle details en een uitgebreide handleiding mijn website www.hansvrij.nl, kies op die website inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in. einde Quote Wederom is er een ouwe koe uit de sloot opgevist: deze topic is wel meer dan 4½ jaar oud! U bent blijkbaar obsessief gefrustreerd in Yarden!
Reactie door tijger1 op 08-10-2014 10:53
@1953 En u obsessief punten aan het verzamelen. Scheid daar toch eens mee uit.
Reactie door bvandenb op 08-10-2014 12:04
Dit topic mag wel 14 jaar oud worden ook. Bedrijven die fout na fout maken, of een fout maken / inbakken welke na tig jaar boven komt drijven... Dat zijn "lopende dossiers" dus dito topics. Dat gaat ook op voor als er e.e.a. veranderd na wetwijzigingen. Prima dat er zulke mensen zijn die het tot de rechter toe uitzoeken, dat zou de vara, consumenten bond, STAAT e.d. moeten doen !!
Reactie door hutch op 08-10-2014 16:25
Dhr. Hans V. (in de persoon van 'Yardenkwelgeest') is juist goed bezig. Waren er maar meer zo aktief (tegen allerlei bedrijven) als hij. @Yardenkwelgeest: pluimpje.... en veel succes.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!