Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

meer of minder water afstellen met de senseo

Geplaatst door: de eelco op: 15-12-2013 11:16
heeft u een Senseo model 7812 en hij geeft geen genoeg water dan is het eerste wat u moet doen is de pad houder goed schoon maken. nog steeds niet genoeg water dan als volgens handelen.. Apparaat uitzetten, stekker eruit halen. 1 èn 2 kops-knop indrukken en ingedrukt houden. Stekker in stopcontact steken. Knoppen loslaten. Druk nu op de 2 kops-knop ( in mijn geval 10x) Druk op de aan/uit knop Druk nogmaals op de aan/ uit knop. Zet nu 1 kop koffie en kijk of er meer in zit. Zo niet, herhalen. Bij mij scheelde het toch zeker een 0,5 cm op een kopje. Dit werkt ook anders-om.. Bij te veel water, op de 1 kops-knop drukken, totdat het gewenste niveau is bereikt. Laten jullie even weten of het geholpen heeft, of wanner jullie het niet helemaal begrijpen. Succes.
Reactie door de eelco op 15-12-2013 11:26
dit geld wel voor de modellen die geen afstel inbus schroef aan de onderkant hebben..
Reactie door valerius-2 op 16-12-2013 16:33
U wilt iemand aan het werk zetten?
Reactie door de eelco op 17-12-2013 07:46
Quote: valerius-2 schreef op maandag 16 dec 2013, 16:33: U wilt iemand aan het werk zetten?einde Quote ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? geen flauw idee waar dit op slaat...
Reactie door de eelco op 17-12-2013 08:27
10 jaar SENSEO® : koffiesensatie niet meer weg te denken uit Nederland 4,5 miljoen huishoudens genieten iedere dag van SENSEO® More Sharing Services 8 februari, 2011 Share on email Email Share on print Drukken Utrecht, 7 februari 2011 – Hij werd deze maand precies tien jaar geleden op de markt gebracht en bleek één van de meest geslaagde combinaties van techniek, smaak en kwaliteit: het door Douwe Egberts en Philips ontwikkelde koffiezetsysteem SENSEO®. En de sensatie duurt voort… 6 op de 10 Nederlandse huishoudens bezit een SENSEO® apparaat De bundeling van krachten van Douwe Egberts en Philips zorgde tien jaar geleden voor een ware revolutie in koffieminnend Nederland. Koffiezet werd koffiepad. De vraag “wil je koffie?” veranderde in een mum van tijd naar “welke koffie wil je?”. Op dit moment staat in maar liefst 6 op de 10 (4,5 miljoen) Nederlandse huishoudens een SENSEO® apparaat en vind je zo’n twintigtal Douwe Egberts SENSEO® smaakvarianten in het supermarktschap. Consumenten in elf Europese landen kunnen inmiddels niet meer zonder hun dagelijkse kopje Douwe Egberts SENSEO® koffie. Passie als standaard De afgelopen 10 jaar dronken Nederlandse consumenten koffie van 12,7 miljard Douwe Egberts SENSEO® koffiepads en verkocht Philips in Nederland alleen al bijna 7 miljoen SENSEO® koffiepadapparaten. De gedeelde passie voor koffie van Douwe Egberts en Philips blijft beide bedrijven inspireren. Naast een verbeterde generatie koffiepads komt Douwe Egberts in september met een aantal gloednieuwe smaakvarianten. Ook wordt het mogelijk op een aantal SENSEO® koffiepadapparaten de sterkte van de koffie in te stellen. Daarnaast krijgt het design een extra dimensie met champagne- en kopergrijskleurige exterieurs. Duurzaamheid voorop En daar blijft het niet bij. Want van Douwe Egberts en Philips valt nog veel meer goeds te verwachten. Duurzaamheid, bijvoorbeeld. De Nederlandse koffiebrander wil al over 4 jaar 80 procent van zijn koffie duurzaam geproduceerd zien. Ook op het gebied van productontwikkeling wordt vooruit gekeken. Nog dit najaar introduceert Philips een SENSEO® variant die is gemaakt van gerecycled en daarmee duurzaam materiaal. Kortom: de koffiesensatie van SENSEO® wordt vervolgd. Op het gebied van smaak en variatie, design en duurzaamheid willen Philips en Douwe Egberts met SENSEO® de komende jaren voorop blijven lopen in de markt. En vele koffiefans iedere dag laten genieten van een kop heerlijke SENSEO® koffie. SENSEO® als inspiratiebron voor nieuwe koffiecultuur Voordat de naam SENSEO® in beeld kwam, wilde men dit nieuwe koffieconcept ‘Café Solo’ noemen, naar het ontwerp van het apparaat dat 1 kopje tegelijk kon zetten. Uiteindelijk is de naam aangepast, omdat consumenten er de voorkeur aan gaven om twee kopjes tegelijk te kunnen zetten. Douwe Egberts bedacht de naam SENSEO® al in 1991 voor een ander project. De naam refereert aan zintuigen die je nodig hebt voor de perfecte koffiebeleving. De machine werd al kort na de introductie een Nederlands designicoon. De gecurvde vorm is gekozen vanuit gebruiksgemak. Zo kon je namelijk makkelijker op de bovenkant van het apparaat kijken en het makkelijker bedienen. Later is de vorm vaak vergeleken met het silhouet van een gebogen ober die koffie aanbiedt, als knipoog naar de horecakwaliteit van SENSEO®. Topdesigners als Marcel Wanders en Tord Boontje ontwierpen speciale SENSEO® edities. Door de komst van SENSEO® is er in korte tijd een geheel nieuwe koffiecultuur ontstaan. Consumenten konden nu aan elkaar vragen: “welke koffie wil je?”, in plaats van: “wil je koffie?”. More
Reactie door jpm op 28-12-2013 11:52
Uit de toegevoegde informatie blijkt dat DE eerst de naam Café Solo had willen gaan voeren, maar omdat er een voorkeur voor bestaat om twee kopjes tegelijk te zetten daar vanaf werd gezien. Hieruit blijkt dat ze bij DE zeker niet de knowhow in huis hebben waar het gaat om een goede achtergrondinformatie ten aanzien van naamgeving. Café solo is namelijk de Spaanse naam voor zwarte koffie, dus zonder melktoevoeging. Deze naam zou dus om een andere reden niet gekozen moeten worden, namelijk dat deze naam de suggestie wekt dat de gezette koffie het best zwart gedronken kan worden. Hiermee zou een groot deel van de Nederlandse markt verloren kunnen gaan.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!