Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

SIM Only. Youfone

Geplaatst door: paulvanvree op: 12-08-2011 16:09
Pas op voor Youfone. Youfone is een Only SIM bedrijf. Het pretendeert goedkoop te zijn maar het tegendeel is waar. Een Youfone Eindeloos is een relatief duur abonnement. Sinds ik bij Youfone ben, zijn mijn kosten alleen maar omhoog gegaan. Zonder dat ik buitensporig veel bel of naar het buitenland bel, is een rekening van 50 euro niet ongebruikelijk. Het is een moeilijk te bereiken bedrijf en ze sluiten zich af van haar klanten, althans dat proberen zij. Het bedrijf zelf is alleen per fax (?) en postbus te bereiken. De medewerkers van de klantenservice mogen alleen klachten in ontvangst nemen, niet afhandelen. Het bellen naar de klantenservice kost extra geld, boevenop de gebruikelijke belkosten. Mijn telefoon is gestolen en ik heb direct mijn nummer laten blokkeren en een nieuwe SIMkaart aangevraagd, die zou binnen 24 uur geleverd worden. Inmiddels een maand verder, nog geen kaart ontvangen. Meer dan 10 x gebeld, telkens een andere smoes als antwoord. 3 x gefaxt, 2 maal een brief gestuurd (aangetekend). Geen antwoord van Youfone gekregen, evenals een SIMkaart. Heb noodgedwongen 2 weken een tijdelijk nummer met (duur) abonnement moeten nemen bij een andere provider om toch maar enigsinds bereikbaar te zijn. Ben per 1 augustus overgestapt naar een andere provider, gratis Smart Fone, een abonnement mét internel voor nog niet de helft dan wat ik bij Youfone betaal voor een SIM Only. Een gewaarschuwd mens telt voor twee: pas op voor u met Youfone in zee gaat.
Reactie door teamyoufone op 15-08-2011 13:54
Geachte heer van Vree, We vinden het erg spijtig te horen dat u bent overgestapt naar een andere provider. Vervolgens willen wij u attenderen dat niet alles wat u heeft geschreven over Youfone op waarheid berust. Youfone is telefonisch en per mail te bereiken is en niet alleen per fax of postbus. Daarnaast is onze klantenservice bereid om zowel de klachten in ontvangst te nemen als de afhandeling er van. Alleen in het geval dat onze klantenservice geen antwoord weet op een bepaalde klacht wordt deze doorgespeeld naar het hoofdkantoor. Tot slot werd er door u vermeld dat u nieuwe simkaart binnen 24 uur geleverd zou worden. Dit is niet volgens ons beleid, simkaarten dienen te worden geleverd binnen 5 werkdagen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en vinden het nogmaals erg spijtig dat u niet langer klant bent bij Youfone. Hoogachtend, Team Youfone
Reactie door paulvanvree op 15-08-2011 20:35
De Klantenservice van youfone is per telefoon te bereiken, dat schrijf ik ook. Een mail met bijvoorbeeld een bijlage kun je niet sturen, alleen een bericht via een contactformier op de website. Je krijgt een antwoord van een no-repley dus mailverkeer is niet mogelijk. Het bedrijf youfone, lees: hoofdkantoor is alleen per fax en postbus bereikbaar. Als je via de website een nummer blokkeerd, krijg je een automatisch antwoord dat de nieuwe simkaart binnen 24 uur wordt verzonden. Mijn verhaal klopt dus wel degelijk en het zou beter zijn wanneer youfone zich rechtstreeks tot mij zou richten met de antwoorden op de faxen en brieven. En leg mij dan maar eens uit waarom er nooit een nieuwe simkaart is verzonden.
Reactie door teamyoufone op 16-08-2011 11:27
Geachte heer van Vree, U schreef het volgende: "Het bedrijf zelf is alleen per fax (?) en postbus te bereiken." Verder zijn wij gewoon per e-mail te bereiken. Bij het automatisch antwoord staat er dat het minimaal 15 minuten kost om deze gegevens te verwerken. Er staat nergens dat de simkaart binnen 24 uur verstuurd zal worden. Als het goed is heeft u een ticketnummer gekregen, als u deze naar ons toe kan sturen naar info@youfone.nl dan kunnen wij meer informatie terugvinden en u van daaruit beter van dienst zijn. Verder kunnen wij deze discussie via de mail verder voeren. Met vriendelijke groet, Team Youfone
Reactie door paulvanvree op 16-08-2011 22:01
Wat ik niet begrijp is dat Youfine op deze site probeerd haar gelijk te halen. Waarom niet ingaan op waar het omgaat, namelijk op 14 juli vraag ik een simkaart aan en deze is nooit geleverd, ondanks meer dan 10 telefoontjes hierover van mij, 3 faxen met zendbewijs, 2 brieven. Ook al zou het 5 dagen duren zoals u suggureerd, had ik op 19 juli een simkaart moeten hebben gekregen. Wees een serieus bedrijf en los uw problemen rechtstreeks met mij op en probeer hier geen mooi weer te spelen. Zodra ik terug ben van vakantie, as dinsdag stuur ik u het ticketnummer waarin staat dat de simkaart binnen 24 uur wordt verstuurd.
Reactie door paulvanvree op 16-08-2011 22:20
Ik zie dat ik het ticketnummer in mijn mailbox in mijn mobiele telefoon heb, #0291842
Reactie door paulvanvree op 13-09-2011 11:16
Nadat ik mijn postings ben begonnen op deze website van KASSA is er schot gekomen in de communicatie met Youfone en afhandeling van mijn klacht en de eis voor een financiële vergoeding. Inmiddels heb ik met Youfone een financiële vergoeding afgesproken waaraan zij ook gehoor hebben gegeven. Daarnaast heeft Youfone, o.a. door mijn klachten, alle out-source activiteiten terug in huis gehaald. hopelijk geeft dit verbeteringen in de dienstverlening naar haar klanten. Mijn zaak is hiermee afgesloten..
Reactie door chunga op 17-11-2011 09:36
Ik heb soortgelijke ervaringen met Youfone. Ten eerste lijken de SIM only abonnementen inderdaad goedkoop, maar vallen duur uit. Het verbruik is erg onoverzichtelijk, er is geen andere manier dan handmatig via de webpagina alle minuten optellen. Bij de aanvraag van mijn abonnement ging het fout met nummerbehoud, waardoor ik een maand geen telefoon had, en zat er ongevraagd internet bij mijn abonnement. Onlangs werd er plots 500 euro van mijn rekening geschreven. Da factuur van die maand bleek verkeerd berekend. Hierover heb ik eindeloos naar youfone gebeld, gemaild en geschreven. Er werden beloftes gedaan, maar nu, na 3 maanden, heb ik mijn 500 euro nog steeds niet terug. Mijn telefoonrekening loopt op door in de wacht te staan voor 45 ct/min bij de youfone klantenservice.
Reactie door paulvanvree op 17-11-2011 09:56
Beste Chunga, Je kunt de automatiche afschrijving storneren (zelf terugboeken). Als je internetbankieren hebt, staat er ergens een kopje met automatische afschrijvingen en daarna de optie om deze terug te draaien. Als je geen internetbankieren hebt, kun je dit telefonisch en/of in een kantoor van je bank doen. Dan heb je in ieder geval je geld terug en moet Youfone met een rekening op papier en uitleg komen. Hopelijk helpt dit je op weg. Je kunt daarnaa ook de gemaakte telefoonkosten naar de klantenservice terug vragen. Ik heb uiteindelijk na lang heen en weer mailen en bellen al mijn kosten terug betaald gekregen. Succes, Paul van Vree
Reactie door chunga op 17-11-2011 17:11
Bedankt voor de tip. Ik heb de automatische incasso vandaag terug laten boeken. Dit had ik niet eerder gedaan, want dan zit je weer meteen met een incassobureau achter je aan. Aangezien ik nu 2,5 maand geen enkele re(actie) van Youfone heb gekregen en nog steeds wacht op de 500 euro, zit er niets anders op. Plots kreeg ik vandaag wel mail van Youfone! "U heeft inmiddels een e-mail ontvangen dat het te veel betaalde bedrag verrekend zal worden met de komende facturen. In onze gegevens is niet zichtbaar dat er een bedrag van 500 euro is geincasseerd. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met Direct Pay. Zij voeren de incasso's uit voor Youfone." Youfone maakt een fout, steelt 500 euro, en kan het daarna niet meer terugvinden in de gegevens:-s De klant wordt afgescheept naar het incassobureau. Maar ook zouden ze al een mail gestuurd hebben.. die heb ik in ieder geval niet ontvangen ten eerste. Ten tweede valt de mond open van het voorstel om het gestolen bedrag te verrekenen met toekomstige facturen. Even slordig opgeteld duurt het dan JAREN voor ik mijn geld terug krijg.
Reactie door paulvanvree op 17-11-2011 18:01
Beste Chunga, Goed dat je je geld terug hebt en het voorstel is inderdaad belachelijk. Ik weet, Youfone krijgt een automatisch bericht als er via deze website een reactie of klacht wordt geplaatst en dat helpt in het versneld af (willen) handelen van de zijde van Youfone. Per slot zitten zij niet te wachten op negatieve berichtgevingen. Bewaar je email goed want die kan je nog wel eens van pas komen als er straks een deurwaarder op de stoep staat. Eerst volgende herinnering van Direct Pay je ontvangen e-mail naar hen toezenden. Succes en als je hulp nodig hebt, ik help je graag. Overigens zou ik hen nog steeds aansprakelijk stellen voor alle kosten die je gemaakt hebt met telefoontjes, e-mails, etc. Uiteindelijk zullen ze deze ook vergoeden, al hebben ze daar wel een maximum voor.
Reactie door chunga op 22-11-2011 18:45
En op de dag dat mijn geld wordt terug gestort, wordt mijn verbinding "om administratieve redenen" stopgezet.... Snel reageren is op zich geen probleem voor Youfone, blijkbaar. Wat een schofterig bedrijfje is dit.
Reactie door spannemans op 06-12-2011 14:46
Helaas is mij vandaag ook iets soortgelijks overkomen met YouFone. 28 november 2011 is mijn abonnement ingegaan. Om van mijn dure T-mobile abonnement af te zijn overgestapt naar een SimOnly 250 belminuten, 80 smsjes en onbeperkt internet voor. Vandaag, 6 december, is mijn telefoon na een smsje van YouFone afgesloten van het netwerk. Zonder waarschuwing, met als reden 'hoogverbruik'. Na een telefoontje met de klantenservice blijkt er "buitensporig" gebruik te zijn gemaakt van de internet databundel. Ik vroeg hoe dat mogelijk was met een 'onbeperkte databundel'. Blijkt dat er geen databundel actief is! Wel een belbundel en een sms bundel, maar internetbundel niet. Vandaar dus de hoge kosten, betalen per MB! Rekening: €270,= Met als gevolg, om de klant te beschermen, dat ik ben afgesloten van het netwerk. Ik heb uitgelegd dat dit een misverstand moet zijn en dat ze een fout gemaakt hebben bij het activeren van mijn abonnement, aangezien ik een belbundel, smsbundel en internetbundel heb aangevraagd, maar alleen de eerste 2 zijn geactiveerd. Volgens de telefoniste was het niet zeker of de fout wel bij hun lag, misschien had ik het wel niet goed aangevraagd. In ieder geval, ze kon met niet helpen behalve een mail sturen naar de technische afdeling, die moesten het dan maar uitzoeken. Ik moest maar afwachten. Maar kon wel een week duren. Schandalig slechte service. Vervolgens heb ik zelf gemaild naar info@youfone.nl, de situatie nog eens uitgelegd per mail en een bewijs van mijn aanvraag van het abonnement dus MET internetbundel) toegevoegd. Twee uur laten een mail terug ontvangen: Geachte heer/mevrouw, Uw wijziging is doorgevoerd. Het ticketnummer wat erbij hoort is : 60589. Wij hopen u voldoende te hebben geinformeer. Met vriendelijke groet, Team Youfone. Afgezien van een wel erg summiere mededeling (met spelfout!) had ik de hoop dat ik wel weer werd aangesloten. Nog maar eens gebeld met de klantenservice om te vragen hoe lang dit nog zou duren dan. Een andere dame stond me te woord en zag inderdaad in het systeem een melding van mijn probleem. Ook zag ze dat ik nog een rekening had open staan en dat ik inderdaad was afgesloten. Op mijn vraag hoelang het dan nog duurde voordat ik weer aangesloten zou worden kreeg ik het antwoord dat ik dan toch echt eerst die rekening van €270 moest betalen, zodat de crediteurenadministratie mij weer kon aansluiten. Dus door een fout van YouFone, ben ik afgesloten van het netwerk en dus onbereikbaar. Dan moet ik €270 euro betalen voor kosten die ik niet gemaakt heb om weer aangesloten te mogen worden. En vervolgens afwachten of ze het geld gaan verrekenen met een volgende rekening? Ik heb haar verteld geen cent meer te balen dan mijn vaste abonnementskosten van de bel, sms en internetbundel, bij elkaar € 16,75. Tja, ze kon alleen een verzoek indienen om de kosten te laten terugboeken op mijn volgende rekening. Maar als ik niet betaalde, dan moest ik er niet raar van opkijken dat ik de rest van de maand afgesloten bleef totdat de crediteurenadministratie hun fout hadden ingezien en dat ze de onterechte kosten hadden verwerkt. Dit is toch te gek voor woorden!! Over een jaar zeg ik zeker mijn abonnement op!
Reactie door hashaf op 07-12-2011 23:34
ik heb in november een sim only afgesloten bij youfone, via internet kwam ik toch wel veel klachten tegen en besloot om mijn overeenkomst te annuleren, binnen de 7 dagen, via fax geannulleerd en mail gestuurd. maar wat blijkt ze hebben de 9,95 toch geincasseerd binnen de 7 dagen. heb verzoek gedaan om terug te storten maar geen reactie.nogmaals gemaild maar weer niets. inderdaad slechte service zoals ik al heb gelezen van anderen.
Reactie door paulvanvree op 08-12-2011 18:38
Ik wil het nog wel een keertje uitleggen. Je kunt elke automatische incasso STORNEREN, dat wil zeggen terugboeken naar je eigen rekening. Daarmee verplicht je een bedrijf min of meer contact met je op te nemen omdat ze hun geld niet gekregen hebben. Storneren doe je zelf, via internetbankieren of naar je bank te stappen. Simpel en eenvoudig. Suc6. Paul.
Reactie door hashaf op 08-12-2011 21:30
dank je voor je reactie. maar dat heb ik al geprobeerd via internet en dat kon niet ,youfone moet zelf het geld terugstorten en dat hebben ze nog niet gedaan.
Reactie door francinaf op 27-12-2011 16:26
Had ik deze tips maar gelezen alvorens een youfone abonnement af te sluiten. Uit financieel oogpunt voor een SIM only abonnement gekozen en Youfone leek aanvankelijk goedkoop en betrouwbaar. In mijn geval is echter niets minder waar. Mijn abonnement van 250 belminuten en 80 sms kost mij 7,80 Euro p/m. Lijkt prima in orde maar na een vlotte en vriendelijke kennismaking met Youfone voor het afsluiten van mijn abonnement begon de ellende. Slechte communicatie vanuit Youfone en toezeggingen die zij niet nakomen omtrent levering simkaart met nummer behoud. Enfin, nadat ik na een aantal maanden eindelijk mijn nieuwe simkaart ontving was alles vergeven en vergeten en kon mijn nieuwe abonnement van start gaan. Vanaf dag 1 heb ik goed mijn belminuten en sms'jes in de gaten gehouden omdat ik mij hoge rekeningen niet kan permiteren. Na ruim een maand werd de eerste maand afgeschreven waarna de anderen volgden. De bedragen liegen er niet om, facturen van 50 en 85 Euro zijn geen uitzondering. Vanaf dat moment kwam ik direct in de problemen en durfde ik nauwelijks nog mijn telefoon te gebruiken, terwijl ik toch recht heb op 250 minuten en 80 smsjes! Het leek er sterk op dat al mijn belminuten en smsjes buiten de bundel om worden gerekend. Ik houd mijn belminuten en smsjes redelijk bij en de maand dat ik het meest heb gebeld, ongeveer 3 uur, kreeg ik de hoogste rekening van ruim 85 Euro. Dit zou niet zo mogen zijn, want ik heb een belbundel van 250 minuten -waar ik nog niet aan kwam- en ook zijn buitenlandse telefoontjes en 0900-nummers niet aan de orde. De maanden dat ik minder heb gebeld kwamen de rekeningen weer iets minder hoog uit, maar wel ver boven de 7,80 Euro. Tevens worden er onterecht kosten voor gebruik van internet in rekening gebracht. Ik heb de klantenservice gebeld -balen want duur nummer!- en kreeg een dame van Youfone aan de lijn die het uit ging zoeken. Even later meldde zij mij dat al mijn belminuten buiten de bundel om worden gerekend. Zij gaf aan dat dit vaker gebeurd en dat dit alleen opgelost kan worden als de klant van zich laat horen. Zij gaf ook aan dat de teveel betaalde kosten zo spoedig mogelijk verrekend zullen worden, dan wel terug betaald. Opgelucht hing ik de telefoon weer op. Maar toen ik de daarop volgende maand wederom een hoge rekening ontving en ik nog altijd niets terug had ontvangen heb ik een e-mail gestuurd. Hierop kreeg ik van drie verschillende medewerkers op verschillende dagen een verschillend antwoord! Dan krijg je toch het vermoeden dat er maar wat wordt geroepen en medewerkers totaal niet op één lijn werken. Wel gaven zij allen aan dat er geen sprake is dat alle gemaakte belminuten buiten mijn bundel om worden gerekend. Volgens Youfone zou alles wat dat betreft in orde zijn. Wel hebben zij de kosten voor internet welke foutief in mijn abonnement is opgenomen verrekend met exact 10 Euro. Bij narekening kom ik er niet achter hoe zijn aan deze 10 Euro komen en heeft niemand mij bij navraag uit kunnen leggen. Vervolgens een aangetekende brief gestuurd voornamelijk omdat ik met zekerheid kan zeggen dat ik nooit aan mijn 250 belminuten en 80 smsjes per maand kom maar er wel flinke bedragen worden geincasseerd. Na ruim een maand heb ik per telefoon een reactie ontvangen op mijn aangetekende brief. Nogmaals werd mij verteld dat alles klopt en ik gewoon erg veel bel. Frapant is wel dat ik de laatste twee maanden alleen nog maar abonnementskosten betaal en dus geen kosten meer buiten mijn abonnement heb. Echter blijven ze bij Youfone bij hun standpunt dat ik de eerste maanden veel heb gebeld en dat daar de kosten uit voort zijn gekomen. Het is schandalig hoe zij durven te beweren dat ik toch echt vele uren heb gebeld ondanks dat ik weet dat dit niet zo is en terwijl nota bene één medewerker van klantenservice heeft aangegeven dat mijn vermoeden wel degelijk klopt en alle belminuten en smsjes wel buiten mijn bundel om worden gerekend. Hoe is dit mogelijk? Ik had een mooie smartphone met abonnement af kunnen sluiten met meer belminuten als ik deze bedragen die zij mij onterecht hebben afgenomen te spenderen had. Als laatste optie heb ik deze maand een brief gestuurd naar Youfone voor het stopzetten van mijn abonnement zonder boete ivm deze klacht. Hierop heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.
Reactie door siep op 20-02-2012 18:18
Helemaal mee eens. Ik heb zelf in november 2011 een abonnement afgesloten met Youfone, simonly 250 met onbeperkt supersnel internet. Later zag ik dat ik toch best wat sms en heb er een sms bundel aan toegevoegd. (Dit was na mijn eerste rekening ontvangen te hebben). Ik had naar wat voorwaarden gezocht en kwam eruit dat ik het standaard tarief zou gaan betalen. Dus ik netjes op zoek naar hoeveel dat zou zijn. Wat ik tegenkom op de site van Youfone (is inmiddels aangepast ofzo) is dat het standaard tarief voor simonly 250 2 jarig 5.85 bedraagt. Dat had ik er dan nog wel voor over, het was mijn fout geweest niet direct een sms bundel er bij te nemen. Maar wat merk ik in januari. Ik betaal nog eens 5.13 (excl) extra aan kosten ivm upgrade. Dus ik vraag mij af waar dat vandaan komt en na wat langzaam en slecht gespelde reacties van youfone, blijkt dat het standaard tarief op het moment hoger ligt dat ik had uitgevonden toen ik mijn abonnement uitbreidde. Ik had het (dacht ik) gecovered in mijn aanvraag voor uitbreiding. Dat ik me er van bewust was dat het (bedrag x, 7 euro ongeveer) extra zou moeten betalen als ik mijn abonnement zou uitbreiden met een sms bundel. Kortom, ik voel me belazerd, slecht geïnformeerd en wil eigenlijk zo snel mogelijk van deze provider af.
Reactie door mie op 26-02-2012 21:12
Ook wij hebben slechte ervaringen met Youfone. Wij hebben een simonly 250 abbonement met 30 smsjes erbij afgesloten. In eerste instantie werden er al bij de eerste rekening kosten voor mobiel internet afgeschreven, terwijl wij dat niet in het bestelde abbonement hebben. Bij navraag bleek dat dat "automatisch" zou gaan als je smartphone een verbinding opzet en wij moesten dat dan maar uitschakelen op de telefoon zelf. Toen ik vroeg of Youfone dit niet kon doen (T-Mobile en Vodafone bijvoorbeeld kunnen dit ook), werd mij verteld dat dit niet mogelijk is. Toch nog maar een mail gestuurd naar Youfone en toen werd het alsnog geregeld (slecht geïnformeerde klantenservice dus!) Al snel schreef Youfone ruim 30 euro af, omdat er buiten de bundel gebeld zou zijn. Bij navraag, bleek er helemaal niet buiten de bundel gebeld te zijn, maar was er bij Youfone iets verkeerd gegaan. We wachten nu al sinds november op een correctie nota en het terugstorten van het teveel afgeschreven bedrag. Alhoewel er al een keer of 4 over gebeld is en een aantal mails naar Youfone zijn geschreven, is er nog steeds niets terug gestort. Ik heb deze klacht vorige maand ook op klacht.nl gemeld en binnen 1 dag stond er de melding dat Youfone de klacht had opgepakt en afgehandeld met de klant (wij dus). Youfone heeft alleen niets laten horen en nadat ik afgelopen week weer een mail heb gestuurd, kregen we dan eindelijk te horen dat die correctie nog steeds niet is gedaan en dat het doorgezet zou worden naar de desbetreffende afdeling. Uiteraard is Youfone wel gewoon doorgegaan met het afschrijven van de abbonementskosten en ging dreigen toen ik aangaf dit te laten storneren. (Dan krijgt u te maken met hoge heraansluitkosten en dergelijke) Kortom, voor zover ik uit eigen ervaring weet en wat je uit de hoeveelheid klachten op bijvoorbeeld klacht.nl kunt opmaken is dat Youfone een uiterst amateuristisch bedrijf is met een uiterst onvriendelijke en onbereidwillige klantenservice. Ik denk dat ik binnenkort op zoek ga naar een andere aanbieder die wel zijn/haar afspraken nakomt.
Reactie door lapointe op 14-03-2012 12:09
Hierbij mijn slechte ervaringen met Youfone. Op 28 augustus 2011 heb ik via internet bij Youfone een simonly-abonnement aangevraagd van 250 belminuten met een sms bundel van 80 sms-jes voor het toenmalige actietarief. Looptijd van het contract: 2 jaar. Op 28 oktober ben ik mijn simonly gaan gebruiken. Maar toen ik op 22 november eindelijk kon inloggen - voorheen was dit niet mogelijk - bleek dat ALLE sms-jes gewoon berekend werden. Ik heb daar op 22 november over gebeld via een duur 0900 nummer. Ik kreeg toen het advies een e-mail te sturen. Die heb ik op 22 november verstuurd en na geen reactie te hebben gehad heb ik op 24 november een herinneringsmail gestuurd. Ik heb in een mail gevraagd de door mij gemaakte sms kosten van 23,45 euro met terugwerkende kracht terug te storten maar daar ging Youfone niet op in. Zij beweerden ten onrechte dat ik geen sms-bundel had aangevraagd. Omdat ik op 2 december een mail ontving dat ik vanaf 1 januari 2012 mijn bij aanvang aangevraagde bundel van 80 sms-jes zou krijgen, heb ik dit toen na alle vruchteloze pogingen maar laten zitten. De ten onrechte berekende sms-kosten over oktober, november en december ten bedrage 23,45 euro heeft Youfone zich dus onterecht toegeëigend. Ik nam toen aan dat in ieder geval per 1 januari 2012 alles eindelijk geregeld was conform mijn abonnementsaanvraag, maar nee. Op 13 januari 2012 bleek dat er op de factuur over december 2011 een bedrag van 5,13 euro per maand op mijn factuur werd opgevoerd als ‘overige kosten’, die nader omschreven werden als ‘standaardtarief ivm upgrade’. Maar ik heb helemaal geen upgrade aangevraagd en ook geen upgrade ontvangen. Ik weet niet eens wat die upgrade zou moeten inhouden! De klantenservice van Youfone kon mij dit ook niet vertellen, maar kon alleen wel mededelen dat deze onterechte upgradekosten mijn hele abonnementsperiode van twee jaar elke maand in rekening zal worden gebracht! Ik voelde mij nu regelrecht opgelicht. Ik vroeg of ik mijn abonnement nu kon beëindigen maar dat bleek financieel een nog grotere belasting te zijn: ik zou dan elke maand mijn abonnementskosten moeten betalen èn nog een boete. Ik heb inmiddels gemerkt dat mijn klachten over Youfone door zeer veel mensen gedeeld worden. Hieruit ontstaat het beeld van een malafide organisatie, die langs verschillende wegen eenzijdig en ondoorzichtig extra kosten opvoert en het haar klanten vervolgens zo moeilijk mogelijk maakt om deze terug te krijgen. Bellen met Youfone leidt tot niets, omdat de medewerkers geen enkel inzicht in de situatie hebben en kennelijk alleen maar de instructie hebben de klant te adviseren een e-mail te schrijven. En op die e-mails komt vervolgens geen enkele reactie. Daarbij komt dat de facturen van Youfone volstrekt doorzichtig zijn (ook voor een wetenschapper zoals ik). Ik wil dat Youfone mij allereerst de ten onrechte berekende 23,45 euro aan sms-kosten over oktober, november en december terugbetaalt. Vervolgens wil ik dat ofwel de maandelijkse bijbetalingen van 5,13 euro vanwege de ongevraagde en mij onbekende ‘upgrade’ worden geschrapt en terugbetaald, ofwel dat mijn abonnement kosteloos wordt opgezegd. Dat laatste zou sterk mijn voorkeur hebben, want ik zou graag voorgoed van deze kwalijke organisatie af zijn.
Reactie door hertogsr op 16-05-2012 16:51
Ik heb problemen met youfone maar zowel het hoofdkantoor die zogenaamd zou bestaan, neemt geen kontakt met mij op. En de klanteservice die zeg eerst betalen en dan kan je het terug gestort krijgen. Het gaat over een simkaart die nooit door hun geactiveerd is, maar waar ze nu wel abbonement kosten voor willen zien. Nou komen ze me bedreigen met als u niet betaalt dan lopen de kosten voor u hoger op. Weet iemand hier, wat ik hier tegen kan doen,??? bvd
Reactie door paulvanvree op 16-05-2012 19:15
Beste Hertog, a) altijd de naam vragen van degene die u van Youfone aan de lijn hebt. b) niks betalen als de dienst niet is uitgevoerd waarnaar je gevraagd hebt. c) de aanhouder wint. d) schakel alvast je rechtsbijstandverzekering in en meldt aan Youfone dat je deze ingeschakeld hebt. Als het goed is kan Youfone zo in het systeem zien of uw simkaart is geactiveerd of niet. Als het niet is geactiveerd omdat u achterstallige betalingen heeft, vrees ik dat u niets anders te doen staat dan eerst die achterstand te betalen. Als er geen achterstand in betaling is, zouden ze de kaart gewoon moeten activeren en deze in rekening brengen bij eerst volgende nota. Ik heb hier vandaan te weinig informatie om meer adviezen te geven. Succes, Paul van Vree
Reactie door hertogsr op 16-05-2012 19:23
Dit is het geval : ik sluit een abbonement af, vervolgens melden hun dat er een storing is, na die storing zou mijn sim geactiveerd worden, is dus niet gebeurt. 2 dagen later probeer ik ze te bellen, en ik kreeg te horen dat het alsnog gedaan zou worden. na aantal weken, werd er ineens 7,50 van mn rekening afgehaald, dus dat heb ik terug laten storten, en hun gebeld, dat ik geen sim heb die geactiveerd is, hun melden, u heeft een 2de sim toegestuurd gekregen. Maar daar is dus niks van waar, dus ik zei tegen hun bij deze wil ik niks meer met jullie te maken hebben, ik wacht nu al 5 weken op een aansluiting, ik heb jullie gemaild met mijn oude mobnr en mailadres maar niks vernomen, dus ik vertrouw jullie niet en kap dr mee, en hou op met geld van mn rekening halen anders schakel ik een advocaat in. Ze kunnen ook mijn rekening zien dat ik niks verbeld heb kunnen hebben, nu eisen ze 15 euro, die willen ze dat ik eerst betaal en dan krijg ik dat terug zoniet verhogen ze mijn rekening, ik heb ze medegedeeld doe dat en ik schakel een advocaat in, en ga alle kosten, van die 0900 nummer en al mijn tijd op jullie verhalen, ze zeiden dat het hoofdkantoor contact met mij zal opnemen omdat ik daar op stond, dus tis afwachten nu
Reactie door paulvanvree op 16-05-2012 19:27
Dit is een helder verhaal. Niet betalen en ALLE kosten declareren, ook de kosten om naar de klantenservice van Youfone te bellen. Het is een beetje het oude verhaal bij Youfone: vertragingen, storingen, 'kaart is opgestuurd', etc. In uw geval zou ik overstappen naar een andere provider. Succes verder, Paul van Vree
Reactie door hertogsr op 16-05-2012 19:31
blijf verlopig op een prepaid zitten lekker ouderwets hahaha. Ik had wel een simkaart maar die is nooit en tenimmer geactiveerd, en ineens komen ze na 5 weken, met een spookverhaal over een 2de simkaart, hadden ze wel over mogen mailen of bellen, i.p.v dat ik met hun contact zocht over al die problemen. Maar goed dank je succes allemaal en kijk uit met youfone
Reactie door mie op 16-05-2012 19:35
Youfone houdt zich sowieso niet aan de afspraken en toezeggingen die ze zelf doen. Ik wacht nog steeds op een herberekening van een rekening uit november. Een rekening waarvan Youfone zelf meerdere malen heeft toegegeven dat de rekening incorrect is. De herberekening moet "met de hand" gebeuren en er is bij "heel veel klanten" iets verkeerd gegaan met de rekening (de letterlijke woorden van mw. Joni van de klantenservice) Alhoewel er meerdere malen over gebeld is en er verschillende mailtjes zijn verstuurd, heb ik tot op de dag van vandaag nog geen cent terug gezien van het teveel geïncasseerde bedrag. Ik ga Youfone een aangetekende brief sturen, waarin ik niet alleen het teveel geïncasseerde bedrag, maar ook de gemaakte kosten (qua telefoonbkosten naar dat 0900 nummer en qua tijd die ik hier inmiddels heb gestoken). Tevens zal ik ze aansprakelijk stellen voor alle te maken kosten voor de overstap naar een provider die wel gewoon zijn werk doet. Het is erg jammer dat ze zoveel energie steken in het tegenspreken van klanten op bijvoorbeeld klacht.nl en deze energie niet gebruiken om de problemen die ze veroorzaken op te lossen.
Reactie door paulvanvree op 17-05-2012 12:56
Beste Mie, Ik zou het bedrag gewoon terug storten via storneren. Vervolgens hierover een mededeling doen naar Youfone en dan ligt de bal bij hen. Elke correspondentie goed bewaren en bij telefonisch contact ALTIJD de naam van de medewerker vragen. Let op, Youfone houdt in haar systeem van elk gesprek een verslagje dus liegen zit er voor de kant niet bij. Storneren kun je via je internetbankieren zelf of anders even bij je bank naar binnen stappen. Succes. Paul.
Reactie door hertogsr op 05-06-2012 13:32
Ik ben nu 3 maanden verder en nog steeds last van youfone, ze hebben directpay aan mn deur gestuurt, ik alles uitgelegd en die hebben nu aan youfone gevraagd hoe zit dat, en een dispuut op mn incasso gezet, en nu heeft youfone die incasso terug getrokken. Maar ik wordt nog steeds niet geholpen door youfone om van de contract af te komen, en ze zeggen dat het hoofdkantoor terug belt, en dat hun zelf terug bellen, maar niks daarvan is waar. Ik word er hopeloos van. Wel de incasso terug trekken, dat zeg al genoeg dat het hun fout is. Maar normaal helpen kunnen ze niet. Mensen kijk uit dit is een oplichtingsbedrijf waar je veel problemen meegaat krijgen als je bij hun een contract afsluit
Reactie door spannemans op 05-06-2012 14:58
Mijn abonnement loopt ook al sinds nov. 2011 en ik wacht ook nog steeds op een verrekening van alle gemaakte kosten. Ook bij mij al sinds de 1e rekening een tarief van 5,13 voor een 'upgrade'. Het storneren van een incasso die onjuist was (bijvoorbeeld omdat ze mijn databundel niet geactiveerd hadden waardoor ik veel te veel kosten heb gemaakt of dubbele aansluitkosten) resulteert bij Youfone in het blokkeren van je simkaart. Het activeren kan pas nadat je het geld + boete hebt overgemaakt. Bovendien kan ik nog steeds niet bellen in het buitenland, terwijl dit na de eerste 3 facturen geactiveerd zou moeten worden... Ook het doorgeven van een simpele wijziging als het bankrekeningnummer gaat niet goed. Ze blijven afschrijven van een oude rekening (al 3 maanden lang). En als deze incasso niet kan plaatsvinden omdat de rekening is opgeheven, dan moet er snel betaald worden anders heb je weer een boete aan de broek.
Reactie door hertogsr op 05-06-2012 15:33
ik heb nieuwe nummer van youfone gevonden voor u allen zodat u niet meer die 0900 nummer hoef te bellen voor de klanteservice maar dit nummer is goedkoper Veerkade 6-A, 3016 DE Rotterdam 010 280 7026 klantenservice
Reactie door hertogsr op 05-06-2012 18:55
Ik zoek mensen die mij kunnen helpen hoe ik een kortgeding aan moet spannen tegen YOUFONE. Iemand ideeen Ik hoor graag van U
Reactie door hertogsr op 06-06-2012 13:18
Ik ben vandaag bij youfone langeweest zonder aankondiging Veerkade 6-A, 3016 DE Rotterdam ( Marcel Penning ) 010 280 7026 En nu ben ik eindelijk van alle ellende af na 2 maanden en mn contract is onmiddelijk opgezegd zonder kosten. Ik kreeg ook te horen van het geschillen commissie dat dit bedrijf onder faissilment staat. Dus bij deze kijk uit waar je je mee inlaat. Nu ga ik nog alle gemaakte kosten verhalen, benzine-telefoon-stroom-tijd-mailtjes, verhalen op deze malifidè bedrijf.
Reactie door nessie916 op 07-06-2012 17:22
Ik ken het verhaal helemaal. Ben heel Youfone spuugzat. Het begon al toen ik de sim only afsloot, toen werd er 2 keer administratie kosten afgeschreven, na veel gedoe werd deze weer terug gestort. Vervolgens kom ik er achter dat ik niet kan bellen/smsen of gebeld of gesms't worden in het buitenland door een blokkade. Contact opnemen via de mail kan alleen via een contactformulier (no reply) of de klantenservice (gewoon een callcenter). Na verscheidene keren contact gehad te hebben met Youfone, kunnen ze me niet eens in het systeem vinden (verklaar ook waarom ik nog nooit heb kunnen inloggen op My Youfone. Ze beloven me terug te bellen zodra ik weer normaal in het systeem sta. Nu ben ik inmiddels 5/6 mails verder en heb ik al verscheidene keren contact gehad met de klantenservice, telkens moet ik mijn verhaal opnieuw doen. Er worden nergens aantekeningen gemaakt van mijn vorige mails/belletjes. Mails worden overigens gewoon genegeerd. Youfone heeft me al 4 keer beloofd terug te bellen maar ik heb nog steeds niks gehoord. Ik ga volgende maand naar het buitenland en dan wil ik gewoon bereikbaar kunnen zijn. Belachelijke service.
Reactie door hertogsr op 08-06-2012 11:14
Ik heb Consuwijzer ingeschakeld, maar omdat mijn zaak allang afgehandeld is had ik hun hulp niet meer nodig. Ik raad u allen aan om consuwijzer in te schakelen, zij kunnen u verder helpen. Met het slechte service van youfone
Reactie door madhoax op 29-06-2012 16:38
@paulvanvree: het storneren van een foutieve factuur is bij Youfone niet de oplossing. Zij sluiten dan automatisch je telefoon af en rekenen 24,95 deblokkeerkosten en 7,50 euro administratiekosten. Deze kosten zijn alleen via een gerechtelijke procedure of via een procedure bij de geschillencommissie terug te vorderen aangezien Youfone altijd 'vergeet' deze kosten te crediteren. @hertogsr: Het is inderdaad zo dat Youfone Netherlands B.V. in staat van faillissement verkeerd. Dit geldt echter niet voor Youfone Nederland B.V. en Youfone (zie kvk.nl) De geschillencommissie heeft het waarschijnlijk over het faillissement van Youfone uit 2010, het huidige Youfone is doorgestart als gevolg van het faillissement van 2010 (http://www.bellen.com/nieuws/youfone-failliet-verklaard.aspx). De overige mensen wil ik graag wijzen op de geschillencommissie. Voor 50 euro kun je hier een procedure starten omtrent het verhalen van teveel geinde bedragen of voor andere problemen die Youfone heeft veroorzaakt. Ik ben zelf ook abonnee bij Youfone en ik weet hoe ze werken: op vragen wordt geen ander antwoord gegeven dan een standaard reactie waar je niks aan hebt. De belofte dat onterecht geinde bedragen worden gecrediteerd is loos. Deze bedragen worden vrijwel nooit gecrediteerd. Zelf ben ik net een procedure gestart bij de geschillencommissie. Mocht u niet uit uw verhaal komen dan ben ik bereid dit zakelijk en juridisch weer te geven, stuur mij hiervoor een PB (ben een bijna afgestudeerd rechten en bedrijfskunde student).
Reactie door madhoax op 11-07-2012 14:00
Helaas, youfone is niet aangesloten bij de geschillencommissie. Mij rest niets anders dan een gang naar de kantonrechter. Als iedereen een klacht indient bij Consuwijzer dan gaan die bij genoeg meldingen een onderzoek instellen naar de praktijken van Youfone. Helaas heeft een individueel geval niets aan, maar we kunnen dan wel wat betekenen voor toekomstige klanten. https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Reactie door buysell007 op 08-08-2012 11:55
Ik heb na 3 dagen mijn bestelling geannuleerd. Eerst kreeg ik een mail dat ik te laat was (meer dan 14 dagen !?); Na contact via het formulier zou mijn 14,95 gecrediteerd worden. Toch kreeg ik een simkaart toegestuurd die ik na telefonisch contact (€3,35 !!) moest vernietigen. ik wacht na meer dan een maand nog steeds op mijn geld. Vandaag bij klacht.nl en consuwijzer een klacht ingediend. Verder een nieuw contactformulier ingevild bij youfone dat ik aangifte ga doen bij de politie. Onderstaande link voorspelt echter weinig goeds: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=NDNR&NDNR=24438457&NSDN=
Reactie door madhoax op 08-08-2012 12:24
@buysell007 Youfone is inderdaad een keer failliet gegaan, in 2010. Dit is de link waarnaar u verwijst. Het huidige Youfone in niet failliet noch in staat van surseance. Er zijn verschillende Youfone BV's, degene met wie u contact heeft is zeer onbetrouwbaar, maar helaas niet failliet. Zie: http://www.kvk.nl/?gclid=CLv6wern17ECFRIKtAodoVQAOQ
Reactie door buysell007 op 09-08-2012 11:48
@madhoax, We moeten dus als consumenten er aan werken dat deze oplichters ophouden te bestaan. Vandaag kreeg ik ineens een mailtje dat ik op de creditlijst gezet ben vboor mijn €14,95. Geen woord wordt gerept over de extra kosten in tijd en geld die ik heb moeten maken om dit geld terug te krijgen. Als je als consument deze laaielichters te laat betaald heb je gelijk een incassobureau achter je aan of is je mobiel afgesloten. Het meest storende aan alles is het verschuilen achter een contactformulier en een duur telefoonnummer. @Iedereen, Voor een paar centen meer bespaar je jezelf een hoop irritatie door bij een concurrent een abbo af te sluiten.
Reactie door peetraa op 14-09-2012 23:00
@buysell 007 heb je inmiddels je aansluitkosten teruggekregen en ben je nu van ze af. Ik heb namelijk hetzelfde. Ik had 9 september een aanvraag gedaan. Ik ging al twijfelen omdat ik nogal veel negatieve meldingen zag over youfone. Op 13 september ging ik bellen over mijn nummerbehoud en die was niet bekend bij de afdeling nummerbehoud. Ik moest maar met de klantenservice bellen. Daar zeiden ze ja maar u aanvraag is pas dus dat is nog niet gebeurt en duurt 4 - 6 weken. Ik heb uitgelegd dat de provider waar we nu een abonnement bij hebben stopt en dat we per direct weg kunnen en dat 6 weken te laat is, want zij zei dat het nummerbehoud dan afgewezen zou worden. Dus ik zei dan wil ik mijn aanvraag annuleren en toen zei die mevrouw van de klantenservice dat dat kon door een mail te sturen naar suport van youfone. Ik zat tegelijkertijd op de website ingelogd en daar kon ik op annuleren klikken en dat heb ik gedaan en ook mijn annulering naar de suport@youfone.nl gemaild. Dus met 4 dagen geannuleerd. Ondertussen was op 11 september al de aansluitkosten afgeschreven. Ik heb geprobeerd te storneren maar dat kan helemaal niet bij mijn ing. Wel andere incasso's maar niet die van youfone, dus ben ook aan het mailen geslagen met de ing. Ik begrijp uit de vorige verhalen dat ik een lange adem moet hebben om mijn geld terug te krijgen. En als ik geen reactie krijg op mijn mails, ondertussen al 2 aan youfone, over het terugstorten zal ik ook mijn klacht indienen bij consuwijzer.
Reactie door mie op 14-09-2012 23:07
Hoop voor iedereen die nog geld tegoed heeft van Youfone dat ze een eindeloos lange adem hebben. Wij wachten nog steeds op een creditering van 30 euro en dat loopt al sinds november vorig jaar. Verschillende telefonische toezeggingen gehad, verschillende toezeggingen per mail, maar crediteren doen ze dus gewoon niet. Ik heb inmiddels al zoveel tijd in deze criminele belminuten boeren gestoken en al zo vaak gebeld, dat het bedrag inmiddels minimaal € 100,00 zou moeten bedragen om mij schadeloos te stellen. Youfone komt haar afspraken sowieso niet na. Het is echt het meest waardeloze bedrijf dat ik ooit heb meegemaakt. Zelfs het verhogen van het aantal sms'jes per maand wordt niet doorgevoerd, ondanks dat er een bevestigende mail van Youfone is ontvangen.
Reactie door buysell007 op 16-09-2012 22:43
@Iedereen, Op dit moment nog steeds geen geld terug maar 1-9 moet nu de grote dag zijn :-( Wat wel handig is, is om het nummer van nummerbehoud te bellen en direct te vragen om doorverbonden te worden met de klantenservice. Scheelt je een hoop geld.
Reactie door buysell007 op 16-09-2012 22:45
sorry, 1-9 moet 19-9 zijn....
Reactie door buysell007 op 17-09-2012 22:27
Ik weet niet of de vara dit leuk vind, maar tros radar heeft een onderwerp over youfone uitgezonden. Youfone heeft een speciaal email adres geopend: trosradar@youfone.nl je kunt hier je klacht kwijt en cc de redactie van radar in je mail
Reactie door buysell007 op 18-09-2012 11:06
Hieperdepiep, Ik heb mijn centjes terug maar geen vergoeding voor al de extra tijd die het gekost heeft. De overheid moet echt de stekker eruit trekken bij deze prutsers/oplichters......
Reactie door peetraa op 22-09-2012 17:49
Ik had dus 13 september mijn abonnement geannuleerd, binnen 4 dagen. En ja hoor vandaag 22 september kreeg ik toch een simkaart toegestuurd. Ik word nu wel gestoord van deze organisatie, wat een administratieve janboel. Of doen ze dit gewoon express. Ik heb nu ook een mail gestuurd naar het speciale emailadres wat bij radar is genoemd. Het probleem is dat de provider waar we nu zitten ermee stopt en we heel graag ons nummer meenemen, maar nu geblokkeerd wordt door youfone terwijl de aanvraag is geannuleerd. Nu lopen we de kans om het nummer kwijt te raken. Anders zou ik gewoon afwachten en nu probeer ik toch enigzins wanhopig om alsnog op tijd van ze af te komen. Ik heb bij de bank de rekeningnummers van youfone en pay direct services laten blokkeren, ik hoop dat dat helpt zodat er niet onverwachts nog geld afgeschreven kan worden voor een abonnement wat ik niet ga gebruiken.
Reactie door marleen15 op 18-11-2012 23:51
Youfone is een grote puinhoop Met Youfone heb ik alleen maar zeer slechte ervaringen. In januari heb ik een abonnement afgesloten (incl sms bundel). Op de factuur van Februari bleek de sms bundel niet opgenomen te zijn. Alsnog telefonisch afgesloten. Eind april wordt er opeens 125 euro van mijn rekening afgeschreven (factuur maart). De factuur heb ik nooit ontvangen. Inloggen op mijn Youfone lukte niet. Na contact met de klantenservice bleek dat de factuur onjuist was en ik een bedrag terug zou krijgen. Tot op heden nog niets gehoord. Het inlogprobleem werd na herhaaldelijk bellen en mailen pas opgelost op 7 JUNI. Helaas, de facturen stonden niet op de site. Na weer diverse keren gebeld en gemaild te hebben kon ik de facturen inzien op 4 OKTOBER. Inmiddels kwam 25 mei de factuur van april binnen (via de mail, zonder specificaties in dataverkeer)). Sms bundel was nog steeds niet opgenomen . Wel kon ik zien dat mijn dochter (voor haar had ik het abonnement afgesloten) veel teveel sms-te. Weer een bedrag van 87 euro. Inmiddels was de maand mei ook al bijna voorbij dus de volgende rekening was weer peperduur 145 euro. Doordat ik mijn facturen niet in heb kunnen zien heb ik niet de gelegenheid gehad mijn dochter aan te spreken op haar sms gedrag of het abonnement aan te passen. Youfone reageerde inmiddels nergens meer op. Met hulp van de rechtswinkel heb ik een aangetekende brief gestuurd dat youfone ingebreke is (de klant heeft het recht facturen in te kunnen zien) en binnen twee weken moest reageren. Dat deden ze dus niet. Een tweede aangetekende brief gestuurd om het contract per direct te ontbinden, dd 17 juli. Nooit een reactie op gehad. De kosten van bellen en post bedragen inmiddels meer dan 50 euro. Direct Pay (het incasseringsbureau van Youfone) heeft namens mij ook meerdere mails naar youfone gestuurd. Ook daar wordt niet of nauwelijks op gereageerd. Slechts 1 keer heeft Youfone inhoudelijk gereageerd op mijn klachten. “Een sms bundel kan niet telefonisch afgesloten worden maar om u tegemoet te komen zal met terugwerkende kracht de sms bundel alsnog opgenomen worden ” . Lijkt me niet echt een tegemoetkoming als je telefonisch een sms bundel afsluit en de telefoniste zegt dat dat mogelijk is. Youfone ging gewoon door met het in rekening brengen van de abonnementskosten van Augustus en September. Weer gebeld en gemaild: de aangetekende brief ter ontbinding hadden ze niet ontvangen. Gelukkig had ik het verzendbewijs nog. Toen ik dat naar hun mailde bleek het opeens wel in het systeem te staan en was het contract per 1 juli ontbonden. Als ik echter vraag naar terugstorting van abonnementsgelden, teveel betaalde vragen en administratieve kosten krijg ik wederom geen reactie. Aan iedereen die dit leest: GA NIET MET YOUFONE IN ZEE. Marleen
Reactie door imretermeczky op 15-02-2013 23:52
Hallo ook ik heb Youfone al 3x proberen te bereiken. Ik krijg netjes te horen dat de wachttijd een bepaalde tijd is 3 tot 9 minuten. Maar toen de wachttijd nog enkele seconden was wachtte ik nog 10 minuten en was ik het wachten zo beu dat ik de hoorn maar opgooide. Er kwam dus niemand aan de lijn die je te woord stond. Ik zou willen dat ik de restduur van mijn contract ineens kon betalen en overstappen naar een andere provider die je wel te woord staat.
Reactie door paulien58 op 06-06-2013 12:04
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Youfone Heb nu al bijna 2 jaar een abonnement en kan al een verlenging doorvoeren en gebruik maken van die acties die ze nu hebben. Dit hebben ze bij de klantenservice uitgelegd en geregeld voor me. Heel fijn!
Reactie door madhoax op 06-06-2013 12:17
Quote: paulien58 schreef op donderdag 6 jun 2013, 12:04: Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Youfone Heb nu al bijna 2 jaar een abonnement en kan al een verlenging doorvoeren en gebruik maken van die acties die ze nu hebben. Dit hebben ze bij de klantenservice uitgelegd en geregeld voor me. Heel fijn!einde Quote Fijn dat medewerkers van Youfone het bedrijf in een positief daglicht proberen te stellen.
Reactie door denizon op 01-04-2014 00:29
Klacht Youfone 31610818715 en 31648147668 Ben inmiddels OVERGESTAPT naar TELFORT Dag klanten ga NIET lid worden bij Youfone!! IK WAARSCHUW jullie AUB!! Dit bedrijf gebruikt een systeem waarbij mensen indirect) dupe van worden!! LEES AUB dit bericht geheel door, dan zult u beseffen dat dit bedrijf erg vals is en vele klanten OPLICHT!! Na het lezen van juiste waarneming en harde bewijzen, kunnen de consumentenbond en schillencommissie erg weinig doen, omdat Youfone systematische klanten valse facturen zend, waarbij duizenden klanten erg dupe van worden. Sinds ik lid ben in het begin ging het al mis met Youfone, het personeel 80% ongeschoold en bakt er geen reed van! Zelfs de supervisor die ik meerdere malen gesproken heeft mevr. Loes bakt er ook geen reed van!! Dit bedrijf hanteert een systeem waarbij veel onschuldige klanten misbruikt worden met onterechte hoge rekeningen! Op dit forum reageert Youfone altijd met: Wat vervelend dat u zich zo negatief ervaart wij hebben deze zaak in behandeling genomen en u zult dan van ons een bericht krijgen. NU denken klanten die op dit forum lezen, dat er zogenaamd Youfone deze behandeld heeft, maar er wordt de geen REED mee gedaan! Je krijgt schijnheilig een mail, dat het fout is van de klant en bla bla bla. Onderstaande feiten AUB klanten goed lezen!! Feit 1 Youfone stuurt zogenaamd hoge verkeerde rekeningen, dit kan dan zijn dat het (K) systeem van hun fout stuurt, de meeste klanten die deze verkeerde factuur krijgen gaan dus niet betalen! De klanten verwachten dan een aangepaste factuur, maar deze word na langer dan een week aangepast, bij je eigen youfone account, waarbij je zelf kan betalen met Ideal. Ik kreeg dus verkeerde factuur, en belde hun 3 keer op dat het factuur verkeerd was. Ze gaven toe dat het fout was, en zou aangepast worden binnen 48 uur in mijn Youfone omgeving (ideal) Na 2 dagen was het nog steeds niet aangepast, ik dus weer bellen, en er was storing, en niemand kon vertellen hoe het kwam. Het enige wat het personeel kon doen was doorgeven aan de technische dienst. Het zou weer binnen 48 uur aangepast worden, ik dus wachten op en correcte factuur! Weer na 2 dagen ik weer bellen en mailen dat ik zat was, en dat ik de correcte factuur wilde betalen! Het duurde precies 9 dagen voordat het aangepast werd bij mijn Youfone account ideal. Na de tiende dag kreeg ik een SMS midden in de nacht dat mijn mobiel geblokkeerd zou worden. Ik dus niet meer bellen! Vervolgens betaalde ik het correcte bedrag, omdat het te laat was met betaling moest ik zogenaamd DEBLOKKADE kosten betalen van 24,99 euro! OPLISCHTERS!! Ik dus huilend bellen dat het vals en niet eerlijk was, gaven ze mij de schuld, dat ik 11 dagen te laat was met betalen! En zo doen ze bij duizenden klanten, en verdienen ze goed geld met zogenaamde marketing acties DEBKOKKADE kosten 24,99!! Alle personeel hebben geen bevoegdheden en bakken geen reed van!! Ze maken alleen maar een melding en meer niet! Ben dus zwaar opgelicht!
Reactie door denizon op 01-04-2014 00:30
Quote: marleen15 schreef op zondag 18 nov 2012, 23:51: Youfone is een grote puinhoop Met Youfone heb ik alleen maar zeer slechte ervaringen. In januari heb ik een abonnement afgesloten (incl sms bundel). Op de factuur van Februari bleek de sms bundel niet opgenomen te zijn. Alsnog telefonisch afgesloten. Eind april wordt er opeens 125 euro van mijn rekening afgeschreven (factuur maart). De factuur heb ik nooit ontvangen. Inloggen op mijn Youfone lukte niet. Na contact met de klantenservice bleek dat de factuur onjuist was en ik een bedrag terug zou krijgen. Tot op heden nog niets gehoord. Het inlogprobleem werd na herhaaldelijk bellen en mailen pas opgelost op 7 JUNI. Helaas, de facturen stonden niet op de site. Na weer diverse keren gebeld en gemaild te hebben kon ik de facturen inzien op 4 OKTOBER. Inmiddels kwam 25 mei de factuur van april binnen (via de mail, zonder specificaties in dataverkeer)). Sms bundel was nog steeds niet opgenomen . Wel kon ik zien dat mijn dochter (voor haar had ik het abonnement afgesloten) veel teveel sms-te. Weer een bedrag van 87 euro. Inmiddels was de maand mei ook al bijna voorbij dus de volgende rekening was weer peperduur 145 euro. Doordat ik mijn facturen niet in heb kunnen zien heb ik niet de gelegenheid gehad mijn dochter aan te spreken op haar sms gedrag of het abonnement aan te passen. Youfone reageerde inmiddels nergens meer op. Met hulp van de rechtswinkel heb ik een aangetekende brief gestuurd dat youfone ingebreke is (de klant heeft het recht facturen in te kunnen zien) en binnen twee weken moest reageren. Dat deden ze dus niet. Een tweede aangetekende brief gestuurd om het contract per direct te ontbinden, dd 17 juli. Nooit een reactie op gehad. De kosten van bellen en post bedragen inmiddels meer dan 50 euro. Direct Pay (het incasseringsbureau van Youfone) heeft namens mij ook meerdere mails naar youfone gestuurd. Ook daar wordt niet of nauwelijks op gereageerd. Slechts 1 keer heeft Youfone inhoudelijk gereageerd op mijn klachten. “Een sms bundel kan niet telefonisch afgesloten worden maar om u tegemoet te komen zal met terugwerkende kracht de sms bundel alsnog opgenomen worden ” . Lijkt me niet echt een tegemoetkoming als je telefonisch een sms bundel afsluit en de telefoniste zegt dat dat mogelijk is. Youfone ging gewoon door met het in rekening brengen van de abonnementskosten van Augustus en September. Weer gebeld en gemaild: de aangetekende brief ter ontbinding hadden ze niet ontvangen. Gelukkig had ik het verzendbewijs nog. Toen ik dat naar hun mailde bleek het opeens wel in het systeem te staan en was het contract per 1 juli ontbonden. Als ik echter vraag naar terugstorting van abonnementsgelden, teveel betaalde vragen en administratieve kosten krijg ik wederom geen reactie. Aan iedereen die dit leest: GA NIET MET YOUFONE IN ZEE. Marleen einde Quote
Reactie door denizon op 01-04-2014 00:30
Quote: marleen15 schreef op zondag 18 nov 2012, 23:51: Youfone is een grote puinhoop Met Youfone heb ik alleen maar zeer slechte ervaringen. In januari heb ik een abonnement afgesloten (incl sms bundel). Op de factuur van Februari bleek de sms bundel niet opgenomen te zijn. Alsnog telefonisch afgesloten. Eind april wordt er opeens 125 euro van mijn rekening afgeschreven (factuur maart). De factuur heb ik nooit ontvangen. Inloggen op mijn Youfone lukte niet. Na contact met de klantenservice bleek dat de factuur onjuist was en ik een bedrag terug zou krijgen. Tot op heden nog niets gehoord. Het inlogprobleem werd na herhaaldelijk bellen en mailen pas opgelost op 7 JUNI. Helaas, de facturen stonden niet op de site. Na weer diverse keren gebeld en gemaild te hebben kon ik de facturen inzien op 4 OKTOBER. Inmiddels kwam 25 mei de factuur van april binnen (via de mail, zonder specificaties in dataverkeer)). Sms bundel was nog steeds niet opgenomen . Wel kon ik zien dat mijn dochter (voor haar had ik het abonnement afgesloten) veel teveel sms-te. Weer een bedrag van 87 euro. Inmiddels was de maand mei ook al bijna voorbij dus de volgende rekening was weer peperduur 145 euro. Doordat ik mijn facturen niet in heb kunnen zien heb ik niet de gelegenheid gehad mijn dochter aan te spreken op haar sms gedrag of het abonnement aan te passen. Youfone reageerde inmiddels nergens meer op. Met hulp van de rechtswinkel heb ik een aangetekende brief gestuurd dat youfone ingebreke is (de klant heeft het recht facturen in te kunnen zien) en binnen twee weken moest reageren. Dat deden ze dus niet. Een tweede aangetekende brief gestuurd om het contract per direct te ontbinden, dd 17 juli. Nooit een reactie op gehad. De kosten van bellen en post bedragen inmiddels meer dan 50 euro. Direct Pay (het incasseringsbure

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!