Antwoorden gegeven door: Erik_6136
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 10, 2016 om 18:18Inbraak in modem Ziggo
Ja ik!
Enkele jaren geleden (ik was toen nog tevreden klant bij wat toen nog @Home was) werd ik op een dag gebeld door iemand van de afdeling "hoogverbruik". Er zou voor bijna (schrik niet) € 5000,-- gebeld zijn naar 0906 nummers in de afgelopen 24 uur (!!!!).
En jawel hoor, toen de rekening kwam, moest ik volgens de factuur bijna € 6000,-- dokken. Uiteraard heb ik tot op vandaag geweigerd deze rekening te betalen. Puur en alleen dat het vrijwel onmogelijk is om binnen 24 uur voor bijna € 6000,-- naar betaalnummers te bellen.
Dat zou inhouden dat je per uur voor € 250,-- moet bellen, en dat de hele dag en nacht continue door. Het leuke is dat ik voorafgaande het telefoontje van de medewerker van @Home helemaal niet aanwezig was in de woning omdat ik op reis was, en eigenlijk net een uurtje thuis was toen ik gebeld werd.
Er is ook niemand aanwezig geweest in de woning, daar alle rolluiken dicht waren, en niemand een sleutel had.
Ik heb gevraagd of ze het zeker wisten. "We gaan een onderzoek instellen" was hun antwoord toen ik reclameerde over de rekening. Enige dagen later werd ik teruggebeld en kreeg ik te horen dat onderzoek had uitgewezen dat ik inderdaad deze kosten had veroorzaakt, en dat ik even wilde dokken. Uiteraard voelde ik nattigheid, en heb gevraagd of ik deze onderzoeksresultaten kon inzien. "Nee, dat gaat niet, maar het is duidelijk voor ons, er zijn geen onregelmatigheden geconstateerdm, u moet betalen". We zijn nu ruim acht jaar later, het dossier ligt bij de deurwaarder, deze heeft natuurlijk geprobeerd te incasseren. Maar is nooit naar de rechter gegaan. Ik weiger tot op vandaag deze rekening te betalen. Wel heeft men mij afgesloten indertijd, en is mijn adres zelfs geblokkeerd. Zodra ik mijn postcode en huisnummer invoer zie ik meteen dat er geen producten of diensten leverbaar zijn op mijn adres, maar wel bij mijn buren... -
Jun 10, 2016 om 17:51Geen andere provider dan ziggo kunnen kiezen
ADSL werkt via de koperlijn van KPN (de vroegere analoge telefoonlijn). Bij iedere internetprovider moet je eerst de postcodecheck uitvoeren om te kunnen zien wat de maximale haalbare snelheid is die gegarandeerd geleverd kan worden. Momenteel werkt KPN aan de uitrol van hogere internetsnelheden op hun kopernetwerk. Zodra deze is gerealiseerd zijn snelheden tot 200 Mbit over het kopernetwerk mogelijk. Op deze website (klik op het woordje "deze") kunt u zien wanneer KPN de snelheid in uw postcode gebied heeft verhoogd.
Volgens deze website is in mijn postcodegebied momenteel maar maximaal 14 Mbit leverbaar, en zal in het tweede kwartaal van 2017 de snelheid verhoogd worden naar maximaal 80 Mbit.
De uitrol van glasvezel verloopt op dit moment erg traag. Dit komt mede door de zeer grote investeringen die hiervoor gedaan moeten worden. Veel gemeenten willen wel glasvezel hebben, maar willen hier niets tot weinig aan bijdragen financieel. -
Jun 10, 2016 om 17:41Woningbouw vraagt geld voor acceptgiroDe gele acceptgirokaart zal over een aantal jaren voorgoed verleden tijd zijn. U kunt dan alleen nog de huur betalen middels een automatische incasso. En uw verhuurder is CZ niet. En sinds de banken over zijn gegaan op IBAN is bij iedere bank te zien via internet bankieren waneer er automatisch geld van de rekening wordt afgeschreven. Deze voormelding is bij iedere bankinstelling verplicht. Als klant kun je deze incasso dan weigeren of uitstellen. Dus uw verweer dat de bank zomaar zonder kennisgeving vooraf geld afschrijft is dus een grote fabel.
-
Jun 10, 2016 om 15:32DaviAccountant 2000
1001 mensen die Paul van de Berg heten, en u denkt de échte Paul van de Berg op deze manier te bereiken?
Ik zou zeggen, beveilig uw e-mailaccount maar gauw met een goede spamfilter, en vraag ook gelijk een nieuw telefoonnummer aan of telefonische overlast te voorkomen.
-
Jun 6, 2016 om 15:39DaviAccountant 2000
En u vindt het slim om hier in het openbaar uw complete adresgegevens te plaatsen?