Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: H.Westerhuis
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 6, 2017 om 19:52Problemen met Ardanta uitvaartverzekering in natura.Nee de advocaat gaat uit kosten overweging nog niets doen.
De indexering wordt geregeld door Ardanta zo staat in de voorwaarden en hebben we geen invloed op(zal door de rechter ook als zodanig worden beoordeeld) Maar wanneer er door een te kort aan indexering een te laag uitkeringsbedrag ontstaat is dat voor rekening en verantwoording van Ardanta.
Ardanta zal als het aan de orde is wel het pakket goederen moeten leveren (ook dat is zo afgesproken en vast gelegd in de voorwaarden staat in art 3 en 4) het enigste waar de nabestaanden aan moeten denken is dat er niet meer geleverd word als afgesproken in de voorwaarden. Dus is het zaak om de uitvaartverzorger te attenderen dat alleen het pakket geleverd mag worden.
Als men zich daar aan houd kan er geen navordering komen komt die er wel dan deze weigeren en zal Ardanta eventueel een proces moeten starten.
vandaar ook dat ik vindt dat zoveel mogelijk mensen die het zelfde probleem hebben hiervan op de hoogte zou moeten zijn.
Ardanta gaat namelijk gewoon door met overnemen van andere partijen waar men op de zelfde manier te werk gaat.
Ik krijg zelfd post van een ander persoon i.v.m. een overname van een polis.Polis met aanhangsel is in mijn bezit en ondanks herhaaldelijke oproep aan Ardanta om dit te corrigeren krijg ik geen antwoord. -
Jan 5, 2017 om 21:22Problemen met Ardanta uitvaartverzekering in natura.Het heeft lang geduurd maar eindelijk schot in de zaak.
Alles voorgelegd aan een advocaat en die oordeeld dat Ardanta zich aan de voorwaarden moet houden en het pakket goederen wat genoemd wordt in artikel 3 en 4 moet leveren.dit is in de voorwaarden contractueel vastgelegd.
Artikel 5 bepaald dat de hoogte van het aanpassen van het bedrag jaarlijks door de vereniging( nu dus Ardanta) aangepast moet worden als het exploitatieoverschot dit toelaat tot het gemiddelde waarde van de te verwachten kosten in het volgende jaar(ook dit is een afspraak)en heben wij geen invloed op.
Wanneer het aan de orde is en de middelen schieten te kort dan is dat voor rekening en verantwoording van Ardanta.
Volgens mij lukt ze dit aardig met een indexering over 2016 van € 3,00.
Zolang het gestelde in artikel 3 voor wat beterft het pakket niet overschreden wordt kan er dan ook geen navordering worden gedaan en zal de zelfde weg bewandeld moeten worden als in de zaak Yarden.
Er zijn mensen die zich bij mij gemeld hebben met de zelfde problematiek en ik hoop dat er mocht het zo zijn dat er nog vele volgen. -
Sep 9, 2016 om 15:49Problemen met Ardanta uitvaartverzekering in natura.Vandaag 09-09-2016 een mail gehad van Ardanta wat er op neer komt dat Ardanta vast houd aan hun standpunt en dat wij de consument het verkeerd zien.
Ardanta een mail gestuurd met nogmaals mijn zienswijze en wacht nu weer op antwoord.
Volgens mij willen ze het niet begrijpen en krijg ik de indruk dat er andere stappen nodig zijn maar dan wel collectief. -
Sep 2, 2016 om 21:51Problemen met Ardanta uitvaartverzekering in natura.Na een gesprek met de adviseur afgelopen dinsdag 30 augustus ligt de zaak weer bij Ardanta.
Vandaag is ons toegezegd dat ze na advies van een externe partij in de loop van volgende week nader uitleg zullen geven over onze polissen in natura. Een ieder die per mail gereageerd heeft zal ik persoonlijk inlichten. -
Aug 20, 2016 om 13:12Problemen met Ardanta uitvaartverzekering in natura.Er zijn prille nieuwe ontwikkelingen.
Heb dit probleem ook op het forum van Tros Radar geplaatst.
Via deze forum een reactie gehad van Ardanta om eventueel telefonisch contact op te nemen voor verder toelichting.
Heb op deze forum bericht aan Ardanta dat dit zinloos is omdat ik het al meerder keren geprobeerd zonder enige vorm van toe nadering van hun kant.
Ardanta heeft nu mijn reactie op de gang van zaken opgenomen als een klacht met een verzoek om de polis nummers per mail op te sturen en dan zou een klachtencoordinator de zaak bekijken en uiterlijk 2 september ofwel per mail of telefonisch contact opnemen.
Er zijn dus ontwikkelingen alleen jammer dat er nog zo weinig mensen gereageerd hebben terwijl ik er van overtuigd ben dat er nog veel meer polissen zijn als die van mij die op het moment dat het aan de orde is verkeerd door Ardanta geinterpenteerd worden met alle negatieve gevolgen voor de nabestaanden.