Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: InfiniteWish
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 20, 2020 om 23:27Schade inboedel , reparatie door derde mogelijk. Mag garantie afgekocht worden?OPGELOST !
Een update vandaag.
Contact gehad met verzekering en fabrikanten.
Zolang er fabrieksgarantie op apparaten e.d zit , mag na een calimiteit nooit opengemaakt worden voor schoonmaak / reparatie door derde.
Als je dat wel doet zie je af van je fabrieksgarantie. Omdat bijvoorbeeld toekomstige schade niet beoordeeld kan worden door schade door eventuele reparatie van derde, of dat een apparaat gewoon echt kapot gaat wegens een falend onderdeel. Dit kan nooit bewezen worden.
Letop:
Reparatie / schoonmaak mag wel als de hersteller een gecertificeerd bedrijf is en aangesloten is bij bijvoorbeeld samsung etc.
Afkopen garantie is ook een optie en mag , alleen ben je bewust dat je dan afziet van Fabrieksgarantie. En de verzekering dan niet verplicht is je in de toekomst te helpen als het product / apparatuur alsnog kapot gaat !!
Let ook op dat niet iedere verzekering garantiekwesties vergoed !! Dit staat in je polisvoorwaarden. Mocht je een ALL RISK verzekering hebben zijn garantiekwesties meestal verzekerd !!!
Oplossing alles word vernietigd en financieel vervangen, daar ben je immers verzekerd voor.
-
Mar 17, 2020 om 19:58Schade inboedel , reparatie door derde mogelijk. Mag garantie afgekocht worden?Iedereen bedankt voor de reacties , ben weer wat wijzer geworden dankzij jullie.
Ik wacht reactie op afkoop van garantie af. Dit is lijkt een ''redelijke oplossing''.
Indien deze niet realistisch is houd het wat mij betreft op. Waar ik dus al bang voor was.
Kans op kortsluiting en / of brand is reeel. Bij gebruik van apparatuur natuurlijk.
Ik ga geen enkel risico nemen met fabrieksgarantie of ik er nu wel of geen recht op heb. zoals enkele van jullie stellen.
En achteraf heb ik ook geen zin om de schuldige aan te wijzen.
Bijvoorbeeld dolmans die wel degelijk aansprakelijk zou zijn , of dat de verzekering wellicht toch die 2de claim zou moeten accepteren. Of het bouwbedrijf met juridische hulp aansprakelijk moet stellen , voor schade achteraf. En of geruzzie over garantie met fabrikanten omdat het door derde is geopend.
Daar heb ik als consument echt geen zin in.
De verzekering zal dus met een goede oplossing moeten komen. Ik laat niet iets herstellen als daar achteraf een hoop juridisch gezeik over komt.