Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Pomeon
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 3, 2016 om 06:01Opgelicht door Duitse koper via eBay, kan ik nog iets doen?Daarmee bedoelen ze dat de koper gewoon zijn geld terug krijgt als de koop niet voldoet aan de beschrijving en de verkoper het product terugkrijgt. Dus niet dat de verkoper bij een misleidende advertentie kan zeggen "Gekocht is gekocht, ik hou lekker die 400euro."
Echter, in jouw geval heb je de telefoon helemaal niet teruggekregen. Is dat misschien aantoonbaar door bijv. het lage gewicht van de zending? (Het gewicht staat vaak vermeld bij de tracking gegevens. Misschien kan je die vergelijken met de tracking gegevens van het door jou verzonden pakket)
Het is me onduidelijk of je uberhaupt contact hebt gehad met PayPal zelf. Heb je (tijdig) een geschil aangemaakt? Heb je aangegeven dat de koper naar jouw mening niet de waarheid vertelt, aangezien het wél een nieuwe telefoon betreft?
Als je bij PayPal al sterk aannemelijk kan maken dat de telefoon die je hebt verzonden wél nieuw was (je had het eerder over foto's die je zou hebben en bijvoorbeeld een factuur), dan zou dat voor PayPal al een reden kunnen zijn om ook te twijfelen aan de rest van het verhaal van de koper.
Als PayPal niet op de hoogte is van jouw kant van het verhaal, dan kan de koper hier misschien nog veel langer mee doorgaan, omdat er geen klacht over hem bekend is.
Ik denk dat PayPal je zal adviseren om aangifte te doen en een kopie daarvan op te sturen naar PayPal. In dat geval kunnen ze meer voor je betekenen en mogelijk de samenwerking met de koper beëindigen.
Voeg daar ook alle foto's, bewijs van verzenden, IMEI-nummer, etc. bij.
Naar welk land heb je de telefoon eigenlijk verzonden? -
May 13, 2016 om 20:20Huurwoningen.nlIk wist ook een keer zeker(!!) dat ik ergens een abonnement had opgezegd, ik kon me het nog precies herinneren. Toch werd er een maand later weer een bedrag afgeschreven. Ik ben toen in mijn mail gaan zoeken naar de bevestiging dat ik het abonnement had gestopt, maar dat bleek niet te bestaan.. Blijkbaar had ik het toch niet opgezegd (wat ik nog steeds maar moeilijk kan geloven, maar het lijkt er toch echt op).
Bij de tweede poging het abonnement op te zeggen, heb ik voor de zekerheid maar meteen de toekomstige afschrijvingen geblokkeerd (was via PayPal).
Soms is het inderdaad maar beter om gewoon te betalen (als het om een relatief klein bedrag gaat), dan om een lange discussie aan te gaan met misschien nog het risico op oplopende kosten (incasso bijvoorbeeld). Laat het dan een les zijn voor de volgende keer.
Heb je gekeken waar die 3 openstaande rekeningen vandaan komen? En of dat klopt? Ik vind het namelijk opvallend dat ze die bedragen niet ook gewoon hebben afgeschreven bij de eerdere afschrijving(en). Maar ik weet natuurlijk ook niet om watvoor kosten het gaat.
Zolang het voor jezelf maar duidelijk is waarom/wat je betaalt. -
May 4, 2016 om 05:14Structureel geen bereik KPNHet lijkt er inderdaad op dat je echt precies in een plaats zit waar net geen dekking is.
Hier heeft KNP een dekkingskaartje:
https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g/dekkingskaart.htmg
Kan je ook niet bellen/SMS'en, of heb je alleen bij het gebruik can internet problemen? -
May 3, 2016 om 11:08MicroSD kaart niet herkendOm welk type telefoon gaat het?
-
May 3, 2016 om 07:31Replicahorloges.online, zijn ze bekend bij jullie?ik weet dat ik niet vooruit moet betalen maar...
- dit was voor mijn aller beste vriend,
- van mijn laatste spaar geld,
- waar van ik wist dat hij het zo zou waarderen
Volgens mij is geen van die drie genoemde punten een goede reden om tóch vooruit te betalen. Sterker nog, als het om je laatste spaargeld gaat, lijkt me dat juist een reden om nog even extra te controleren of het allemaal wel te vertrouwen is.
Hier overigens een forum met alles over replicahorloges.
replicahorlogesonline.nl is een oplichter:
http://www.replicahorloge.net/topic/389-onbetrouwbare-handelaar-wwwreplicahorlogesonlinenl/
Als je al een product geleverd krijgt, valt het waarschijnlijk na 2 weken uit elkaar. -
May 2, 2016 om 20:30Klacht over Tele2, Geen bundel, wel ongewenst internet gebruikTele2 maakt zich niet echt populair de laatste tijd.
Ik heb zelf een bundel van 1GB per maand, maar gebruik meestal maar zo'n 400MB.
Niet lang geleden heb ik het voor elkaar gekregen om 900MB buiten mijn bundel te gebruiken in maarliefst 20 minuten.
Kosten: 140euro.
Contact opgenomen met mijn provider (niet Tele2, maar ik weet niet of ik hier de naam van mijn provider mag noemen. Ik wil niet per ongeluk reclame maken ofzo).
Zij hebben uit coulance 130euro kwijtgescholden en 10euro (de normale kosten van 1GB) bij de volgende factuur opgeteld. Het werd me wel heel duidelijk gemaakt dat dit eenmalig was (uiteraard, het was al meer dan ik zelf had durven denken).
Ik heb even op de website van Tele2 gekeken en ik zie dat wanneer er geen internetbundel is aangeschaft de kosten per MB 1euro bedragen. Persoonlijk vind ik dat echt absurd.
Een andere provider waarbij ik de tarieven even heb bekeken rekent voor buitenbundel MB's 0,10euro en voor MB's wanneer er geen bundel is 0,30euro. Voor mijn provider zijn de kosten in beide gevallen 0,15euro.
Voor buitenbundel MB's rekent Tele2 niets, simpelweg omdat internetten onmogelijk wordt als de bundel verbruikt is. Het lijkt er dus op dat u beter af was geweest wanneer u er een internetbundel (100MB voor 3euro) bij had genomen. Daar had u dan 133,33 maanden lang gebruik van kunnen maken, en was u nog steeds goedkoper uit geweest dan nu... Belachelijk.
Ik zie dat Tele2 ook voor andere diensten een veel hogere prijs vraagt dan wat mij bekend is van andere providers.
Over het voorkomen van nog meer kosten in de toekomst: Het is volgens mij mogelijk om wat instellingen van de telefoon zo aan te passen dat internetten buiten wifi onmogelijk wordt. Wat voor telefoon heeft uw dochter? -
May 2, 2016 om 19:55Cyanogenmod op galaxy fame.hoe doe ik dat?Voor je aan het stappenplan van Diewilik kan beginnen, zal je de telefoon eerst moeten rooten.
-
May 1, 2016 om 05:00Heeft Samsung ook zoiets als Icloud?Je kan dingen als contacten, agenda-afspraken, etc. synchroniseren met je Google-account. Die gegevens kan je dan zowel direct in je telefoon als via de browser op je computer aanpassen.
Ook notities gemaakt in de Keep app (vergelijkbaar met Notes op iPhone) en Google Fit data (vergelijkbaar met Health op iPhone) worden opgeslagen.
Je kan die informatie dan beheren door in te loggen op www.google.nl.
Het werkt allemaal wel wat anders. -
Apr 26, 2016 om 04:46Heeft iemand mailadres of adres etc etcIk word altijd een beetje verdrietig als ik dit soort dingen lees. Ondanks dat het (voor mij) overduidelijk is dat het hier niet gaat om een betrouwbare webshop, begrijp ik dat dit voor andere mensen (die niet weten op watvoor punten ze moeten letten) niet altijd makkelijk te zien is.
Treurig dat(/als) je in zulke gevallen je geld gewoon kwijt bent.
Het lijkt erop dat de website z'n oorsprong in Turkije heeft. Waar de schoenen dan vandaan komen, zou ik niet kunnen zeggen. Waarheen heb je de schoenen eigenlijk retour gestuurd?
Ik ga er even van uit dat je al op allerlei manieren hebt geprobeerd contact te krijgen en de webshop ook de kans hebt gegeven om te reageren. (Dus niet dat je gisteren pas de schoenen hebt teruggestuurd)
.
Op de website van de politie heb ik even gekeken of er aangifte gedaan kan worden.
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-doen/internetoplichting.html
.
Ik snap dat dit zinloos lijkt, maar het is echt zo dat wanneer er bij de politie meerdere meldingen binnenkomen, ze echt over kunnen gaan tot actie. (Niet geschoten is altijd mis).
Het is alleen even de vraag of het hier daadwerkelijk om oplichting gaat. Op de site van de politie staat dat dit niet het geval is "als je het product wel hebt ontvangen, maar.. het niet is wat je hebt besteld."
Daaronder staat echter weer dat er wel sprake is van oplichting wanneer het ontvangen product nep is.
.
Ik weet natuurlijk niet waarom de schoenen die je hebt ontvangen niet de goede zijn. Is het gewoon de verkeerde kleur of maat? Of heb je bijvoorbeeld een bepaald merk besteld en zijn dit gewoon goedkope, merkloze schoenen? Als het laatste het geval is en je dat optelt bij het feit dat er van die website weinig klopt, zou je kunnen overgaan tot een aangifte.
Die keuze laat ik verder aan jou.
Kan je zien naar welk rekeningnummer het bedrag is overgemaakt? Voeg dat er dan bij.
.
Dan nog even over veilig bestellen bij webshops. Ik zal kort herhalen wat ik gisteren ook bij een andere vraag heb geplaatst.
Wanneer je iets wil bestellen bij een webshop die je niet kent en waarvan je niet weet of het een betrouwbare webshop is, betaal dan niet met iDeal. Als het mis gaat (en contact krijgen met de eigenaar lastig is) ben je je geld simpelweg kwijt. Betaal met PayPal of achteraf. (Met CreditCard is normaal ook verzekerd, maar daarvan weet ik niet hoe het in een geval als dit werkt).
Is er niet de mogelijkheid om met PayPal, CreditCard of Afterpay te betalen. Bestel dan gewoon niet.
Er zijn over het algemeen, en zéker voor een product als wandelschoenen, bijna oneindig veel andere webshops, waar je wel op een veilige manier kan betalen of die op een andere manier aannemelijk betrouwbaar zijn.
.
Ik zie trouwens nu dat er wel een contactformulier op de website staat. Ik verwacht niet dat het invullen daarvan resultaat zal hebben, want de persoon achter de website spreekt waarschijnlijk geen Nederlands, maar heb je dat toch maar voor de zekerheid (een aantal keer) ingevuld?
.
Op de website wordt het logo gebruikt van JeniSport. Daar zal JeniSport ook niet blij mee zijn.. Misschien kunnen zij ook bij de politie gaan klagen en geeft dat je een beetje meer kans op een goed afloop.
(Bij JeniSport kan je trouwens wel gewoon met PayPal en via Afterpay betalen) -
Apr 25, 2016 om 17:35BluetoothDit kan verschillende oorzaken hebben. Allereerst is de k400(r) niet specifiek ontworpen voor Smart TV's, maar om te gebruiken op laptop/PC's die gekoppeld zijn aan een TV. Toch werkt het toetsenbord (deels) op verschillende Smart TV's (zonder tussenkomst van een laptop/PC), omdat die TV's dezelfde USB HID drivers gebruiken als computers.
Wat ik kan vinden is dat uw TV (C-serie) uit 2010 komt en dat een toetsenboard zoals k400(r) pas gebruikt kan worden bij TV's vanaf 2012 (E-serie).
Toch zijn er ook mensen met een TV uit 2011 (D-serie), waar het toetsenbord deels werkt. Het kan zijn dat je het toetsenbord en de USB-ontvanger eerst verbinding moet laten maken met behulp van een computer en Logitech software. Het kan ook zijn dat je TV de verbinding tussen de ontvanger en het toetsenbord verhinderd. Probeer daarom ook even of het nog steeds niet werkt als het toetsenbord zich naast/achter de TV bevindt (en er dus geen objecten tussen het toetsenbord en de ontvanger zit). Wel even het toetsenbord opnieuw uit&aan zetten.
Er is een kleine kans, maar waarschijnlijk is je TV gewoon te oud hiervoor.