Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Prikkert
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 7, 2017 om 18:14Bankrekening telefonisch doorgevenJa, u hebt goed gehandeld. Ik zie geen reden waarom zij zaken zoals uw rekeningnummer nodig hebben nog voor u klant wilt worden.
Uitsluitend het hoognodige, zoals een email- of postadres is voldoende om u een offerte te sturen.
Bovendien, als u opzoek bent naar een andere energieleverancier dan zoekt u die zelf wel, toch? -
Jul 5, 2017 om 22:51Ziggo contract breukConcreet antwoord op uw vraag:
Ja dat mogen ze, mits aangekondigd bij de consument én met vermelding dat u zonder kosten per direct mag opzeggen.
U had de tijd tot 1 juli om op te zeggen. Aangezien u dat niet gedaan heeft bent u akkoord gegaan met deze aanpassing (wie zwijgt stemt toe).
Het is overigens zeer gebruikelijk voor vaste en mobiele abonnementen om periodiek de kosten te verhogen.
Ziggo maakt (naar eigen zeggen) steeds meer kosten om het netwerk te onderhouden en daarom verhogen ze de tarieven.
Tip: bel ieder jaar dat je wilt opzeggen, dan geven ze je tot 50% korting voor de komende 6 maanden, mits je weer een jaar bijtekent. Dus je hebt dan weer een jaarcontract, waarvan de eerste helft met extra korting! -
Jul 5, 2017 om 22:37Waarom gaat de auto premie ieder jaar omhoog, ook al rijd ik al jaren schadevrijDe reden is hierboven al genoemd; de verzekeraar baseert de premie op het (te verwachten) schadebedrag van alle verzekerden.
Het loont om jaarlijks even enkele minuten te spenderen aan het vergelijken van autoverzekeringen. Vergelijkingssites genoeg :) -
Jul 5, 2017 om 22:30Lak laat los. Autobedrijf van Zwienen heeft lak aan de Bovag garantie
Bent u misschien met de auto naar de wasstraat geweest? Dat zou nét de druppel geweest kunnen zijn voor de velgenlak om van bobbeltjes over te gaan naar de volgende stap: loslaten van de lak.
In dat geval was de schade dus al in een vergevorderd stadium en dus absoluut aanwezig tijdens de koop. Op basis hiervan zou de verkoper de schade in principe moeten betalen.
Echter, bovag schrijft: de schade moet niet waarneembaar zijn geweest tijdens de koop. Met dat in het achterhoofd zouden de door u geziene bobbeltjes misschien voldoende zijn om de claim af te wijzen.
Heeft u misschien een zogenoemd servicepakket bij de auto, als garantie? De verkoper zegt dat u garantie heeft op draaiende delen; het is verstandig om even na te kijken of u écht volledige Bovag garantie heeft, of slechts op bepaalde onderdelen.
Blijft altijd lastig, garantie op auto's. -
Jul 5, 2017 om 20:24Eerste autoWat 'het beste' is, dat is voor iedereen anders en hangt af van de eisen die u stelt (behoeften) en het budget dat beschikbaar is.
Wellicht kunt u toelichten wat u belngrijk vindt aan uw auto en wat het budget is (zowel aanschaf als maandelijks). -
Jul 5, 2017 om 20:04Contract telfort stilletjes vernieuwd bij verhuizing
In principe kan het heel goed zijn dat u inderdaad een nieuw contract bent aangegaan, ivm de nieuwe voorwaarden van het nieuwe pakket.
Ik denk dat hier sprake is van miscommunicatie of onjuiste informatie.
Gelukkig is er de Wet Koop op Afstand die zegt dat een consument bij een aankoop via de telefoon, zoals bij u het geval is, recht heeft op een bedenktijd van 14 dagen.
Deze gaat in op het moment van levering, of vanaf het moment dat u de bevestiging heeft ontvangen. Hier moet trouwens expliciet in vermeld worden dat u recht heeft op kosteloze ontbinding van de koop gedurende deze 14 dagen.
Als deze termijn u niet wordt meegedeeld dan wordt de bedenktijd verlengd tot het moment dat die termijn u voor het eerst wordt gemeld. Vanaf dan heeft u 14 dagen recht van annuleren.
Aangezien u geen orderbevestiging heeft ontvangen is die termijn u niet aangezegd, dat houdt in dat u nu op ieder moment kunt annuleren.
Telfort mag dan wel de periode dat zij de diensten hebben geleverd in rekening brengen.
Ik denk dat u hiervoor het best een aangetekend schrijven kunt versturen naar Telfort.
Zelf heb ik ook een goede ervaring met klachtenkompas.nl, na melden van de klacht daar wordt door een speciaal team deze klacht behandeld. Is het proberen waard!