Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Robert.v70
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 19, 2016 om 17:10Garantie Seiko Sucks!Bedankt voor alle reacties. En zal aan de hand van de vragen hieronder het eea verduidelijken.
1: Horloge is gekocht bij een Seiko dealer en bij een ander geregistereerd Seiko adres ter reparatie aangeboden. Deze heeft het naar Seiko gestuurd waarna er een prijsopgave kwam. Dit terwijl ik wel de garantie kaart had bijgevoegd. Dit is ook het probleem niet. En werd ook netjes geholpen bij de Juwelier in Hoogvliet.
2: Het gaat er onder andere om dat het gehele binnenwerk vervangen moet worden. Mijns inzien heeft dit niets te maken met het afbreken van het Kroontje. Als het afbreken niet onder de garantie valt dan had ik dat nog wel betaald. Maar tussen 40,- euro (Kroontje) en de 185,- euro (Offerte van Seiko) zit een heel verschil. En dit voor een horloge die ik heb aangeschaft voor 140,- euro denk ik niet dat ik dit ga doen.
3: Volgens de wet behoort een artikel deugelijk te zijn naar de maatstaven die je ervan mag verwachten. Je mag verwachten dat een horloge langer meegaat dan 2 jaar. (Of zelfs 1.4 jaar in mijn geval!). Hierover inmiddels via ACM Autoriteit Consument en Markt een brief op kunnen stellen om het horloge binnen een redelijk termijn te repareren, te vervangen of te vergoeden. Deze is verstuurd en (natuurlijk) nog niets van Seiko gehoord! -
May 25, 2016 om 14:58Ongevraagd SMS versturenAllemaal al bedankt voor de info. Ik heb al contact gehad met mijn provider. Ook heb ik contact gehad via Payinfo. Daaruit blijkt dat er GEEN abonnement aan de sms dienst zit en dat een of meerdere spellen op de telefoon een SMS genereerd. Dus afmelden gaat dus niet. Is dit iets nieuws? Ik had hier nog niets over gelezen. En geloof me dat ik Google en internet afgezocht heb!