Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Sloth
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 14, 2021 om 18:14Levensduur wasmachineIs er al een prijsopgave gemaakt door een monteur waardoor wehkamp aangeeft hiervan 20.- euro te willen betalen?
Zoals Panter22 aangeeft, een witgoed artikel tot 300 euro heeft een gemiddelde economische levensduur van 3 jaar. Dit is volgens de UNETO-VNI tabel waar ook wehkamp, net als andere verkopers, naar kijkt omtrent de levensduur van artikelen.
Als je al (bijna) aan die 3 jaar zit, dan zal een tegemoetkoming voor de reparatiekosten vanuit de verkoper inderdaad een laag bedrag zijn.
Als je van tevoren al weet dat wehkamp geen degelijke tegemoetkoming biedt voor de reparatie, dan zou ik nog even goed nadenken of ik de reparatie via hen laat verlopen. Die kosten liggen hoger (alleen al aan voorrijkosten) dan bij je lokale monteur. -
Sep 14, 2021 om 17:30Abbonement kosten in rekening gebracht lockdown fit for freehttps://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/sportschool-abonnement-tijdens-corona
Hier staat een voorbeeldbrief die je kunt gebruiken als je lid bent.
En blijkbaar ben je helaas niet de enige gedupeerde bij Fit for free:
"Heb jij bij Fit For Free je geld teruggevraagd of laten weten dat je tijdelijk niet wil betalen? Maar ben je onterecht weggestuurd? Stuur dan een e-mail naar sportscholen@consumentenbond.nl . We reageren niet op deze mailtjes. Maar jouw signaal helpt ons wel verder. "
Is het bedrag automatisch afgeschreven of heb je dit zelf overgemaakt? Anders kun je overwegen dit bedrag te storneren en enkel de maanden van opening handmatig over te boeken. Maar ik weet niet of dat wordt gewaardeerd. (: -
Sep 14, 2021 om 15:55Mijn dochter van 15 besteld allemaal kleding via Klarna (achteraf betaling) en wij krijgen de aanmaningen inclusief aanmaningskosten. Wat te doen?Iemand van 15 jaar kan inderdaad geen aankopen doen met achteraf betalen.
Klarna biedt achteraf betalen aan voor consumenten van 18 jaar of ouder. Je dochter heeft dus een andere leeftijd ingevuld dan haar eigen. Er wordt een kredietcheck gedaan op jouw adres en als dit in orde is, kan deze betaalmethode worden gekozen bij bestellen. De webwinkel en Klarna waren in de veronderstelling dat deze aankopen door een meerderjarige zijn geplaatst. Omdat je aangeeft dat het om kleding gaat, voor haar (ga ik vanuit), dan is de kans klein dat je deze aankopen ongedaan kan maken. Dan ben jij als ouder verantwoordelijk voor deze betaalverplichting. Mocht het om een onheus bedrag gaan, dan kun je proberen de koopovereenkomst te laten ontbinden.
Heb je inmiddels incassokosten of aanmaningskosten? Wanneer je brieven van een incassobureau ontvangt, dien je met spoed contact met hen op te nemen!
Klarna zelf is een betaalservice die verschillende webwinkels ondersteunt. Je kunt met hen contact opnemen om dit account van je dochter te blokkeren.
Maar het lijkt mij ook verstandig om te achterhalen bij welke webwinkels je dochter aankopen doet, je kunt deze accounts laten blokkeren of aankopen met achteraf betalen/klarna uit laten zetten.
Misschien kun je de webwinkels verzoeken kleding buiten zichttermijn te retourneren, mits de kleding ongedragen is en je de originele verpakking/kaartjes nog hebt.
Tl;dr: neem z.s.m contact op met het incassobureau, Klarna en desbetreffende webwinkels waar de kleding is gekocht.