Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Suusjesuusje
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 17, 2020 om 09:09Na klacht van mijn kant dreigt Asiasia.nl met aanklacht voor smaadNog even een kleine toevoeging: op trustpilot is kort geleden een positieve review geplaatst voor Asiasia... Ik denk dat ik de ACM ook maar even ga inlichten (kuchkuch) want goh... wat toevallig dat deze review nu verschijnt en precies dat probeert te weerleggen wat in alle andere reviews met kop en schouders als hoofdklacht wordt benoemd: het bar slechte retourbeleid van Asiasia.
Uiteraard is dit allemaal niet meer dan een hypothese, want anders is het weer smaad hé? -
Sep 10, 2020 om 15:18Na klacht van mijn kant dreigt Asiasia.nl met aanklacht voor smaad@ ASIASIA
Ik heb al op uw bericht gereageerd, lijkt me verder afdoende aangaande mijn verhaal, maar nog even dit: het valt me net eigenlijk pas op dat u ook nu weer dingen roept die volkomen onzin zijn (de ACM die "nu al in opdracht van u onderzoek doet naar valse reviews en dat de VARA/BNN straks op hun rode billetjes krijgen van de ACM etc.). Dit blijkt dus opnieuw schermen met loze babbels: ik ben er even ingedoken, en de ACM doet helemaal geen onderzoek naar de door u zo gevreesde 'nep'-reviews waar u blijkbaar zo onder lijdt. De ACM doet onderzoek naar HANDEL in valse uitingen op internet die door louche bedrijven tegen betaling worden geplaatst.
letterlijk: Daarom treedt de ACM op tegen partijen die misleidende beoordelingen online aanbieden en gebruiken.
Kortom: u schreeuwt opnieuw maar weer iets in de hoop dat men daarvan terugschrikt. Begrijp me niet verkeerd: u kunt best de ACM een mailtje hebben gestuurd, maar dat ligt nu ergens onderop de stapel te wachten op de papiervernietiger.
Persoonlijk ben ik nu eigenlijk pas echt flink kwaad: dit gedrag doet mij denken aan bepaalde kinderen vroeger op het schoolplein, die als ze geen gelijk kregen of vonden dat hen onrecht werd aangedaan gingen roepen: "pas maar op, mijn oom is bij de politie / mijn papa is advocaat / mijn opa is dit of dat".
Onprofessioneel kleutergedrag. Wordt het geen tijd dat u gewoon goede service gaat verlenen en een tevreden klantenkring opbouwt in plaats van als een klein kind verongelijkt te doen en mensen schrik probeert aan te jagen? -
Sep 10, 2020 om 15:00Na klacht van mijn kant dreigt Asiasia.nl met aanklacht voor smaad@ VANLOTJEGETIKT : Als u het stukje tekst over de ACM (via die link die Asiasia zo vriendelijk was te delen...) ook goed zou lezen, dan weet u dat de ACM zich helemaal niet bezig houdt met valse reviews op individueel of webwinkel niveau. Zij richten zich op bedrijven en personen die zich grootschalig schuldig maken aan het plaatsen (tegen betaling en in opdracht, want er staat "handel in etc.") van valse reviews en andere misleidende uitingen.
In dat opzicht is die hele ACM-opmerking van Asiasia trouwens opnieuw een hoop geblaf en weinig tanden, geblaf dat eigenlijk mijn hele punt extra onderstreept... -
Sep 10, 2020 om 12:33Na klacht van mijn kant dreigt Asiasia.nl met aanklacht voor smaad@ VANLOTJEGETIKT :
als u even de moeite neemt mijn reactie goed te lezen, dan zult u lezen dat dit niet mijn ring is, dat ik ook niet de persoon ben die Asiasia noemt en zou u ook kunnen lezen dat een foto door Asiasia geplaatst even onverifieerbaar is als de nep-reviews en nep-klachten waar Asiasia mensen van beschuldigd.
dank. -
Sep 10, 2020 om 10:30Na klacht van mijn kant dreigt Asiasia.nl met aanklacht voor smaad@Asiasia: ik ben niet de Suzan van Texel, dit om dit meisje niet in de problemen te brengen. Mijn echte naam ga ik u niet geven, en u weet donders goed waarom: omdat u 1 op 1 een heel ander toontje aanslaat en ronduit agressief en beangstigend doet. U doet hier opeens heel redelijk, en gebruikt allemaal geweldige redenen waarom u dit wel of niet doet. Maar uiteindelijk blijft dat ook al uw argumenten hier niet geverifieerd kunnen worden. Wie bewijst dat die foto die u plaatst daadwerkelijk een ring is die u zo heeft terug gekregen? En wie zegt dat u inderdaad zoveel te maken heeft met kwaadwillende klanten die u allemaal een hak proberen te zetten? Wie weet verzint u dit allemaal om uzelf als slachtoffer neer te zetten. Is dat ook een valse review? Moet de ACM hier ook even naar kijken ? Of misschien moet de ACM ook even kijken naar al die extreem positieve reviews op bijv. BOL? Misschien zijn deze reviews wel door u geplaatst? Ik zeg niet dat dit zo is, maar het is evengoed mogelijk, toch? Of is deze mogelijkheid opperen ook alweer smaad?
En dan dit: U zegt dat Trustpilot en het forum van de consumentenbond wél betrouwbaar zijn: en wat lezen wij daar? precies: dezelfde zaken die ik ook aankaart.
Wat het punt is, is dat u, zoals ik uit eigen ervaring weet, er blijkbaar al bij de eerste zin van een ontvreden klant van uit gaat dat niet u, maar de klant fout zit. Dat is tot daar aan toe, maar u laat het niet daarbij, nee: u intimideert met rechtzaken en smaad en advocaten en weet ik wat en gaat direct vol op het orgel. Er zullen best een hoop mensen zijn die misbruik maken van webwinkels en retourrecht, maar als u er standaard vanuit gaat dat de klant altijd fout zit, als u de klant intimideert met rechtzaken ed. om slechte recensies en klachtenprocedures tegen te houden, en als u dus blijkbaar denkt dat dit dè manier is om een winkel te runnen, dan heeft u volgens mij het verkeerde beroep gekozen.
Ik heb hier nu een heleboel reacties gekregen, waarvoor dank. Jammer dat ik ook nog een ruzie tussen de reactiegevers onderling er bij cadeau gekregen heb, maar goed. Uiteindelijk denk ik dat uw dreigementen met rechtzaken e.d. volkomen onzinnig zijn. Ik zal hiermee naar een juridisch loket gaan en vragen wat te doen. Maar heel eerlijk gezegd word ik er ondertussen behoorlijk moe van. Negatieve energie is weggegooide energie, wat mij nog op het volgende brengt: Ik raad u aan om heel goed na te denken over wat u aan het doen bent: u zult enkel negatieve reacties en reviews gaan oogsten met deze omgang met klanten. Dat wordt alleen maar mee en meer en meer. U kunt elke review gaan aanvechten, elk negatief geluid proberen tegen te houden. U kunt dreigen met alles wat u wil, maar uiteindelijk bent u de grote verliezer want u staat continu in de negatieve publiciteit. Ik heb als puber in een supermarkt gewerkt, daar zie je 1 op 1 wat klantvriendelijkheid én klantonvriendelijkheid voor effecten hebben. Ik raad u aan om ook een paar weken uzelf als vakkenvuller en kassamedewerker in te laten huren, dat zal u heel snel duidelijk maken dat omgang met klanten een vak is dat geleerd moet worden.