Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: anja klein
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 10, 2013 om 21:15Mobiele telefoon Kijkshop is niet gerepareerdEven een update........
Ik heb vandaag een mailtje gekregen waarin word gezegd dat ik mijn mobile telefoon mag ophalen als ik de onderzoekskosten betaal.
Ik denk er nu over om aangifte te doen van diefstal.
Ik heb geen opdracht gegeven om onderzoek te doen, ik heb opdracht gegeven om de telefoon te repareren, volgens de garantievoorwaarden.
De KIJKSHOP weigert verdere tegemoetkoming te doen.
Omdat zij beweren dat ik mijn telefoon heb laten vallen, heb ik geëist dat ik mijn geld terug krijg of een gelijkwaardige telefoon. Dit omdat zij een ondeugdelijk product verkopen. Een telefoon waarvan het contactje loslaat ALS ik hem ZOU laten vallen, noem ik ondeugdelijk.
Verder is mij door een andere instantie aangeraden om de sociale media op te zoeken.
Als ik gewoon vertel wat mij is overkomen, kan ik niet aangeklaagd worden voor smaad.
Van deze gelegenheid ga ik zeer zeker gebruik maken.
Ook heb ik vernomen dat als ik een rechtszaak aanspan, de kosten voor de KIJKSHOP zijn, als ik de zaak win. -
Dec 6, 2013 om 11:25Mobiele telefoon Kijkshop is niet gerepareerdIk heb de volgende mail gestuurd:
Goedemorgen,
via deze mail wil ik mijn beklag doen over de gang van zaken over reparatie cq vervanging van een mobile telefoon.
Begin augustus kocht ik, in een filiaal van jullie in Breda, een mobile telefoon. ( een Yarvik,NOVO compact ,smartphone)
Nadat ik de telefoon enkele keren heb opgeladen, laad deze niet meer op.
Wat bleek??? Het contactje tussen de batterij en telefoon is los.
Ik ging met de telefoon terug naar het filiaal in Breda.
Daar werd me te verstaan gegeven dat ik bij Yarvik moest zijn.
Hieruit blijkt dus al dat uw personeel niet op de hoogte is van het te nemen traject bij een klacht.
De kijkshop MOET de klacht afhandelen en niet YARVIK.
Ik heb de telefoon wederom aangeboden bij de kijkshop, deze keer in mijn woonplaats Hellevoetsluis.
Ik heb gevraagd om vervanging van het toestel dan wel reparatie.
Van vervanging kon volgens de medewerker geen sprake zijn, dus zou hij worden gerepareerd.
De telefoon is op 9 November ingeleverd.
Gisteren, 3-12-2013, kon ik de telefoon ophalen.
Maar bij aankomst in het filiaal bleek dat de telefoon niet was gerepareerd.
Er werd ons verteld dat wij verantwoordelijk worden gehouden voor het defect aan het toestel.
Dit kan natuurlijk niet.
Ik heb nagevraagd wat mijn rechten zijn en kreeg dit antwoord:
U kunt een aangetekende brief/mail sturen naar het hoofdkantoor van Kijkshop dat het product binnen 6 maanden na aankoop een defect vertoond en dat er dan in de wet vanuit wordt gegaan dat het product bij aankoop al een defect had.
Kijkshop zal echt moeten bewijzen (dus niet gewoon maar stellen) dat het defect door uw toedoen is gebeurd.
Als ze dat niet kunnen bewijzen heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging van het apparaat.
Ik ben erg benieuwd naar uw reactie.
Mijn eis is: een vervangend toestel, reparatie of mijn geld terug.
Met vriendelijke groeten,
Mevrouw [edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]
Filiaalnummer:1065
-
Dec 5, 2013 om 11:20Mobiele telefoon Kijkshop is niet gerepareerdEn kreeg dit antwoord;
Geachte mevrouw Klein,
Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail, d.d. 4 december jl., en berichten u als volgt.
Het spijt ons te vernemen dat u problemen ondervindt met een bij Kijkshop gekocht artikel. U heeft uw toestel ter reparatie aangeboden in ons filiaal in Hellevoetsluis met als klacht: “laad niet meer op”.
Wij hebben het toestel naar de door de fabrikant aangewezen reparateur gestuurd. Hier is uw toestel onderzocht en men heeft vastgesteld dat de schade aan het toestel het gevolg is van geweld van buitenaf, het toestel is waarschijnlijk gevallen of er is iets op gevallen.
Omdat wij zelf niet in staat zijn om te beoordelen of een reparatie wel of niet onder garantie kan worden afgehandeld, maken wij gebruik van de door de fabrikanten aangewezen reparatiebedrijven. Zij bezitten de kennis en middelen om een toestel goed te kunnen beoordelen en zullen indien mogelijk de klachten onder garantie verhelpen. Uw toestel is door de reparateur afgekeurd en daarom ongerepareerd retour gezonden naar het filiaal.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Klantenservice
Kijkshop BV