Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: dan_veluwe
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 21, 2012 om 23:24brugman keukens@zoekster
Als je een Siematic keuken koopt dan heb je net een kookeiland voor dat geld, en bij Ikea een schuur vol kastjes. Maar als een landhuiskeuken voor € 27000 wordt aangeboden, en je koopt deze voor € 10.000 , heeft de lagere prijs niets met de gerechtvaardigde kwaliteitsverwachting te maken. De lagere prijs heeft te maken met het gegeven dat de overjarige keukenstijl ingehaald is door de mode... Zo krijg je een fiat Punto modeljaar 2008, op dit moment 'nieuw op kenteken' voor misschien € 8000 terwijl de nieuwprijs van een vergelijkbaar type nu € 16000 is. Tóch hebben ze dezelfde 3 jaar fabrieksgarantie en heeft het overjarig model in de showroom bij de dealer gestaan en is 4 jaar bepoteld door vieze kinderhandjes... -
Nov 21, 2012 om 16:04brugman keukensVoor de liefhebber ; ik heb net even op gerechtelijke vonissen gezocht;
8.3. Bij tussenvonnis van 8 oktober 2009 heeft de kantonrechter overwogen dat een koper van een kwaliteitskeuken (ongeacht de termijn van de verleende garantie) mag verwachten dat de folie van de keukenkastjes ook na zeven jaar niet uit zichzelf heeft losgelaten en dat [Y.] gehouden is de schade te vergoeden die [X.] lijdt omdat hij het herstel door een derde moet laten verrichten nu [Y.] herstel weigert.
LJN: BU7855, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , HD 200.059.835 E
Uiteindelijk moet de leverancier vrijwel álles betalen, ook expertise , alleen niet een deel van de procedure kosten in 'cassatie'... -
Nov 21, 2012 om 12:58brugman keukensBrugman Folie Levensduur keuken 5 jaar ...
De verkeerde appaeratuur is slechts een voorspel ; kijk maar eens onder 'brugman folie' op internet. Op 'klacht.nl' staan over Brugman keukens / badkamers 7 pagina's met klachten... Oplossingspercentage " 0 % " ; need I say more... Daarom ga ik [met deze gegevens] naar de 'geschillencommissie' ... [ http://www.degeschillencommissie.nl/home ].
Wij hebben een keuken, gekocht in 2006, geplaatst in 2008. De prijs in de showroom was '€ 27.000' .... Als je dan een keuken ziet met graniet werkblad en achterwand, apparatuur van een goed merk, en opmerkt tegen de verkoper 'Mooi ; écht kersenhout' ,[ wat in het kunstlicht achter in de showroom in 'Amsterdam Arena' van 'Brugman Keukens' niet van écht te onderscheiden was] , dan kan zo'n prijs wel kloppen.
De keuken is uiteindelijk voor een veel lagere prijs gekocht . Pas in 2009 zag ik dat het geen écht Kersen is. Aan de binnenkant van de deurtjes zit een scherpe rand met een naadje. Precies dáár laat het nu los. Niet alleen de 'Kersen' deurtjes ; sinds een paar weken [nu ik er op let] lijkt alles los te gaan laten. De moeite om dit bedrijf aan te pakken dus.
Eerst gebeld met Brugman. Die laat de service doen door de 'Keukenman' [mw. A. Schultz ; a.schultz@keukenman.nl ]. Zij was redelijk vriendelijk, vroeg om de gegevens van de keuken en liet, na enige vertraging, een bedrijf monsters sturen van de 'kersen' kleur. Daarna kwam er een 'offerte' die ik voor 'akkoord' moest tekenen. á € 382,- , bij vooruitbetaling. Dit voor een front van een koelkastdeur en één ladefrontje.
Ik schat dat de inkoopprijs samen € 100 is. Er was dus géén sprake van garantie. Men rekende een vette prijs ! Na een verwonderde vraag per e-mail of er dan geen garantie was op de keuken, reageerde een mw. J. Claassen per brief. Aangezien er geen e-mail adres op de brief stond, heb ik maar een e-mail aan mw. A. Schultz én.cc mw.K. Hamers [ k.hamers@brugman.nl ] gestuurd. Uiteindelijk kreeg ik wél een e-mail van mw. J. Claassen [ J.Claassen@dmg.eu ], die notabene voor de 'Mandemakersgroep' blijkt te werken. Kennelijk is 'Brugman' overgenomen door 'Mandemakers' [of andersom]. Bij de afhandeling is ook nog dhr/mw g.vaniperen@dmg.eu bij Mandemakers betrokken. De argumentatie is bizar. Op een keuken [prijs niet relevant] zit 5 jaar garantie. Daarna is een keuken bij Brugman / Mandemakers volledig afgeschreven ! Dat zegt men niet, maar als voor een defekt [het folie laat niet alleen los, maar krult om door de warmte van de oven, waar de folie kennelijk niet tegen kan : eigen gebrek dus, gaat verder dan 'garantie' in de consumentenwetgeving], moet de klant 100% zélf betalen. Volgens mw. Claassen gaat een keuken 'hooguit 10 jaar' mee. Ná garantie is er sprake van een rechtlijnige afschrijving. Een keuken kan prima 15jr mee, dus in het 6e jaar is de afschrijving 1/10e deel. Volgens mw. Claassen gaat een keuken echter maar 5 jaar mee, en is de bijdrage van de klant in het 6e jaar dus 100% !!! Ik heb daarna laten weten dat ik de zaak aan de 'geschillencommissie' ga voorleggen. Daarbij zal ik ook de [tientallen ! klachten voegen die alleen al over 'Brugman' op 'klacht.nl' staan. -
Jan 25, 2011 om 02:20KPN communiceert niet!Beste Toolboy,
De kassa-redactie heeft in haar wijsheid het telefoonnummer van het kpn abuse-team verwijderd. Zou je dat aan mij willen mailen aub;
N309@live.nl
Ik ben geblokkeerd vanaf zaterdag 4.44am en krijg maandag 14.43u
een e-mail 'u bent geblokkeerd' met BLABLA over virussen. Die heb ik
dus niet. Alleen af-en-toe last van sneeuw/regen/spinnen waardoor de
bewakingscamera's wat veel e-mailtjes gaan sturen... Dat heb ik ze al een paar keer uitgelegd [kpn abuse-team]. Ook gevraagd of ze hun software niet konden aanpassen om niet domweg te kijken hoeveel
berichtjes iemand stuurt, maar naar welk adres. Ik stuur van een kpn
account naar een gmail [opslag] account. Heeft niemand last van ; kom in de verste verte niet aan maximale data-upload... Dat abuse
team is zélf een plaag ! Heb de hele dag gebeld met KPN mensen en uiteindelijk een klacht ingediend. Mensen van de TD zeggen dat mijn situtie juist op de 'white list' moet. Had ik ook al gevraagd, maar daar
had het 'A-team' nog nooit van gehoord....
Dan