Antwoorden gegeven door: ekn1967
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 28, 2018 om 11:20Global Intergold - misleidend
In Nederland is er behoorlijk wat wetgeving rondom de goudmarkt. Er mag niet zomaar goud worden verkocht.
Nu is het Global Intergold, enkele jaren geleden was het KB Gold, die tegenwoordig bekend zijn als Karatbars.
En ze zijn de laatste tijd nogal zeer fanatiek aan het recruiten.
KB Gold was initieel toegestaan en er was destijds ook een AFM vergunning. Vele distributeurs verkocht goud op dezelfde wijze als nu distributeurs van Global Intergold en Karatbars. Dit was allemaal onder vergunning van de AFM. Hierbij doemt dus gelijk al één vraag op? Hebben Global Intergold en Karatbars een vergunning van de AFM. Voor zover ik weet niet, wat dus betekent dat het officieel niet is toegestaan.
Toen KB Gold erg groot werd, en ik ken persoonlijk enkele betrokkenen van die tijd, werd de vergunning ingetrokken, omdat het verkopen van goud alleen was voorbehouden aan officiele bij de AFM geregistreerde goudhandelaren. De distributeurs mochten geen goud meer verkopen op straffe van een boete van € 6000 per overtreding. Daarom is KB Gold destijds in Nederland ingestort.
Ik verwacht dat dit vanzelf met Global Intergold en ook Karatbars gaat gebeuren. Zodra het te groot wordt, grijpt de AFM in, en wordt de hele business platgelegd. Dit is al gaande in diverse landen. Ook de AFM waarschuwt al voor Global Intergold.
In de Filipijnen is Global Intergold opnieuw (evenals vorig jaar Emgoldex = zelfde bedrijf, nu andere naam) bevolen de activiteiten per direct te staken, een zogenaamde Cease & Desist order. Hier is schriftelijk bewijs van dat ik hier ook heb liggen, een persoonlijke brief van de SEC. Global Intergold is daar betiteld als criminele organisatie, en daar zitten enkele leiders inmiddels in de gevangenis, en voor lange straffen veroordeeld (20 jaar).
In Nederland is het dus wachten op de grote klap, die zeker gaat komen. Niet investeren dus in Global Intergold zou ik zeggen.
En ik ben zeer benieuwd wat de AFM hiermee gaat doen. Waarom KB-Gold destijds wel verbieden, en nu Global Intergold niet, evenals Karatbars, ook inmiddels weer zeer actief.
-
Sep 29, 2017 om 15:36Global intergold
In Nederland is er behoorlijk wat wetgeving rondom de goudmarkt. Er mag niet zomaar goud worden verkocht.
Nu is het Global Intergold, enkele jaren geleden was het KB Gold, die tegenwoordig bekend zijn als Karatbars.
KB Gold was initieel toegestaan en er was destijds ook een AFM vergunning. Vele distributeurs verkocht goud op dezelfde wijze als nu distributeurs van Global Intergold en Karatbars. Dit was allemaal onder vergunning van de AFM. Hierbij doemt dus gelijk al één vraag op? Hebben Global Intergold en Karatbars een vergunning van de AFM. Voor zover ik weet niet, wat dus betekent dat het officieel niet is toegestaan.
Toen KB Gold erg groot werd, en ik ken persoonlijk enkele betrokkenen van die tijd, werd de vergunning ingetrokken, omdat het verkopen van goud alleen was voorbehouden aan officiele bij de AFM geregistreerde goudhandelaren. De distributeurs mochten geen goud meer verkopen op straffe van een boete van € 6000 per overtreding. Daarom is KB Gold destijds in Nederland ingestort.
Ik verwacht dat dit vanzelf met Global Intergold en ook Karatbars gaat gebeuren. Zodra het te groot wordt, grijpt de AFM in, en wordt de hele business platgelegd. Dit is al gaande in diverse landen. Ook de AFM waarschuwt al voor Global Intergold.
In de Filipijnen is Global Intergold opnieuw (evenals vorig jaar Emgoldex = zelfde bedrijf, nu andere naam) bevolen de activiteiten per direct te staken, een zogenaamde Cease & Desist order. Hier is schriftelijk bewijs van dat ik hier ook heb liggen, een persoonlijke brief van de SEC. Global Intergold is daar betiteld als criminele organisatie, en daar zitten enkele leiders inmiddels in de gevangenis, en voor lange straffen veroordeeld (20 jaar).
In Nederland is het dus wachten op de grote klap, die zeker gaat komen. Niet investeren dus in Global Intergold zou ik zeggen.
-
Jun 1, 2017 om 15:10Aanmaning van Usenet.nl betalen of niet?Edmundo,
Zie ook mijn uitgebreide topic waar jij op hebt gereageerd inzake UseNet.
Ik heb inmiddels de weg naar een oplossing gevonden, en daar ook vermeld. -
Jun 1, 2017 om 15:09Dreigende taal van UsenetIk heb inmiddels contact gehad met het ECC (Europees Consumenten Centrum). Dit ook op advies van Consuwijzer.
ECC Nederland neemt de klacht in behandeling en laat de klacht afhandelen door ECC Duitsland.
Ze hebben op deze wijze meerdere klachten tegen Tesch Inkasso kunnen oplossen. Tegen UseNet zelf kunnen ze weinig doen, omdat UseNet niet in Europa zit, maar meestal houdt UseNet ook wijselijk de mond, als de mond van Tesch Inkasso is gesnoerd door de ECC.
Overigens heel merkwaardig wat betreft de vestiging van UseNet. Ze zitten in San Marino, maar geven op hun aanmaning ook een adres in Duitsland.
[quote="Usenet brief"]
Usenet.nl S.r.l., Via XXV Marzo 4, 47895 Domagnano, San Marino
c/o Ahlefelder Str. 51, D-51645 Gummersbach
[/quote] -
Jun 1, 2017 om 12:43Dreigende taal van UsenetUiteindelijk op 11 mei weer eens een een e-mail ontvangen van Tesch Inkasso. Heel merkwaardig, ineens in het Nederlands, met een aanbod dat UseNet bereid is een deel van de aanmaningskosten te schrappen. Heel merkwaardig dat zij schrijven dat zij niets van mij gehoord hebben, aangezien ik al die tijd contact met ze heb gezocht, en zij geen antwoord gaven.
CITAAT:
[quote="TeschInkasso"]Vordering van Usenet.nl S.r.l. , referentienummer NX17/03990, clantnummer ....................
Geachte ..................,
Aangezien wij dit op heden helaas nog geen reactie van u hebben mogen ontvangen met betrekking tot onze vorige brieven schrijven wij u vandaag. Echter, ditmaal heeft ons schrijven een positieve achtergrond.
Onze opdrachtgever is gerechtigd een betaling van u te eisen voor het bedrag van 151,44 euro. Dit bedrag bestaat naast de hoofdvordering echter grotendeels uit kosten die gemaakt zijn door rente en bewerkingskosten na betalingsverzuim. Om deze zaak tot een goed einde te brengen is onze opdrachtgever, na overleg met ons, bereid om u een deel van de extra kosten kwijt te schelden. Voorwaarden hiervoor zijn dat u een eenmalige bank transfer maakt van 121,00 € niet later dan 01.06.2017 (betalingsontvangst).
De betalingsmogelijkheden zijn:
Bank rekening:
Commerzbank AG
IBAN: DE82 3844 0016 0722 0809 06
BIC/SWIFT: COBADEFFXXX
Houd er rekening mee dat wij alleen SEPA betalingen accepteren.
PayPal rekening:
paypal@tesch-inkasso.de
Indien wij geen tijdige betaling ontvangen, moeten wij helaas aannemen dat u niet bereid bent om het openstaande bedrag te betalen en aan een buiten rechtelijke oplossing te werken. De vordering zal dan via juridische weg afgerond moeten worden.
Na afloop van de betalingstermijn is ons aanbod niet meer geldig en is de gehele vordering direct opeisbaar. Het is nu aan u om te bepalen op welke manier we deze zaak tot een einde brengen. We hopen echter dat u waardering heeft voor de bereidheid van onze opdrachtgever om een compromis met u te sluiten.
R. Weidmann
Tesch Inkasso Forderungsmanagement GmbH
Registered legal services provider for debt collection services pursuant to Section 10 of the Legal Services Act (Rechtsdienstleistungsgesetz)
Registry Court Cologne Reg. No. 39598, Managing Directors: R. Weidmann, VAT ID NO. DE 215665473
----------
This e-mail and any attachments are strictly confidential.
If you are not the intended recipient of this e-mail please delete it immediately and give us notice.
This e-mail was checked for virus contamination before being sent; however it is advisable to check for any contamination occurring during transmission.
[/quote]
EINDE CITAAT:
Een week later op 18 mei komt er een mail van hetzelfde Tesch Inkasso (en nu in het Engels aangevuld met een beetje Duits), waarin wederom op dezelfde wijze als tot maart dit jaar met korte bewoordingen wordt aangegeven dat zij in hun recht staan, en de volledige vordering inclusief alle kosten gehandhaafd blijft. Heel merkwaardig, gezien de eerdere email van Tesch Inkasso die beweren dat de kosten worden verlaagd.
CITAAT:
[quote="TeschInkasso"]Dear Mr..................,
The matter has been discussed with you now thoroughly in our former correspondence.
Your contract with Usenet is valid and legally binding.
We will not discuss this matter further and expect your payment until May 31st 2017 at
the very latest, to avoid further charges to be added.
Bei Rückfragen stehen wir Ihnen selbstverständlich gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Liane Melton
Clerical Assistant
Tesch Inkasso Forderungsmanagement GmbH
Part of Lowell Group
Ahlefelder Str. 51, 51645 Gummersbach
Tel. + 49 2261 6066-316 | Fax. + 49 2261 6066-198
l.melton@tesch-inkasso.de| www.tesch-gruppe.de
Geschäftsführer: Robert Weidmann
AG Köln, HRB 39598 | USt.-Id.-Nr. DE 215665473[/quote]
EINDE CITAAT
Wat moet ik hier toch mee? Ik kan het negeren, maar deze gasten zijn blijkbaar nogal agressief in handelen, en deinzen er blijkbaar niet voor terug om de rechter in te schakelen. Ik ga nog even contact opnemen met door andere lezers genoemde organisaties om te zien wat deze zeggen. Wordt vervolgd. -
Apr 23, 2017 om 13:53Dreigende taal van Usenet
Dank voor de diverse antwoorden. De laatste antwoordschrijver (AWYEAH28) benoemt heel duidelijk de mogelijkheid om TeschInkasso aan te schrijven. Ook dit incassobureau houdt de lippen stijf op elkaar. In het begin reageerden ze nog wel, nu helemaal niet meer.
Ik heb er overigens nog eens goed de Algemene Voorwaarden op nageslagen, en daar staat niets over opzegging in het Engels of Duits. Hieronder even een kopie van het betreffende artikel (https://nl.usenet.nl/algemene-handelsvoorwaarden/#art8).
Op een ander forum schreef iemand als antwoord dat als je de overeenkomst, ook al is het gratis in een proefperiode, in het Nederlands bent aangegaan, op een Nederlandstalige website, en een Nederlandstalige applicatie krijgt, en er ook nog eens in de AV niets staat over opzegging in verplicht andere talen, je ten allen tijde recht moet hebben om gewoon in de Nederlandse taal op te zeggen. Wie kan hier meer duidelijkheid over geven in de juridische zin?
Artikel 8 van hun website zegt het volgende:
[quote] Art. 8 contracttermijn, proefperiode, opzegging
8.1.1. Het contract wordt afgesloten voor de afgesproken looptijd.
8.1.2. Indien de klant bij de aanmelding heeft gekozen voor een gratis testperiode, dan omvat de contractduur zowel de testperiode met bijzonder beëindigingsreccht alsmede de looptijd van het gekozen productpakket. Gedurende de gratis testperiode wordt de klant een bijzonder beëindigingsrecht toegekend tot aan het einde van de laatste dag van de gratis testperiode.
8.1.3. De klant kan een gratis proefperiode slechts één keer te gebruiken, tenzij de provider kan de klant uitdrukkelijk een andere, extra gratis proefperiode.
8.1.4. In het geval de klant van het lopende productpakket naar een ander pakket wil overstappen voordat het einde van de contractduur is bereikt, dan is dat slechts mogelijk als hij het totale dataquotum opgenomen of verbruikt heeft. Heeft de klant een deel van het dataquotum wel opgenomen maar nog niet verbruikt en wisselt hij vervolgens naar een ander productpakket, dan vervalt het opgenomen dataquotum.
8.2.1. De contractduur wordt steeds automatisch verlengd, met de binnen de voorafgegane bestelling aangegeven duur, voor zover de gebruiker zijn contract voor verloop van de lopende duur niet beëindigt.
8.2.2. Maakt de klant gedurende een gratis testperiode geen gebruik van het bijzonder beëindigingsrecht, dan wordt de contractuele relatie voortgezet met de bepalingen en de looptijd van het gekozen standaardpakket. De automatische aansluitende contractverlenging van 8.2.1 geldt dan eveneens.
8.3.1 De Klant heeft het recht om het contract op ieder gewenst moment via het opzegformulier op te zeggen. De opzegging zal van kracht worden op het moment van ontvangst door de Aanbieder. Aanspraak op vergoeding van de betalingen die voor de gekozen en bevestigde termijn van het contract gemaakt zijn, is uitgesloten.
8.3.2 Bij paketten met een looptijd van een maand bedraagt de opzegtermijn 7 dagen voor het einde van de contractduur.
8.3.3 Bij paketten met een langere looptijd bedraagt de opzegtermijn een maand voor het einde van de contractduur.
8.3.4 Het bijzondere beëindigingsrecht voor de testperiode kan tot aan het verlopen van de periode worden gebruikt.
8.4 Naast de redenen die expliciet in deze Algemene Termijnen en Voorwaarden vermeld worden, behoudt de Aanbieder zich het recht voor om het contract op grond van een goede reden zonder voorgaande kennisgeving en zonder voorgaande mededeling op te zeggen krachtens de voorwaarden die in Art. 9 vermeld worden.
In geval van opzegging, ongeacht door welke partij, zullen vooruitbetalingen niet terugbetaald worden. [/quote]