Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: eppo87
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 11, 2011 om 14:30Pakket niet ontvangenDe brief van DHL over het claimrecht heb ik inderdaad doorgestuurd naar fotocube, aangezien hun geen klacht wilde indienen bij DHL (meerdere malen contact gehad met DHL en hun konden niks beginnen zonder dat de verzender een claim indiende. Iets wat de verzender weigerde te doen. De reden waarom weet ik niet, maar wel had de man van DHL aangegeven dat ze minder betaalde met de afspraak dat ze DHL niet aansprakelijk konden stellen. Of dat klopt weet ik dus niet zeker). Om te zorgen dat DHL van mij een klacht aanneemt, moesten ze die brief ontvangen. Anders kreeg ze zometeen een claim van mij en van fotocube en dat wilde ze niet. Nu krijg ik later te horen dat ik maar €6,80 krijg want dat zijn de algemene voorwaarden (die ik dus nooit heb gezien, aangezien ik geen dienst bij hun heb afgenomen). Naar mijn gevoel spelen DHL en fotocube gewoon samen onder een hoedje, want nu kost het niet leveren van het product maar €6,80 ipv €50,-
-
May 11, 2011 om 14:10Pakket niet ontvangenContact gehad met de verzender en het volgende antwoord ontvangen:
Wij als verzender van de bestelling zijn verantwoordelijk voor het leveren van het bestelde. Om deze verantwoordelijkheid te kunnen handhaven wordt er altijd om een handtekening gevraagd om situaties van deze aard te voorkomen. Echter, op het door u opgegeven adres bleek een sleutelovereenkomst aanwezig te zijn. Met een dergelijke overeenkomst komt de verantwoordelijkheid bij de geadresseerde te liggen. Dit is vanaf het eerste contactmoment vanuit ons met DHL duidelijk gemaakt. Toch hebben wij op verzoek vanuit uw kant meerdere malen ondersteuning gegeven en met DHL in contact gebleven uit service overweging. Ondanks de tijd en energie hebben wij dit graag gedaan voor u.
Daarnaast hebt u mij persoonlijk op 16 april verzocht om bij DHL zo spoedig mogelijk het recht van claimen op te geven. Hier hebben wij gehoor aangegeven.
Nu uw claim gehonoreerd wordt, maar het toegekende claimbedrag niet naar uw tevredenheid is kunt u van ons niet verwachten om het verschil terug te storten. -
May 11, 2011 om 10:35Pakket niet ontvangenDe handtekening van de bezorger staat bij ontvangst. Dit mag hij doen vanwege de sleutelovereenkomst (hierdoor kan hij het pakket afgeven op een locatie zonder dat er iemand aanwezig hoeft te zijn.). Alleen is de sleutelovereenkomst alleen afgegeven voor pakketten die gericht zijn aan mijn pa en niet aan mij (zo staat het ook letterlijk op de overeenkomst tussen mijn pa en DHL). De bezorger heeft alleen eenvoudig gedacht en geeft elk pakket voor dat adres af onder het mom van de sleutelovereenkomst.