Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: hakkelaar
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 14, 2016 om 14:30Kado bij tijdschriftJurist hier. U kunt inderdaad nakoming vorderen van het contract mét het specifieke cadeau (art. 3
:296 BW). Domweg iets niet meer op voorraad hebben ontslaat niet van de verplichting datgene te leveren. Dat zou wel heel makkelijk worden. Men kan er immers simpelweg voor kan kíezen iets niet meer te bestellen bij de leverancier. Indien u het cadeau elders kunt vinden, kunt u hen daarop wijzen. In beginsel zijn zij dan verplicht dat cadeau daar aan te schaffen en aan u te leveren, óók als dat voor hen enigszins onvoordelig uitpakt.
Dat het cadeau overigens door hun wordt bestempeld als 'gratis' doet aan het bovenstaande niks af. De consumenten wordt geacht eventuele 'cadeaus' in zijn aankoopbeslissing te betrekken.
Ik zie overigens dat iemand hier het 'netjes' vindt dat ze u de mogelijkheid geven het abonnement te stoppen. In de door u beschreven situatie is ontbinding echter domweg uw goed recht! Steeds vaker zie ik dat bedrijven die zich normaal gedragen of simpelweg aan het (consumenten)recht houden onterecht direct een veer in hun * krijgen. 'Netjes' zou zijn als ze zelf actief op zoek gaan naar het specifieke cadeau. Ook de opmerking dat ze het al verzonden hebben nadat u ging bellen acht ik zeer twijfelachtig. Uit de statistieken van PostNL blijkt dat 99,99% van alle post(pakketten) op het juiste adres aankomt. -
Apr 3, 2015 om 12:14Internet via Ziggo Wifispots valt steeds uit. Problemen verbinding.Beste Carola en Tijger,
Uiteraard zit ik niet thuis (waar schrijf ik dat volgens jullie?)
Het is de buurman van m'n oma zonder internet. -
Dec 24, 2014 om 11:34Vivant Weimarstraat liegt over tarief postzegels (oplichting?)@tijger1
Ik kwam er dus thuis pas achter dooie.
Maar ik hoor u nog wel als u zelf in de maling genomen wordt. Gelet op het feit dat u het grotere probleem niet ziet, kan dat niet al te lang duren.
Dan schreeuwt u waarschijnlijk heel hypocriet het hardst van iedereen. -
Dec 24, 2014 om 11:26Vivant Weimarstraat liegt over tarief postzegels (oplichting?)@tijger1
Of je bent te simpel om het grotere probleem te zien, of vrij opzichtig aan het trollen/bagatelliseren.
Denk even aan al die mensen die sinds 1 augustus in de maling zijn genomen en daar niet achter zijn gekomen. -
Dec 24, 2014 om 10:58Vivant Weimarstraat liegt over tarief postzegels (oplichting?)@tijger1
Zoals vrijwel al je reacties zie het grotere probleem weer eens niet. Deze toko is dus vrijwel zeker vanaf 1 augustus mensen aan het belazeren.
Hiermee kom ik op de 2e reactie.
@aurora1
Vivant is gewoon een PostNL punt voor consumenten. ZIJ moeten dus boven alles en iedereen WETEN wat het huidige tarief van de postzegel is.
De tariefstijging van een postzegels is wettelijk beperkt. Daarnaast is het verboden om deze duurder te verkopen. -
Oct 1, 2014 om 14:58Onduidelijk en agressief incasso-traject Regionale Belastinggroep RBG bij afwijzing verzoek om kwijtschelding@1953
Wat bazel je nou, ik stel helemaal vraag. -
Oct 1, 2014 om 14:56Onduidelijk en agressief incasso-traject Regionale Belastinggroep RBG bij afwijzing verzoek om kwijtscheldingBeste trolletjes hierboven
In de brief stond dus "Omdat u uitstel van betaling hebt, hoeft u nu niet te betalen. Let op dat u op tijd betaalt volgens de afspraak die de RBG met u heeft gemaakt."
De RBG heeft inmiddels zélf aangegeven dat ze té onduidelijk zijn geweest en dat er enkele maanden verkeerd samengestelde afwijzingsbrieven zijn verstuurd.
In de juiste afwijzingsbrief (welke gemiddeld pas een jaar na de aanslagbrief komt) staat netjes een betaalverzoek met
- een recent betalingskenmerk (die vervallen namelijk tijgertje1, er zit een jaar tussen aanslag en afwijzing)
- een exact bedrag (incl. rente)
- een bankrekeningnummer
- een betaaldatum
Het is triest om te zien met welke onduidelijkheid van de overheid jullie genoegen nemen.
Zelfs de onderhavige overheidsinstantie geeft aan dat ze te onduidelijk zijn geweest.
Moge jullie nooit ambtenaar worden. -
Sep 25, 2014 om 14:25Onduidelijk en agressief incasso-traject Regionale Belastinggroep RBG bij afwijzing verzoek om kwijtschelding@tijger1
Doe niet zo dom.
Van de overheid mag men gewoon een duidelijk betaalverzoek verwachten met een betalingskenmerk, EXACT bedrag (dus inclusief rente), bankrekeningnummer en uiterste betaaldatum.
IK heb niet 4 maanden stilgezeten. ZIJ hebben 4 maanden stilgezeten. -
Sep 25, 2014 om 14:17Onduidelijk en agressief incasso-traject Regionale Belastinggroep RBG bij afwijzing verzoek om kwijtschelding@tijger1
De RBG heeft mij overigens gebeld en geeft mij een bedrag ter compensatie. Zij geven zelfs dus ZELF aan dat ze fout zitten. Ga lekker ergens anders trollen. -
Sep 25, 2014 om 13:44Onduidelijk en agressief incasso-traject Regionale Belastinggroep RBG bij afwijzing verzoek om kwijtschelding@tijger1
Als deze semi-overheidsinstantie geld wil hebben, wacht ik inderdaad op een duidelijk betalingsverzoek met een exact bedrag, recent en actueel betalingskenmerk (die kunnen veranderen he? wist u zeker niet), bankrekeningnummer en een datumpje.
Ga nou niet doen alsof u zelf achter de overheid zou aangaan in de zin van "Geachte overheidsinstantie, ik moet volgens mij nog betalen. Kunt u mij alstublieft snel een incassobrief sturen. Ik moet echt van mijn geld af nu."