Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: inekel1953
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 27, 2015 om 13:51ABN-AMRO verplicdht contactloos betalenBeste mensen,
als het goed is ontvangen Edrick3, Zoekster en Tijger1 met het "topantwoord" een persoonlijk berichtje van mij.
Dit werkte niet echt goed, er zat nergens een verzendknop, alleen voor als je geen reactie wilde schrijven. Hopelijk komt het toch bij de genoemde mensen aan.
Nogmaals allen die hebben gereageerd, hartelijk dank voor alle bijdrage en informatie. U bent allen geweldig!
Met vriendelijke groet,
Ineke L
Ineke 5 X L -
Jul 27, 2015 om 13:19ABN-AMRO verplicdht contactloos betalenGoedemiddag alle mede experts,
Zoals 24 juni jl. beloofd, kan ik u laten weten dat alles netjes is verlopen en afgehandeld, door de ABN-AMRO bank en ik er geen onkosten voor heb moeten maken.
Dit is mede door het meedenken van u allen en de vele adviezen die ik heb mogen ontvangen van iedereen, die zich hebben ingespannen naar een oplossing te zoeken.
Uiteindelijk ben ik blij met alle aangeboden adviezen die ik kreeg, helaas is het onmogelijk om de bijdrage van iedereen te beoordelen als "topantwoord", die u allen eigenlijk wel verdienen!
De eerste gaan naar de altijd correcte en beschaafde reacties van Edrick3 en Zoekster. En als derde ook Tijger1.
Nogmaals allen hartelijk dank voor al uw hulp en steun in deze.
Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
Ineke 5 X L -
Jun 24, 2015 om 18:37ABN-AMRO verplicdht contactloos betalenGoedenavond alle mede experts, ......(een zeer lang maar wel compleet bericht)
doordat ik vlak na het telefoon gesprek met de ABN AMRO webcare medewerker werd weggeroepen, kon ik helaas niet eerder reageren, mijn excuus hiervoor.
Natuurlijk heb ik het een en ander gelezen van al uw tips die ik heb mogen ontvangen, waarvoor mijn dank. Zo lees je veel klachten bij twee aangeboden linken en ook de linken van en over verschillen bij de Rabo-, ASN- en de Triodos- en ING-, Bank
**************
Met deze informatie heb ik vanmorgen vroeg naar de webcare medewerker een email gezonden, hierbij de tekst:
ABN AMRO dwingt mensen op om contactloos te betalen!
Goedemorgen webcare medewerk(st)er M. Bouwmeester van ABN AMRO,
op het forum van het programma Kassa, heb ik maandag 22 juni jl. mijn probleem geplaatst.
Het gaat mij erom dat ik absoluut niet de nieuwe pas wil laten ingaan om contactloos te betalen en wens ook geen gebruik te maken van die pas die mij nu opgedrongen omdat mijn huidige pas per 01-07-2015 automatisch ongeldig wordt.
Ik moet dan maar tegen betaling een ander bankpasje aanvragen waarvoor trouwe klanten een duur 0900 nummer moeten bellen wat ik weiger te doen.
U gaf daar de reactie dat u het jammer vond dat ik er geen gebruik van wil maken. Wel ik betreur het ten zeerste dat de ABN AMRO niet het fatsoen heeft gehad om de klanten daarin te betrekken of het ze in ieder geval te vragen of de klanten de mogelijkheid te bieden het te laten zoals het is. Dit is pas héél jammer, nu heb ik het echt 't gevoel dat het mij door de strot wordt geduwd, vandaar dat ik het op het forum van Kassa heb geplaatst.
Natuurlijk ben ik ondertussen wel bezig geweest om elders te kijken, daarom benader ik u nu ook, zodat ik komende dagen een wel overwogen een beslissing kan nemen, hoe te handelen.
Graag hoor ik van u wat de mogelijkheid is, al had u dat natuurlijk ook op het forum van Kassa kunnen vermelden.
Ik heb vandaag bereikbaar van 9:30 uur tot 12:00 uur en mijn telefoonnummer is": 1234567890
Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
**********************
Rond de klok van 11:00 uur werd ik gebeld door de ABN AMRO webcae medewerker de heer Vloten.
Het was inderdaad een prettig gesprek , er werd naar mij geluisterd en voelde me serieus genomen. Meneer Vloten vroeg om een momentje zodat hij kon overleggen met één van zijn medemensen. Dit duurde ook maar zeer kort en werd het gesprek voortgezet.
Er waren twee keuzes, de eerste mogelijkheid was om de nieuw contactloze pas die ik had ontvangen bij de bank te laten activeren om zodoende een andere nieuwe pinpas aan te vragen, de kosten hiervan worden wat later op mijn rekening terug gestort.
Ik zei meteen nee dat wil ik niet, iets waar ik niets mee wil doen zoals die contactloze pas, ga ik echt niet activeren.
De tweede optie was, dat er gewoon een "nieuwe pinpas" naar mijn huis wordt gezonden, welke ik binnen 5 werkdagen zal ontvangen. Hiermee moet ik naar de bank om die daar te laten activeren en zullen de kosten die ik moet betalen later worden terug gestort.
Ik heb toen toegezegd, dat ik de reeds ontvangen contactlozen pas zal meebrengen samen met een schaar en hem ter plekke bij de ABN AMRO in tweeën of vieren zal knippen.
Hiermee heb ik dan besloten om bij de ABN AMRO te blijven, toch als dit gesprek niet het gewenste resultaat had gekregen, was ik uiterlijk dinsdag 30 juni overgestapt naar de Triodosbank!
Als alles rond is, laat ik ook nog van mij horen, dankzij u allen ben ik heel wat wijzer geworden.
Natuurlijk wil ik u allen hartelijk danken voor meedenken en de adviezen die ik heb gekregen waardoor ik keuzes kon maken.
Geweldig dank voor alle tips, uitgebreide en zeer complete reacties die ik heb mogen ontvangen. TOP mensen bedankt!
Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
Ineke 5 X L -
Jun 22, 2015 om 20:29ABN-AMRO verplicdht contactloos betalenAllen hartelijk dank voor uw reacties,
Edrik3 voor je snelle complete reactie met de benodigde informatie incl. tel nummer.
Wel wil ik nog even iets verduidelijken, op wat "Tijger schreef" mijn huidige pas is nog geen drie maanden oud, verloopt dus nog niet, normaal vind dit eenmaal per twee jaar plaats.
Daarbij vind ik het dan vreemd als men toen al wist om op zeer korte termijn, pasjes ongeldig te maken per 01-07-2015 om dat je keuze mogelijkheid niet eerst te vragen of het pasje zo te maken dat je die mogelijkheid contactloos betalen kan (laten) uitschakelen.
Wat ook "Zoekster" ook schrijft.
Het blijkt dus dat alleen de ABN-AMRO deze zo hebben gemaakt, andere banken bieden wel die keuzemogelijkheid. Zoals ook "Carola" laat weten.
Ook hartelijk dank voor de linken van: Gerboe, Hänschen Klein, Reflecs en Zoekster
P.s. Akkerdistel, ik ontvang geen mails van de ABN-AMRO, dus ook geen phishing-mail
Met uw informatie ga ik morgen verder kijken, dankzij u allen kan ik iets doen en weet ik waar ik moet zijn. Ik laat van mij horen c.q. lezen hoe dit afloopt. Heb ik toch nog weer wat advies nodig dan kom ik hier graag op terug.
Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953
c.q. Ineke 5 X L -
Jan 4, 2015 om 13:15AardappelenBeste Daan62,
als u moeite had genomen om bij het begin te lezen dan had u dit bericht van bijna "3 jaar geleden" geschreven door tenormin kunnen lezen:
tenormin
maandag 27 feb 2012, 17:18
Denk dat het veelal komt door het gooi en smijtwerk voor het de winkel bereikt.
Met vriendelijke groet,
Ineke 5 X L -
Dec 31, 2014 om 14:08Nieuwe distributieriem geknaptBeste Proxi,
is het misschien iets voor je om contact te zoeken met Jeroen Kortschot met zijn Belbus? Hij reist en helpt consumenten door Nederland om problemen op te lossen.
Juist omdat je in een noodsituatie zit, met een auto die vervoerd moet worden naar de zelfde garage die je geen enkele belofte of zekerheid geeft hoe dat verloopt.
Laat je weten of en hoe dit verloopt, je kunt er mogelijk ook anderen mee helpen.
Met vriendelijke groet,
Ineke 5 x L. -
Nov 18, 2014 om 13:09Welke oordoppen zijn goed en betaalbaalbaar bij muziek maken en concertbezoek?Beste Olijfje3,
terug komend op uw vraag, bij "vraag en beantwoorden" wil ik u vragen om de keuze die u gaat maken, hier op het forum bekend te maken.
Hiermee kunt u mogelijk ook voor anderen die met het zelfde probleem zitten, helpen.
Met vriendelijke groet,
Ineke L 1953 -
Nov 17, 2014 om 16:34Rijkenbelasting
de eelco, donderdag 13 nov 2014, 09:49
komsja schreef op woensdag 12 nov 2014, 16:46
Trap er elke keer ook weer in om te reageren op wat die halve gare betweter (1953)hier allemaal neerzet maar toch krijgt die Unit het elke keer weer voor elkaar dat we erop reageren en denk dat hij/zij al die aandacht heerlijk vind.
Denk dat die 1953 voor zijn of haar geboorte datum staat maar heb zo,n vermoeden dat dat niet helemaal klopt,denk eerder dat het 1418 moet wezen.
comsja ik denk dat 1953 staat voor zijn iq ....
tel de cijfers bij elkaar op en je weet zijn iq ...
1 + 9 + 5 + 3 = 18 ...........
***********
Beste de eelco,
ik mag toch hopen dat die berekening 1 + 9 + 5 =3 =18.. niet voor iedereen uit 1953 van toepassing.
Daarbij respect voor uw beschaafde manier van toespreken tegen 1953.
M.vr.gr.,
Ineke L 1953 ;-) -
Nov 16, 2014 om 12:33Hoe bewijs je dat je een opzegging heb gedaan als een bedrijf met contactlijsten werkt.Beste ceesos,
Eksterika , heeft bij "Tips" haar/zijn reactie geplaatst van vrijdag 14 nov 2014, 14:52.
Bij Tips staat o.a. de volgende reactie te lezen van Aurora1 , met het bewijs erbij, dat je niet verplicht bent te vermelden, het gesprek op te nemen! Bedrijven zijn verplicht dat wel vermelden.
Zoals Aurora1 bij de "Tip" letterlijk heeft beschreven :
Het (heimelijk) opnemen van je eigen gesprekken is toegestaan, je hoeft dat niet te melden, en kan ook bij de rechter worden gebruikt als de rechter dat toestaat.
Je mag de gesprekken in principe niet "publiceren" e.d.
Lees eventueel ook nog klik hier (voordat mensen op het verkeerde been gezet worden....).
Hoe klik hier gemaakt moet worden weet ik niet, daarom bij deze de link welke u kunt kopiëren voor gebruik. : http://blog.iusmentis.com/tag/gesprekken-opnemen/
M.vr.gr.,
Ineke L 1953 -
Nov 15, 2014 om 18:05Welke oordoppen zijn goed en betaalbaalbaar bij muziek maken en concertbezoek?Beste Olijfje3,
in je voorwoord schrijf je ook over de al opgelopen schade, dat je steeds meer last hebt van tinnitus.
Bij de Nederlandse Vereniging Voor Slechthorende ( NVVS) hebben ze ook ervaringen met mensen die last hebben van tinnitus, mogelijk heb je daar ook iets aan. Al vraag je een folder over "leven met tinnitus" aan, dat gratis en vrijblijvend.
* Algemene link naar de NVVS : nvvs.nl ( je mag mijn naam gebruiken als je daar naar toe e-mailt
* Speciaal voor Tinnitus: www.nvvs.nl/Tinnitus
Sterkte en succes.
M.vr.gr.,
Ineke L 1953