Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: kevinvdwegen
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 18, 2012 om 10:14Beko koel vries combinatiemonteur was langs geweest.
besloten om hem 1 malig om te laten ruilen.
media markt bevestigd dit per mail.
engineer belt spontaan op dat het verzoek is afgewezen vanuit asogem (beko)
ik naar media markt.
gelukkig werkte toevallig het afdelingshoofd die avond.
die was het ook beu met asogem en die besloot om hem gewoon om te ruilen.
dus ik ben gelukkig (morgen) van de dierentuin af.
we gaan nu voor een samsung low frost ipv een beko no frost.
we hebben hem +/- 30 min aan gehad in de winkel en niks bijzonders getest.
de koelkast is 150 euro duurder en kreeg met een kleine bijbetaling korting hierop.
dus mijn probleem lijkt te zijn verholpen :)
iedereen een prettig weekend toegewenst. -
May 8, 2012 om 12:49Beko koel vries combinatiesorry voor de late reactie.
was inloggegevens kwijt.
even een status update
ondertussen hebben we een monteur langs gehad (die best onbeschoft was en deed alsof die het helemaal was)
hij is de oren en ogen van de importeur etc. etc. en zijn woord is beslissend.
na gekeken te hebben wilde mn koelkast in de momentopname niet veel geluid maken.
toen zijn pen op was en ik er 1 ging halen begon me koelkast (gelukkig)
uiteindelijk heeft de monteur besloten dat die omgeruild zou gaan worden.
hier heb ik ook voor getekend.
waarna een mailtje van de media markt volgde:
"Wij mogen het apparaat omruilen! De aanschaf prijs krijg je als het ware terug en voor dit bedrag (of met bijbetaling) kan je een andere koelkast uit komen zoeken. Dit hoef niet direct, maar zodra het uitkomt. Ik zal zorgen dat mijn collega's hier ook van weten om misverstanden te voorkomen."
echter tot mijn verbazing belde de monteur vanmorgen op en meldde me dat hij reactie van de importeur terug had gekregen dat de omruiling af was gewezen.
hierna gelijk de media markt een mail gestuurd en gevraagd of hun mail los van dat verhaal staat, nu wacht ik op reactie van hun.
het geluid is niet minder geworden.
gaat ook niet weg
blijft zeker een half uur lang kreunen als die begint.
had zelf ook op internet gevonden dat heel veel mensen hierover klagen.
maar volgens de monteur denken we nog in de oude tijd en maken de koelkasten van tegenwoordig veel meer geluid.
in ieder geval bedankt voor al jullie reacties.
groeten Kevin. -
May 1, 2012 om 15:58Beko koel vries combinatie"geachte heer/mevrouw,
hierbij zend ik een geluidsfragment van het gekreun van mijn koelkast.
daar ik deze niet herken met 1 van de geluiden uit jullie bijlage hoor ik graag wat het zou moeten voorstellen.
mvg, kevin vd wegen"
hun reactie hierop was nogmaals:
"Geachte heer/mevrouw,
Dit zijn tegenwoordig de normale geluiden wat een koelkast maakt.
Ik kan een monteurs bezoek voor u inplannen, maar als blijkt dat het app technisch in orde is dan word de voorrijkosten van 680 euro aan u doorberekend.
Voor het inplannen van een bezoek heb ik wel uw gegevens en van het app. nodig.
Met vriendelijke groet,
Asogem Nederland BV"
waarop mijn antwoord luidde:
"Helaas geen antwoord op mijn vraag mogen ontvangen.
Waarmee komt het geluid overeen uit jullie brief?
Hoogachtend Kevin van der Wegen."
tegenreactie:
"Zoals ik het hoor:
Borrelen.( andere omschrijvingen zijn bruisen, druppelen, klokken, sissen, gegorgel )
Als het koelmiddel door de dunne buisjes stroomt, is een borrelend of kabbelend geluid te horen. Ook na het uitschakelen van de compressor kan dit hoorbaar zijn.
Zachte sirene ( ook wel omschreven als wolvengehuil )
Zodra de compressor werkt kan dit hoorbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Asogem Nederland BV"
waar ik niet mee akkoord ging.
toen ben ik het anders aan gaan pakken en ben terug naar de media markt gegaan.
waarna ik iemand heb aangesproken op die afdeling als volgt:
"ik heb bij partij X een samsung koelkast gekocht en die maakt het volgende geluid (geluid van me telefoon afgespeeld)
waarna die meneer zei: dit is niet goed, nee dit is echt niet goed.
toen vertelde ik hem dat dit de koelkast was waarover ik meneer aan de lijn had en dat ik zelf al een paar dagen met Asogem bezig was echter er niet uit kom met hun.
tevens dat het niet mijn verantwoordelijkheid is om contact te hebben met een leverancier van hun.
hierna hebben ze het bij de media markt zelf opgepakt wat weer een paar dagen duurde.
vandaag telefoontje van een 3e partij die de monteur stuurt namens Asogem.
echter ben ik bang dat de monteur gaat zeggen dat het niet gerepareerd kan worden en ik met 68 euro voorrijkosten zit en een kreunende koelkast.
wat kan ik het beste doen met deze situatie daar waar het gekreun flink storend is.
ik heb zelf al gezocht op het internet naar geluiden van koelkasten etc. maar heb niet een soortgelijk probleem kunnen vinden.
hopelijk weet iemand van jullie "what to do"?
met vriendelijke groet,
Kevin.
[edit redactie: naam medewerker verwijderd]