Antwoorden gegeven door: kippendief
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 17, 2021 om 14:17BramenstruikBeste Zus15, volgens mij mag je alles wegsnoeien waar je last van hebt, mits het overhangt op je eigen erf. Bij erfdienstbaarheid mag je zelf ook op hun grond alles wegsnoeien. Wij hadden ook het zelfde probleem (met erfdienstbaarheid) en kregen dit bericht van onze advocaat terug en we waren er verbaasd over, maar het mag echt !!!
Het is zelfs gekker, als hun straat verkeerd ligt, je hebt er hinder van en je moet er overheen om thuis te komen mag je dit ook zelf herstellen als zij er niets aan doen. Zou wel even een briefje met deadline aan de geven om ze zelf de kans te geven om het te herstellen. Beter is de braam die overal doorheen groeit, gewoon elders in een bak te planten zodat de wortels niet door je straatstenen of dergelijke groeien.
"1. Voor de door u verrichte snoeiwerkzaamheden is van belang het bepaalde in artikel 5:75 BW. Dit artikel, dat handelt over erfdienstbaarheden, luidt als volgt: Artikel 751. De eigenaar van het heersende erf is bevoegd om op zijn kosten op het dienende erf alles te verrichten wat voor de uitoefening van de erfdienstbaarheid noodzakelijk is. 2.Hij is eveneens bevoegd om op zijn kosten op het dienende erf gebouwen, werken en beplantingen aan te brengen, die voor de uitoefening van de erfdienstbaarheid noodzakelijk zijn. 3.Hij is verplicht het door hem op het dienende erf aangebrachte te onderhouden, voor zover dit in het belang van het dienende erf nodig is; hij is bevoegd het weg te nemen, mits hij het erf in de oude toestand terugbrengt. 4.De eigenaar van het dienende erf heeft geen recht van gebruik van de gebouwen, werken en beplantingen, die daarop door de eigenaar van het heersende erf rechtmatig zijn aangebracht. 5.In de akte van vestiging kan van de vorige leden worden afgeweken. 6.In geval van mandeligheid zijn in plaats van de leden 3 en 4 de uit dien hoofde geldende regels van toepassing. Met andere woorden, u bent, als eigenaar van het heersend erf, bevoegd om takken die de uitoefening van uw recht bemoeilijken, weg te halen. " -
Jul 30, 2014 om 16:41Afboekingingen automatische betalingen...Ik maak mij nergens druk om. Ik wil enkel weten of het anderen raakt of niet. Kennelijk is het geen item wat direct triggert.
-
Jun 30, 2014 om 16:12Vaatwasser Siemens twee weken over garantieNet zoals bij de senseo antwoordt geldt hier ook dat je naast de vaste garantie ook een verwachtingswaarde garantie hebt. Dat heet de "wet op de product aansprakelijkheid". Is het een goedkoop apparaat of een duur apparaat. Van het laatste mag je meer verwachten dan van het eerste. Beroep je hierop, succes ermee
-
Jun 30, 2014 om 16:07Philips senseo apparaat defectJe hebt ook nog zoiets al een verwachtingsgarantie. Dat heet de "wet op de product aansprakelijkheid". Dat wil zeggen dat je iets koopt tegen een bepaald bedrag en dat je daar iets van mag verwachten. Koop je een koffiezetter van 10 euro of eentje van 100 euro. Van het laatste mag je iets meer verwachten dan het eerste. Dat heet verwachtingsgarantie. Dat geldt ook voor Philips. Zij weten dat de Senseo problemen geeft, ze hebben zelfs al een terug roep actie gehad waar ze in Zwolle maar druk mee waren.
Beroep je dus niet alleen op de wettelijke garantie, maar ook op de wet product aansprakelijkheid.
Je moet dit doen bij de verkopende partij en niet bij de fabrikant.
Succes ermee. -
May 15, 2014 om 11:37Lidl omroepsysteem prettig of niet?[quote=zinook schreef op donderdag 15 mei 2014, 08:26]U voelt zich in uw privéleven aangetast? Alleen maar om de reden dat Lidl een extra kassa opent en dit communiceert naar u en de andere klanten toe? Ik vraag me af wat dat met uw privéleven te maken heeft.
Ook in onze supermarkten wordt er omgeroepen voor de klant dat kassa 5 opengaat. Uit onderzoek is gebleken dat klanten een enorme hekel hebben aan het wachten voor de kassa. Het belletjessysteem hebben we in het verleden ook gehad en daarbij wist de klant alleen dat er een kassa open zou gaan, maar welke??? Gevolg: ze lopen of naar de verkeerde kassa of staan nog in de rij te wachten totdat er een medewerker aankomt.
Met het omroepen is het voor de klant duidelijk welke kassa er open gaat zodat u op uw gemak uw boodschappen op de kassaband kunt leggen. De kassamedewerker heeft dan tijd om naar de kassa te lopen en kan zo beginnen met afrekenen. Onze klanten waarderen het omroepen ofwel het verwijzen naar de kassa die open gaat enorm. Klantenonderzoek heeft dit bij ons ook uitgewezen.
Over het volume van het omroepen: Iedere winkel heeft een installatie die harder of zachter gezet kan worden. Sluit je alleen niet mee uit dat sommige medewerkers al een luide stem van zichzelf hebben en sommige medewerkers (zeker in het begin van hun loopbaan) verlegen door de omroepinstallatie praten.
Maar nogmaals: wij roepen om: "Attentie dames en heren, kassa 5 gaat ook zo open", ik vraag me af wat dat met aantasting/inmenging van uw privéleven te maken heeft. U heeft ook de keuze om lekker in de rij te blijven staan waar u al stond. U bent niet verplicht om van de extra service gebruik te maken.
Even verdere aanvulling. Bij de kassa's brand ook een groen of een rood lampje. Lijkt mij dan duidelijk welke kassa opengaat en welke dicht is. Wat mijn privésfeer betreft. Ik doe graag boodschappen en zoals vele ben je vaak in gedachte "koop ik dit of heb ik dit nodig" of loop je gedachteloos door de winkel. Het hardop en dan bedoel ik HARDOP dringt alles weg in je hoofd. Dat heet psyche en kan op sommige momenten het gevoel geven dat je zelf niet meer mag denken. De psychische level is echter voor iedereen anders. Ik vond het te opdringerig, maar dat hoeft een ander niet te vinden. -
May 14, 2014 om 17:36Lidl omroepsysteem prettig of niet?Even een reactie op alle voorgaande berichten:
Ik heb het aan de filiaalmanager gezegd daar en zij gaven aan dat zij opdracht hadden vanuit Duitsland. Zij konden er ook niets aan doen en moesten wel met deze nieuwe omroepsysteem werken. Zelf heb ik ook nog via de website van Lidl mijn bevindingen neergelegd en zij gaven aan dat zij dit zouden doorsturen. Meer opties van mensen om er iets aan te doen of het voor te leggen zijn dus altijd welkom..........Ik wil echter ook graag weten of jullie het omroepen prettig of vervelend vinden..... -
Jun 15, 2004 om 21:06Hoe kom ik in contact met Wanadoo?????
Wanadoo is een echte ramp. Wij hebben er ook al problemen mee. Bij de ADSL aanvraag werden we uit onze vorige abonnement gegooid. Toen moesten we wel door blijven betalen tot we ADSL zouden hebben. We hebben we voor ruim 60 euro verbeld naar hun toe. Van de kastje naar de muur. Globalisering heet dat. De abonnement heb ik via de bank laten blokkeren vanwege problemen. We werden er gewoon uit gegooid en hebben besloten niet te reageren op hun brieven. Wel hebben we een finale brief naar hen gestuurd. Wanadoo is nergens bij aangesloten. Andere aanbieders zijn wel aangesloten bij de www.nlip.nl. anadoo heeft gedreigd met de deurwaarder en laat vervolgens niets meer van zich horen omdat ze zelf fout zijn. Met de KPN heeft dit niets van doen.ADSL loopt altijd via de KPN bij iedereen ook Planet of tiscali. Ga gewoon naar een andere aanbieder en laat Wandoo gewoon zitten. Laat je geld door de bank storneren met de mededeling en de automatische afschriving blokkeren (afzeggen kan alleen Wanadoo) en reageer nergens meer op.
Sterkte tegen dit bedrijf die alleen vriendelijk steeds hetzelfde weet te zeggen maar waar je niet mee verder komt.
Hilde