Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: maup
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 30, 2011 om 00:14Reparatie van een nieuwe mobiele telefoon[quote=studentmobiel schreef op donderdag 26 mei 2011, 10:08]Graag maak ik van de gelegenheid gebruik te reageren op de vraag van Mattii.
Allereerst natuurlijk zeer vervelend dat uw toestel binnen zo een korte periode defect is. U heeft recht op een goed werkend toestel, Studentmobiel.nl gaat daar uiteraard voor zorgen.
Mattii en ook de andere lezers van dit forum zou ik graag willen uitnodigen (nogmaals) onze DOA procedure te lezen: http://www.studentmobiel.nl/info/defecten_binnen_14_dagen
Uw defecte Samsung Galaxy S is netjes binnen 14 dagen retour gekomen bij Studentmobiel.nl. De reden dat u geen recht tot omruiling heeft, komt doordat dat de verpakking van de Samsung Galaxy S zodanig is beschadigd dat deze niet meer in nieuwstaat verkeert. Dit komt door het overmatig gebruik van plakband bij het retour sturen. Toestel is door middel van het imei nummer gekoppeld aan de verpakking, vandaar dat dit zo belangrijk is.
Toestel is inmiddels doorgestuurd naar ons vaste reparatie centrum, binnen 10 dagen kunt u gebruik maken van een goed werkende Samsung Galaxy S.
Met vriendelijke groet,
Studentmobiel.nl
Overmatig gebruik van plakband, daar had Matti niets over gezegd. Dat maakt het verhaal anders...... -
May 26, 2011 om 00:49Reparatie van een nieuwe mobiele telefoon[quote=gijsvogel schreef op donderdag 26 mei 2011, 00:45]@maup:
Tja, het is maar hoe je alles leest en vanuit welke hoek je het bekijkt, haha.
Wederom op de letter gelezen kun je uit het verhaal van TS niet afleiden dat het toestel gebruikt is of 2 dagen werkeloos op het bureau heeft gelegen...
Op die manier is er altijd wel een mouw aan te passen natuurlijk...;)
nouja, laten we wachten op het antwoord wat TS hopelijk ontvangt van studentmobiel.nl eerdaags...
Helemaal mee eens gijsvogel :-) Laten we hopen dat alles goed uitpakt voor Mattii ! -
May 26, 2011 om 00:27Reparatie van een nieuwe mobiele telefoon@gijsvogel:
Voor mij ben je zeker geen lettern##ker, je neemt in ieder geval de moeite om de voorwaarden door te nemen. Dat valt alleen maar te prijzen!
Echter, ik begrijp je verhaal en weet dat het in praktijk anders gaat. De verkopende partij weet namelijk niet wánneer het toestel defect is geraakt (het defect kan ook al in het toestel aanwezig zijn geweest vóórdat Matti het toestel had ontvangen en pas later tot uiting zijn gekomen), als het toestel maar binnen 14 dagen na de datum waarop het door de klant is ontvangen, weer in bezit is van StudentMobiel. Dit blijkt ook uit het feit dat Matti in het hoofdtopic vermeldt: "Echter ging dit toestel al na 2 dagen kapot! Webwinkel gebeld kreeg daar de mededeling dat het geen probleem was en gewoon een nieuw toestel kreeg omdat dit binnen de 14 dagen termijn valt". StudentMobiel gaf in dit telefoongesprek dus zelf al ook al aan dat "het binnen de 14 dagen valt".
Overigens geeft Mattii nergens aan dat hij/zij het toestel 2 dagen heeft gebruikt, maar dat het toestel na 2 dagen defect is geraakt.
Ik ben het wel volledig met je eens dat het vreemd is dat men de DOA-procedure afwijst omdat de verpakking is beschadigd (nota bene door hun eigen toedoen!). Bij het telecombedrijf waar ik werk is het de policy om in bovenstaand geval het toestel als DOA in te nemen en een geheel nieuw toestel uit te geven. Maar ja......... -
May 25, 2011 om 23:04Reparatie van een nieuwe mobiele telefoon[quote=kiran schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:43]@mattii
Je hebt niet te maken met een DOA, het toestel heeft een paar dagen gewerkt.
Dat is jouw pech!! Je bent nu afhankelijk van de coulance van de webwinkel.
M.a.w. als men besluit tot repareren ipv vervangen, zul je dat toe moeten staan.
Wat de beschadigde verpakking betreft:
Hij mag verlangen dat het toestel onbeschadigd en in originele verpakking terug komt. Hij mag niet eisen dat je het niet open gemaakt hebt.
Een verpakking openen gaat soms niet zonder een beschadiging.[Hoe kan je het toestel anders beoordelen/in werking stellen, door er alleen maar naar te kijken?]
@kiran: Er van uit gaande dat het een defect betreft dat niet door de gebruiker is veroorzaakt, dan is dit wel degelijk een Death On Arrival. Ook al heeft het toestel een paar dagen gewerkt. Dit staat nota bene in hun voorwaarden: "Extra service, ruilen defect toestel binnen 14 dagen (DOA procedure)". Mattii kan het toestel in de originele verpakking retour sturen, omdat de schade aan de verpakking is ontstaan door het plakken van de simkaart op de verpakking door de verkopende partij.
@mattii: Mijn advies aan jou: laat Samsung een mail sturen naar StudentMobiel dat zij het toestel in de huidige verpakking dienen te accepteren en dat je dus van de door hen aangeboden DOA-regeling gebruik wil maken. StudentMobiel stuurt jouw toestel naar Samsung en geeft jou direct een nieuw toestel. StudentMobiel ontvangt dan later van Samsung een nieuw toestel voor in hun eigen voorraad. (Ik werk zelf in deze branche. Op deze manier doen wij het zelf ook en werkt voor alle partijen het beste). -
Mar 4, 2011 om 17:32KPN Torenhoge rekening Iphone 4 zonder instellingen voor data[quote=robhcs schreef op woensdag 2 mrt 2011, 20:18]Hallo,
Ik heb het mobiele data verkeer als ook het mms verkeer op de Iphone niet ingesteld middels de vereiste gebruikersnaam en het wachtwoord. De bedoeling was dat als ik me buiten de deur bevond, geen internet zou hebben, en dus ook geen toren hoge rekening hoef te verwachten.
@robhcs: als je bij KPN de iPhone 4 koopt, staat de apn (=access point name) standaard al ingevuld op "portalmmm". Deze apn heeft géén gebruikersnaam en wachtwoord nodig om toch verbinding te kunnen maken. Je kunt dus beter het gehele toegangspunt verwijderen, dan ben je van je ongewenste dataverbruik af. Ondanks dit, wens ik je toch veel plezier van je iPhone. -
May 17, 2010 om 23:22Beltijd beltoon[quote=jscholtes schreef op maandag 17 mei 2010, 21:21]Even wachten hoe KPN op onderstaand aanvullend (op eerdere) bericht reageert:
Dit is volslagen absurd. Elke andere provider biedt de mogelijkheid deze tijd per gebruiker in te stellen. Gebruikt KPN dan verouderde systemen? Wat is er technisch zo moeilijk aan? Dit zorgt voor onnodig bellen en is alleen in het belang van KPN. Dit dient zeker niet de klant.
In feite wil ik hierbij dan ook een klacht indienen voor het feit dat KPN dit niet adequaat oplost.
Aangezien deze vraag bij de rubriek Kassa - mobiele diensten is gesteld loopt daar inmiddels een hele discussie. Mensen zijn in afwachting van het definitieve antwoord van KPN wat ik wederom integraal daar zal plaatsen!
Overigens is de informatie omtrent het uitzetten van voicemail op uw kpn.com site ook bedroevend.
Met vriendelijke groet,
@jscholtes: zoals erik008 ook al eerder schreef, uitzetten voicemail bij KPN is 12339 bellen. Is overigens gewoon op de website van KPN terug te vinden:
http://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/abonnementen/diensten/voicemail.htm
Groeten,
Maup