Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: olda
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 12, 2013 om 12:56Waarom krijg ik geen bijlage bij de mailZoals Edrick3 al bescheef, is het correct.
Mij overkomt dit dus als Mac(Apple) gebruiker.
Om aan de verzender te vragen om outlook, in HTML of platte tekst te zetten, vond ik te ver gaan.
Voor Mac gebruikers is dit op te lossen als volgt:
Op mijn iPad een appje voor ongeveer € 3,00 euro gedownload genaamd: winmaildat opener (goedkoper dan op de Mac)
Alle mails met die mail bijlagen gaan daar naar toe, open het en als ik het echt nodig heb verstuur ik het weer naar mijn Laptop.
Zo stuur ik voortaan tekstbijlages alleen nog in pdf, dit kan iedereen openen. Want erg oude versies van Word, kunnen vaak geen allernieuwste wordbestanden openen, en zo is het geen probleem.
Dit even als bijzaak, maar wel onderdeel van bijlages.
Olda -
Mar 21, 2012 om 13:11brilproblemen[quote=eyewishgroen schreef op woensdag 21 mrt 2012, 11:26]Beste Olda,
Wat vervelend dat deze situatie is ontstaan. We willen u graag hierbij helpen. Ons advies is dan ook om het contactformulier op onze website in te vullen. Wij nemen dan zo spoedig mogeljk contact met u op. Zou u dan in het formulier willen vermelden dat u hier eerder u verhaal heeft geplaatst?
http://www.eyewishgroeneveld.nl/over-ons/contact/
Alvast bedankt voor de te nemen moeite
Willemijn
Consumentenservice Eye Wish Groeneveld
Geachte eyewish,
Dank voor uw reactie, keurig.
Ik heb dit reeds gedaan, maar ik vind dat ik recht heb op ontbinding van de koopovereenkomst, daar de verwachting niet waargemaakt kan worden, ondanks inzetten van andere glazen. ik kan wel aan de gang blijven en ondertussen ben ik een gevaar en kan niets goed lezen, herken zelfs mensen niet meer, ook met het niet staaroog.
Het ergste vind ik dat deze opticien mij naar de oogarts had moeten sturen alvorens een bril aan te meten.
verder word je in de zaak steeds door een ander geholpen, moet je volgens mij niet doen.
Hoe bemiddelen jullie, als ik ontbinding wens of laten jullie de klant dan de hele gang naar de geschillencommissie maken?
Begrijp me goed, ik vind dit een afschuwelijke situatie en wou dat het anders was.
Er zijn een paar suggesties mijnerzijds voor jullie winkelketen.
1. Laat de klant geholpen worden door dezelfde, in ieder geval bij brilmetingen.
2. hang de diploma's op van het winkelpersoneel.
3. dwing de klant niet naar zeiss glazen, door alleen dat als optie in de winkel te laten zien.
4. op jullie voorwaarden staat tot 2 maanden omruilgarantie, maar in deze keten staat, net zo lang omruilen tot het goed is, verwarrend.
5. ik vind dat de klantgegevens ook bij jullie moeten komen, zodat bij problemen alle partijen weten, wat de geschiedenis is.
Ben benieuwd naar uw antwoord -
Mar 21, 2012 om 12:53brilproblemen[quote=eyewishgroen schreef op woensdag 21 mrt 2012, 11:26]Beste Olda,
Wat vervelend dat deze situatie is ontstaan. We willen u graag hierbij helpen. Ons advies is dan ook om het contactformulier op onze website in te vullen. Wij nemen dan zo spoedig mogeljk contact met u op. Zou u dan in het formulier willen vermelden dat u hier eerder u verhaal heeft geplaatst?
http://www.eyewishgroeneveld.nl/over-ons/contact/
Alvast bedankt voor de te nemen moeite
Willemijn
Consumentenservice Eye Wish Groeneveld [quote=tot15karakters schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 19:45]Een iets grotere bril is meestal prettiger.
De kleine is meer voor alleen ver weg en een losse leesbril erbij.
Maar omdat sommige toch voor te kleine brievenbus modellen kiezen is het lees gedeelte te klein of te hoog.
Maar bij ontvangst in de winkel eerst goed proberen en als niet goed weigeren.
Betaal nooit vooraf maar nadat ze een goed product leverden.
Als het niet of zeer moeilijk is kun je hun dan met deze waardeloze bril laten zitten.
Ga terug en vraag eventueel 2 brillen want dat geeft meestal minder problemen.
U heeft dus alleen normale glazen nodig en een goedkope leesbril op sterkte er naast.
Je moet tekenen als de bril besteld wordt, als je hem opzet en meteen zegt ik kan niets lezen, ktijg je als antwoord, je moer er aan wennen. Achteraf, weten we natuurlijk altijd precies wat we hadden moeten doen. Ik ga als leek af op de deskundige (nou ja) en als je rechts -12 hebt en links -8 dan ben je knap wanhopig in mijn geval met die serktes is twee brillen dus geen optie, maar ik heb geld uitggeven (een hoop) voor iets wat de opticien had moeten zien, dat eerst er weer een opinie moet komen van een oogarts om dat het staar oog in zeer korte tijd erg achteruit was gegaan. verder wordt je steeds door een ander geholpen en vind ik dat er diplomas in de winkel moeten hangen van hun opleidingen. Opticien is een onbeschermd beroep, ik kan mij zovestigen en dat vind ik het kwallijke, want ziektekostenverzekeraars heen deals met opticiens, waardoor je ietse pietsje meer terugkrijgt, dus ben je min of meer gedwonen naar een bepaalde te gaan. -
Mar 21, 2012 om 12:52brilproblemen[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 19:45]Een iets grotere bril is meestal prettiger.
De kleine is meer voor alleen ver weg en een losse leesbril erbij.
Maar omdat sommige toch voor te kleine brievenbus modellen kiezen is het lees gedeelte te klein of te hoog.
Maar bij ontvangst in de winkel eerst goed proberen en als niet goed weigeren.
Betaal nooit vooraf maar nadat ze een goed product leverden.
Als het niet of zeer moeilijk is kun je hun dan met deze waardeloze bril laten zitten.
Ga terug en vraag eventueel 2 brillen want dat geeft meestal minder problemen.
U heeft dus alleen normale glazen nodig en een goedkope leesbril op sterkte er naast.
Je moet tekenen als de bril besteld wordt, als je hem opzet en meteen zegt ik kan niets lezen, ktijg je als antwoord, je moer er aan wennen. Achteraf, weten we natuurlijk altijd precies wat we hadden moeten doen. Ik ga als leek af op de deskundige (nou ja) en als je rechts -12 hebt en links -8 dan ben je knap wanhopig in mijn geval met die serktes is twee brillen dus geen optie, maar ik heb geld uitggeven (een hoop) voor iets wat de opticien had moeten zien, dat eerst er weer een opinie moet komen van een oogarts om dat het staar oog in zeer korte tijd erg achteruit was gegaan. verder wordt je steeds door een ander geholpen en vind ik dat er diplomas in de winkel moeten hangen van hun opleidingen. Opticien is een onbeschermd beroep, ik kan mij zovestigen en dat vind ik het kwallijke, want ziektekostenverzekeraars heen deals met opticiens, waardoor je ietse pietsje meer terugkrijgt, dus ben je min of meer gedwonen naar een bepaalde te gaan. -
Mar 21, 2012 om 12:44brilproblemen[quote=soepkiep schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 18:44]olda
waarom heb je niet eerst laten helpen aan je oog
en daarna gekeken voor een nieuwe bril
Omdat de oogarts zei dat het nog niet rijp was en daar moet je je dan bij neerleggen, maar toen ik na het nemen van deze bril die leesproblemen kreeg, ben ik dus weer terug gegaan naar de oogarts en toen was het heel hard nodig, maar volgens mij moet de opticien dat ook zien en je adviseren eerst de oogarts te bezoeken, zeker als ze weten dat je staar aan het ontwikkelen bent. Maar buiten dat, ik kan niet lezen met het leesgedeelte op welke afstand dan ook.
dat heeft niets met de staar te maken, wat trouwens maar in een oog zit en als ik wil lezen met het goede oog gaat het ook niet. -
Mar 10, 2012 om 13:25Nieuwe site van OV9292 is een ramp![quote=zoekster schreef op donderdag 1 mrt 2012, 13:03][quote=van leyden schreef op maandag 13 feb 2012, 21:00]Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind de nieuwe site NIET echt slechter, hoogstens even wennen.
Heb zelf de proef op de som genomen en alles werkt naar behoren,
Ja, u bent de enige.
Zalig zijn de onwetenden -
Mar 10, 2012 om 13:19Nieuwe site van OV9292 is een ramp!ook ik wil nog een duit in het ergerniszakje doen van de nieuwe 9292planner, alleen al je juiste vertrekadres invullen en dan toch beweert dat ding dat je het niet goed hebt ingevuld!! Het is dat ik de situatie ken in het dorp waar ik al 35 jaar woon qua ov, want een ingetypte vertrekhalte bestond opeens niet meer, na invulling van een adres twee haltes ervoor.. ja, ja bestond het opeens weer. Ik wist toch heel zeker dat er nog een buslijn ging op zondag, maar die kwam niet in beeld, ondanks veranderen van vertrektijden, wat na twee keer scrollen het niet meer kan verwerken. Ik krijg de indruk dat ze je proberen te pushen naar het dure o9oo nummer voor een uitgebreid advies. De randstadrail met stations valt niet in te vullen. Zo kan ik nog wel 10 A4tjes doorgaan. Kortom mijn gal is even gespuugd bij zo te zien veel lotgenoten en>>>elke verandering is dus duidelijk geen verbetering!!!! (trouwens even naast het onderwerp: geef mij maar de strippenkaart)
-
May 20, 2011 om 14:11HuursubsidieEen 28 jarige met zo een laag inkomen begrijp ik niet.
Maar goed, stel dat het zo is. Heeft u een pc, dan kunt u alles berekenen op de website van de belasting dienst.
Verder moet er bij uw verhuurder (woningcorporatie) iemand of een afdeling zijn , die u kunnen helpe/berekenen/aanvragen.
Heeft u geen pc, da hebben de bibliotheken dat tegenwoordig.
En uw 28-jarige zoon, mag wel wat doen voor de kost, dus die kan meehelpen met uitzoeken. Het is echt niet zo moeilijk hoor!!, als u meer dan een bepaal bedrag aan spaargeld hebt, mag er geen huursubsidie verstrekt worden, uiteraard weer afhankelijk van de leeftijden en samenstelling gezin. Kom op een beetje assertiever zijn. -
May 20, 2011 om 14:01stand byinteressante vraag. Als ik meer dan 24 uur weg ga, gaat bij mij op koelkast, klokje oven, vonkontsteking gaskookplaat , wekkerradio na, alles uit, dus uit de stopcontacten.
Mij is gezegd, dat in geval van b.v. blikseminslag, of een andere calamiteit, dit je electrische apparaten kan verpesten,. Indien zo, loop je natuurlijk vaak een risico als je thuis bent en de boel is nog in de wandcontactdozen.
Verder ben ik erachter gekomen, dat al die moderne apparaten, digitale tv ontvanger (KPN) computer in slaapstand, die soms toch aanschiet, bij mij stroomvreters zijn. De PC gaat na in slaapstand gezet te zijn door mij, van de stroom af en start weer prima op als ik de stroom weer inschakel.
Enige nadeel is dat de digitale tv ontvanger de epg (electronische programmagids) moet op halen, dat duurt 10 minuten, maar in het kader van onthaasten, is het voor mij positief!!
Digitale ontvanger en moderne platte tv (half Led), gaan na in standby gezet te zijn door mij ook van de stroom af, Ik heb uitgevonden dat dit een goeie 2 kw per 24 uur scheelt. Als ik langer weg ben dan gaat ook het modum (KPN) eruit en dus tevens de telefoon en dat scheelt dan 3 kw per 24 uur. De moderne tijden zijn dus niet zuinig. Als een techneut mij duidelijk kan maken, dat het slecht is, ga ik het heroverwegen, maar ik vind het wel een slok op een borrel schelen. Brandgevaar is ook mogelijk, als de buur dement wordt en het gas vergeet af te sluiten / uit te doen. Niet om het onderwerp belachelijk te maken, maar gevaar is overal aanwezig. -
May 18, 2011 om 14:27Compensatieregeling beleggingsverzekeringook ik heb die fijne woekerpolis, alleen van Aegon, die beweren nu eindelijk definitief een brief te sturen voor 1 juli a.s. hoe ze denken dit te compenseren. Was bedoeld voor pensioen, maar er is niets meer van over en ook nog een nieuwe regimepolis, dus moet minimaal 5 jaar laten uitkeren na mijn 65e. Ik schiet er niets mee op. Waarom mag je het b.v. niet laten uitkeren tot laten we zeggen een 10.000 euro i.pv. de wettelijke 4500,00 euro (ongeveer).
Laat de regering een keer samen met de belastingdienst een uitzondering maken, want er zijn schrijnende gevallen. Rekken en nog eens rekken, daar lijkt het op. afkopen is voor mij niet aan de orde, dan hou je totaal geen cent over. De waarde van mijn pensioen (LEES: woekerpolis is nu rond de 7500 euro, nog 3 jaar dan ben ik 65 en minimaal 5 jaar uitkeren betekent dus 1500,00 euro bruto per jaar , Ik krijg dan geen huursubsidie meer, dat is niet het punt voor mij, maar Jan met de pet lijkt altijd overal naast de boot te vallen. Het liefst zou ik het in een begrafenisverzekering stoppen, maar die weten ook heel goed wat provisie berekenen is en verzekeringstechnisch mag dat niet.
OH ja om te laten zien wat een boeven (verzekeringsmaatschappijen) het zijn , het volgende, Toen ik begon te klagen bij Aegon, beweerden ze dat ik een overlijdensrisicoverzekering had. gelukkig had ik de oude correspondentie nog en kon bewijzen dat het een lijfrentepolis was met daaraan gekoppeld een overlijdensrisicoverz. maar dit grote bedrijf (wat behoorlijk wat staassteun kreeg) begon waarschijnlijk door te krijgen dat ze moesten compenseren en heeft op een gegeven moment (in ieder geval bij mij) de verzekering een andere naam gegeven. Wie o wie heeft ook een woekerpolis van Aegon, ben benieuwd of zij net zo worden afgescheept als ik.
Sterkte voor iedereen die dit heeft en graag tips van anderen, die eventueel resultaten hebben geboekt.
Nooit iets ondertekenen, waar je niet achter staat. Tuig is het en blijft het vermoedelijk, we worden nog steeds belazerd.