Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ongeloveloos
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 11, 2017 om 20:32Censuur bij Zoover.nl@ Aurorai: de recensie wil ik best hier neerzetten (kan hem alleen niet zo gauw meer terugvinden op m'n computer).
Maar hij is enkel verwijderd omdat ik de waarheid heb geschreven over het gedrag van de parkeigenaar.
Ik heb gelijk gekregen van de rechter wat betreft de borg. Het park had een valse eindfactuur gemaakt met schade die voor 99% verzonnen was of al aanwezig was toen ik in het chalet kwam. Verder hadden ze geschreven dat er een schoonmaakploeg nodig was geweest. Kosten 600 euro. Allemaal verzonnen. Gelukkig was de rechter dit met me eens en kreeg ik mijn borg terug maar het park werd verder niet eens op de vingers getikt. Dat is makkelijk, iemand bestelen en als je gepakt wordt hoef je enkel het geld terug te geven en verder niks.
Stel dat u het zou overkomen (bv. bij een woningcorporatie), zou u dan niet uw verhaal kwijt willen en anderen willen waarschuwen?
Misschien kunnen de mensen die zo fel tegen mij zijn uitleggen waarom een park die o.a. met een valse factuur iemands borg in z'n zak steekt niet aan de schandpaal genageld hoeft te worden? En waarom mogen vakantiegangers dit niet weten? Omdat ik er langer zat dan 2 weken?
@ Gerbera. U schrijft dat recensies betrekking moeten hebben op accomodatie, personeel, enz. Een parkbaas die ook uitvoerende taken doet op het park is toch gewoon te zien als personeelslid? Als je een chalet huurt maakt het niet uit of een gewone parkmedewerker in je slaapkamer rondloopt zodra je een uurtje weg bent of dat het gaat om de eigenaar.
Dus mijn conflict was met een personeelslid die toevallig ook nog eigenaar is.
U vraagt of ze dat bij meerdere chalets deden. Dat zou ik niet weten, maar hij beweerde bij hoog en laag dat de chalets zijn eigendom waren en hij dus van niemand toestemming nodig had om onaangekondigd te gaan koekeloeren.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen prijs stelt op een overnieuwsgierige parkeigenaar die in je slaapkamer gaat kijken of je niks te verbergen hebt.
Mijn verhaal zegt dus heel wat over het park zelf en is niet enkel een persoonlijk conflict.
U schrijft "Bij Zoover heeft de tegenpartij het recht op een wederwoord en als blijkt dat het verhaal niet klopt verwijderd Zoover dit."
Onzin dus, want het verhaal klopte 100% en toch werd het verwijderd.
Beetje raar van een "objectieve" site om een recensie meteen te verwijderen als een parkeigenaar zegt dat het verhaal niet klopt.
Maar blijft u gerust denken dat Zoover.nl objectief is en nooit verhalen verwijderd.
Alleen dan niet gek opkijken als u zelf eens een hele vervelende ervaring krijgt met een park/hotel/restaurant-eigenaar terwijl u alleen maar positieve verhalen over hem/haar op Zoover heeft gelezen. Bent u dan ook zo sportief om hier toe te geven dat ik gelijk had?
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/zoover-waar-of-niet-waar -
Jul 18, 2017 om 00:50Censuur bij Zoover.nl@ jorisw: Inhoudelijk was er niks mis mee anders hadden ze hem niet eens geplaatst, maar misschien plaats ik hem later.
@ gerbera: Ik begrijp je punt niet echt. Als een eigenaar zich zomaar misdraagt (hij dacht dat ik iets verkeerds deed, wat niet klopte) en voor een hele stressvolle periode zorgt dan staat dat voor mij gelijk aan een klantonvriendelijk park, ongeacht hoe de rest van het personeel was.
@ tijger1: Zou ik wel willen maar heb twijfels of ik dan nog anoniem kan blijven. -
Jul 17, 2017 om 21:33Censuur bij Zoover.nl@tenormin, ik begrijp niet zo goed wat je vaag vindt aan mijn antwoorden.
Je zegt zelf al dat het niet kan als een parkbaas achter je rug om je chalet binnenloopt. Maar met een smoes "schade, schoonmaak, blabla" iemands borg inpikken kan toch ook niet? Verder nog contractbreuk en nog wat pesterijtjes dat de buitenwereld moet weten. Dus ik begrijp niet waarom je m'n verhaal vaag vindt. ;)
@tijgerin. De meeste mensen kijken op zoover.nl voor ze ergens boeken en dus vind ik het heel belangrijk dat ze juist DAAR mijn verhaal kunnen lezen.
Wat me vooral irriteert is dat ik een hoop bewijs heb dat de eigenaar van dit park zich heeft misdragen en dus tegen Zoover heb gezegd dat ik bij twijfel alle medewerking wil verlenen.
En dan belt/mailt die parkeigenaar of de recensie weggehaald kan worden en hij krijgt gelijk z'n zin!
Het gekke is: eigenaren kunnen op die site ook reageren (deze eigenaar heeft dat recent nog gedaan dus hij kent deze functie!).
Dus als Zoover objectief was geweest hadden ze gezegd: u kunt in een commentaar aangeven wat er volgens u niet klopt aan die recensie!
Maar hier was het probleem dat het verhaal niet valt te ontkennen.
En negeren was ook geen optie, want een eigenaar die wel reageert op een andere recensie met een 5 en dan een 1 negeert roept ook vragen op.
En dus moest die recensie weg.
Conclusie: parkeigenaren, wees niet bang voor klanten die de vuile was buitenhangen want Zoover.nl haalt uw vuile was weer netjes weg!
@ getty. Als een parkeigenaar borg in z'n zak steekt zonder dat hij daar recht op heeft, wat maakt het dan uit of je daar 2 weken of 2 jaar heb gezeten, in beide gevallen ben je het kwijt!
Bedankt voor alle reacties dusver.
Nog niemand met ook zo'n ervaring met Zoover, maar dat had ik ook niet verwacht na een paar uur. -
Jul 17, 2017 om 18:04Censuur bij Zoover.nl@ aurorai: ze zeiden "ja we zijn er voor vakantie recensies en u was geen vakantieganger omdat u daar wat langer verbleef".
Maar maakt het uit van wie de eigenaar de borg in z'n zak steekt, van iemand die er een week zit of langer?
Dan kun je misschien denken: een park dat zoiets regelmatig doet zal geen hoog cijfer krijgen.
Maar als alle recensies met een cijfer lager dan een 5, of verhalen over diefstal simpelweg worden gecensureerd, ja dan scoor je wel hoog!
@ neodutchio, je hebt een goed punt maar zoover.nl weet via de eigenaar dat ik geen concurrent ben maar echt een ex-klant -
Jul 17, 2017 om 17:53Censuur bij Zoover.nlBedankt voor je reaktie Tenormin. Het probleem met dat park: eigenaar ging het chalet binnen terwijl ik even weg was, eigenaar verbrak contract terwijl ik een goed huurder was, eigenaar kwam met een fake-rekening voor schade die er niet was en schoonmaakkosten die niet gemaakt zijn.
De rechter was het met mij eens dat het park die borg onterecht heeft geweigerd terug te geven. -
Jul 17, 2017 om 17:45Censuur bij Zoover.nlP.S. ik ben voor het eerst op kassa.nl en zou graag de naam van het park ook vermelden maar twijfel of dat mag.