Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: petrus2
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 20, 2017 om 12:42Gekort op WW uitkering?Altijd gedoe met die instanties. Ik zou er gewoon heengaan bij een vrij inloop moment. Die zijn er ook bij het UWV
-
Feb 26, 2014 om 00:04Factuur/betaling overzicht pensioenfonds[quote=tijger1 schreef op dinsdag 25 feb 2014, 23:23]Maar als u aan eenwinkel iets betaalt, hoeft u een paar jaar later daar ook niet om bewijs te komen.
U zult aan de hand van uw eigen bankafschriften een opstelling moeten maken. En premies voor het jaar erna? Dat kan natuurlijk helemaal niet.
En als u premies verrekend hebt, hebt u daar toch de specificaties van?
Er werd mede gedeeld dat er in het verleden bij niemand en in de toekomst nooit een betalingsbewijs of specificatie gegeven is of zal worden. Gaat dus ook over het heden. Dat is wat mij verbaasd. Er zijn geen specificaties wat betreft betalingen. Dat vind ik erg vreemd. Aan de hand van bankafschriften valt er totaal niets te berekenen, omdat dat bedrag niet overeenkomst met het totaalbedrag dat betaald is. Daarom wil ik graag dat dus een specificatie opsturen van het betreffende jaar. Dit dient als bewijs voor de belastingdienst, die op hun beurt ook alweer moeilijk doen, omdat zij bankafschriften willen zien en niet akkoord gaan met een persoonlijk pensioeoverzicht met daarop vermeld de aangroei factor A, de premiebedragen en het lidnummer van mij. Wat dient men nog meer nodig te hebben wil men bewijs hebben dat men ergens aan deelneemt....? Terugkomende opp het pensioenfonds...het is ook heel simpel volgens mij om een premiebedrag dat maandelijks betaald word met 12 te vermenigvuldigen en dat bewijs naar mij op te struren, maar dit weigert men ook, omdat dit pensioenfonds dus zegt, dat ze dit nooit hebben gedaan en nooit zullen doen. Is een bewijs van betaling dan niet verplicht te verstrekken na betalingen vraag ik mij dan af. Dat is eigenlijk ook meer de vraag. Als ik over dit jaar bv.een bewijs wil verkrijgen, zal dat ook niet gebeuren blijkens hun verklaring. Premies worden ook in het voren betaald over een nieuw jaar waarbij de reductie nog niet heeft plaatsgevonden. In december over de maand januari. Dit zijn premies die gebaseerd zijn op een inkomen boven de norm. Ieder jaar moet je kunnen aantonen dat je die drempel niet haalt om die reductie aan te verkrijgen. Echter de eerste 2 maanden van elk jaar loopt dit eigenlijk constant langs elkaar heen, zodat dit weer wordt verrekend. -
Feb 8, 2014 om 18:22PGB declaratie[quote=tijger1 schreef op vrijdag 7 feb 2014, 21:32]De PGB gelden worden toch vooruit aan haar overgemaakt? Ik lees dat er van die PGB ook nog een vrij te laten bedrag is, wat niet verantwoord hoeft te worden.
Ja, dat klopt inderdaad, maar de wisselwerking met betaling van de huur, ziektekosten en de uitbetaling van PGB loopt altijd precies verkeerd. Tevens wordt er nu verlangd dat er een bedrag van 3300 moet worden terugbetaald ipv 2500. Die extra 800 euro kunnen echt niet opgehoest worden, omdat die zijn uitbetaald, plus nog eens het feir zoasl juist aangegeven in de eerste zin. Ben nu druk bezig om het bedrag van van 800 te kunnen verantwoorden voor haar. 450 staat nog op een bankafschrift, dus dan blijft er nog 350 over om te verantwoorden. Dat bedrag is contant betaald. Volgens de helpdesk van de PGB, mag dit niet. Nu wil ik een factuur maken met daarop dat resterende bedrag en haar stempel van betaling, dus met terugwerkende kracht over die periode begin vorig jaar. Ik weet niet of dat rechtsgeldig is, maar volgens is het dan aantoonbaar. Ook staan op de standaarde declaratieformulieren alle juiste bedragen en de handtekeningen van haar. Het gaat nu dus vooral nog om het afwikkelen met een factuur. Erg omslachtig allemaal als je het mij vraagt. Ik snap best dat ze frause willen voorkomen, maar met kopieen van betalingen bewijs je helemaal niets. Als je dan echt zo wantrouwig bent als Zorgkantoor, ga dan eens echte controles uitvoern, zodat iedereen er baat bij heeft. Ondertussen heb ik een moeder die hierdoor in de stress zit (terwijl ze juist een indicatie heeft voor haar lichamelijke en ook psychische aandoeningen) Bedankt voor de hulp in ieder geval hier.Ikga druk aan de slag met die standaard factuur. Laatste kans denk ik. -
Feb 7, 2014 om 21:25PGB declaratie[quote=tijger1 schreef op donderdag 6 feb 2014, 19:15]Als u dan 30 papieren op moet sturen om het in orde te krijgen, zou ik dat maar doen. Tenslotte hebt u de fout gemaakt. Dat een fout van hun kant simpel hersteld kan worden is niet relevant.
Ik mag toch aannemen dat uw moeder een kwitantie heeft van die contante betaling van verleden jaar.
Zet een toelichting op papier over die afwijkende betalingen.
Ja, ik heb niet veel keuze heb ik al wel door. Wat een papieren logge boel zeg in dit land. Een papierdossier opsturen met ongeveer 30 A4'tjs omdat er 1 foutje is gemaakt is toch wel weer typisch Nederland. Met 1 simpele correctie op papier is het te verbeteren. Het vervelende is ook nog eens, dat ze vragen om een kopie van de Zorgovereenkomst. Die is al wel zeker voor de 3e keer naar hen verstuurd. Ik heb telefonisch al 2 maal aangegevn dat ik daar helemaal geen zin meer in heb en dat ze zelf hun zaakjes ook op orde moeten hebben, maar je staat machteloos tegen zo'n apparaat. Een kwitantie vand e contane betaling is niet gedaan, omdat de zorgverlener een familielid is en dit infoirmeel is gedaan. Achteraf niet handig, maar ik heb geen idee hoe ik een bewijs moet verkrijgen van dat familielid als die contant uitbetaald wordt? Ik zal naast de Zorgovereenkomst, alle declaraties en de bankafschriften inderdaad maar een toelichting geven over die contante betalingen en de afwijkende uitbetaling, die voortvloeien uit het feit dat mijn moeder gewoon simpelweg vaak niet genoeg geld heeft op bepaalde periodes in de maand (bv. net na de huurbetaling, gasafrekening) om een uitbetaling van PGB gelden te doen. Telefonisch gaven ze al aan dat ze toch in ieder geval zo veel mogelijk bewijs willen zien. Ik ben benieuwd. -
Feb 7, 2014 om 21:18Heraansluitingskosten BEN[quote=zoekster schreef op woensdag 5 feb 2014, 11:50]correctie
"ik denk niet dat Ben er zin in heeft om die tegenover zich te krijgen.'
Ik wacht nog op een antwoord van BEN middels Facebook. Ze willen graag dat ik priveberichten stuur ipv openbare berichten :) Heb wel aangegeven dat de ACM evt. op de hoogte wordt gesteld mochten ze niet willen toegeven dat er fouten worden gemaakt door hen. Er staat toch echt dat ik binnen 10 dagen moet betalen en niet binnen 14 dagen. En er werd ook niet aangegeven wat voor extra kosten er overheen zouden komen, mocht ik niet tijdig betalen. -
Feb 5, 2014 om 11:29Heraansluitingskosten BEN[quote=zoekster schreef op woensdag 5 feb 2014, 11:16]Voor de duidelijkheid, u hoeft geen administratiekosten te betalen, omdat deze onder incassokosten vallen en hiervoor geen herinnering is gestuurd waarbij u 14 dagen de tijd had om alsnog de oorspronkelijke rekening (8 euro) te betalen.
Wat zijn incassokosten?
Wanneer een schuldeiser kosten moet maken om een vordering te innen, dan mag hij deze onder bepaalde voorwaarden in rekening brengen. Het gaat dan om de kosten die voorafgaand aan een gerechtelijke procedure worden gemaakt. Dit soort kosten, die we hier incassokosten noemen, komen onder verschillende benamingen voor:
-administratiekosten;
-bureaukosten;
-aanmaankosten (w.o. kosten aangetekend verzenden);
-buitengerechtelijke kosten.
bron
Via mail is er wel een herinnering gestuurd. Zeker eenmaal. Daar ontkom ik niet aan. Het is me nu meer om dat percentage te doen. Ondertussen had ik de kosten al betaald vorige week. Dus dat komt wel goed. Het gaat me nu om of er met terugwerkende kracht nog wat te proberen is. Ze hebben mijn mail al ontvangen, maar weigeren om iets in te trekken van die 25 euro extra kosten. Er is niet vermeld in de herinnering om hoeveel kosten het ging, wat volgens jouw wel zou moeten. Ik ben benieuwd wat hun reactie nu wordt met al de gegevens die ik nu via jou info heb verstuurd naar hen -
Feb 5, 2014 om 10:31Heraansluitingskosten BEN[quote=zoekster schreef op woensdag 5 feb 2014, 10:16][quote=petrus2 schreef op woensdag 5 feb 2014, 09:31][quote=zoekster schreef op maandag 3 feb 2014, 11:25]Deze algemene voorwaarden zijn in strijd met de incassowet. Er moet eerst een betalingsherinnering worden verstuurd met een verzoek om binnen 14 dagen te betalen, dan pas mogen de wettelijke incassokosten worden berekend.
Als ik u was zou ik hier een klacht over indienen bij Ben, die immers ook gehouden is aan de wet.
klik HIER voor een voorbeeldbrief.
Meteen incassokosten (daar vallen ook admnistratiekosten onder) berekenen na het verzuim is onwettig.
Houden ze vol dan een klacht indienen bij de ACM
klik HIER
Ik moet wel zeggen dat ik inderdaad wel te laat heb betaald volgens de voorwaarden van BEN. Dat is echter een termijn van 10 dagen geweest dacht ik. Geldt die wettelijke termijn van 14 dagen overal, of was dat een voorbeeld. Is er nog iets mogelijk wat betreft die termijn of dat percentuele gebeuren? ALvast bedankt
Het maakt in feite niet uit hoe veel u te laat was. Er MOET een betalingsherinnering worden verstuurd met daarbij de vermelding om binnen 14 dagen te betalen, ook die 14 dagen liggen vast in de wet, dat mag niet 5 of 10 dagen zijn.Tevens moet er op die betalingsherinnering aangegeven staan hoeveel de incassokosten zijn indien u niet binnen die 14 dagen betaald. En schrik niet, dat mag in uw geval 40 euro zijn. Ook al heeft u maar 8 euro schuld.
Maar is er helemaal geen betalingsherinnering verstuurd met de daarbij horende verplichte informatie en dan mogen er helemaal GEEN incassokosten worden berekend. Wijs Ben daarop als u uw klacht indient en vermeldt ook dat u hier melding van gaat doen bij de ACM.
Niet zomaar niet betalen, want dan wordt u afgesloten en waarschijnlijk volgt er ook nog een melding bij Preventel waardoor het onmogelijk wordt om nog ergens een telefoonabo te krijgen.
Zoals tijger1 al aangeeft, het contract moet u gewoon uitzitten. Na die twee jaar is het contract per maand opzegbaar.
Ik krijg het idee dat u erg krap zit, misschien is het het overwegen waard, als uw financiƫle situatie penibel blijft, om een prepaid te overwegen. Op zich is dat veel duurder bellen, maar u kunt dan niet verrast worden door onverwachte kosten waar u de middelen niet voor heeft.
(Niet bij Simyo, want die prepaid is geen echte prepaid).
Maar voor nu moet u het nog 2 jaar met Ben uithouden.
Momenteel moet ik even op de euro's letten ja, maar het is meer een kwestie van verkeerde afstemming van inkomsten/uigaven op een bepaald moment. Heb ik wettelijk nog enige kans, aangeizen er niet vermeld is welk bedrag er extra zou worden doorberekend voor de administratieve kosten. Bedankt alvast. -
Feb 5, 2014 om 09:36Heraansluitingskosten BEN[quote=zoekster schreef op maandag 3 feb 2014, 11:25]Deze algemene voorwaarden zijn in strijd met de incassowet. Er moet eerst een betalingsherinnering worden verstuurd met een verzoek om binnen 14 dagen te betalen, dan pas mogen de wettelijke incassokosten worden berekend.
Als ik u was zou ik hier een klacht over indienen bij Ben, die immers ook gehouden is aan de wet.
klik HIER voor een voorbeeldbrief.
Meteen incassokosten (daar vallen ook admnistratiekosten onder) berekenen na het verzuim is onwettig.
Houden ze vol dan een klacht indienen bij de ACM
klik HIER
En nog even een vraag. Hoe kom ik van een 2 jarig contract af bij zon organisatie. Volgens mij zou je in principe binnen een maand op kunnen zeggen, maar niet bij een 2-jarig contract. Klopt dat? -
Feb 5, 2014 om 09:35Heraansluitingskosten BEN[quote=zoekster schreef op maandag 3 feb 2014, 11:25]Deze algemene voorwaarden zijn in strijd met de incassowet. Er moet eerst een betalingsherinnering worden verstuurd met een verzoek om binnen 14 dagen te betalen, dan pas mogen de wettelijke incassokosten worden berekend.
Als ik u was zou ik hier een klacht over indienen bij Ben, die immers ook gehouden is aan de wet.
klik HIER voor een voorbeeldbrief.
Meteen incassokosten (daar vallen ook admnistratiekosten onder) berekenen na het verzuim is onwettig.
Houden ze vol dan een klacht indienen bij de ACM
klik HIER -
Feb 5, 2014 om 09:31Heraansluitingskosten BEN[quote=zoekster schreef op maandag 3 feb 2014, 11:25]Deze algemene voorwaarden zijn in strijd met de incassowet. Er moet eerst een betalingsherinnering worden verstuurd met een verzoek om binnen 14 dagen te betalen, dan pas mogen de wettelijke incassokosten worden berekend.
Als ik u was zou ik hier een klacht over indienen bij Ben, die immers ook gehouden is aan de wet.
klik HIER voor een voorbeeldbrief.
Meteen incassokosten (daar vallen ook admnistratiekosten onder) berekenen na het verzuim is onwettig.
Houden ze vol dan een klacht indienen bij de ACM
klik HIER
Ik moet wel zeggen dat ik inderdaad wel te laat heb betaald volgens de voorwaarden van BEN. Dat is echter een termijn van 10 dagen geweest dacht ik. Geldt die wettelijke termijn van 14 dagen overal, of was dat een voorbeeld. Is er nog iets mogelijk wat betreft die termijn of dat percentuele gebeuren? ALvast bedankt