Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: pvg71
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 1, 2014 om 22:17Luxstyle ongewenste artikelenHallo Heleen,
Volgens mij zit je in dezelfde situatie als wij zaten. Wij hebben een klacht ingediend bij het ecc (Europees Consumenten Centrum: info@eccnederland.nl). Zij spelen dit door naar hun Deense collega's. Ik was ook bang dat er een deurwaarder zou komen, echter Alektum stuurt eerst een paar brieven. Uiteindelijk hebben wij contact met Alektum opgenomen en de situatie uitgelegd. Na nog wat mailverkeer met LuxStyle naar Alektum te hebben gestuurd, heeft Alektum ons laten weten dat LuxStyle afziet van de vordering en vrij snel daarna kregen we de volgende mail van ecc:
Onze collega’s uit Denemarken hebben zojuist laten weten dat LuxStyle heeft besloten de vordering op u te schrappen. Ze stellen hierbij nog steeds in hun recht te staan en dit uit ‘goodwill’ te doen. Wij weten wel beter, maar in ieder geval is de zaak hiermee dus opgelost. We zullen dan ook overgaan tot sluiting van uw dossier.
Ik raad je dus aan om met Alektum contact op te nemen en je verhaal uit te leggen. Ik zou daarbij vermelden dat je meer van soortgelijke gevallen kent en dat hun cliënt niet netjes zaken doet. Ik neem aan dat je er dan ook vanaf bent. Betaal in ieder geval niet, dat is precies waar ze op hopen en waar ze hun geld mee verdienen, mensen bang maken. Het is voor ons nu voorbij maar ik word nog steeds boos als ik hoor dat ze nog steeds bezig zijn met hun valse praktijken!
Heel veel succes ermee en ik hoor graag hoe het afloopt.
Groetjes
-
Jul 6, 2014 om 21:34Luxstyle ongewenste artikelenIk heb hetzelfde aan de hand met luxstyle als mderuiter1983, echter geen mascara's maar anti snurk beugels. Via facebook op hun website gekomen en willen kijken naar wat volgens hen de oplossing tegen snurken was. Echter voordat je iets kon zien moest je naw gegevens invullen. Ik vond dit wel vreemd maar dacht zonder mijn bankrekeningnr kunnen ze niets. Toen ik zag dat het snurk beugels waren heb ik de site verlaten (Heb dus niks besteld, niks in winkelwagentje geplaatst, geen algemene voorwarden geaccepteerd maar gewoon de site verlaten) binnen enkele dagen lagen de snurk beugels op de deurmat met een factuur (brievenbuspost). Mail gestuurd en zelfde reactie als hierboven gekregen. Flink heen en weer gemaild. Klacht bij europees consumenten centrum ingediend. En de tip van hutch opgevolgd en een laatste mail gestuurd. Echter nu toch nog na diverse aanmaningen een brief van incassobureau alektum. Ben uiteraard nog steeds niet van plan te betalen maar er wordt met deurwaarder gedreigd en elders op internet gelezen dat luxstyle deze ook echt stuurt. Mijn vraag is dan ook wat moet ik doen als de deurwaarder aan de deur staat, of wat moet ik zeggen. Volgens incassobureau moet ik binnen 1 week betalen maar dat doen we dus niet. Maar dan? En zeker met de komende vakantie voor de deur. Graag advies!
Alvast hartelijk bedankt.