Antwoorden gegeven door: sabas
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 6, 2020 om 17:15Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.Een kleine status update.
De telefoon is aangekomen bij Belsimpel en men heeft geconstateerd dat er geen gebruiksporen er op zaten. Daarom is direct dezelfde dag een nieuw toestel verzonden.
Het toestel was gistermiddag aangekomen en gisteravond heb ik de (buiten)doos opengemaakt. Helaas trof ik weer een telefoon verpakking aan waarvan de originele sealing was verwijderd en men zelf eigen plakkers erop had gedaan. Mede op advies hier heb ik de telefoondoos niet geopend en weer contact met Belsimpel opgenomen.
Na een dag onderzoek van hun zeide hebben ze geconcludeerd dat hun hele batch(voorraad) Pixel telefoons eerder zijn geopend. De verklaring was dat dit gedaan is omdat de telefoons uit Engeland komen.
Ik heb afgesproken dat de telefoon (ongeopend) retour gaat. Hierna zal men mij de kosten terugbetalen en het abonnement wat in combi met de aanschaf is afgesloten annuleren. Een eventuele tegemoetkoming zal daarna volgen.
Ik heb mijn lesje geleerd en bestel een andere originele Google telefoon on Duitsland. Welliswaar iets duurder maar wel gegarandeerd nieuw en ongebruikt. -
Feb 4, 2020 om 15:28Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.Beste medegebruikers,
Mede dankzij de erg constructieve bijdrage van @HEREMIETKREEFT ontving ik zojuist het bericht dat Belsimpel een nieuwe telefoon gaat opsturen. Naar verwachting zal deze morgen geleverd moeten worden.
Ik werd bedankt voor het duidelijke verhaal en uitgebreide fotorapportage welke ik in de doos heb gedaan bij de retourzending.
Het is natuurlijk nog even afwachten maar ik heb er vertrouwen in dat dit goed gaat.
Nogmaals bedankt voor de wetsartikelen die je hebt gepost zodat ik als consument weet wat mijn rechten zijn!
En fijn om op te merken dat er wel degelijk medegebruikers zijn die niet alleen "bashen" maar gewoon goede adviezen geven.
groet,
Sabas -
Feb 4, 2020 om 11:36Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.
Bedankt voor uw inhoudelijke reactie!
Ik wil overigens WEL binnen de 14 dagen retour gemeld.
Ik heb de telefoon ontvangen op 20-01-20 en retour gemeld op 31-01-20.
Dus 11 dagen na ontvangst van de telefoon.
Maar dat neemt niet weg dat Belsimpel in eerste instantie zegt dat het zou kunnen dat ik de dode pixel heb veroorzaakt binnen deze 11 dagen.
Nadat ik duidelijk heb uitgelegd dat dit niet zo is en dat ik de telefoon terug stuur zoals ik hem heb ontvangen werd uiteindelijk na lang aandringen het besluit genomen om een nieuwe te verturen als de dode pixel het enige probleem is. Ik ben heel benieuwd of men deze belofte waarmaakt.
Desondanks vind ik het schandalig dat men 1. een telefoon verstuurt waarvan de verpakking als eens eerder open is geweest en 2. dat men ondanks dat ik binnen de 14 dagen zit toch in eerste instantie probeert om te zeggen dat ze de retour niet gaan accepteren omdat de telfoon beschadigd is.
Ik ben blij dat ik het binnen de 14 dagen geconstateerd heb, gemeld heb en retour heb gemeld.