Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: toscantoni
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 3, 2016 om 11:14Klacht bankGeachte Lenie,
Ook ik ben 3 jaar geleden in een zeer onaangenaam conflict met Rofra Son en Breugel verzeild geraakt, over een bank die nooit is geleverd. Ik ben prima geholpen door de deurwaarder in Eindhoven die Rofra onder druk heeft gezet.
Als u de bank al in huis heeft staan (en dus heeft geaccepteerd) met mankementen, raad ik u aan contact te zoeken met Consuwijzer - 088-0707070, voor advies over de door u te nemen stappen.
U zult uw klachten over de bank in een brief naar Rofra (hoofdkantoor) moeten aangeven, waarbij u hen tot een oplossing van de problemen maant binnen een redelijke termijn van b.v. 2 weken.
Ook kunt u het Juridisch Loket in uw woonplaats raadplegen. Zij bieden gratis advies en weten veel over consumentenrecht.
Het tel.nr. van het Jur.Loket in Eindhoven is: 0900-8020.
Heel veel succes met deze zaak. Rofra staat erg slecht bekend bij klanten (googlet u Rofra maar eens!), u moet even volhouden! -
Sep 19, 2014 om 14:20dreigende brief sportschoolDank voor je reaktie.
Het is een heel verhaal.
Op 10 mei 2010 heb ik het lidmaatschap bij F4F afgesloten. Het bedrag á €15,95 per maand werd vooraf één maal per jaar per automatische incasso van mijn rekening gehaald.
En in april dit jaar heb ik dit abb. beëindigd. F4F heeft de datum van beëindiging op 10 juli gezet.
Gewaarschuwd door allerlei F4F-gedupeerden heb ik mij strak aan de regels gehouden en de A.V. helemaal zitten bestuderen. Uiteraard heb ik de pas op 10 juli bij mijn vestiging ingeleverd met ontvangstbewijs.
Vervolgens heb ik wel het vooruit geïncasseerde bedrag gestorneerd en de resterende 2 maanden handmatig aan F4F overgemaakt. Dit om zelf de macht over het geld te hebben. Ik durfde niet te wachten op hun terugbetalingen, gezien de slechte ervaringen die ook ik heb gehad met F4F. (ik ben erg onbeschoft door hun behandeld in het laatste jaar van mijn lidmaatschap)
Vanaf dat moment ontvang ik geregeld brieven van de debiteurenafdeling van F4F met meldingen van betalingsachterstanden variërend van €44,85 tot €2,- tot €33,--. Dit laatste bedrag baseren zij op "de wet Incassokosten".
Ik heb een aantal malen gereageerd d.m.v. e-mail met argumenten voor het feit dat zij rekenfouten maken en waarom deze bedragen onterecht zijn.
Ook hebben zij ver na de datum van beëindiging van mijn lidmaatschap nog een bedrag van mijn rekening gehaald, wat ik heb gestorneerd; dit is immers onrechtmatig.
Inmiddels dreigen zij 'de vordering uit handen te geven'. Dat betekent de deurwaarder.
Ik denk dat ik gelijk heb maar niet krijg. Een gerechtelijke procedure wil ik niet riskeren, en heb eigenlijk al besloten de bedragen te betalen. Misschien kan ik later terugvorderingen gaan sturen naar de directie van F4F om de debiteuren-afdeling te omzeilen. Maar waar zit die?
Groetend -
Jul 10, 2013 om 15:13koopovereenkomst ontbinden[quote=toscantoni schreef op vrijdag 16 nov 2012, 12:33]In juli dit jaar heb ik bij meubelzaak Rofra te Son (nabij Eindhoven) een op maat gemaakte bank besteld en €500 aanbetaald.
De bank is echter nooit geleverd. Wel een misbaksel met totaal verkeerde maten. Vele malen heb ik contact gezocht met Rofra winkel en hoofdkantoor om hen tot actie te manen en dit probleem op te lossen. Steeds houdt men zich niet aan de afspraken. Uiteindelijk ben ik ernstig geschoffeerd door de bedrijfsleider van Rofra te Ekkersrijt.
Mijn vertrouwen dat dit nog ooit goed komt is weg en mijn geduld is op. Ik stuur nu de brief waarin ik Rofra in gebreke stel. Uiteindelijk wil ik helemaal van de koop af. Maar ik heb er ook geen vertrouwen in dat Rofra de aankopsom zal terugstorten. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Rofra is niet aangesloten bij een Geschillencommissie en blijkt dus een slechte zaak te zijn.
Tosca
Woensdag 10 juli 2013
Intussen heb ik het proces met Rofra Home meubelen succesvol afgesloten: na de noodzakelijke brieven te hebben geschreven (in gebreke stellen, en de ontbinding van de koopovereenkomst) heb ik de Gerechtsdeurwaarder ingeschakeld. Vlak voordat de zaak voor de rechter zou komen is Rofra door de knieën gegaan en heeft het hele bedrag inclusief de proceskosten en mijn extra onkosten terug gestort!
Het is dus zeker de moeite waard om deze oplichters met een deurwaarder en/of een gerechtelijke procedure aan te pakken. -
Jul 10, 2013 om 15:06koopovereenkomst ontbinden[quote=toscantoni schreef op vrijdag 16 nov 2012, 12:33]In juli dit jaar heb ik bij meubelzaak Rofra te Son (nabij Eindhoven) een op maat gemaakte bank besteld en €500 aanbetaald.
De bank is echter nooit geleverd. Wel een misbaksel met totaal verkeerde maten. Vele malen heb ik contact gezocht met Rofra winkel en hoofdkantoor om hen tot actie te manen en dit probleem op te lossen. Steeds houdt men zich niet aan de afspraken. Uiteindelijk ben ik ernstig geschoffeerd door de bedrijfsleider van Rofra te Ekkersrijt.
Mijn vertrouwen dat dit nog ooit goed komt is weg en mijn geduld is op. Ik stuur nu de brief waarin ik Rofra in gebreke stel. Uiteindelijk wil ik helemaal van de koop af. Maar ik heb er ook geen vertrouwen in dat Rofra de aankopsom zal terugstorten. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Rofra is niet aangesloten bij een Geschillencommissie en blijkt dus een slechte zaak te zijn.
Tosca