Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: wolvin2002
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 20, 2015 om 20:18Oplichting apotheek de regenboogIk blijf er bij dat het misleidend is. In de reclame wereld moet men melden dat "resultaten uit het verleden geen garanties zijn", "lenen kost geld" en dat de "batterijen niet zijn bij gesloten" want anders is het misleidend voor de klant. Dan moet men zeker in de communicatie over zorg niet zo subtiel en vaag doen en willens en wetens hun mond houden over de informatie die bij hen al bekend is.
Als ik medicatie aan de balie ophaal die niet vergoed wordt, moet ik direct betalen en heb ik een keus deze wel of niet in deze vorm af te nemen. De regenboog apotheek stuurde de medicijnen op zonder enige informatie en bewaart de facturen tot een jaar na dato.... -
Jul 20, 2015 om 19:53Oplichting apotheek de regenboogSorry mensen maar als ik in februari een mail van de apotheek krijg, met daarin de tekst "Omdat de kosten onder de geneesmiddelen vergoedingslimiet liggen zou de medicatie geheel moeten worden betaald door de zorgverzekeraar" ga ik er van uit dat er geen problemen meer zijn. Anders had er wel gestaan "worden NIET vergoed".
Bovendien:
1. het getuigt niet van "goed hulpverlenerschap" op grond van de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) om rekeningen op te potten voor de klant.(een jaar de facturen vast houden ipv per maand samen met de medicatie te verzenden)
2. de apotheek voldoet niet aan de "informatieplicht", onthoudt de klant "recht op informatie" namelijk over het geen contract hebben met de zorgverzekeraar ook al is dit ook de eigen verantwoordelijkheid van de klant (hij wist dat er geen overeenkomst meer was en een mail sturen met "zou geheel vergoed moeten worden" is misleidend)
3. door klant niet tijdig te informeren, heeft de klant geen gebruik kunnen maken van de "recht op vrije keus hulpverlener". De zorgverzekeraar heeft geen contract met de Regenboog Apotheek. U had mogelijk op grond van de informatie tot een ander besluit gekomen. (Zeker, toen de apotheek meldde dat DSW in 2015 het medicijn niet vergoedde ben ik over gestapt op een ander middel. Vreemd dat ze het me toen wel vertelde, terwijl dat dus al per 2014 in was gegaan.)
Zie http://www.apotheek.nl/themas/u-uw-apotheker-en-de-wet -
Jul 20, 2015 om 17:21Oplichting apotheek de regenboogIk had ook iets soort gelijks!!
De Regenboog Apotheek heeft eind december 2013 aangegeven dat er onzekerheid was mbt het contract tussen hen en mijn Zorgverzekeraar DSW. In Februari 2014 hebben zij een prijslijst verzonden met daar in de tekst "Omdat de kosten onder de geneesmiddelen vergoedingslimiet liggen zou de medicatie geheel moeten worden betaald door de zorgverzekeraar" Ik ben er hier door van uitgegaan dat DSW en de Regenboog Apotheek hun samenwerking hadden voortgezet.
Eind 2014 melde de Regenboog Apotheek dat voor 2015 het contact met mijn zorgverzekeraar niet is voortgezet. Ik heb per direct de medicatie stop gezet omdat ik deze niet kan betalen.
30 juni 2015 krijg ik van de Regenboog apotheek een factuur van ruim 2000 euro! Nu blijkt dat het contract tussen DSW en de apotheek reeds in 2014 was stop gezet.
Ik heb de apotheek direct gemeld dat hij mij onnodig op kosten heeft gejaagd door de facturatie niet per maand te versturen. Ik had dan veel eerder geweten dat ik zelf had moeten betalen. En hem tevens gewezen op zijn meldingsplicht. Deze wijst weer naar de zorgverzekeraar.
Deze heb ik gecontacteerd en zij weer melden dat het de taak van de apotheek is de cliënten op de hoogte te stellen. Vervolgens heb ik op advies van DSW een door hen opgestelde standaard klachtbrief verzonden naar de Apotheek.
Maar beiden blijven naar elkaar wijzen en er zit geen schot in de zaak.
Bij het Adviespunt Zorgbelang Zuid-Holland komen er inmiddels meerdere soort gelijke klachten binnen. Zij adviseren mij ondertussen wel een betalingsregeling te treffen. De Apotheek wil een betalingsregeling van 12 maanden instellen. Dat komt neer op bijna 200 euro per maand, dat kan ik niet missen. Bovendien vraag ik mij af of ik daar niet indirect mee impliceer dat ik akkoord ga met de factuur?
Inmiddels heb ik mijn klacht ook neer gelegd bij het klachtenbemiddelingspunt. Ondertussen maak ik me wel zorgen of er straks niet ineens een deurwaarder op mijn stoep staat.