Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: AnneChris
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Nov 17, 2018 om 14:19Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?@ron503 krijg de indruk dat het niet duidelijk is overgekomen; ik heb helemaal geen herinneringsmail afgewacht. Ik ben er vanuit gegaan dat termijnbedragen gewoon afgeschreven waren (ja, natuurlijk kan ik elke maand controleren of al mijn vaste lasten en meer afgeschreven is maar dat deed ik niet. Dat is nalatigheid van mezelf en daar heb ik ook van geleerd.) Pas toen ik een brief ontving van 2 openstaande bedragen incl. incassokosten heb ik contact gezocht omdat ik begreep dat de automatische incasso's niet gelukt waren (afgelopen voorjaar) Toen leken ze inderdaad erg coulant; ze erkende dat het vaker voorkomt dat herinneringmails bij klanten niet aankwamen en omdat dit buiten mijn schuld is hoefde ik uiteraard de incassokosten niet te betalen en kon het openstaande bedrag in 2 termijnen voldaan worden. Netjes volgens afspraak deze termijn op tijd betaald. Tot ik enige tijd daarna een weer een brief kreeg of ik de de openstaande incassokosten per omgaande wilde voldoen. Dit begreep ik niet want ik had immers een regeling getroffen en dus weer gebeld, tevergeefs 3 dagen geprobeerd ze te bereiken telefonisch. Toen ben ik maar overgegaan op contact via facebook. Dit werd een discussie zonder einde. Ze waren van mening dat ik de termijnen te laat had betaald alsook de incassokosten! Dit is pertinent niet waar, ik heb alles volgens afspraak met de medewerkster debiteurenadm op tijd betaald. Toen ik ze adviseerde om dan even het telefoongesprek terug te luisteren waarin die afspraak gemaakt was, kreeg ik enige tijd later de mail waar in stond dat ik de incassokosten niet hoefde te betalen. Dan ga ik ervan uit dat het opgelost is. Naderhand blijkt dit dus niet het geval te zijn. Waar is de communicatie in dit bedrijf?? Dus ik stel geen eisen! NLE zegt iets toe en draait het later terug omdat de ceo niet akkoord gaat met de kwijtschelding! Dit is wat een medewerkster zei, dit is niet iets dat ik verzin.
-
Nov 17, 2018 om 13:06Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?@ron503, de problemen zijn ontstaan doordat er afgelopen voorjaar 2x een incasso niet is gelukt omdat er niet voldoende saldo op de bank aanwezig was om een termijnbedrag af te schrijven. Prima dat u mij dan noemt als 'iemand die zijn betalingsverplichting niet na komt' want in principe heeft u daar gelijk in. Maar is het echt zo erg dat men wel eens een herinnering moet ontvangen omdat een automatische incasso niet lukt? Ik zal zeker niet de enige zijn bij wie dit wel eens voor is gekomen, wij zijn zelfstandig ondernemers en moeten ook zeer regelmatig herinneringen sturen. Of zit ik hier op een forum waar iedereen bovenmodaal verdiend?! Áls ik toendertijd gewoon de herinneringsmail had ontvangen was er niks aan de hand geweest en waren de termijnnota's alsnog op tijd betaald. Ik heb inmiddels ook wel begrepen dat een handmatige betaling in zo'n groot bedrijf niet heel verstandig is i.v.m. bepaalde koppelingen en kenmerken. Maar hoe kan het zijn de ze op mijn naam nog openstaande posten vinden, de betreffende incassokosten in dit geval, terwijl ze deze toch allang gecrediteerd zouden moeten hebben?!! Zij hebben mij tenslotte op 31 aug. jl. al een mail gestuurd waarin ze vermeldden dat ik de incassokosten niet meer hoefde te betalen. En daar knaagt het bij mij want waarom stonden deze incassokosten dan nog open?
-
Nov 17, 2018 om 12:26Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?@neodutchio, andere incassokosten zijn er niet! Toevallig precies het bedrag geïncasseerd wat overeenkomt met de incassokosten en dan met de mededeling 'restant retour'. Dit is een bewuste betaling geweest en geen verkeerde betaling naar mij. Een automatische incasso kunnen ze niet zomaar verhogen met een bedrag dus dit was toch de uitgesproken kans? Een 'losse' betaling kan je alles mee doen. Tuurlijk kan ik NLE maandag bellen om te vragen hoe of wat maar dan krijg ik weeeer diezelfde discussie die al eerder gevoerd is! Daar ben ik nu klaar mee. Het is niet eens de bedoeling geweest om hier te gaan klagen maar ik had alleen een vraag of iets mogelijk was! Ik snap ook wel dat op een forum als dit sommige zaken anders overkomen en dat er eindeloze disussies kunnen ontstaan maar had gehoopt dat ik wat meer conretere antwoorden had gekregen 'het is mogeljik of het is niet mogelijk'. Ik heb alle telefoonspecificaties van de momenten dat ze niet te bereiken zijn en de wachttijd hiervan. En je hoeft maar te googelen naar reviews van NLE en dan zie je dat ik niet de enige ben die prolemen heeft met dit bedrijf.
-
Nov 17, 2018 om 10:20Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?@neodutchio, het handmatig betalen is alleen deze maand gebeurd! Dat ik dit niet had moeten doen is me nu wel duidelijk. Het loopt nu al zo lang dat ik bijna een boekwerk aan correspondentie heb. Zeg niet dat ik nu 'al' ga klagen, ik had dat al veel eerder moeten doen! Omdat de interne communicatie bij NLE ver te zoeken is wordt de klant hiervan de dupe; ze geven hun fouten toe, laten incassokosten vervallen, vervolgens wordt het weer teruggedraaid (intern, ik heb hier nooit iets over ontvangen) omdat 'hogerhand' het niet eens was met kwijtschelding van deze incassokosten, telefonisch zijn ze niet of heeel moeilijk bereikbaar, contacten via facebook loopt via verschillende medewerkers die niet hebben gelezen wat er eerder is besproken, de persoon van 'hogerhand' krijg je niet zelf te spreken, de medewerkers mogen zelf het slechte nieuws brengen. Dit is geen 'foutje' van NLE maar een bewuste handeling. Na een laatste telefoontje waarin ik mijn beklag had gedaan heb ik nooit meer wat gehoord over de openstaande incassokosten dus ging ervan uit dat het alsnog intern was teruggedraaid (naïef gedacht natuurlijk). Maar de eerste de beste gelegenheid benutten ze om alsnog hun geld te incasseren die al kwijtgescholden was. Overigens is het niet eens belangrijk wat er allemaal aan vooraf is gegaan want mijn vraag was heel simpel; Kunnen incassokosten die schriftelijk kwijtgescholden zijn (dan geef je toch al toe dat je fout bent geweest) zomaar alsnog geïncasseerd worden?
-
Nov 16, 2018 om 20:29Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?@tenormin het is inderdaad frusterend dat het zo lang al duurt, en dat ze -ondanks de mail die ze hebben gestuurd- nu toch hun incassokosten nog te pakken hebben gekregen. Gewoon omdat ik dan waarschijnlijk te naïef ben geweest om simpelweg iets op de ouderwetse manier heb willen betalen. Maargoed, ik laat het er toch niet bij zitten en heb al een klachtenbrief gemaakt. Het is een principe kwestie geworden. Ik zal wel zorgen dat ik op tijd overstap inderdaad, anders zit ik minstens nog een jaar aan ze vast! Bedankt voor je reacties
-
Nov 16, 2018 om 20:17Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?@neodutchio de problemen van de zomer zijn helemaal niet opgelost; dat zijn nog steeds de incassokosten waar we het over hebben! Ik ging er vanuit dat het probleem met de incassokosten inderdaad opgelost was, zij hadden dit immers zelf per mail bevestigd. Omdat ik deze maand, en dan praten we over 9 nov jl. zag dat het termijn van de NLE niet afgeschreven was heb ik het handmatig gedaan. Achteraf had ik dat dus niet moeten doen maar ik dacht er op dat moment goed aan te doen, dan was het tenminste betaald. Maar toen ik het bedrag dus teruggestort kreeg minus de incassokosten (van de zomer!) begreep ik dat zij die incassokosten dus nog steeds open hadden staan en die op deze manier alsnog hadden geïncasseerd. De CEO had toch aangegeven dat deze niet akkoord ging met kwijtschelding van de incassokosten ondanks de mail die ik al had ontvangen dat de incassokosten niet betaald hoefden te worden. Ik heb inderdaad nog niet gebeld met NLE omdat ik eigenlijk overdonderd was van het feit dat ze op deze slinkse wijze alsnog deze kosten incasseren. Daarom heb ik ook de vraag op dit forum gezet 'mag dit zomaar'?
-
Nov 16, 2018 om 19:20Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?@tenormin is inderdaad lastig uit te leggen omdat het al zo lang gaande is, maar deze maand is pas de eerste keer dat ik het handmatig heb overgemaakt dus daardoor zijn de problemen niet ontstaan. Deze zijn ontstaan toen in de zomer 2x een incasso niet gelukt is en ik geen herinneringsmail ontvangen heb van NLE. Maar wat ik wel vreemd vindt is dat ze dus bij de handmatige betaling van deze maand wél een match hebben gevonden want ze hebben tenslotte ook de incassokosten verrekend (die eigenlijk al gecrediteerd hadden moeten zijn) en het overige bedrag teruggestort, dus hadden ze toch ook kunnen zien dat de incasso mislukt was en dat bedrag open stond. Want het bedrag dat overgemaakt is komt toch overeen met het bedrag dat openstaat? Of zie ik het nou helemaal verkeerd!?
-
Nov 16, 2018 om 17:49Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?Bedankt voor de tip! ben daar inmiddels mee aan de slag gegaan.
-
Nov 16, 2018 om 17:44Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?Maar @neodutchio u blijft maar doorgaan over mijn huishoudboekje maar dat is nu toch niet waar het om gaat; NLE geeft zelf toe fouten te hebben gemaakt en de incassokosten te zullen kwijtschelden. Nu blijkt dat dit dus helemaal niet is gebeurd omdat ze deze alsnog hebben geïncasseerd. Ik heb geen betalingsachterstand maar vind het simpelweg onredelijk hoe zij werken en totaal geen interne communicatie lijken te hebben. Ook al gaat het misschien om een paar tientjes ik heb inmiddels een klachtenbrief gemaakt die ik ga versturen want zo ga je niet met je klanten om! Gelukkig loopt mijn contract daar bijna af.
-
Nov 16, 2018 om 17:23Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?@neodutchio als ik de herinneringsmail van NLE gewoon had ontvangen was er niks aan de hand geweest. We zijn zelfstandig ondernemers en de ene maand is de andere niet, dit even terzijde. Ik heb het gewoon niet in de gaten gehad dat in het voorjaar het 2x niet is gelukt, we hebben wel meer automatische incasso's lopen natuurlijk. Maar waar het nou eigenlijk om gaat is dat NLE meerdere keren heeft toegegeven dat ze fout zijn geweest en dat de ene zegt dat de incassokosten vervallen en de ander zegt dat ze gewoon betaald moeten worden en -ondanks de mail die ik heb gehad- ze het gewoon nu alsnog incasseren!