Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: BobvanderHam
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
May 27, 2016 om 20:38OV chipkaart communicatieIk ben bang dat jullie inderdaad gelijk hebben, dat het OV bedrijf het niet nodig acht mensen juist en tijdig te informeren, want wat men aan informatie geeft, moet je dus naderhand zelf weer controleren. Helaas!
-
May 27, 2016 om 20:36OV chipkaart communicatieHelaas geloof ik nog maar een ding, dat het OV bedrijf niet waar kan maken wat ze beloven ;-(
-
May 27, 2016 om 20:34OV chipkaart communicatieHelaas is de zaak niet eenvoudiger door mij voorgesteld dan dat het OV bedrijf dit voor doet komen.
Daar geeft men aan dat dit gewoon via zo'n "paal" moet kunnen. Je mag dan ook verwachten van het OV bedrijf dat zij voor al dat geld dat zij daarvoor ontvangen, deugdelijk materiaal plaatsen, wat helaas niet zo blijkt te zijn, en mensen met een mooie schuld opzadeen! -
May 25, 2016 om 21:38OV chipkaart communicatieTja, óf je zou de communicatie en de apparatuur tóch moeten verbeteren, gezien het aantal studenten dat problemen heeft met het afmelden van hun OV card. Het zou het OV bedrijf sieren hier iets aan te doen, omdat aantoonbaar veel studenten buiten hun schuld om in de financiele problemen komen op deze manier.
Wil natuurlijk niet zeggen dat er ook veel studenten zijn die daar juist gebruik van maken, doordat zij dit als een goedkopere manier van reizen beschouwen en zo oneigenlijk van dit product gebruik maken.
En het OV bedrijf krijgt natuurlijk wel lekker makkelijk jaarlijks miljoenen binnen voor niet geleverde diensten, misschien dat men die makkelijke inkomsten ook niet mis wil lopen, en daarom liever niet reageert op klachten. -
May 25, 2016 om 21:15OV chipkaart communicatieDat zou mooi zijn, want daarmee zou het probleem waarschijnlijk heel veel sneller opgelost zijn ;-)
Iemand die weet waar het probleem zit, én hoe het op te lossen, wat in dit geval wel erg simpel is. -
May 25, 2016 om 21:13OV chipkaart communicatieHoi,
Het zou al enorm verbeteren door er van uit te gaan dat studenten na hun studie geen reden meer hebben om regelmatig op Mij Duo in te loggen. Studie is afgerond, OC kaart is afgemeld, dus voor een student is Mijn Duo ook niet meer noodzakelijk.
Ik hoop echt dat ze bij het OV bedrijf gaan beseffen dat veel studenten te goeder trouw hun kaart afgemeld hebben. En dat boete's van € 1000,- euro, omdat men 5 maanden lang de communicatie alleen via MijnDuo verzend, voorkomen hadden kunnen worden door gelijk een eerste aanmaning naar een huisadres te sturen. -
May 25, 2016 om 21:08OV chipkaart communicatieHoi Mat,
Daar ben ik het niet mee eens, er staat bij DUO uitdrukkelijk vermeld dat de kaart aan het einde van de studieperiode "gewoon" afgemeld kan worden bij een van de palen op bv een station. Men moet daar dan dus ook vanuit kunnen gaan dat dit juist werkt, iets wat hier, en in meerdere gevallen, dus niet het geval blijkt te zijn. -
May 25, 2016 om 21:03OV chipkaart communicatieBeste Tijger
Als je de moeite neemt het verhaal te lezen, zul je zien dat juist de manier van communiceren via Internet door DUO het probleem veroorzaakt. Indien men voor studenten, die hun studie afgesloten hebben en dus geen reden meerhebben om iedere keer op MijnDuo aan te melden (en zéker niet in het buiitenland!), de communicatie voortaan weer direct naar een huisadres sturen, worden er een heleboel problemen voorkomen. De starre houding van het OV bedrijf siert hun zeker niet!
In het geval van mijn dochter, én in vele andere gevallen, is het aantoonbaar een fout geweest bij het afmelden van de OV card.
Dat het daar zo vaak fout gaat, geeft je te denken!
In het geval van mijn dochter, én in vele andere gevallen, is het echter óók aantoonbaar dat zij géén gebruik meer hebben gemaakt van die kaart!
Dus ja!, het is handig als men studenten daar op wijst!, die hebben namelijk allemaal contact met hun jaargenoten die tegelijkertijd afstuderen, en dus tegelijkertijd het probleem hebben!
Ik begrijp imiddels ook dat het voor het OV bedrijf echter wel heel gemakkelijk miljoenen per jaar oplevert, boetes die studenten, vaak met een studischuld, mogen betalen, terwijl dit eenvoudige voorkomen had kunnen worden.
Inmiddels is er ook door journalist Joris Zwetsloot onderzoek gedaan, en heeft hij inderdaad aangetoond dat het hier om vele miljoenen per jaar gaat, die door het OV bedrijf aan onterechte boetes geind wordt. Onterecht omdat het hier gaat om studenten die te goeder trouw hun kaart afgemeld hebben, maar waar op "onverklaarbare wijze" toch iets mis gegaan is, en de student met torenhoge schulden blijft zitten! Daarnaast vraag ik mij dus af, waarom het OV berif 5 maanden!!! wacht met een eerste aanmaning naar een huis adres! Misschien dat dit het verhaal voor jou nuanceerd, en je je voortaan beter inleest in het probleem / de vraag voordat je zo reageert!