Reacties gegeven door: Erik_6136
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Jun 11, 2016 om 11:39Woningbouw vraagt geld voor acceptgiro@R.Kemperman: Bij de sommige incassanten kun je aangeven rond welke datum bedragen kunnen worden afgeschreven. Bij mijn woningbouw corporatie kan ik dit bijvoorbeeld aangeven. Dit omdat ik pas rond de 20e van iedere maand mijn salaris ontvang.
-
Jun 11, 2016 om 08:34Woningbouw vraagt geld voor acceptgiroNee, jouw aanname klopt niet. Het is sinds vorig jaar verplicht dat je van te voren wordt geinformeerd dat er een incasso gaat plaatsvinden van je rekening. Als ik inlog op internetbankieren kan ik bij het kopje automatische incasso zien welke incassomachtigen ik heb verleend, en wanneer de eerstvolgende incasso gaat plaatsvinden. En nogmaals nee, een incassant kan geen geld van de rekening halen wanneer hij/zij dat wil. Je kunt zelf bepalen rond welke datum er geincasseerd kan worden. Je bent altijd baas over je eigen geld.
-
Jun 10, 2016 om 18:37Geen andere provider dan ziggo kunnen kiezenOp uw adres is ADSL leverbaar met een maximale snelheid van 90 Mbits en er kunnen twee televisieontvangers probleemloos via het ADSL netwerk aangesloten worden.
Tegenwoordig wordt via het ADSL netwerk niet alleen internet geleverd, maar ook interactieve televisie en telefonnie. Indien u een Alles in 1 pakket zou nemen kunt u dus internetten met een snelheid van maximaal 90 Mbits en twee televisies zonder problemen aansluiten.
90 Mbits is zeker voldoende om uw smarttv aan te kunnen sluiten en voor wifi op uw mobiele telefoon. In mijn woning is momenteel de maximaal haalbare snelheid 14 Mbits en ook hier werkt interactieve televisie, internet, telefonie en Netflix op mijn smarttv probleemloos. Alleen kan ik maar 1 tv aansluiten en zodra in het tweede kwartaal van 2017 de snelheid verhoogd is naar 80 Mbits kan ik een hogere snelheid aanvragen bij mijn internetprovider en een tweede tv ontvanger.
Kijkt u eens op de website van de verschillende internetleveranciers, en voer de postcodecheck uit. U ziet dan meteen welke abonnementen u kunt afsluiten op uw postcode. U ziet dan ook meteen hoeveel tv's u probleemloos interactief kunt aansluiten. -
Jun 10, 2016 om 18:19Inbraak in modem ZiggoDan moet je die wel krijgen. Enkele berichten verder lees je mijn ervaringen met een soortgelijk geval. Ook toen naar specificaties gevraagd, maar nooit gekregen. Terwijl ik nu na jaren nog steeds voet bij stuk hou: Eerst een specificatie en dan pas betalen!
-
Jun 10, 2016 om 18:03Geen andere provider dan ziggo kunnen kiezen
@Carola83: Nu is Ziggo bepaald geen uitblinker in het afhandelen van klachten. Bij mijn moeder was het wifi gedeelte van het modem defect. Hier kwam de servicedesk zelf mee nadat ze het modem op afstand hadden uitgelezen. Mijn moeder heeft echter géén computer of laptop om het modem bedraad aan te sluiten, maar alleen een iPad, want het euvel kon worden opgelost door het modem bedraad aan te sluiten. Toen ik aangaf dat deze oplossing niet zou gaan werken doordat ze dus geen computer of laptop heeft maar alleen een iPad, vroeg ik om een preventieve wisseling van het modem. Antwoord was "nee, doen we niet, ga maar bij de buren vragen of je daar hun computer (!) of laptop mag lenen...."
Probleem is dat de "buren" 2 kilometer van haar vandaan wonen. Ze woont in een natuurgebied in een landelijk gebied. Wederom gevraagd om preventief te wisselen omdat op hun voorstel (het lenen van een laptop) niet kon worden ingegaan. Bovendien had ik mijn twijfels of hiermee het probleem zou zijn opgelost. Wederom uitgelegd dat dit geen optie was, en bovendien onhaalbaar. Nee, er werd geen modem geruild! Ik heb toen deze medewerker voor de keus gesteld of alsnog ruilen of doorverbonden te worden met de afdeling opzeggingen. Zonder een woord te wisselen werd ik naar deze afdeling doorverbonden! Ze heeft toen maar haar abonnement opgezegd bij Ziggo, en zich meteen aangemeld bij XS4ALL waar ze nu nog steeds met bijna 79 jaar en alleen kennis van een iPad een zeer tevreden klant is.
Is er eens een keer een probleem. Dan belt ze uiteraard in paniek eerst naar mij. Als ik haar niet kan helpen, bel ik voor haar naar XS4ALL en wordt het probleem opgelost, en als het een ingewikkeld probleem is, dan bellen ze haar even op. Het is zelfs al een keer voorgekomen dat er een monteur moest komen. en die kwam nog dezelfde avond!
-
Jun 7, 2016 om 06:49Verhuisvergoeding en curateleDat wil nog niet zeggen dat hij zijn werk verder niet goed doet. Gisteren heb ik contact gehad met zijn direct leidinggevende, en die gaf aan dat hij hem gaat ontlasten omdat hij teveel hooi op zijn vork aan het nemen is, waardoor belangrijke zaken blijven liggen.
(En zeg alsjeblieft niet meer u tegen mij! Ik heb een pesthekel aan dat ge-u... Ik ben gewoon voor iedereen je en jij ;) ) -
Jun 7, 2016 om 06:35Verhuisvergoeding en curateleWaar staat dat ik ontevreden ben over mijn huidige bewindvoerder/curator? Mijn huidige bw heeft juist puin geruimd! Puin dat de vorige bw achter heeft gelaten.
-
Jun 6, 2016 om 23:10Verhuisvergoeding en curateleMet dit verschil dat op beide fora verschillende mensen hun reactie geven.
-
Jun 6, 2016 om 23:09Verhuisvergoeding en curateleDe curator is voor om het geld te gebruiken voor de verhuizing. Alleen, uitgaven boven de € 1.500 moeten goedgekeurd worden door de kantonrechter. De curator is zelfs van mening dat aflossen van schulden geen zoden aan de dijk zet. Het lost namelijk niks op.
-
Jun 6, 2016 om 15:27Verhuisvergoeding en curatele@Tijger1: Kun jij je verplaatsten in iemand die tegen zijn wil onder curatele staat, en met de rug tegen de muur staat? Blijkbaar niet dus. Het feit is dat ik MOET verhuizen en niet omdat ik wil verhuizen. De meest onnozele dingen die ik makkelijk zelf kan afhandelen mag ik nu niet afhandelen. Zojuist contact gehad met mijn feitelijke curator, dus degene die op papier is benoemd tot cutator. Deze geeft zelf al aan dat mijn "casemanager" te veel hooi op zijn vork neemt, waardoor dingen TE lang blijven liggen.
Ik heb een vorm van autisme die vraagt om bevestigingen. Dus als iemand iets voor mij regelt. wil ik dat bevestigd zien dat het gene dat geregeld moet worden ook geregeld is. Dat is ook meteen de reden waarom de curatele maatregel eerder averechts werkt dat de oorspronkelijke bedoeling ervan.
En ja, ik hanteer een reactietermijn. Als ik bel en de persoon die ik wil spreken is er niet, en zal terugbellen, verwacht ik niet dat dit meteen het uur erop zal zijn, ook niet de dag erna. Maar na 3-4 dagen ga ik weer terugbellen. Hetzelfde met mailen. Een antwoord binnen 24 uur zou mooi zijn, maar na 3 dagen verwacht ik gewoon een antwoord.