Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Tubert71!
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Apr 26, 2018 om 08:23Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadePanter22 Foto"s zijn opgestuurd.Buiten de reguliere instanties waar de consument zijn klacht kan neerleggen is
er geen erkende organisatie waaraan dit bedrijf is aangesloten.Althans niet te herleiden via de website -
Apr 23, 2018 om 21:20Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadejazeker
-
Apr 23, 2018 om 16:12Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadeEr is na 10 dagen na het versturen van een herinneringsmail een reactie gekomen.
In onze mail stond een verzoek aan de ondernemer om tot een andere oplossing te komen.(zie hiervoor de vraag)
De ondernemer verwijst naar leveringsvoorwaarden en het retourbeleid.
Maar sluit als bijlage een keuringsrapport waarmee hij onze uitspraken over een ondeugdelijk product weerlegd in.
Het keuringsrapport is echter een Certificaat dat het aan de Veiligheidseisen voldoet.
Uitgegeven door een Frans instituut in 1995 waarin letterlijk staat dat het niet als bewijs kan dienen voor een constante kwaliteit van fabricage.
Raar rapport lijkt me.Ik vroeg me overigens gaandeweg af of we niet gewoon recht hebben op vervangende panelen of een reparatie.
Iemand hier een ondersteunende invalshoek voor de communicatie met deze ondernemer? -
Apr 22, 2018 om 17:04Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadeBedankt voor je antwoord.De verkoper zien te bewegen om alsnog een nieuw bed te leveren is de beste optie wat mij betreft.
Dat was natuurlijk in beginsel de bedoeling. -
Apr 22, 2018 om 16:02Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadeGrappig filmpje.Helaas geen antwoord op mijn vraag
-
Apr 22, 2018 om 16:02Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadeHet gaat er niet om of ik een goede klusser ben.Ik heb ter goeder trouw gehandeld en geheel in mijn eigen belang mijn best gedaan om een bed te monteren.Nu dat niet bleek te kunnen heb ik me op het herroepingsrecht beroepen.De verkoper toont geen coulance en stelt dat het mijn schuld is.Gevolg geen bed en geen geld.Aardig verdien model uit het perspectief van de verkoper beschouwd.
-
Apr 22, 2018 om 15:58Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadeGedaan, bedankt
-
Apr 22, 2018 om 15:58Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadeIk doe beroep op het herroepingsrecht.De verkoper stelt dat er schade is gemaakt door mij aan de panelen.
Hij stelt ook dat dit onnodig is gebeurt na montage.Een handeling die verricht dient te worden om er een product van te maken waarvoor
er betaald is De verkoper geeft aan dat hij slechts 50% hoeft te voldoen met daarbij de kosten van kapotte panelen.
In hoeverre kan de verkoper stellen dat de fout bij mij ligt? De vraag is ook of ik me vanaf deze postie kan beroepen op de nonconformiteit van het product.Op dit forum hoop ik hier meer inzicht in te krijgen.Tenslotte heb ik ter goede trouw gehandeld en heb uiteindelijk ook geen bed. -
Apr 20, 2018 om 22:57Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadeBesteTIJGER1 ,
Ik denk dat u gelijk hebt maar na het beroepen op het herroepingsrecht kwam de verkoper met een status bepaling van het geretourneerde.
De verkoper gaf aan dat we alles retour zouden moeten sturen en na terugzending (retourrecht was al ingegaan) konden we na doorgeven van ons IBAN nummer (?!?) rekenen op een teruggave van maar liefst 50% minus de schade voor de panelen,
Geen mededeling over alsnog het bed met nieuwe panelen aan te leveren of wat dan ook.
De correspondentie met de directeur (voorheen genoemd als verkoper) verloopt traag en ronduit onbehouden.
Dit is de reden waarom ik de vraag neerleg voor een breed publiek.Vanuit mijn gevoel is de verkoper in gebreken gebleven omdat het product ondeugdelijk bleek te zijn.Hier kom je pas achter wanneer je het product in elkaar gaat zetten (is gebleken).Een andere houding van de
directeur had ik wel verwacht in dit geval.DIt is gewoon een grote bek opzetten en dan wachten tot de klant opgeeft terwijl die bagger in de handen heeft en zich met moeite het Recht aan zijn zijde probeert te krijgen.Volle winst pakken op je product en wat je gedupeerde klant ervan vindt is niet van belang.Met andere woorden :
Herroepingsrecht ingesteld.Eigenaar geeft aan dat het product verkeerd gemonteerd is waardoor het onder de 100% uitbetaling uit kan komen.Doordat ikzelf heb gezien dat er van het materiaal niet bleek te deugen kan ik dus deze bewering onderbouwen met bewijs.De vraag is dus of een ondernemer dat zo eenvoudig kan stellen. Nogmaals het is niet in mijn belang om zo"n bouwpakket foutief te slopen en een wekenlange correspondentie te voeren met een onwelwillende verkoper.Consumenten worden beschermd met het herroepingsrecht en dat wordt nu met een grote mond en valse niet te onderbouwen beschuldiging van tafel geveegd om onder de volle verantwoordelijkheid uit te komen. -
Apr 20, 2018 om 16:26Bed valt niet te monteren en herroepingsrecht door schadeTer relativering werkt het wel maar voor de inhoudelijke zaak heb ik toch andere adviezen nodig TIJGER1