Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: Usher-57
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Oct 27, 2017 om 11:37In hoeverre mag UWV mij vragen naar m'n dagbestedingBedankt mein33, wat ik wel kan heeft geen zin om dat hier te plaatsen, dat was het probleem niet. Alle wantrouwen ten spijt gaat het mij primair om mijn privacy. Dat is alles.
Vriendelijke groet -
Nov 5, 2016 om 05:33Mag colporteur gegevens klant invullen, naam,handtekening etc..@-tijger1,
Beste tijger(in?), je scepticisme is zelfs in je 12 woorden niet te missen en is ook niet helemaal misplaatst. Om te beginnen zou zij op 65 jarige leeftijd zich in deze situatie nooit hebben laten intimideren/overrompelen. Eigenlijk vraag je of zij wellicht enigszins dement is of iets soortgelijks, nee maar assertiviteit is iets waain ze niet uitblinkt als iemand constant aan het woord is en geen ruimte geeft voor relevante vragen.Daar komt bij dat ik een domme typfout maakte, zij was geen 65 maar 85, het spijt me echt.
Nu ik toch bezig ben en het op prijs stel dat je zowiezo hebt gereageerd zal ik proberen een korte versie van het gebeurde weer te geven.
Op de deur van m'n moeders woning zit al enkele jaren de bekende sticker ''Geen Colportage'' maar die moet kennelijk op ooghoogte zijn aangebracht, men belt 'argeloos' aan. Toevallig was ik op dat moment aanwezig en stond hem te woord
Hij trachtte abonnees te werven die interesse hadden in een professionele PC-monteur, voor €8,00 p/mnd (behoudens de eerste 30 dagen) op die servicemonteur mocht je in een jaar +- 6 maal een beroep doen. Het leek een goed aanbod tegen een redelijke prijs, temeer omdat ik een desk-top had aangesloten zodat zij contact kon hebben via skype(?), e-mail etc, daarin werd zij door familie en mij wegwijs in gemaakt. Ik legde haar dit aanbod voor en sprak met haar af :als zij er gebruik van wilde maken zouden we dat samen betalen.
De colporteur vulde de benodigde gegevens in, m'n moeders personalia, iban nummer, dat formulier zou immers ook als machtiging dienen om een automatische incasso te kunnen uitvoeren. Toen bracht hij op het laatste moment naar voren dat die €8,00 p/mnd in één keer voldaan zou worden, (€99,00) voor het hele jaar ineens, dit omdat het bedrijf slechte ervaringen had met maandelijkse incasso's.
Dit was een domper en ze twijfelde.
Hij gaf ons te kennen dat hij er begrip voor had en zei:''ik vul dit contract in, als een soort concept, dan hoef ik morgen niet terug te komen als u besluit toch abonnee te worden'', ''wilt u het echt niet bel morgen even naar ons nummer en maak dat kenbaar''. Moet ik niet tekenen, vroeg m'n moeder. ''Is al gedaan door mij, ach als er maar wat staat'' De volgende dag belde zij op naar het bedrijf en werd keurig te woord gestaan, het contract zou niet doorgaan en daarmee was alles netjes afgehandeld, aldus de telefoniste.
Tot enkele maanden later ze aanmaningen ontving, verschillende bedragen, van €25,00 om het abonnement te beeindigen tot €99,00 voor het jaarabonnement. De handtekening is duidelijk niet de hare en kan aangetoond worden, vreemd is ook dat het bedrijf nooit een incasso-poging gedaan heeft terwijl ze toch claimen een overeenkomst te hebben met m'n moeder. Nu is er een incassobedrijf bezig met een 14-dagen brief, daarop heb ik gereageerd, namens moeders, dat zij hen niet erkent als partij in een conflict tussen een bedrijf die menen geld tegoed te hebben en zij eerst maar moeten aantonen waar die handtekening vandaan komt.
Ook heb ik het vermoeden dat dat incassobureau een zwakke poging is om toch nog iets los te krijgen en dat het incassobureau op no-cure-no-pay basis werkt en nog 200 zaken in beheer heeft. Baat het niet dan schaadt het niet is vaak het credo van deze bureau's.
Wat denk je van dit alles tijger1?