Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: dennis offermanns
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Apr 15, 2017 om 18:56slimme meter nuon klopt nietnuon is verdacht stil inene. toch erachter gekomen dat ze een stel oplichters zijn?
-
Mar 31, 2017 om 20:12slimme meter nuon klopt nietik heb inmiddels een advocaat ingeschakeld die heeft gezien dat er een flinke hoeveelheid gas wordt gemeten op momenten dat er NIEMAND thuis is en er GEEN dingen aanstaan of lopen die gas gebruiken
-
Mar 23, 2017 om 18:30slimme meter nuon klopt nietnieuw contact met nuon:
Info
om 17:57, Maa 23:
Welkom! U chat met Ruben. Ik help u graag verder, wat is uw vraag?
Dennis
om 17:58, Maa 23:
hoi
Ruben
om 17:58, Maa 23:
Goedemiddag!
Dennis
om 17:59, Maa 23:
ik kom even terug op een klacht van afgelopen week
Ruben
om 17:59, Maa 23:
Oke, ik help u graag even natuurlijk.
Ruben
om 17:59, Maa 23:
Wat was uw klacht, en waar wilt u op terug komen?
Dennis
om 18:01, Maa 23:
ik heb sinds de komst van de slimme meter inene een torenhoog gas verbruik waarvan ik al eerder aangaf dat dat niet kan kloppen. nu heb ik het vebruik ingesteld dat jullie dat elk uur ofziets uitlezen en ik zie dus idd dat er veel gas vebruikt wordt op punten dat ik helemaal niet thuisw ben en woon alleen
Ruben
om 18:02, Maa 23:
Oke, en u heeft als u weg bent dus ook alles afgesloten?
Ruben
om 18:02, Maa 23:
Alle verwarmingen door het hele huis staan helemaal uit?
Ruben
om 18:02, Maa 23:
Of staan sommige verwarmingen bijvoorbeeld op 15/16/17 of 18?
Ruben
om 18:03, Maa 23:
En sinds wanneer heeft u het automatisch aflezen aan staan?
Dennis
om 18:04, Maa 23:
ik heb nooit de kachel aan (heb het warm genoeg van mezelf en ik heb hete lucht verwarming waar de thermostaat op 10 staat zodat hij ook niet aan springt, gasfornuis gebruik ik 2x per week nog geen 10 minuten)
Dennis
om 18:04, Maa 23:
het vebruik is 5 dagen geleden ingesteld
Ruben
om 18:05, Maa 23:
Oke, en doucht u verder wel elke dag?
Dennis
om 18:05, Maa 23:
ik douche sinds die slimme meter om de dag maar dan nog verbruik ik overdag geen 0.65m3 terwijl er niemand in huis is
Ruben
om 18:06, Maa 23:
Oke, 0,65 m3 is eigenlijk juist wel heel weinig verbruik.
Ruben
om 18:07, Maa 23:
Ik kan u aangeven dat in zo goed als elk huishouden toch wel snel 1 kuub gas verbruikt word per dag, ook al zou alles echt uitstaan.
Ruben
om 18:07, Maa 23:
Maar uit uw vorige gesprek begrijp ik dat u het toch echt niet vertrouwt.
Ruben
om 18:08, Maa 23:
Ik kan u dan 2 dingen aanraden: 1 toch eerst nog even wachten en het verbruik goed bijhouden, het bijhouden van Mijn Verbruik na het aanzetten zal over 1 week volledig goed moeten lopen, dit duurt altijd even.
Ruben
om 18:08, Maa 23:
2 vertrouwt u de meter echt niet, kunt u bij Liander vragen om een ijking van de meter.
Dennis
om 18:09, Maa 23:
dit loopt inmiddels bij kassa en radar die trouwens binnenkort op de thee komen. ik heb ook al eerder aangegeven dat ik met de oude meter 60m3 per maand verbruik en sinds die slimme meter inene 240m3
Ruben
om 18:10, Maa 23:
Ja ik heb het gesprek inderdaad nagelezen.
Ruben
om 18:10, Maa 23:
Volgens onderzoek is het in extreme omstandigheden inderdaad mogelijk dat de meter iets teveel telt.
Ruben
om 18:10, Maa 23:
U kunt daarvoor een ijking aanvragen bij de netbeheerder.
Ruben
om 18:10, Maa 23:
Grotere kans is echter dat de oude meter juist te weinig meette.
Dennis
om 18:13, Maa 23:
mijn stroom verbruik is echter 2% minder dan verwacht terwijl de apparaten die ik op vrije dagen aan heb staan en savonds het dubbele aan stroom moeten vreten. tis me ookal opgevallen dat de gas meter in een rap tempo doortelt terwijl er niks wat gas vebruikt aanstaat
Ruben
om 18:14, Maa 23:
De meters van stroom & gas, en vooral de oude meters, staan los van elkaar.
Ruben
om 18:15, Maa 23:
Maar verder kunt u dus contact opnemen met Liander, zij kijken natuurlijk de meter voor u na als u daarom vraagt.
Ruben
om 18:17, Maa 23:
Ik snap namelijk heel goed dat u gewoon zeker wilt zijn dat de meters kloppen.
Dennis
om 18:19, Maa 23:
als mijn stroomvebruik hoger was geweest prima maar de hoeveelheid gas verkoopt mij echt niemand. Van de week was er iemand van liander bij me moeder thuis, me moeder vertelt mijn situatie en liander zegt direct dat klopt niet SHOOT ME!
Ruben
om 18:19, Maa 23:
Oke ik begrijp uw frustratie natuurlijk heel goed. Wat is de reden dat u nu contact opneemt met Nuon? En niet met Liander?
Ruben
om 18:20, Maa 23:
Liander kan u namelijk helpen hiermee.
Dennis
om 18:21, Maa 23:
nuon heeft een bericht onder mijn post op kassa gezet dat ik een nieuwe chat moest starten om te kijken of er in onze relatie nog wat te redden valt en we het bezoek van radar kunnen voorkomen maar daar heb ik inmiddels een hard hoofd in gekregen
Ruben
om 18:22, Maa 23:
Oke dat is heel jammer natuurlijk. Ik kan alleen voor u meekijken naar het verbruik verder, het verbruik dat er staat is niet vreemd. De stijging in het verbruik is natuurlijk wel opvallend. Zoals ik eerder aangaf kan ik heel goed begrijpen dat u het niet vertrouwt.
Ruben
om 18:23, Maa 23:
Daarvoor kan ik u een oplossing geven en dat is contact opnemen met Liander, uw netbeheerders.
Ruben
om 18:23, Maa 23:
Netbeheerders zijn de bedrijven die over het net, de stroom & gas installaties & uw meters gaan.
Ruben
om 18:23, Maa 23:
Aangezien u meters heeft van Liander, en u aangeeft dat een monteur van Liander al aan heeft gegeven dat het waarschijnlijk niet klopt.
Ruben
om 18:24, Maa 23:
Kunt u dus contact opnemen met Liander, zij kunnen dan de meter, die van hun bedrijf is, nakijken.
Ruben
om 18:24, Maa 23:
Op die manier kunt u zekerheid krijgen over de meter, of het wel klopt of niet.
Ruben
om 18:24, Maa 23:
Dat is namelijk de uiteindelijke bedoeling van uw chat begrijp ik.
Dennis
om 18:25, Maa 23:
idd! laat ik ook ff duidelijk zeggen dat het geen aanval naar jou is aangezien jij er niks aan kan doen dat ik met deze meter zit opgescheept
Ruben
om 18:26, Maa 23:
Nee dat snap ik heel goed, zo voel ik het gelukkig ook niet. Ik wil natuurlijk zeker dat u ook klant blijft bij Nuon, maar aangezien de meters zelf dus niet van Nuon zijn, kan ik daarin niets voor u betekenen helaas.
Ruben
om 18:27, Maa 23:
Ik ben het met u eens dat het verbruik nu gewoon echt een stuk hoger is, ik geloof u direct als u aangeeft dat het niet kan liggen aan een verandering van uw gasverbruik. Dit kan dus betekenen dat de oude meter eerst niet goed meette, maar dus ook dat de nieuwe niet goed meet.
Ruben
om 18:27, Maa 23:
Daarom zal ik echt aanraden een monteur van Liander langs te laten komen, maar daarvoor eerst even te bellen naar Liander.
Dennis
om 18:28, Maa 23:
dat ga ik gelijk morgen ochtend doen. voor nu toch bedankt voor het meekijken en alvast een fijne avond! -
Mar 22, 2017 om 15:36slimme meter nuon klopt nietwaarom denken jullie nog wat te kunnen doen nu ik bij kassa en radar zit?
nuon blijft maar herhale dat de meter betrouwbaar is terwijl de gas teller op dezelfde snelheid doorloopt terwijl er niks in gebruik is kwa kachel, gasfornuis etc -
Mar 22, 2017 om 15:32slimme meter nuon klopt nietdank je wel jij begrijpt het tenminste
volgens de slimme met heb ik de laatste 2 weken minder stroom vebruikt maar wel 50% meer gas HELL NO!!
Vanaf dat ik klant ben bij nuon en dat is bijna 10 jaar heb ik kwa gas nooit meer vebruikt dan 60m3 / 70m3 per maand -
Mar 21, 2017 om 19:48slimme meter nuon klopt nietik heb al contact gehad met nuon die zeggen van niks te weten maar ze weten wel de 101 trucken doos open te trekken.
Mijn gasmeter telt gewoon door terwijl alles uitstaat
Ik heb dit bij meldpunt radar neergelegd en ik wacht nu op hun antwoord terug -
Mar 21, 2017 om 08:22slimme meter nuon klopt nietdat klopt idd
ik verbruik erg weinig omdat ik zelden thuis ben