Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: jallist
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Feb 18, 2019 om 13:05CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteBen het er absoluut mee eens dat ik niet heel handig heb gehandeld mbt de "offerte". Ik ging uit van dat bedrag, plus waarschijnlijk wat meer, en materiaalkosten - 400/500 euro - al met al nog niet het bedrag waar de factuur op uit komt. Aan de andere kant zie ik ook dat discussie over de uren weinig nut heeft. Ik maak nu een tegenvoorstel voor de hele klus waarin de tweede monteur (in opleiding) minder uurloon betaald krijgt en we maar eenmaal voorrijkosten/afsluitkosten/huur apparaat betalen. Dat de communicatie zo slecht verloopt, en nog steeds zo loopt (net voicemail om afspraak in te plannen voor de rest van de werkzaamheden, zonder aan te geven dat ze mijn reactie op hun factuur ontvangen hebben), helpt ze niet.
-
Feb 18, 2019 om 12:59CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteBedankt voor de tip!
-
Feb 17, 2019 om 21:00CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteBedankt voor de tip!
-
Feb 17, 2019 om 20:59CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteKlopt, voor beide wordt hetzelfde bedrag berekend.
-
Feb 17, 2019 om 18:12CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteBedankt voor je reactie!
Sorry als ik het niet duidelijk heb weergegeven. Het is niet exact zoals je zegt. Starttarief 1 uur arbeidsloon voor 1 monteur incl. voorrij en administratiekosten is 78 EUR excl. Dit is in de factuur eenmaal gerekend. Opeenvolgende uren op locatie zijn 49 EUR excl. In de factuur zijn deze voor 2 man 3,5 keer gerekend = 343 EUR. In de offerte waren beide bedragen 1 keer genoemd, en dan dus met BTW 154 EUR totaal. Een van de monteurs was dus een leerling, maar is wel betaald (zo staat het ook aangegeven in de factuur, als 2 man met aparte berekening). Afijn, sinds ik de bon heb getekend, zie ik dat hier inderdaad misschien weinig aan te doen is.
De bon zegt wel specifiek dat het werk voor 4 kranen had moeten zijn, maar er zijn er maar 3 in rekening gebracht. Verder: "Vervolg afspraak voor slaapkamer moet nog uitgevoerd worden waarbij het bevies apparaat niet in rekening wordt gebracht.". Lijkt er dus wel op dat ze hier een aparte factuur voor op willen maken die wel die andere kosten (voorrij/afsluit/arbeidsloon) weer rekent. -
Feb 17, 2019 om 12:45CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteWij hadden inderdaad niet zelf de kranen gekocht. Ik had dus het bedrag in de offerte verwacht (+- wat variatie voor tijd), plus materiaalkosten. Dat deze 80 euro zijn, en zelfs 125 euro voor de huur van het bevriesapparaat, heb ik echt geen problemen mee. Zou fijn zijn als dit gemeld was in de offerte, maar 150-200 euro bovenop het offertebedrag had ik niet moeilijk over gedaan. Bijna 700 euro... dat is een ander verhaal.
-
Feb 17, 2019 om 12:29CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteBedankt voor je reactie! Derde leermoment, advies vragen voor er een email de deur uit gaat. :) Ik heb in ieder geval geloof ik de emotie er wel buiten weten te houden (niet heel makkelijk), maar wel teveel in detail. Ik zal nu even hun reactie afwachten en dan in opvolgende communicatie je tips volgen.
-
Feb 17, 2019 om 12:12CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteVoor zover ik het gevolgd heb, vooral wachten met de andere monteur op het bevriezen (inclusief koffie drinken en sigaretje roken), en misschien een handdoek of opvangbakje aangeven. Wil niet vervelend doen over de monteurs, het waren aardige mannen, maar het leek mij ook geen werk voor 2 man. Hij heeft geloof ik 1 van de kranen gedaan, maar toen deed de ander niet veel. Zoals ik al aangaf, de ene leek in opleiding, de ander legde hem steeds dingen uit.
Uitzetten van de cv is, voor zover ik het begrijp, het feit dat ze eerder in de ochtend langs moesten komen om de cv uit te zetten voor het hele gebouw zodat het water af kon koelen. Ook niet echt goed aangelegd, want iedereen zit dus zonder verwarming als er bij 1 flat iets moet gebeuren. -
Feb 17, 2019 om 12:01CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteBedankt voor uw reactie! Zo te zien zijn ze aangesloten bij de geschillencommissie. Helaas hebben we geen rechtsbijstandverzekering. Tot voor kort met een huurwoning nog niet echt het nut voor gehad, maar daar gaan we nu toch wel eens naar kijken.
-
Feb 17, 2019 om 11:58CV-Installatie bedrijf stuurt factuur 5 keer zo hoog als offerteBedankt voor uw reactie!
Er staat duidelijk "Offerte" op de offerte, en "Hartelijk dank voor uw offerteaanvraag. De besproken werkzaamheden en/of leveringen kunnen wij u aanbieden voor de op de... offerte aangegeven prijs." Dan beginnen de kleine lettertjes in de berekening...
Voor materiaal en huurkosten van het apparaat, natuurlijk moeten we die betalen. Het was fijn geweest als dit van tevoren gemeld was, maar ik snap dat dit kosten zijn die wij betalen. Voor de tijd betalen dat de leidingen moesten bevriezen op de radiatoren waar het is gelukt, ook natuurlijk logisch. Maar voor de tijd dat het apparaat met verkeerde koppeling aan de laatste radiator heeft gehangen zonder resultaat, terwijl de monteur wist (op basis van eerdere klus) dat dit waarschijnlijk niet zou werken? In mijn optiek waren ze met de juiste koppeling minstens een uur minder tijd kwijt geweest en hadden we nu 4 knoppen ipv 3.