Reacties gegeven door: sabas
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Feb 6, 2020 om 18:33Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.Desalniettemin let heel goed bij Belsimpel.
Men verkoop schijnbaar geïmporteerde telefoons waarvan de verpakking geopend is en men niet weet wat en waarom er met deze telefoons is gedaan. Alleen wordt hier niet eerlijk over gedaan!
Als je hierover gaat reclameren dan zeggen ze (elke keer weer) dat dit vanwege steekproeven gedaan wordt. Hier is makkelijk doorheen te prikken.
Hierdoor blijkt helaas dat de "verhalen" op internet kloppen.
Belsimpel, wees gewoon eerlijk en transparant. -
Feb 6, 2020 om 17:37Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.Nee ik had de telefoon van te voren direct afgerekend. Geen betaling per maand of iets dergelijks.
Belsimpel geeft aan dat hun de volgende zaken terugbetalen:
-toestelprijs
-aansluitkosten
-het abonnement gaat opzeggen met al dan niet restitutie van de afgelopen maand.
Daarnaast zal men na afloop met een vorm van tegemoetkoming komen. Ik ben heel benieuwd. -
Feb 4, 2020 om 16:59Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.
Het probleem lijkt te gaan worden opgelost en daarmee...
Basta!
-
Feb 4, 2020 om 16:45Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.Daarin heb je compleet gelijk!
Ik ga ditmaal de doos en de telefoon uitgebreid inspecteren. -
Feb 4, 2020 om 16:41Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.Aah ik zie nu dat u die persoon bent die vervelend/akelig reageert. Schijnbaar kunt u hoe raar dat ook klinkt, geen vrede hebben dat een consument zijn recht wil hebben.
U blijft maar vervelende en akelige berichten posten. Bij deze heb ik dit dan ook gemeld aan de moderators van dit forum.
Come on get a life... -
Feb 4, 2020 om 16:31Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.
Dit heeft zeker geholpen, bedankt!
Maar ik heb op niemand akelig gereageerd!
Er zat welliswaar een persoon tussen die een vertekend beeld van de situatie wou geven.
Er werd niet alleen, niet inhoudelijk gereageerd, maar deze persoon probeerde een vertekend beeld te schetsen. "Bashen"?
Bashing is het gericht zwartmaken van personen, bedrijven of instanties. De letterlijke vertaling van bashen is beuken of slaan, maar in de praktijk wordt het woord gebruikt als aanduiding voor afzeiken, pesten of zwart maken. De drijfveer voor bashing bestaat vaak uit onmin of rancune over een bepaalde persoon, situatie of behandeling, al dan niet terecht. Bij het beschadigen van de persoon of het bedrijf worden vaak details gebruikt die geheel los staan van de motivatie.
Neemt niet weg dat er gelukkig altijd mensen zijn die wel inhoudelijk reageren en niet proberen de situatie anders te laten lijken.
Daar doe ik al deze moeite dan ook voor. -
Feb 4, 2020 om 12:26Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.Gebruikt of niet gebruikt, het feit is dat binnen 14 dagen er een probleem is geconstateerd en gemeld.
Als de dode pixel er niet had gezeten was er geen enkele aanleiding om te gaan zoeken naar soortgelijke klachten.
Overigens is het denk ik niet relevant of Belsimpel 1 of meerdere klachten heeft.
Gelukkig heeft een andere gebruiker wel een aantal inhoudelijke reacties gegeven waar ik iets mee kan..
U hoeft natuurlijk niet te reageren als u mijn verhaal te lang en te moeilijk vind. Desondanks wens ik u een prettige dag verder. -
Feb 4, 2020 om 12:16Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.
Ik wacht in eerste instantie af hoe Belsimpel dit gaat oplossen.
Dat zal ik laten weten in dit topic.
Nogmaals dank voor de inhoudelijke reactie! -
Feb 4, 2020 om 12:06Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.De reden dat de telefoon niet direct terug gestuurd is, is dat dat de dode pixel pas op de 11e dag na ontvangst is geconstateerd.
De telefoon is niet bij Google maar bij Belsimpel gekocht. Ik refereer in mijn tekst aan de telefoon van mijn vrouw welke we een jaar eerder via de Google Store hebben gekocht. De Pixel 3 XL welke ik heb gekocht is niet meer leverbaar via Google zelf (helaas).
Ik vind dit toch best een horrorverhaal:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/belsimpel/klachten/defect-geleverd%2C-zelf-betalen/details?complaintId=7395c26f-680c-443e-bf89-1a4b19f35d54
Ja het klopt 8 jaar geleden heb ik een gebruikt toestel gekregen van toen BelCompany. Mede dankzij de hulp op dit forum heeft BelCompany dit erkend en uiteindelijk opgelost.
Ik snap overigens niet zo goed wat u bedoeld met een beetje zwanger is ook zwanger in de context van mijn klacht/vraag?!?
Daarnaast vind ik het heel fijn voor u dat u goede ervaringen heeft met Belsimpel. Ik kan tot nu toe helaas niet hetzelfde vertellen. -
Feb 4, 2020 om 11:54Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.
Ik heb de telefoon ontvangen op 20-1 en het probleem het probleem gemeld 11 dagen na ontvangst.
Telefoon retour gemeld 11 dagen na ontvangst
Pakketje is ingeleverd bij Post NL op de 14e dag nag ontvangst.
In mij optiek zit ik dan toch binnen de 14 dagen die zo belangrijk zijn?
Overigens geeft Belsimpel zelf een 30 dagen retourtermijn aan.