Abonee moet betalen, geen recht op vervoer/Alweer Claim op geld terug gewezen
Als abonnementhouder kom je je betalingsverplichting keurig na, maar als je recht hebt op vergoeding door vertraging, wordt je claim voor de zoveelste keer afgewezen. Bij het indienen van een claim is geen ruimte voor toelichting. NS beweert dan gewoon dat je geen recht hebt op vertraging omdat op de route die je hebt genomen geen vertraging was. Dat je een andere route hebt genomen en daardoor dus vertraging hebt opgelopen maakt niet uit. Of dat je überhaupt niet bent ingestapt maar snel weer naar huis bent gegaan om vanuit huis te gaan werken on zo geen tijd te verliezen maakt ook niet uit. Terwijl je uit de reishistorie kunt halen welke route ik gebruikelijk neem.
Als ik om 8:30 voor afspraken op kantoor moet zijn, zou je denken dat moet makkelijk kunnen (vertrek 5:59 Roermond aankomst 8:04 Zoetermeer). 4-7 bij aankomst op het station bleek dat er geen treinen reden na Boxtel. Er was geen vervangend vervoer en het was zinloos om in te stappen. Ik ben toen weer naar huis gegaan om vanuit te werken en daardoor afspraken moeten afzeggen. Dan krijg je dus als afwijzingsreden dat je geen geldige in- en uitcheck hebt! Ze nemen niet de moeite om dieper in de claim te kijken en wijzen standaard af. En dit is niet de eerste keer!
De afgelopen jaren heb ik al zo veel vertragingen gehad doordat
geen treinen rijden door seinstoring
geen treinen rijden door overwegstoring
geen treinen rijden door gebrek aan materiaalinzet
geen treinen rijden door gebrek aan personeel
geen treinen rijden door een verstoring elders
geen treinen rijden door defecte bovenleiding
geen treinen rijden door defecte trein
geen treinen rijden door aanrijding met persoon
geen treinen rijden door aanrijding met een voertuig
geen treinen rijden door uitlgelopen werkzaamheden
geen treinen rijden door boom op het spoor
geen treinen rijden door .....ze verzinnen maar wat
ELKE dag weer!
En als de treinen niet rijden en je gaat claimen, vindt de NS dat je geen recht op geld terug hebt.
Ze verwachten wel dat jij maandelijks aan jouw verplichting voldoet maar de NS neemt niet de moeite om je claim te bekijken, terwijl zij de reishistorie kunnen raadplegen en wijzen gewoon de claim af. Ze maken het ook niet makkelijker door een ruimte voor toelichting in te bouwen want dat geeft natuurlijk meer werk. Dan moeten ze het lezen en nakijken. Nu houden ze zich gewoon aan de in- en uitcheck gegevens. Zijn die er niet? Pech dan maar. Het is gewoon schandalig!
Ik zou maar in Zoetermeer gaan wonen, kunt u op de fiets,
@Tijger1, in het zuiden wonen ook mensen, en het is er mooi en gezellig (lol)
Dan ook maar baan zoeken in het zuiden. Het is toch een schande dat er geen trein rijdt na een aanrijding met een persoon.? Rijden met die trein.:-((
Stuur een gelijke e mail en aangetekende brief naar de NS. Met een reactietijd van pakweg 14 dagen. Met alle feiten uiteraard.
@jackyh ,
Zij zijn groot en ik is klein. Het Calimero effect. Van NS is niet te winnen.
Deze reactie begrijp ik niet , u heeft zelf een probleem gehad met NS waar u wel vergoed kreeg .
Nu vermeld u , van NS is niet te winnen ( tegenstrijdig ) dat betekent dus dat de vergoeding van u uit de duim is gezogen .
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/geen-geld-terug-van-ns-door-niet-gebruikte-tickets-bij-ziekte?id=582901
U bent vanwege de vertraging niet in de trein gestapt maar weer huiswaarts gekeerd. Hoe kunt u dan een vergoeding claimen want u heeft niet in gecheckt dus u helemaal geen treinreis gemaakt en daarmee ook geen vertraging gehad. Het zou van de gekke zijn dat iedereen die een abonnement heeft ook op dagen dat hij/zij niet reist recht op een vergoeding heeft bij een vertraging van een trein onder het motto "als ik wel had moeten reizen had ik vertraging gehad".
Op zich logisch dat ze zonder in- en uitcheck gegevens een claim niet behandelen. Frauderen zou dan wel erg makkelijk worden.
Lijkt mij zeer terecht dat je claim wordt afgewezen. Je bent tenslotte nooit in die trein gestapt. Jouw redenering volgend zou iedereen op deze manier een vrije dag, een ziektedag, een thuiswerkdag gewoon kunnen claimen. Zo werkt het natuurlijk niet.
Dan krijg je dus als afwijzingsreden dat je geen geldige in- en uitcheck hebt! Ze nemen niet de moeite om dieper in de claim te kijken en wijzen standaard af. En dit is niet de eerste keer!
Even kort door de bocht. U reist van Roermond naar Boxtel en weer terug. Op dat traject heeft u geen vertraging gehad. Op grond daarvan wordt uw claim afgewezen. Heeft u in Boxtel uitgecheckt en opnieuw ingecheckt ? dat kan verklaren dat u geen geldige in-uitcheck had. Als u, met bewijs, kan aantonen dat uw reis als eindbestemming Zoetermeer was, en u dus onnodige kosten heeft gemaakt, zou ik het maar over die boeg gooien en die kosten proberen te verhalen op NS.
Ik reis al een paar jaar met de NS en heb regelmatig vertraging door uitvallende treinen e.d.
Elke claim is tot nu toe gewoon uitbetaald mits ik gewoon in- en uitcheck natuurlijk.
Meer dan terecht dat de NS uw claims afwijst zonder in en uitcheck gegevens.
Voor DIT specifiek geval geldt een andere (van de EU!_voor degenen~die daar zo graag tegen trappen) al doet NS niet veel moeite dat bekend te maken. Ook is het veel, veel beter dit soort specifieke vragen op forum.ns.nl te melden.
De regeling houdt in, dat als-voor de reis (MITS niet dan al ruim bekend gemaakt, bvb bij storm/orkaan, hevige sneeuw oid) of tijdens blijkt dat de gewenste bestemming niet of selchts met grote vertraging is te bereiken, het VOLLEDIG bedrag van ticket-als je onderweg bent mag je gratis terugreizen, moet worden terugbetaald (eventueel in waardebonnen te besteden aan een nieuw kaartje, maar dat doet NS al lang niet meer). Daar is dus geen standaard formulier voor, vele van die onwetende call-centre-werkstudenten zeggen ook van niks te weten, Houders van een ABO krijgen dan een evenrdeig deel terug (bvb 1/30 of mogelijk 1/25 bij maandkaart). Je moet dus een brief schrijven met uitleg en nr chipkaart of gebruikt biljet meesturen. Aangetekend is niet echt nodig.
Verder tav vertraging: geregelde volgers van dat NS-forum kunnen er vaak lezen over mensen die bvb in een gestrande trein hebben gezeten en toch geen vergoeding vertraging terugkrijgen: het is een geautomatiseerd systeem dat nagaat OF je eventueel met een andere trein via mogelijk andere route wel van AS naar B HAD kunnen reizen-met minder vertraging. Dat je daar weinig aan hebt als je nou juist in die trein die die hooikar heeft aangereden zat, kan het systeem toch niet zien? Dus ook dan moet je een apart briefje-stick-on is voldoende, bij je aanvraag sturen. Online kan dat niet. Dit is omdat bij het oude papieren systeem er enorm veel gefraudeerd werd, bvb door houders studentenkaart, er waren sites die na de dag toonden welke treinen erg vertraagd waren, zodat je kon claimen wat je wilde.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer