Auto verzekering
In 2011 is mijn auto gestolen, de verzekeringsmaatschappij Avero Achmea weigert om uit te betalen, maar ontvingen wel elke maand de premie. Het Kifid stelt Avero Achmea in het gelijk, zoals ze dat vaker doen.
Waar kan ik nu nog terecht?
Waarom weigert uw verzekeraar om uit te keren? Premie betalen betekent dat u een uitkering krijgt als u aan de voorwaarden voldoet.
Zo werkt dat alleen niet bij Avéro Achmea.
Wat voor autoverzekering dekking? WA, Beperkt casco of All risk? Als het namelijk om een all risk dekking gaat dan zou het naar mijn idee gewoon gedekt moeten zijn! Dit vind je ook terug op internet. Zie bijvoorbeeld op deze autoverzekering website. Als je er niet uitkomt zou ik gewoon je verhaal eens aan een andere autoverzekeraar voorleggen en kijken wat hun mening is. Wellicht dat een andere verzekeraar iets voor je zou kunnen betekenen.
De verzekering betaalt natuurlijk niet 'zomaar' niet uit.
Je geeft de reden niet aan; dit is niet het hele verhaal.
En ook de Kifid gaat hier niet zomaar in mee.
Wilt u beroep instellen bij de Commissie van Beroep Financiële Dienstverlening tegen een uitspraak van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening, check dan allereerst of u voldoet aan de onderstaande voorwaarden van het Reglement van de Commissie van Beroep.
- Heeft de uitspraak van de Geschillencommissie de vorm van een bindend advies? Tegen een niet-bindend advies staat in beginsel geen beroep open bij de Commissie van Beroep.
- Bedraagt het financiële belang minstens € 25.000,-? Dat is namelijk de ondergrens om in beroep te kunnen gaan bij de Commissie van Beroep. U kunt uw vordering niet verhogen om de grens van € 25.000,- te halen. Blijkt uit de bij de Geschillencommissie ingestelde klacht niet welk bedrag u vordert, dan kan de Commissie van Beroep u vragen om een toelichting. Ook kan zij zelf het gevorderde bedrag schatten. Ook als u een schadevergoeding vraagt in een andere vorm dan geld, kan de Commissie van Beroep het financiële belang van deze vordering schatten.
- Bent u bereid de bijdrage van € 500,- te betalen?
- Is de maximale beroepstermijn van zes weken na verzending van de uitspraak van de Geschillencommissie nog niet verstreken? Uitgangspunt is de datum op de uitspraak van de Geschillencommissie. Om onduidelijkheid hierover achteraf te voorkomen, gaat het Reglement uit van de datum van de aangetekende verzending van uw beroepschrift. Ziet u hiervan af, dan loopt u het risico dat u niet kunt bewijzen dat u tijdig beroep heeft ingesteld.
Wijze van instellen beroep
- Vermeld in uw beroepschrift uw bezwaren tegen de beslissing van de Geschillencommissie. Vermeld hiertoe duidelijk met welke overwegingen van de Geschillencommissie u het niet eens bent en wat daarvoor uw argumenten zijn. Als u verwijst naar stukken uit het dossier, vermeld dan nauwkeurig om welk stuk (en welke pagina’s) het gaat.
- Onderteken het beroepschrift en voorzie dit van uw naam, adres, telefoonnummer(s) en e- mailadres.
- Onderbouw uw beroep direct in het beroepschrift. Slechts in uitzonderingsgevallen kunt u uitstel krijgen voor het onderbouwen van het beroep.
- Voeg bij het beroepschrift een kopie van de uitspraak van de Geschillencommissie. U hoeft niet het dossier van de Geschillencommissie bij te voegen; de Commissie van Beroep vraagt dit dossier zelf op bij de Geschillencommissie. Indien u nieuwe stukken aan het dossier wilt toevoegen, vermeld dit dan expliciet en voeg deze stukken wél bij het beroepschrift.
- Stuur het beroepschrift, een kopie van de uitspraak van de Geschillencommissie en eventuele nieuwe stukken – bij voorkeur aangetekend – in tweevoud aan: Commissie van Beroep Kifid, Postbus 93257, 2509 AG Den Haag
- Bel voor eventuele vragen over de procedure tijdens kantooruren met Kifid via 070 - 333 8999.
Verwerking door Kifid
Na ontvangst van uw beroepschrift stuurt de secretaris van de Commissie van Beroep u direct een ontvangstbevestiging. Binnen twee weken ontvangt u een brief met een toelichting op het vervolg van de procedure. De termijn waarbinnen u de uitspraak van de Commissie van Beroep ontvangt, hangt af van de complexiteit van de zaak. De Commissie streeft naar een afhandeltermijn van zes maanden.
De samenstelling van de Commissie van Beroep kunt u hier vinden.
(Bron)
@stevej,
Uw verzekeraar zal u zeer zeker een reden hebben gegeven waarom zij niet tot uitbetaling komen, alleen het betalen van de premie is nog geen reden om zondermeer tot uitbetaling te hoeven overgaan.
Ook het Kifid zal haar bevindingen hebben beargumenteerd.
Indien u eerst eens aangeeft welke argumenten uw verzekeraar en het Kifid hebben gegeven om niet tot vergoeding over te (hoeven) gaan, pas dan is er een kans(je) dat u nog een een bruikaar advies kunt/zult krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer