Mv
door Mvr. Merenbrug May 20, 2017 om 11:55
Auto & vervoer
Autobedrijf rozeveen Slecht bedrijf kan iemand mij helpen

Goedemorgen ik heb ongeveer 2 weken geleden had ik gebeld naar autobedrijf rozeveen in Stompetoren. Ik kreeg een vriendelijke meneer aan de lijn. Hij heet Bert. Ik vroeg dat ik intresse had in de 50/50 deal in de polo bluemotion. Inruil met mijn auto en binnen de 12 maanden betalen zonder rente. Hij zegt dat kan je kan langskomen om te kijken en het tebespreken. Dus ik vroeg duidelijk is het zeker zonder rente hij zegt ja zeker mevrouw binnen de 12 maanden. Dus ik maakte een afspraak om tekomen samen met mijn vriendin 2 is altijd beter dan 1. We waren gegaan en we konden naar het kantoor. In eerste instantie leek hij heel vriendelijk. En praatte over zijn privéleven dus ik vertelde nou ik wil binnen dit budget blijven (dat was 8000 euro) met inruil met me auto. Hij zegt jazeker dat kan inruil met je auto dan kijken we hoeveel je er voor krijgt en het restant kan je binnen 12 maanden betalen Zonder Rente. Alleen ik werk samen met de bank en die moet het eerst goedkeuren anders kan de deal niet doorgaan. Nou ik vond het prima en me vriendin vroeg nog een paar keer dus als de bank weigert dan gaat er niks meer door en dan zijn we nergens aan verbonden. Jazeker zegt Bert van autobedrijf rozeveen. Ik vroeg of dat ook kon met een vaste uitkering hij vroeg wat voor 1 ik had en zei uwv hij zegt ja het kan hoor je van de bank wel. Vervolgens kijken we naar de auto en had een auto ondertussen uitgekozen die ik goed vond en was wel iets boven me budget. We komen terug in het kantoor en vroeg me rijbewijs. Ik gaf me rijbewijs en hij pronte een contract uit. hij legt het zo op tafel met een pen in zijn hand en zegt nou dit heb ik je gegeven voor je auto (2000) om precies tezijn en dit is het restant van de auto je naam geboortedatum en betalen binnen 12 maanden zonder rente. Dat is ook me voorwaarde wat ik je zei net allemaal en ik vroeg voor de allerlaatste keer dus ben nergens aan verbonden ook als de bank weigert hij zegt ja zeker mevrouw en nou kan je hier je handtekening zetten. Vervolgens had ik me handtekening gezet. En ging naar huis. 3 dagen later werd ik gebeld door de bank en legde mij Situatie uit en ze zouden gaan kijken of het goed zou worden gekeurd 2 dagen later werd ik weer gebeld door de bank dat het is geweigerd en vroeg of er een ander oplossing was iemand om me heen ik zei misschien me moeder maar dat wilt ze niet dus dan houdt het op. En ik vroeg of ze contact zouden opnemen met het autobedrijf en dat zouden ze doen. 3 dagen later krijg ik een sms van de autobedrijf dat ik de auto kan komen ophalen. Dus ik stuur een sms terug dat het is geweigerd Bert en dat dat niet helaas kan doorgaan. En ik kreeg een sms terug met:  Als u wilt annuleren kan dat uitsluitend conform onze algemene voorwaarden, zoals omschreven op de achterzijde van het koopcontract. Oprecht vind ik het vreemd dat het op deze manier gaat.  Dus ik bel hem op en vroeg wat voor achterzijde er was helemaal geen achterkant van het contract. Hij zegt ja mijn voorwaarden dus ik zeg ja dat had u mij uitgelegd als de bank weigerd dan gaat de deal niet door en ben nergens aan verbonden toch ik kan er niks aan doen dat de bank het weigert en opeens begon hij met een keiharde verheffende stem tezeggen: EN NU MOET JE EENS GOED LUISTEREN! Jij gaat nu heel goed luisteren wat ik zeg je had mij moeten laten weten dat de bank had geweigerd (hierbij is mijn vriendin getuigen van geweest die dag sliep ik bij haar kon helaas de eerste gesprek niet opnemen de rest wel) dus ik zeg tegen hem Bert dit was niet onze afspraak hoe kan je iemand voorliegen hoe kan je zoiets doen! Dit was niet de afspraak je kan niet over jou voorwaarden gaan liegen. Hij zegt ik ga niet verder met jou in gesprek in hing op. Ik ging naar mijn contract en keek naar de achterkant zag ik wit blanco ik kijk onderaan staat er met inimini letters je kan het echt letterlijk nauwelijks zien als ik een foto kon maken dan had ik dat gedaan staat er annuleren kan binnen 7 dagen. Annuleren van de auto komt er 15% rente van de auto (dat is bijna 1400 euro) ook als het word geweigerd door de bank!!! Ik vond dat zo een rot streek van hem! Zo doe je geen gang van zaken vooral als autobedrijf niet. Ik heb gelijk een klacht ingediend gesmst want hij nam natuurlijk niet meer op en hem een brief opgestuurd. Ik ben naar de advocaat gegaan omdat ik hier echt een zaak van wil maken en dit voor de rechter ga slepen. Ik keek op internet en ben niet de enige zelf mensen met een gezin heeft hij ook voorgelogen en precies de zelfde manier van doen. De advocaat stond echt versteld hij kon het haast niet geloven en dat annuleren binnen 7 dagen wel heel snel is als je ook nog eens moet wachten op een antwoord van een bank. En dat dit geen enkel autobedrijf zo doet. Ben nu in afwachting op zijn reactie mocht Bert van autobedrijf rozeveen niet zijn woord nakomen en dit niet op een nette manier oplossen dan wil ik hier een zaak van maken voordat er nog meer andere mensen de dupe hier van worden. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Vind dit echt een rot streek! Zo iets kan je absoluut niet doen! Mensen wat kan ik nog meer doen?

5893 16 Rapporteer

newmikey
door newmikey - May 20, 2017 om 12:04
830 Antwoorden / 0 Vragen

Een grote lap tekst zonder enige struktuur, een soort van woordjesdiarree. Ik begin er niet eens an.

Mv
door Mvr. Merenbrug May 21, 2017 om 02:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Houd dan je commentaar bij je bespaar je zelf om erop te reageren ;)

newmikey
door newmikey May 21, 2017 om 16:14
830 Antwoorden / 0 Vragen

He, u kunt dus ook kort, bondig en leesbaar schrijven! Vooral zo doorgaan...

costnix
door costnix May 23, 2017 om 11:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Mevr. Merenburg: Een cursus (schriftelijke) communicatie is voor u een aanrader!

ne
door neodutchio - May 20, 2017 om 12:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Heb het geprobeert te lezen. Uitkering bij het uwv, een rijdende auto hebben, maar toch een nieuwe willen. U had zelf niet kunnen bedenken dat de kans om een lening bij de bank krijgen met een uitkering net zo groot is als een zomer zonder regen?

getty
door getty - May 20, 2017 om 12:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niets

boppe1943
door boppe1943 - May 20, 2017 om 12:41
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Beste mevrouw Merenburg, uw tekst is inderdaad veel te lang, veel te gedetailleerd en u valt steeds in herhalingen. Dat is voor forumleden onleesbaar en tijdrovend.
Helaas zit u aan de koop vast, u had die overeenkomst nooit moeten ondertekenen zonder dat de mondeling gemaakte afspraak erin verwerkt was. Ik vind het trouwens een vreemd verhaal. Weet u zeker dat u met een medewerker van de bank heeft gesproken? Weet u zijn/haar naam? Controleer dat even om zeker te weten dat het niet een vriendje van die Bert is?

Het enige wat u kunt doen is contact opnemen met het Juridisch Loket, want aan die "advocaat" van u heeft u bljikbaar niets. Klik: https://www.juridischloket.nl/
W
aarom neemt u trouwens contact op met dit forum als u al terzijde wordt gestaan door een advocaat? Uw verhaal komt al met al nogal vreemd bij mij over.

tijger1
door tijger1 - May 20, 2017 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet wat zuiniger zijn op uw handtekening en ook een leesbril kopen. Maar u bent al bij een advocaat geweest, dus ik zou het daar maar aan overlaten.

Mv
door Mvr. Merenbrug - May 20, 2017 om 14:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben al bij een juridisch loket geweest. Ik heb gesprekken opgenomen van de bank en Bert zelf. Er volgt een zaak hiervan

Ge
door Genee May 20, 2017 om 14:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom heeft na de weigering van de bank niet zelf contact opgenomen met de garage dan was u nog op tijd geweest voor de annulering.
Nee, u vraagt of de bank contact op neemt met de garage, of u zelf daar geen tijd voor had.
Ik zou toch een dag later aan de garage gevraagd hebben of de bank gebeld had, dat u geen geldlening kreeg en dus de aankoop niet door kon gaan.

boppe1943
door boppe1943 May 20, 2017 om 14:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nou mooi toch dat er een zaak van komt? Dan heeft u dit forum dus helemaal niet nodig.

ha
door halex - May 20, 2017 om 14:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U moet om te beginnen eens de naam van het bedrijf en de naam van de verkoper hier weghalen. Het is ontzettend laf om iemand zwart te maken zonder dat die zich kan verdedigen.
Daarna moet u eens goed na gaan denken hoe u met uw geld om wilt gaan. Ik weet niet wat voor uitkering u ontvangt en of u verder nog (hypotheek)schulden hebt, maar u kunt zelf ook een inschatting maken of een bank u dan bijna € 5.000 gaat lenen wat u in een jaar terug moet betalen (dat betekent dat u elke maand € 450 opzij moet kunnen zetten).
Tot slot moet u ook eens goed nagaan hoe u met uw geld omgaat. Als uw maximale budget € 8.000 is en u koopt een auto van bijna € 10.000 dan gaat er dus bij u iets heel goed mis.
Als u toegekomen bent aan alle zelfreflectie en inziet waar het bij u aan schort, kunt u voor de zakelijk afhandeling vertrouwen op uw advocaat.

Mv
door Mvr. Merenbrug May 21, 2017 om 02:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Pardon. Voorwat moet ik het weghalen terwijl ik dit mee heb gemaakt met dit autobedrijf en andere die deze narigheden ook hebben meegemaakt.
Weet je wat pas laf is iemand die een autobedrijf heeft en liegt over de gang van zaken dat is pas ontzettend laf. En anderen mensen voorliegt. Dit heeft niks met zwartmakerij temaken dit zijn feiten.

ha
door halex May 21, 2017 om 04:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wauw, zo sneu maak je 't zelden mee. Laat ik mezelf maar wijsmaken dat u 't woord 'zelfreflectie' niet kent en dus ook niet uit kunt voeren. U hebt 't over feiten. U bedoelt, hoop ik, dat u een te dure auto kochtn op afbetaling terwijl de bank dat niet verstandig vindt. Daar kan de verkoper toch niets aan doen? Hoe dan ook, u hebt een auto gekocht. Dus die moet u uiteraard ook betalen. Hoe u dat doet, is verder niet van belang. Daarnaast is 't verstandig als u vast wat geld opzij legt, omdat de verkoper mogelijk u voor 't gerecht daagt wegens smaad. En op uw eerste vraag te reageren 'Voorwat moet ik het weghalen', dat is omdat ik het u zeg. Bewerken kan niet meer, dus u moet de redactie vragen dat voor u te doen. Ik verneem graag van u wanneer u dat gedaan hebt.

ro
door ronny530 - May 20, 2017 om 15:00
2752 Antwoorden / 41 Vragen

U hoeft geen zaak aan te spannen want dat gaat Bert van Rozeveen auto's met wat pech wel doen. De betreffende bank heeft de lening binnen 5 dagen afgewezen echter heeft u Bert niet van de afwijzing op de hoogte gesteld dus hij weet niet beter dan dat de koop door gaat. U kon binnen zeven dagen de koop annuleren maar dat heeft u niet gedaan terwijl één telefoontje voldoende was geweest om de aanschaf op hold te zetten omdat u aan geld probeerde te komen. Ik snap toch iets niet want Bert van Rozeveen auto's werkt samen met een bank dus zal u een aanvraagformulier met al uw gegevens en kopiëen van de inkomsten en vaste lasten ingevuld en overlegt moet hebben anders kan de bank de aanvraag niet in behandeling nemen. Normaliter regelt Bert in dit geval de lening en krijgt als eerste te horen of die is goedgekeurd en niet u dus wat dat betreft is de manier van communniceren wel vreemd te noemen. In mijn optiek vertelt u niet het hele verhaal want ik lees nergens hoe de lening aanvraag is gedaan.

Mv
door Mvr. Merenbrug May 21, 2017 om 02:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als u nogmaals leest dan ziet u ook dat de bank dat zou doen. En omdat Bert natuurlijk mij heeft voorgelogen om de gang van zaken is dit een heel ander verhaal als je er later zelf moet achter komen wat hij daadwerkelijk doet. Inplaats van zich te vermannen en de waarheid op tafel legt en dingen oplost en niet meer opnemen of reageren blijft hij door liegen. Maar dit moet ophouden dit is ontzettend laag hij wint hier niks mee. Waarheid komt altijd boven water

ma
door maarten heest - May 20, 2017 om 15:13
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mevrouw Merenbrug, als de zaken gegaan zijn zoals u beschrijft en als u ook nog eens opnames hebt van gesprekken die uw zaak ondersteunen dan zou ik het er zeker niet bij laten zitten. En inderdaad juridische ondersteuning zoeken. Veel succes ermee!

Gerry1969
door Gerry1969 May 20, 2017 om 15:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Maartenheest, zoals ik het lees ontbreekt de meest belangrijke opname, namelijk dat er geen afnameverplichting is bij afwijzing door de bank.

Mv
door Mvr. Merenbrug May 21, 2017 om 02:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wel als ze zeggen dat ze dat zouden doen.

Mv
door Mvr. Merenbrug May 21, 2017 om 02:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga het zeker hier niet bij laten vind dit echt ontzettend laag dat je als autobedrijf dit zo doet bij mensen. Ik blijf het maar niet snappen waarom moet je erover liegen hoe jij te werk gaat en dat achteraf mensen er zelf moeten achter komen hoe alles daadwerkelijk is. Verschrikkelijk is dat, ik wens dit echt niemand!

aurora1
door aurora1 - May 20, 2017 om 16:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u nog meer kunt doen? Het overlaten aan de advocaat die kennelijk ingeschakeld is. Overigens een massa woorden met veel overbodige non-informatie. Overbodig is ook om deze woordenbrij hier neer te zetten terwijl er al een advocaat mee in de weer is.
Hoe kunt u nu met een uitkering, zelf geen spaargeld en u heeft een rijdende auto, dit genre domme stunts uithalen? Zet de tering naar de nering en spaar eerst voor de dingen die u wilt hebben en tot die tijd kunt u zich maar beter beperken tot het erover dromen. En voortaan ook niet de schuld aan anderen geven, want u heeft de problemen zelf veroorzaakt.
U kunt maar beter ook dat plaatje weghalen met die tekst over het autobedrijf. U kunt anders zomaar een proces wegens smaad aan uw broek krijgen.
En als u toch bezig bent, lees dan ook eens de spelregels door.

Mv
door Mvr. Merenbrug May 21, 2017 om 02:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan beter je woorden bij je houden. Allereerste domme stunts daar was de deal voor en kon je maandelijks aflossen mocht de bank het accepteren. Zoals Bert de woorden waren als de bank weigert gaat de deal niet door. En zou je nergens aan verbonden zijn. Maar omdat hij zo ontzettend laag is en niet de waarheid op tafel wilt gooien gaat mij dit een tikje ver. En ben niet de enige die hiervan de dupe is. God is groot!

Mv
door Mvr. Merenbrug May 21, 2017 om 02:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is alles behalve iemand beledigen ik zou nooit iemand zomaar beledigen of zwart maken. S mijn verdediging. Dit zijn harde feiten wat mij is overkomen

costnix
door costnix May 23, 2017 om 12:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heeft de allerhoogste hiermee van doen? Hij geeft u blijkbaar geen hulp, anders had u die auto allang gehad!

tijger1
door tijger1 - May 21, 2017 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mvr. Merenburg. Volkomen misplaatst om god hierbij te halen. U doet zelf iets stoms door iets te tekenen wat u niet gelezen hebt. En als het dan fout loopt, probeert u de schuld in andermans schoenen te schuiven.

newmikey
door newmikey May 21, 2017 om 16:17
830 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt god hier inderdaad niet bijhalen, ze heeft het veel te druk met ècht belangrijke zaken in de wereld...

zoekster1
door zoekster1 - May 21, 2017 om 10:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u alles heeft opgenomen dan heeft u een goede zaak. Ik kan uw tekst prima lezen, al is hij wat lang. Er staan hoofdletters en punten in. Als sommige forumleden het te veel moeite vinden dan zoek je toch ander vrijwilligerswerk dat minder tijdrovend is, het is toch geen plicht? Het zonnetjes schijnt, ga iets doen wat je echt leuk vindt.
Er is hier iemand in paniek.
U heeft gesprekken opgenomen en een vriendin als getuige, dat is altijd mooi. Een rechter zal er rekenig mee houden dat u een consument bent tegenover een bedrijf. Stemverheffing van Bert maakt ook geen goede indruk. Bedrijfsnamen mogen overigens genoemd worden op dit forum. Namen van personen niet, maar verder dan Bert is het niet gekomen. Maar misschien kan de redactie er X van maken.

Het beste is om schriftelijk het bedrijf te melden dat u door informatie van X op het verkeerde been bent gezet en dat u een beroep doet op dwaling (google maar even naar wat het precies betekent) en dat u hiervan opnames en getuigen heeft. Dateer uw brief. Laat dit doen door uw advocaat of vraag hulp bij het juridisch loket. Verstuur de brief aangetekend schriftelijk en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen. Vermeld dat u de overeenkomst vernietigt op grond van dwaling. Ik weet nl niet in hoeverre u al in zee bent gegaan met de advocaat of dat u alleen op het gratis spreekuur bent geweest.

Verder raad ik u af zelf een zaak tegen dit bedrijf te beginnen. In principe wil dit bedrijf geld van u en zal daarom een zaak tegen u moeten opstarten. Daarbij draagt dit bedrijf in beginsel alle kosten, dagvaarding en griffierechten. U kunt zich verdedigen, zelfs zonder advocaat bij de kantonrechter. Maar als u de advocaat op basis van een toevoeging (gesubsidieerd) kunt krijgen is dat natuurlijk wel een grote hulp. Weet niet of X daar zin in heeft. Doe wel al het voorwerk, dus de aangetekende brief met een verzoek om een schriftelijke reactie.

Mv
door Mvr. Merenbrug May 23, 2017 om 00:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al veel gedaan er schijnt dat hij ook mensen oplicht. Ik heb dit forum geopend om te kijken wat ik nog meer kon doen omdat ik hier ontzettend erg mee zit en dit tot de dag van vandaag niet kan bevatten hoe iemand die een auto bedrijf heeft mensen op telichten en over je algemene voorwaarden kan liegen. En de algemene voorwaarden niet laten zien maar met zijn hypnotisch gesprekken je handtekening eerst laten zetten en achteraf ergens achter komen waar hij over heeft gelogen. En niemand kan dat lezen juridisch loket niet advocaat niet niemand. Dit is echt slecht vind dit echt heel fout. Het gaat ook niet meer zo goed met me ik kan dit niet achter me laten. Wens dit echt niemand

tijger1
door tijger1 May 23, 2017 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, nou ook nog hypnotische gesprekken. En u hebt het toch zelf ook gelezen?

pe
door pebk - May 21, 2017 om 16:37
579 Antwoorden / 0 Vragen

Los van wat een verkoper zegt, is het uw verantwoordelijkheid het contract te lezen voordat u het tekent. Een verkoper hoort het niet te zeggen, maar u hoort te lezen.

lo
door lovewinnie - May 23, 2017 om 07:06
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Uiterlijk uwv, een auto hebben maar nieuw en luxe willen rijden. Is er geen geld dan niet kopen tenzij nood hoog is en dan kijk je naar wat je kunt missen

Uwv is vaak laag inkomen. Staat u bijv in de min op betaal rekening gaat het al niet door. Als u er zeker van bent 4500 in 12 mnd te kunnen betalen spaart u toch even 2 jaar. Heeft u geen geld nodig van de bank.  das zo'n 400/450 per maand. Zou dat knap vinden met een uitkering en de bank waarschijnlijk ook. Staat u elke maand in het rood is dat tevens bewijs voor de bank

Ge
door Genee - May 23, 2017 om 07:34
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bert van de garage had kunnen weten dat het krijgen van een lening voor u eigenlijk onmogelijk was.
U heeft in het bijzijn van uw vriendin aangegeven dat u een uitkering had en een lening aan zou vragen en bij geen lening er geen koop zou zijn.
Denk dat u met een gerust hart verdere stappen van Bert af kunt wachten.

edrick3
door edrick3 - May 23, 2017 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ben niet de enige die hiervan de dupe is. God is groot!
Is die ook de dupe? Die lijkt me toch verstandiger. ;-)

Ik ben al bij een juridisch loket geweest. Ik heb gesprekken opgenomen van de bank en Bert zelf. Er volgt een zaak hiervan
Veel suc6 dan maar!