Na
door Nancy81 Mar 28, 2017 om 00:17
Auto & vervoer

Autoverzekering te laat betaald vervalt

Hallo, onze autoverzekering werd op 3 jan geïncasseerd van onze rekening. Maar omdat we een nieuw rek nr hadden is hij door de bank gestorneerd. Op 1 feb is van onze nieuwe rekening geïncasseerd en op 20 feb. hebben we zelf nog een overboeking gedaan omdat bleek dat we achter liepen. Nou hebben we op 2 jan een ongeval met onze auto (die all risk verzekerd is) gehad. Dit gemeld bij onze (tussenpersoon)de verzekering en bericht gegad dat we deze bij schade bedrijf Lambert in Eindhoven konden laten maken. Afspraak gemaakt en de auto is daar gerepareerd (bijna 3700 euro).  Nu krijgen we in maart de rekening van de verzekering dat we zelf de reparatie moeten betalen omdat we op dat moment niet verzekerd waren. Mag dit zomaar?

3314 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2017 om 11:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat mag en is dan niet "zomaar" aangezien u achter liep met het betalen van de premie.
Lees de voorwaarden daarover maar eens door en kijk eventueel ook hier: https://www.google.nl/search?q=wanneer+vervalt+autoverzekering&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=cCnaWLaJNqzH8AfcpbzQBg#q=autoverzekering+niet+betaald&*

mo
door mof - Mar 29, 2017 om 11:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen
1paul
door 1paul - Mar 29, 2017 om 14:37
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat mag, u bent zelf verantwoordelijk voor de betalingen of deze nu automatische lopen of niet, enkel wanneer de bank bijvoorbeeld een enorm stomme fout heeft gemaakt kunt u het op hen verhalen maar in dit geval niet...

tr
door truvanu - Mar 29, 2017 om 16:36
51 Antwoorden / 0 Vragen

Toch maar even nagaan of de auto ten tijde van het ongeval niet toch verzekerd was. Premie wordt toch "vooruit" betaald?

Google op "incasso verzekering mislukt, nu onverzekerd" levert wel wat materiaal op: https://logischverzekerd.nl/autoverzekeringen/premie-niet-betaald-opschorting-dekking/

ho
door honza23 - Mar 30, 2017 om 00:01
259 Antwoorden / 3 Vragen

vreemd: de stornering was op 3 januari. Vanaf dat moment zou u dus onverzekerd kunnen zijn want pas vanaf dat moment is er een betalingsachterstand. Maar uw ongeval was 2 januari. En dus zou u dan wel verzekerd moeten zijn.

jo
door joskaa - Mar 30, 2017 om 11:27
80 Antwoorden / 44 Vragen

Als je te laat hebt betaald loopt de verzekering meestal nog minimaal 1 maand door. Neem contact op met een rechtswinkel en lees je polis eens heel goed door.

di
door dijk64 - Mar 30, 2017 om 13:22
1 Antwoorden / Vragen

Volgens mij heb je altijd recht op  een 'respijt dagen - termijn' van meestel 30 dagen.
De dekking loopt dan altijd (op de achtergrond van verzekeraar door) dit wordt niet (altijd) aan buiten

gecommuniseerd.

https://www.independer.nl/autoverzekering/info/wetten-en-regels/wanbetaling.aspx

Succes !

vr1944
door vr1944 - Mar 30, 2017 om 15:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ Dijk64
Je beweert dat je altijd recht hebt op respijt dagen en die bewering ondersteun je met link .Daar lees ik toch heel iets anders over respijtdagen.Ik vermoed dat TS de respijt termijn ruimschoots heeft overschreden,dus komt er waarschijnlijk ook nog een bekering voor onverzekerd rijden
Betalingsachterstand: herinnering

In de meeste gevallen krijg je nog dertig dagen de tijd om de premie alsnog te betalen. Dit wordt ook wel de respijttermijn genoemd. Je bent dan nog steeds verzekerd. Je ontvangt dan wel een herinnering om de premie te betalen. Deze kun je ontvangen per post, e-mail of sms. Als je dan de premie gelijk betaalt is er niets aan de hand. Als je na de herinnering niet betaalt dan sturen sommige verzekeraars nog een herinnering in die periode van dertig dagen. Vaak ontvang je de herinnering op dezelfde manier als je de eerste herinnering hebt ontvangen. Als je na de uiterste betaaldatum nog steeds niet hebt betaald, dan heb je wel een probleem.