si
door simon92 Feb 6, 2016 om 13:13
Auto & vervoer

Autovoorruit problemen

goededag allemaal,

mijn vader heeft een oldtimer inbezit, die auto had zolang ik me kan herinneren al een barst in de voorruit, nu is dat achteraf omdat de voorruitframe verbogen is van deze cabriolet.

deze auto is naar een specialist gebracht in oldtimers en vooral in dit type auto's. Hij is er zelf pas na 2 ruiten achter gekomen. 

Na veel gedoe heen en weer heeft de verzekering ons dit geld gegeven ( uiteraard betalen wij pas als alles geregeld is) maar er zit nog steeds geen nieuwe voorruit op. 
Onze specialist heeft in al deze tijd geen frame kunnen vinden, nu ben ik zelf gaan zoeken en binnen 1 dag er al 3 gevonden. Met en zonder ruit erin. 

Toen ik dit aangaf werd er gedreigd met een rechtzaak en dat wij stalling kosten moesten gaan betalen ?? Hoe gek kan het zijn he.

nu is mijn vraag eigenlijk wat ik het beste kan doen. En kan ik de auto zomaar openhalen ( ook als er nog geen nieuwe ruit meer inzit ?? 

Ik hoor graag advies van jullie


725 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

me
door mein33 - Feb 6, 2016 om 14:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

@simon92,

Mogelijk had de oldtimer specialist nog geen tijd gevonden om op zoek te gaan naar een ander voorruitframe.
Het is maar net op welke wijze en met welke woordenkeus u kenbaar heeft gemaakt dat u het gezochte onderdeel hebt gevonden.
U had kunnen aangeven dat u heeft gezocht en hem kunnen informeren waar hij het gezochte kon vinden en de rest van het werk aan hem kunnen/moeten overlaten.
Als het anders gegaan is dan is zijn ongenoegen misschien wel terecht en uiteraard zal hij u de reeds gemaakte kosten in rekening brengen.
Zomaar ophalen, zonder een onkosten vergoeding te betalen, zal niet lukken.
De keuze om de auto al dan niet gerepareerd terug te halen is uiteindelijk aan u.

Ba
door Basje1969 - Feb 7, 2016 om 23:38
2 Antwoorden / Vragen
0

Dat uw verzekeringsmaatschappij heeft betaald is bijzonder omdat in elke polis staat: er moet sprake zijn van "plotseling" van buiten komend onheil, de barst zat er al heel lang zegt u, en nu blijkt dat het frame krom is, hoe kwam het frame krom.... ? Was er schade ?? Dan had u dit probleem en de oorzaak ook al lang kunnen weten.... Maar goed, u heeft hierin geluk gehad, nu nog een oplossing vinden waarbij de specialist niet aan uw verwachting voldoet. Als u niets schriftelijk heeft vastgelegd, bijv. een opdrachtverstrekking dan kan het ook mondeling gebeurd zijn, ook dat is rechtsgeldig. U staat niet sterk als hij u kosten doorberekent voor uitgevoerde werkzaamheden c.q. zoekopdrachten .... maar het wederzijds vertrouwen is nu niet echt meer aanwezig denk ik.... Ik zou proberen om het tot een deal te brengen en de auto elders te laten herstellen. Er zijn vast wel meer specialisten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, ni4t besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direct telefonisch contact gezocht, na 40 minutengewacht te hebben uiteindelijk doorverbonden met de ... Lees meer

Pa
Paul B01 - Apr 17, 2024 om 15:48
Auto & vervoer

Tussentijds opzeggen autoverzekering

Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg?  Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer