Boxspring
Bij Beterbed heeft mijn dochter een bed gekocht maar nu blijkt dat hij niet geschikt is voor haar gewicht wat tijdens de verkoop niet is verteld en zij wel hadden kunnen zien, nu zeiden ze van had ze maar moeten vragen , koop maar en duurder matras en jammer kun je niet zo lang met het bed doen ik vind dit geen goeie manier van verkopen. Annuleren kost 30 procent van de koopsom is dit wel terecht
Een verkoper is natuurlijk niet verplicht te vragen voor wie dat bed is, wat uw dochter gekocht heeft. En hoe weet zij nu dat het voor haar niet geschikt is?
Blijkbaar is het spul wel goed met een andere matras, dus dan zal zij die moeten bestellen in plaats van het nu bestelde. Een boxspring bestaat tenslotte uit verschillende delen en kan precies samengesteld worden.
En ja, als zij de hele koop wil annuleren, kost haar dat 30% van de aankoopprijs.
U dochter kan annuleren zonder de 30% annuleringskosten te moeten betalen, tenzij Beterbed kan aantonen dat de 30% hetzij niet onredelijk bezwaren voor uw dochter is of de miste inkomsten of gelden schade van Beterbed hoger is dan 30%. Als u googled op "jurofoon 30% CBW onredelijk bezwarend" dan komt u hierover een juridisch artikel tegen.
Uit uw verhaal kan ik niet opmaken of BB een ruil heeft aangeboden voor een duurder matras of dat ze vinden dat uw dochter dit matras moet houden of anders 30% annuleringskosten. Voor zover is weet heb je bij veel matrassen van Beter Bed een proeftijd om het uit te proberen. Alleen voor bepaalde maten geldt dat niet.
Heeft zij al op het bed geslapen?
Bij ons hadden ze heel duidelijk aangegeven dat bepaalde matrassen niet geschikt zijn voor mensen met overgewicht, en dat terwijl wij dat toch echt niet hebben. M.a.w. goede voorlichting gehad. De ene verkoper zal de andere niet zijn.
Wat een prutsverkoper, gewicht is juist heel belangrijk bij matrassen dus daar hoort hij naar te vragen.
[quote=nhalink schreef op maandag 7 okt 2013, 12:46]Wat een prutsverkoper, gewicht is juist heel belangrijk bij matrassen dus daar hoort hij naar te vragen.
Lijkt mij ook, maar ik krijg de indruk dat de consument altijd degene is die alles moet vragen en weten. Kortom, de zwarte Piet wordt altijd bij de klant gelegd, had je maar beter moeten weten.
Ik hoop dat u tot een goede oplossing met BB kunt komen. Laat je niet te snel met een kluitje in het riet sturen zou ik zeggen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord dat je je gewicht moet opgeven als je een bed koopt. Dat zegt veel over de kwaliteit van de tegenwoordige bedden en matrassen. Rotzooi dus.
Trouwens mijn bed en matras kocht ik ook bij BeterBed in 1994. Als dat matras me niet beviel mocht ik het binnen 2 maanden omruilen zeiden ze. In mijn geval hoefde dat niet. Die service hadden ze uw dochter ook moeten geven. Maar ja, sinds 1994 is er veel veranderd en is de service gezakt naar nul.
maar heeft u een boxspring ( matras en bed in een ) of een matras gekocht? Ik ben ook veel te zwaar maar ik slaap op een boxspring met daarop een normale Ikea matras. En ik moet zeggen, het licht heerlijk! Maar dat is mijn mening ;)
Boxspring komt overigens ook uit zweden.
[quote=christin schreef op dinsdag 8 okt 2013, 03:07]Daar heb ik nog nooit van gehoord dat je je gewicht moet opgeven als je een bed koopt. Dat zegt veel over de kwaliteit van de tegenwoordige bedden en matrassen. Rotzooi dus.
Heeft u er wel eens bij stilgestaan dat iemand van bijv. 150 kg een andere matras wil hebben dan iemand van 50 kg?
Daarnaast kan iemand een harde matras fijner vinden dan een zachte.
En dat weet een verkoper ook. En om helemaal geen vragen te stellen en maar domweg iemand een matras verkopen, zegt alles over die verkoper en niets over de klant.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer