be
door beauty54 Oct 5, 2013 om 10:31
Auto & vervoer

Boxspring

Bij Beterbed heeft mijn dochter een bed gekocht maar nu blijkt dat hij niet geschikt is voor haar gewicht wat tijdens de verkoop niet is verteld en zij wel hadden kunnen zien, nu zeiden ze van had ze maar moeten vragen , koop maar en duurder matras en jammer kun je niet zo lang met het bed doen ik vind dit geen goeie manier van verkopen. Annuleren kost 30 procent van de koopsom is dit wel terecht

4442 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2013 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een verkoper is natuurlijk niet verplicht te vragen voor wie dat bed is, wat uw dochter gekocht heeft. En hoe weet zij nu dat het voor haar niet geschikt is?

Blijkbaar is het spul wel goed met een andere matras, dus dan zal zij die moeten bestellen in plaats van het nu bestelde. Een boxspring bestaat tenslotte uit verschillende delen en kan precies samengesteld worden.

En ja, als zij de hele koop wil annuleren, kost haar dat 30% van de aankoopprijs.

alfatrion
door alfatrion - Oct 5, 2013 om 10:46
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U dochter kan annuleren zonder de 30% annuleringskosten te moeten betalen, tenzij Beterbed kan aantonen dat de 30% hetzij niet onredelijk bezwaren voor uw dochter is of de miste inkomsten of gelden schade van Beterbed hoger is dan 30%. Als u googled op "jurofoon 30% CBW onredelijk bezwarend" dan komt u hierover een juridisch artikel tegen.

zoekster
door zoekster - Oct 5, 2013 om 10:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Uit uw verhaal kan ik niet opmaken of BB een ruil heeft aangeboden voor een duurder matras of dat ze vinden dat uw dochter dit matras moet houden of anders 30% annuleringskosten. Voor zover is weet heb je bij veel matrassen van Beter Bed een proeftijd om het uit te proberen. Alleen voor bepaalde maten geldt dat niet.
Heeft zij al op het bed geslapen?

hutch
door hutch - Oct 5, 2013 om 15:26
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hier onder de link van 'Alfatrion':

Klik ' '.

"Bevalt het matras u niet, dan kunt u eenmalig gebruikmaken van onze matras-omruilgarantie." Voor de voorwaarden, klik ' '.

el
door elsels - Oct 7, 2013 om 12:25
34 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons hadden ze heel duidelijk aangegeven dat bepaalde matrassen niet geschikt zijn voor mensen met overgewicht, en dat terwijl wij dat toch echt niet hebben. M.a.w. goede voorlichting gehad. De ene verkoper zal de andere niet zijn.

nhalink
door nhalink - Oct 7, 2013 om 12:46
21 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een prutsverkoper, gewicht is juist heel belangrijk bij matrassen dus daar hoort hij naar te vragen.

ka
door karinamaria - Oct 7, 2013 om 14:46
27 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=nhalink schreef op maandag 7 okt 2013, 12:46]Wat een prutsverkoper, gewicht is juist heel belangrijk bij matrassen dus daar hoort hij naar te vragen.

Lijkt mij ook, maar ik krijg de indruk dat de consument altijd degene is die alles moet vragen en weten. Kortom, de zwarte Piet wordt altijd bij de klant gelegd, had je maar beter moeten weten.
Ik hoop dat u tot een goede oplossing met BB kunt komen. Laat je niet te snel met een kluitje in het riet sturen zou ik zeggen.

christin
door christin - Oct 8, 2013 om 03:07
105 Antwoorden / 4 Vragen

Daar heb ik nog nooit van gehoord dat je je gewicht moet opgeven als je een bed koopt. Dat zegt veel over de kwaliteit van de tegenwoordige bedden en matrassen. Rotzooi dus.
Trouwens mijn bed en matras kocht ik ook bij BeterBed in 1994. Als dat matras me niet beviel mocht ik het binnen 2 maanden omruilen zeiden ze. In mijn geval hoefde dat niet. Die service hadden ze uw dochter ook moeten geven. Maar ja, sinds 1994 is er veel veranderd en is de service gezakt naar nul.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 8, 2013 om 08:36
937 Antwoorden / 2 Vragen

maar heeft u een boxspring ( matras en bed in een ) of een matras gekocht? Ik ben ook veel te zwaar maar ik slaap op een boxspring met daarop een normale Ikea matras. En ik moet zeggen, het licht heerlijk! Maar dat is mijn mening ;)
Boxspring komt overigens ook uit zweden.

hutch
door hutch - Oct 8, 2013 om 19:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=christin schreef op dinsdag 8 okt 2013, 03:07]Daar heb ik nog nooit van gehoord dat je je gewicht moet opgeven als je een bed koopt. Dat zegt veel over de kwaliteit van de tegenwoordige bedden en matrassen. Rotzooi dus.
Heeft u er wel eens bij stilgestaan dat iemand van bijv. 150 kg een andere matras wil hebben dan iemand van 50 kg?

Daarnaast kan iemand een harde matras fijner vinden dan een zachte.

En dat weet een verkoper ook. En om helemaal geen vragen te stellen en maar domweg iemand een matras verkopen, zegt alles over die verkoper en niets over de klant.