J.
door J.H.Smidstra Jul 16, 2017 om 13:35
Auto & vervoer

Camper-verrassingen

Camper gekocht van particulier. Bij thuiskomst bleek de volgende dag de accu niet meer te werken, na een forse regenbui bleek lekkage op diverse plaatsen, bij navraag verkoper werd gezegd dat die lekkage kwam omdat de camper scheef stond. Hij stond op de oprit... Bij reparatie bleek in het dak een gat te zitten wat met kit was gedicht. Het dakluik knapte een van de eerste keren dat het dichtgedraaid werd. Achterluik lekt ook al. Waterschade in elektrisch circuit. Totale schade loopt richting de € 1500,--
Hoe te handelen richting de verkopende partij?

1025 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2017 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u de camper van een plaatje gekocht?

Als er zoveel lekkages zijn, moet dat binnen toch ook te zien zijn? Blijkbaar geen vochtmeting laten doen? Ook niet laten keuren? Ramen en luiken niet geprobeerd te openen en te sluiten?

hansje klein
door hansje klein - Jul 16, 2017 om 13:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Onderzoeksplicht enz. enz.  ... zet de camper maar op een plek waar het niet regent?

tenormin
door tenormin - Jul 16, 2017 om 13:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik krijg de indruk dat u de camper met haastige spoed (zelden goed) van een particulier gekocht heeft zonder ook maar iets te controleren, na te lopen. Ben ook bang dat u van deze particulier niet veel te verwachten heeft. Eigenlijk niets want koop is koop, zeker onder privé omstandigheden. Heel jammer voor u.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 16, 2017 om 14:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe te handelen richting de verkopende partij?

Niet, want de verkoper is u helemaal niets verschuldigd. U had een aankoopkeuring moeten laten uitvoeren en zelf de camper rondom inspecteren.

ge
door george321 - Jul 16, 2017 om 15:02
390 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe te handelen richting de verkopende partij?

Dit is de foute vraag. Dit had moeten zijn: "Waarom heb ik zelf niet beter opgelet bij de aankoop? Waarom niet laten keuren of een expert meegenomen?"

Eigen schuld, dikke bult.

v.
door v.d.Heyden - Jul 16, 2017 om 15:24
15 Antwoorden / Vragen

Wat was de reactie van de verkoper toen u hem confronteerde met de gebreken en de kosten? Blijkbaar is er contact geweest tussen u en de verkoper na het constateren van de 1e lekkage.
Hoelang is de verkoper eigenaar geweest? Was het echt een particulier of een "beunhaas".
Het zal erg lastig worden om de verkoper tot iets te dwingen, maar wellicht kan een rustig en goed gesprek voor u nog iets opleveren.

v.d.Heyden

sw
door swat1500 - Jul 16, 2017 om 17:59
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heeft u voor de camper betaald, hoe oud is de camper, wat stond er in de advertentie, wat heeft de verkoper verteld over de camper, wat heeft u zelf gevraagd over de staat van onderhoud en bekende gebreken,  wat heeft u  zelf onderzocht aan de camper voor de aankoop, heeft u alles eerst geprobeerd?

Hoe dan ook verhaal halen bij een particulier is aanmerkelijk lastiger dan bij een zakelijke verkoper.