Pi
door Pindaatje Oct 17, 2016 om 20:14
Auto & vervoer

CAR TRADE NL

Een gewaarschuwd mens telt voor twee! KOOP hier NOOIT maar dan ook nooit een auto! Super onbeschoft personeel! Twee weken geleden een auto gekocht voor een bedrag van 1350 euro. Dezelfde dag nog was ik aan het einde van de snelweg en wilde terugschakelen van zijn 5 naar 4. De versnellingsbak liet uit het niet los en schoot kapot! Er was totaal geen mogelijkheid meer om terug te schakelen. Met schrik kon ik nog net de vluchtstrook halen. Na een hele trauma opgelopen te hebben meerdere malen contact opgenomen met car trade NL. Zij deden heel moeilijk om een oplossing te zoeken en gaven aan dat ik dan de auto maar naar daar zou moeten brengen. Sleepkosten waarvan ik u tegen zeg! Aangegeven dat ik dit niet van plan was om te doen. Na meerdere gesprekken met de eigenaar Vin, die brutaal op hing in mij oor heb ik de auto naar een andere garage gebracht voor een second opinion. De auto zou een APK hebben tot juli 2017 echter bij de garage voor een second opinion bleek er nog veel meer gebreken te zijn die nooit door car trade nl aangeven waren. Waaronder draagarmen die kapot waren (waardoor banden op elk moment eruit konden vallen)! Remleidingen kapot etc!) Nog een keer contact opgenomen met garage zij gaven niet thuis en kwamen niet met een oplossing uiteindelijk gedreigd met een ontbinding brie en groot gedeelte van mijn geld terug kunnen krijgen met een bedrag van 1054 euro echter zo wat 300 euro kwijt geraakt aan deze malafide bedrijf ! Ik waarschuw een ieder om geen auto te kopen bij deze gasten. Hiernaast zijn zij niet Bovag aangesloten!!!! Meer mensen ervaringen met deze garage ?!

23259 14 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Oct 17, 2016 om 20:20
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Geen ervaring mee, maar ik moet zeggen dat het me nog meevalt dat u ruim 1000 euro heeft teruggekregen. Neem volgende keer iemand mee die er verstand van heeft als u een tweedehands auto koopt. Zeker voor zo'n laag bedrag.

Pi
door Pindaatje Oct 17, 2016 om 20:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ga ik zeker doen! Maar dit was sowieso mijn eerste auto en je gaat er niet per direct van uit dat mensen je belazeren

Fo
door Focus1234 Feb 2, 2017 om 21:46
1 Antwoorden / Vragen

Beste,
ik weet niet hoe zeker u met deze zaak bent maar het kan niet toeval zijn dat wij maar liefst tot twee keer toe door deze bedrijf "Car Trade NL" op een fantastisch wijze werden geholpen. Juist zeer professioneel en vriendelijke gasten. Goedkoop en zeker degelijke autootjes verkopen ze vonden wij.

tijger1
door tijger1 Feb 2, 2017 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@focus1234. En u meldt zich speciaal aan op dit forum, om bij dit oude topic de loftrompet te steken over Car Trade? Beetje ongeloofwaardig denkt u niet?

newmikey
door newmikey - Oct 17, 2016 om 20:24
830 Antwoorden / 0 Vragen

U was ook gewaarschuwd en telde toch niet voor twee. Een verstandig mens koopt toch géén bijna-wrak vanrond de duizen euro zonder aankoopkeuring? Een gewaarschuwd mens gaat er toch niet van uit dat een APK ook maar iets zegt over de verwachte levensduur van een auto of de aanwezige reparabele onderdelen? Een verstandig mens gaat toch niet akkoord met een auto waarvan de APK "geldig zou zijn tot..."?

Ons hoeft u niet te waarschuwen hoor!

Pi
door Pindaatje Oct 17, 2016 om 20:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik waarschuw de mensen die bij dit bedrijf willen kopen. Als het voor jou niet geldt dan goed, maar er zijn genoeg mensen die wel mogelijk een auto zouden kopen bij dit bedrijf en wel twee keer na zullen denken. Hiernaast als een auto APK gekeurd hoort het aan bepaalde voorwaarden te voldoen dat deed deze auto dus niet!
Als consument heb je zeer zeker een onderzoeksplicht maar zulke mankementen moeten garages ook mededelen met hun mededelingsplicht! Wat dit had iemands dood kunnen zijn.

Pi
door Pindaatje - Oct 17, 2016 om 20:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik waarschuw de mensen die bij dit bedrijf willen kopen. Als het voor jou niet geldt dan goed, maar er zijn genoeg mensen die wel mogelijk een auto zouden kopen bij dit bedrijf en wel twee keer na zullen denken. Hiernaast als een auto APK gekeurd hoort het aan bepaalde voorwaarden te voldoen dat deed deze auto dus niet!
Als consument heb je zeer zeker een onderzoeksplicht maar zulke mankementen moeten garages ook mededelen met hun mededelingsplicht! Wat dit had iemands dood kunnen zijn.

tijger1
door tijger1 Oct 17, 2016 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat hebt u dan onderzocht?

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2016 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U durft nogal wat te zeggen: "Super onbeschoft publiek". Werd daar een voorstelling van het een of ander gegeven dan, dat er publiek was?

Ik ben verbijsterd dat u € 1.054 terug hebt kunnen krijgen. Die € 300 zou ik maar als leergeld beschouwen, dat u nooit meer op die manier een auto moet kopen. Bent u nog voor een koopje klaar.

Pi
door Pindaatje Oct 17, 2016 om 20:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

K heb dit bedrag alleen terug gekregen omdat ik een aangetekende brief had opgesteld ter ontbinding van het contract.

jo
door jorisw Aug 14, 2017 om 22:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Uh, ja. Dat is de normale gang van zaken. Verzoeken tot ontbinding van het contract. Hadden zij dat voor je moeten doen?

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2016 om 20:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Fantastisch dat u überhaubt geld hebt teruggezien. Denk ook niet dat u mensen hoeft te waarschuwen. Kon toch aan uw water aanvoelen dat een auto voor die prijs niet een "top" zou kunnen zijn, ook uiteraard niet aangesloten bij de BOVAG.
Maar goed, geen zorgen, ik ga daar geen aftandse heilige koe kopen, okay!

hammond
door hammond - Oct 17, 2016 om 20:40
122 Antwoorden / 15 Vragen

Hier kunt u een klacht indienen bij een onterechte APK goedkeuring.

https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/APK--goedgekeurd-maar-voertuig-heeft-gebreken.aspx

Pi
door Pindaatje Oct 17, 2016 om 20:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank!

ja
door janf43 - Oct 17, 2016 om 20:52
733 Antwoorden / 0 Vragen

Super onbeschoft publiek!

U beweert nogal wat over de klanten.

Pi
door Pindaatje Oct 17, 2016 om 21:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel daarmee het personeel en zeer zeker niet de klanten! Want meerdere klanten waren er aanwezig met een soortgelijk verhaal. Heb het aangepast voordat mensen het verkeerd begrijpen .

tijger1
door tijger1 Oct 17, 2016 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat was toen u de auto ging kopen?:-)) Verkeerd begrijpen? U schrijft het.

jo
door jorisw Aug 14, 2017 om 22:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En Pindaatje, wat moet ik me precies voorstellen bij "onbeschoft personeel"? Lieten ze boeren in je gezicht? Of scheten tijdens het gesprek?

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 17, 2016 om 23:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Echt serieus?
 Na een hele trauma opgelopen te hebben

Ik zou zeker een letselschadeadvocaat inzetten om uw trauma in cash om te zetten, kunt u misschien een echte auto kopen.
Diewilik

costnix
door costnix Oct 18, 2016 om 07:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

OT: mijn oudste neef krijgt een trauma van zijn trouwma (= schoonmoeder)

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 18, 2016 om 11:23
234 Antwoorden / 16 Vragen

Beste pinda-lekkalekka , heb zitten te gluren op de door jou gemelde site en kan maar een ding zeggen : Welke glimworm koopt er nou een auto bij een bedrijf dat " auto's " verkoopt van 350 euro en zelfs als dat scheurijzer van jou het kapitale bedrag van 1350 euro moest kosten ben je er gewoon op uit geweest om niet veel euries uit te geven (een voorbeeld van goedkoop =duurkoop)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2016 om 17:33
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Alweer een 'Beun de Haas' die op het 'kerkhof ligt'? Heeft u nog nooit van dit soort beunhazen gehoord? Niet aangesloten bij BOVAG had bij u al belletjes moeten laten rinkelen.

Fo
door Focus1234 - Feb 2, 2017 om 22:22
1 Antwoorden / Vragen

Beste, ik weet niet hoe zeker u met uw zaak bent, maar wij werden maar liefst tot twee keer toe door deze bedrijf "Car Trade NL" geholpen. Zeer professioneel, aardig gasten, goedkoop en vooral degelijk autootjes verkopen ze vonden wij hoor.

ne
door neodutchio Feb 3, 2017 om 08:17
5147 Antwoorden / 12 Vragen

U probeert nog te redden wat er te redden valt? Op een oud topic 'toevallig' reageren? En speciaal daarvoor een account gemaakt?

hutch
door hutch Feb 3, 2017 om 11:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Damage control.......?

"Jurist bij Toyota Automotive": iedereen mag zich 'jurist' noemen, dit is geen beschermende titel. Is dus totaal nietszeggend. Misschien proberen indruk te maken......?

costnix
door costnix - Feb 3, 2017 om 14:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat komt er van als u geen aankoopkeuring laat doen voor dat u de auto koop een APK is maar heel beperkt.
Verder had bij een door de BOVAG erkende garage moeten zaken doen.

Lo
door Lodewijk123 - Aug 14, 2017 om 20:21
1 Antwoorden / Vragen

Een lesje nederlands kan geen kwaad :- )

ja
door janf43 Aug 14, 2017 om 22:12
733 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft helemaal gelijk: Nederlands wordt met een hoofdletter geschreven. En een zin wordt afgesloten met een punt.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 14, 2017 om 23:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En als u dan toch zo goed bent lees dan even de spelregels van dit forum door. U haalt oude onderwerpen naar boven zonder enig nuttige toevoeging.

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2017 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lodewijk123

En na 10 maanden nog een reactie plaatsen bij zo'n oud topic schiet ook niet op.

hutch
door hutch Aug 15, 2017 om 13:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En voor die ene opmerking (met taalfouten) registreert hij zich???? Maar hij heeft wel gelijk, die @lodewijk123 kan wel een taalles gebruiken.