Ja
door Jan groot Jul 10, 2017 om 17:13
Auto & vervoer

Dag en nachttarief bij de benzinepomp

Mijn vraag is of het vaker voorkomt dat een benzinepomp langs de snelweg A27 (Texaco Galgeveld naast Breda) een dag en een nachtprijs voor de brandstof hanteert. Omdat ik chauffeur ben en er geregeld langsrijd zie ik dat er overdag een andere prijs voor de brandstof wordt gerekend dan 's avonds en 's nachts. Die prijs verschilt ongeveer 4 cent. na de verhoging is hij de volgende dag overdags weer lager. Ik heb hun dit wel eens kenbaar gemaakt maar daar krijg ik niet echt een antwoordt op dan.

In mijn ogen is dit illegaal en proberen ze de klanten nog een poot uit te draaien.

Graag zou ik jullie reactie hier over willen weten.

Met vriendelijke groet
Jan Groot
[edit-red.]

14043 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2017 om 17:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[edit-red.]

ja, ze kunnen de prijzen aanpassen zoveel en zo vaak ze willen.
Gebeurt bij meer pompen.

ne
door neodutchio - Jul 10, 2017 om 17:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is er illegaal aan het zelf mogen bepalen van een verkoopprijs? Iedere ondernemer is vrij in het bepalen van de verkoopprijs. Geen idee of u ook internationaal rijdt, maar bijvoorbeeld in Duitsland wordt de prijs tot 5 keer per dag aangepast.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 10, 2017 om 17:26
7180 Antwoorden / 3 Vragen

De pompbediende verdient s'nachts meer en dat heeft volgens mij met het hogere tarief te maken.

simon55
door simon55 Jul 10, 2017 om 20:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ha ha pompbediende verdient s nachts méér , kan wel zo zijn , maar krijgt het alleen niet !!!!

sjjoppy
door sjjoppy Jul 10, 2017 om 20:16
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Een onregelmatige  dienst wordt toch extra betaald?

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 20:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sjoppie, je hebt helemaal gelijk hoor. Reactie van @simon55 slaat nergens op.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 10, 2017 om 21:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Volgens mij kost de pompbediende
s'nachts meer. Iedereen die waar dan ook een nachtdienst werkt kost meer als een dagdienst.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2017 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou dat illegaal zijn? Het is sowieso niet verstandig langs de snelweg te tanken, het is daar altijd veel duurder en dat is ook niet illegaal.

jo
door jorisw Jul 10, 2017 om 19:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De extra tijd die je nodig hebt om een eindje van de snelweg te gaan tanken (de prijsstunters vind je niet vlak bij de afrit) is ook niet gratis.

holstein
door holstein Jul 11, 2017 om 15:46
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nee Tijger, je kunt beter kilometers omrijden zeker, alweer zo'n tenenkrommend antwoord.

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2017 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holstein. Goed hè.

holstein
door holstein Jul 11, 2017 om 18:06
922 Antwoorden / 16 Vragen

De vraagbaak van Kassa pffffffffffffffffffffffffff

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2017 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holstein. Last uw toetsenbord repareren.

ge
door gewicht Jul 12, 2017 om 18:59
170 Antwoorden / 1 Vragen

Elke auto heeft een brandstofmeter dan is het toch niet zo moeilijk om de tank regelmatig te vullen waar en wanneer je het minste betaald. Zonder om te rijden. Ik denk niet dat ts vaak in een nacht zijn tank leegrijdt. Dus laat die dure stations en zeker op de "dure" uren links liggen en rijdt lachend voorbij.

diumenge
door diumenge - Jul 10, 2017 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, dat mag niet... Ik heb contact met ze opgenomen en ze zullen overdag de prijs voortaan niet meer verlagen. Voor vragen van automobilisten over die prijsverhoging overdag zullen ze verwijzen naar uw e-mail adres, ik neem aan dat dat de bedoeling was van het hier plaatsen daarvan.

jo
door jorisw - Jul 10, 2017 om 19:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik laat wel eens wat transporteren voor mijn werk en dan moet ik voor zo'n chauffeur extra betalen als het op speciale tijden is. In mijn ogen is dit illegaal en probeert die transporteur z'n klanten nog een poot uit te draaien. Wat maakt het nu uit of die persoon overdag of 's nachts rijdt?

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2017 om 20:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor @simon55: Uit de CAO Tankstations en Wasbedrijven 2015 - 2017:

Arbeidstijd

De arbeidstijd is van maandag tot en met zondag. Onder een dagdienst wordt verstaan: de uren tussen 06.00 uur en 24.00 uur. Onder een nachtdienst wordt verstaan de uren tussen 24.00 uur en 06.00 uur. Een nachtdienst kent een toeslag van 25%. De werkgever betaalt aan de werknemer over de uren die worden gewerkt in de nachtdienst het salaris vermeerderd met deze toeslag. De werkgever kan met de werknemer een vaste vergoeding overeenkomen voor de nachttoeslag. Deze vaste vergoeding heeft minimaal de hoogte van het bedrag dat de werknemer zou ontvangen bij toepassing van de nachttoeslag van 25%.

DOOR SIMON55 10 JUL. 2017 OM 20:11
971 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Ha ha pompbediende verdient s nachts méér , kan wel zo zijn , maar krijgt het alleen niet !!!!

Gr
door Grunn1 Jul 12, 2017 om 13:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Eigenwijze

hutch
door hutch - Jul 11, 2017 om 12:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals anderen al hebben aangegeven, dit mag...... Ze mogen dat zelfs op ieder (door hen) gewenst tijdstip die prijs veranderen.
Op het moment dat u begint te tanken, gaat u accoord met de aangeven literprijs en gaat dus, formeel gezien, een overeenkomst met hen aan.
Als u klaar bent met tanken en bijv. een minuut later zakt de literprijs met een paar centen, heeft u gewoon 'pech' gehad. Dan kunt u ook geen aanspraak maken op die lagere prijs. Zo simpel is het.

Het is aan een ieder om daar te tanken..... of niet.

Heeft u wel eens in Duitsland getankt? Daar kunnen de brandstofprijzen veranderen per uur en/of waar u bij staat.... (niet de prijs terwijl u tankt!).
Daar is de prijs afhankelijk van de drukte / tijdstip.

hansje klein
door hansje klein - Jul 11, 2017 om 12:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Overal waar levensgrote prijsborden langs de weg of kleine in winkels aan de schappen electronisch bediend kunnen worden, is de prijs variabel regelbaar ...

Waarom ondernemers dit doen? Lijkt me toch wel duidelijk ... het is alleen de kunst om erachter te komen wanneer de prijs gunstig is en wanneer niet. Benzinepompprijzen kunt u lokaal overigens beter vooraf ff checken op het internet!

boppe1943
door boppe1943 - Jul 11, 2017 om 21:02
1129 Antwoorden / 98 Vragen

(Bron: POW):

Tientallen tankstations in het land gaan de prijzen aan de pomp overdag wijzigen. Daarmee wordt benzine tappen 's nachts duurder dan gedurende de dag en avond.
Het gaat niet om grote prijswijzigingen, weet Erik de Vries, directeur van branchevereniging NOVE. "Het gaat om een paar cent per liter". Desondanks maakt dat op jaarbasis een paar tientjes verschil. De tankstations laten via hun sociale media weten wanneer automobilisten kunnen komen profiteren van de lagere prijzen, maar kondigen de prijswijzigingen niet aan via de grote borden langs de snelweg. Daarmee proberen ze aan klantenbinding te doen, weet de Telegraaf. Het is niet duidelijk welke pompstations precies gaan spelen met hun prijzen.

Yv
door Yvonne_909 Jul 12, 2017 om 19:06
42 Antwoorden / 2 Vragen

Hebben we hier met slechtzienden te maken dat je de tekst hier zo schreeuwerig groot neer moet zetten?
Bang dat je geen aandacht krijgt?

boppe1943
door boppe1943 Jul 12, 2017 om 19:26
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nee hoor, ik heb de tekst gewoon gekopieerd en dit is het resultaat.

marijke77
door marijke77 - Jul 12, 2017 om 12:07
158 Antwoorden / 3 Vragen

In Duitsland is dat normaal, daar wisselen de prijzen om de paar uur, spits avond nacht etc.

Gr
door Grunn1 Jul 12, 2017 om 13:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In Duitsland gaan de prijzen mee met de schommeling van de olie prijs. In Nederland niet althans als de olie prijs naar beneden gaat niet want hier wordt de smoes gehanteerd dat de benzine voor de oude hogere prijs is ingekocht. Andersom dan weer niet, duurdere olie prijs wordt direct doorberekend aan de pomp ondanks dat de benzine voor een lagere prijs is ingekocht. Wij Nederlanders laten ons door iedereen verneuken.

ma
door marie47 Jul 12, 2017 om 13:49
40 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon ook in Duitsland en inderdaad, ze wisselen meerder keren per dag hun prijzen. Dat is beslist niet omdat de olie prijs meerdere keren per dag verandert maar omdat er op  bepaale tijdstippen minder getankt wordt zodat ze altijd de hogere prijs op  deze tijdstippen hanteren. Lekker makkelijk.....

marijke77
door marijke77 Jul 14, 2017 om 15:52
158 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt Marie47, dat ligt gewoon aan het tijdstip, of het druk is of niet.

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 12, 2017 om 12:49
641 Antwoorden / 77 Vragen

Hoezo illegaal?

Bij Albert Heyn is de koffie toch ook soms goedkoper?

Vaste verkooprijzen zijn al héél lang geleden afgeschaft.

borg queen
door borg queen - Jul 12, 2017 om 13:37
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou willen dat meerdere pompen in Nederland dit deden. In Duitsland is het  heel normaal dat het tarief diverse keren per dag wordt aanggepast.

ma
door marie47 Jul 12, 2017 om 13:53
40 Antwoorden / 0 Vragen

Aangepast? De olieprijs veranderd beslist geen 5 keer per dag. Dat is alleen om op momenten dat er vrijwel altijd minder getankt wordt toch even veel geld binnen te halen.
Ik woon ook in duitsland en weet dat dat zo is.

ho
door honza23 - Jul 12, 2017 om 15:11
261 Antwoorden / 3 Vragen

In Duitsland verandert de prijs gemiddeld 6x per dag ! Tussen 14 en 18 goedkoper avond duurder middernacht duurst; ook op vrijdag duurder net als voor vakanties en feesdagen.
En weet u wel wat illegaal betekent? dat iets in strijd is met de wet. En nee, er is geen wet die een prijs voorschrijft voor brandstoffen.

au
door auto95 - Jul 12, 2017 om 16:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gebeurt ook bij Total op A2 bij afslag Nieuwegein..'s nachts staat de prijs daar al jaren hoger dan overdag

sc
door scorpio69 - Jul 12, 2017 om 16:29
15 Antwoorden / Vragen

Beetje muggenzifterij van u: in Duitsland wisselen de prijzen aan de pomp soms om het uur !!!
Goedkoper tanken ? Dan zeker niet meer langs de snelweg tanken (is altijd duurder)

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2017 om 19:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Boeit helemaal niemand hoevaak de prijzen aan de pomp in Duitsland wisselen.

zoekster1
door zoekster1 Jul 21, 2017 om 18:52
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ach, als het antwoord al is gegeven, dan moet er toch nog wat te zeuren over blijven.

mo
door mof - Jul 21, 2017 om 18:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het mag.