pk49
door pk49 Sep 28, 2016 om 15:29
Auto & vervoer

Een fietsaccu reviseren

ik zag al dat deze vraag gesteld is maar tot op heden niet beantwoord.
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met het reviseren van een versleten efiets accu .Er zijn verschillende bedrijven op internet die een revisie uitvoeren, maar hoe bevalt dat en wordt de revisie deugdelijk uigevoerd, is mijn vraag.

8162 5 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Sep 28, 2016 om 15:41
830 Antwoorden / 0 Vragen

Interessante vraag! Ik volg graag deze discussie (als er al wat te melden valt). Heb me vaak genoeg afgevraagd wat beter is als mijn accu kuren gaat vertonen, nieuwe accu of accurevisie met een capaciteitsverhoging.

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2016 om 17:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als er op internet zo direct niets over te vinden is kunt u nog op het forum Elektrische fietsen zoeken of daar uw vraag nog eens stellen: https://www.elektrischefietsen.com/discussieforum/
of misschien bij de Fietsersbond?
Wat betreft bedrijven kunt u op internet zoeken of er klachten over de bedoelde bedrijven te vinden zijn.

Ma
door Mat Matheij - Sep 28, 2016 om 17:31
986 Antwoorden / 3 Vragen

U zou eens vrijblijvend kunnen informeren bij elektrofietsaccuservice.nl. Het bedrijf maakt een gedegen indruk. Daarbij zult u zover mogelijk het juiste type en vermogen moeten kunnen opgeven. Ook kunt u de garantievoorwaarden opvragen danwel inzien. (1 jaar). Hieraan voorafgaand is onderzoek naar de overige componenten als de lader eveneens verstandig.
Volgens de website voert men ook deze werkzaamheden uit.

pk49
door pk49 - Oct 4, 2016 om 12:12
243 Antwoorden / 2 Vragen

update: ik heb een bedrijf in Eindhoven gevonden die voor een redelijk bedrag de cellen in mijn accu vervangt en test. http://www.anssfietsaccu.nl/. ik woon in Tilburg en werk in Eindhoven, dus dat komt logistiek goed uit. elektrofietsaccuservice.nl lijkt me ook een goede tip. Ik heb verder op internet weinig info over reviseren gevonden van de fietsenbonden. Ik vermoed dat over enkel jaren, als de meeste efietsaccu's op hun einde lopen, er ineens een loop op revisiebedrijven gaat ontstaan. De vewachting is ook dat volgend jaar een nieuwe accu uitkomt die 10 jaren meegaat, de lifepo4 accu, met een flink prijskaartje. Ben benieuwd, maar voor mij te laat. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen via dit medium.

pk49
door pk49 - Nov 11, 2016 om 15:15
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik zou het forum op de hoogte houden van mijn avonturen in accu-revisieland. Ik ben op bezoek geweest bij http://www.anssfietsaccu.nl/ in Eindhoven om de zaak te verkennen en de mate van professionaliteit te bepalen. De zaak zag er goed uit en ik werd ontvangen met koffie en een enthousiaste medewerker die het gehele proces uitlegde. Ik heb mijn accu plus lader achtergelaten, met het bericht dat het reviseren ruim één week zou duren. Na een week heb ik gemaild en vernam dat er wat problemen waren met de aansluitng van de Tranx accu. Mijn accu heeft 4 aansluitingen terwijl 3 aansluiitngen de standaard waren. Dat zou wat tijd kosten om dat uit te zoeken en uitgebreid te testen. Na 3 weken onving ik een factuur via email, heb het betaald en de volgende dag ontving ik een pakket met de accu plus mijn oude lader terug. Vervolgens ben ik gaan fietsen om e.e.a. uit te proberen. Er was nog één ding: bij het reviseren worden de accu's vervangen en de bewakings electronica blijft zitten. Deze is nodig om alle cellen voortdurende te controleren op overlading, ontlading, oververhitting en noem maar op.We willen geen onploffende fietsaccu's,nietwaar? Nadeel van deze manier van reviseren is dat de display op de efiets die aangeeft hoeveel lading er nog in de accu zit, nogal gaat afwijken. Is dus niet betrouwbaar is. In mijn geval gaf de display al na 20 km aan dat ie leeg was, ging knipperen en knippert nu nog na 2 dagen en ik fiets nog steeds. Ik zal proefondervindelijk erachter moeten komen hoeveel ik kan fietsen voordat ie leeg is. De km teller op 0 zetten en fietsen maar. Nog de prijs : ik heb voor de goedkoopste optie gekozen en was 295,- kwijt, inclusief verzending. Een gloednieuwe accu voor mijn efiets, een Union, kost 500,- euro, dus dat scheelt wel iets. Als je bij die 500 euro een paar honderd legt heb je een nieuwe Stella. Groeten.

Ma
door MacWally Nov 12, 2016 om 01:12
151 Antwoorden / Vragen

Een accu reviseren ? Zelfs zot Joke en de rooie Stien zullen je uitlachen, en dan heb ik het nog niet over Adje van zeilst (Pater Poels, Gasthuisring) die je met gefronste wenkbrauwen zal aankijken. Kom op zeg. Kapotte accu's brachten wij vroeger naar Jo van Raak aan de Piushaven maar die is er niet meer. Groetjes van Woutje uit Broekhoven toen het Groenewoud nog niet bestond.

gerbera
door gerbera Nov 13, 2016 om 22:56
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@MACWALLY u raaskalt, een fietsaccu (batterypack) is heel goed te reviseren als de capasiteit van de oude cellen sterk terugloopt. Zolang de electronica nog goed is levert dat geen enkel probleem op.

pk49
door pk49 Mar 24, 2017 om 21:52
243 Antwoorden / 2 Vragen

macwally : je kwatst man ! Natuurlijk kun je accu's reviseren ! De versleten cellen worden vervangen door nieuwe en uit ervaring kan ik verklaren dat ze uitstekend werken.Mijn efiets is als nieuw en heeft weer dezelfde bereik. Nog een feitje: Zot Joke en Rooie Stien zijn al jaren dood. Dus veel weet je er niet van.

tijger1
door tijger1 Mar 24, 2017 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pk49. Heel nuttig die reactie na een half jaar.

costnix
door costnix Mar 25, 2017 om 08:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: mijn mosterdpot is weer gevuld :-)