waterjuffer
door waterjuffer Sep 15, 2016 om 13:37
Auto & vervoer

Eigenrisicioziektekosten bij autongeluk

Ik wil hier graag deze vraag voorleggen.

Mijn schoonzoon is door een oudere turkse man aangereden per ongeluk natuurlijk

Zij auto was totaal los omdat de auto al wat ouder was, maar wel in prima staat werd het dagwaarde dus daar schoot hij al flink bij in.

Hij heeft al jaren geen eigen risico hoeven te betalen.Omdat hem nooit wat mankeert. Nu wel, afgevoerd met de ambulance en een dag in het ziekenhuis.Hij is zowel als voor zijn auto en ziekenkosten  verzekerd bij FBTO.Alles is goed afgehandeld door de FBTO behalve die eigen risico ziektekosten die moet hij volgens  FBTO zelf claimen bij die Turkse man die geen nederlands spreekt

Dus dat is een heilloze weg ,maar is dit zo. Moet hij daar zelf achteraan

Vast bedankt

2099 11 Rapporteer

ekiem
door ekiem - Sep 15, 2016 om 13:49
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag,

Dat deze heer Turks is vind ik niet relevant, maar dat terzijde.

Maar ik denk dat je hier inderdaad zelf achteraan moet want voot hetzelfde geld was je schoonzoon allang door zijn eigen risico heen. Heeft deze heer een aansprakelijkheids verzekering dan zou dat ,denkelijk , daaruit vergoed worden.
Dat deze heer géén nederlands spreekt is jammer maar er zullen toch anderen zijn die hierbij kunnen helpen / bemiddelen.

succes, Ekiem

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2016 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De verzekeraar van de auto van de tegenpartij moet betalen. Niet zijn AVP.

Cookies
door Cookies - Sep 15, 2016 om 13:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als hij een rechtsbijstandsverzekering heeft, kan hij daar terecht. Anders zal je schoonzoon het zelf moeten regelen. Misschien heeft hij wel (klein)kinderen die ongetwijfeld dan wel de Nederlandse taal beheersen.

Overigens: kan dit niet gewoon bij de verzekering van de tegenpartij worden geclaimd?

marita5
door marita5 - Sep 15, 2016 om 14:04
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Waterjuffer ,

Je bent het niet eens met onze behandeling van je schade

Dan kun je 2 dingen doen:

  • Geef je klacht aan ons door.
  • Schakel een eigen schade-expert in. Dit heet een contra-expert. Hij bekijkt de schade opnieuw en regelt namens jou de schade met ons. Vraag meer informatie aan je schadebehandelaar. Lees meer in je voorwaarden bij Wat te doen bij schade’.
  •
  • Bron : FTBO

ja
door jackyh - Sep 15, 2016 om 14:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dit lijkt mij ook een heilloze weg. Heeft u een rechtbijstandverzekering? Zij kunnen u zeker helpen.

emcede
door emcede - Sep 15, 2016 om 14:54
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ik neem aan dat de tegenpartij ook in een auto reed? Uw schoonzoon kan dan zijn eigen risico rechtstreeks bij de verzekeraar van die auto claimen.

Daarnaast is het te overwegen een letselschade-deskundige in de arm te nemen. Deze kan uw schoonzoon bijstaan en vertellen dat er wellicht ook andere kosten (inkomstenderving, minder in huis kunnen doen, smartegeld) kunnen worden ingediend. Deze deskundige kan dan ook het eigen risico van de zorgverzekering meenemen.

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2016 om 14:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft dat uw schoonzoon is aangereden en dat zijn auto total loss is. Dus ik ga er van uit dat de tegenpartij ook in een auto reed.

In principe hoort de FBTO de medische kosten te claimen bij de verzekeraar van de tegenpartij, maar zij zullen daar wel een knock forr knock overeenkomst mee hebben.

Dus nu moet uw schoonzoon zelf maar achter dat eigen risico heen. Hij kan dat rechtstreeks claimen bij de verzekeraar van de tegenpartij. Dus dat die Turks zou zijn is niet van belang.

waterjuffer
door waterjuffer - Sep 15, 2016 om 15:01
28 Antwoorden / 19 Vragen

bedankt voor alle antwoorden ,ik ga het aan hem doorgeven dat de man turks was heb ik juist vermeld om aan te geven dat het zelf claimen door het taal probleem zo moeilijk is.En niet om te discrimineren

hansje klein
door hansje klein Sep 15, 2016 om 15:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat was al duidelijk, maar die reageerder had klaarblijkelijk liever gezien dat u medelander of buitenlander of niet-nederlands-sprekende man of nog liever niet-nederlands-sprekende persoon had geschreven.

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2016 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waterjuffer, maar het maakt niet uit wat hij spreekt. U hoeft niet bij hem te zijn. Onzorgvuldig van FBTO om u dat niet te melden.

hansje klein
door hansje klein - Sep 15, 2016 om 15:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Heeft uw schoonzoon zijn eigen autoverzekering via de vergelijkingssite Independer afgesloten, worden de ontstane onkosten Eigen Risico Zorg door Independer gratis voor 100% vergoed!

sw
door swat1500 - Sep 15, 2016 om 20:00
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Als de auto waarin uw zoon reed uitsluitend WA verzekerd was en uw zoon tevens geen rechtsbijstandverzekering heeft dan moet hij de schade die hij heeft geleden zowel materieel als persoonlijk zelf claimen bij de verzekeraar van de tegenpartij.
De ziektenkosten verzekering gaat daar zeker niet achteraan want die heeft immers geen schade geleden. Wat overigens niet betekent dat de ziektenkostenverzekeraar nooit de (door hen) gemaakte ziektenkosten zullen proberen te verhalen op de andere partij.

waterjuffer
door waterjuffer - Oct 1, 2016 om 12:55
28 Antwoorden / 19 Vragen

even iets laten weten FBTO heeft de naam van de verzekering van de tegenpartij gegeven Ik ben de naam vergeten maar lijkt op nespresso
maar die reageerd op taloze mail totaal niet word vervolgd.Wij zijn in ieder geval volop bezig.

gerbera
door gerbera Oct 1, 2016 om 16:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Mocht de verzekering totaal niet reageren kunt u hier uw klacht kwijt; https://www.kifid.nl/
meld de verzekering een termijn (10 werkdagen) waarbinnen ze moeten reageren en dat u anders een klacht indient bij kifid.

wi
door wilhelmina59 Oct 1, 2016 om 16:42
512 Antwoorden / 0 Vragen

Neem dit op met uw eigen Ziektekostenverzekering
.ZIj kunnen voor u aan de slag met het benaderen van de tegenpartij. Verhaalszaken afdeling.
.Ziektekosten zijn in dit geval te verhalen door uw eigen verzekeraar bij de tegenpartij.

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wilhelmina59.  Even lezen. De Ts is ook voor ziektekosten bij FBTO verzekerd en die leunen achterover.

wi
door wilhelmina59 Oct 1, 2016 om 18:54
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, de linker weet niet wat de rechter doet. Hoe naar het ook klinkt. Dit gaat toch echt  apart. Schade en Acceptatie mogen ook niet door een en dezelfde persoon/afdeling worden gedaan .

waterjuffer
door waterjuffer Oct 20, 2016 om 15:59
28 Antwoorden / 19 Vragen

het helpt beslist het probleem in kassa te bespreken. Plotseling kan alles wel .Het is goed opgelost.
Ik denk ik laat het even weten

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi toch? Goed voor onze bonus.:-)) bedankt voor het terugmelden.

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2016 om 16:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mooi dat het is opgelost voor je en bedankt voor de terugkoppeling.

DOOR WATERJUFFER 20 OKT. 2016 OM 15:59
20 ANTWOORDEN / 15 VRAGEN

het helpt beslist het probleem in kassa te bespreken. Plotseling kan alles wel .Het is goed opgelost.Ik denk ik laat het even weten