bo
door borgje May 24, 2008 om 13:40
Auto & vervoer

Elektrische fiets van de aldi voor 699

bij de aldi is een elktrische fiets in de aanbieding. ik vind die prijs wel leuk, maar ik weet niet of de kwaliteit goed is. heeft iemand hier ervaring mee. ik zou  het graag horen

31133 27 Rapporteer

harrie
door harrie - May 25, 2008 om 07:59
765 Antwoorden / 36 Vragen

Borgje

Deze fiets is een eenmalige tijdelijke aanbieding, niemand kan er dus ervaring mee hebben. In de Kampioen (juni) heeft de ANWB 11 electr. fietsen getest. De ANWB fiets van € 999.- kwam daar als minste (matig/redelijk) uit. De prijzen van best beoordeelden varieren van €1900.- tot €2700.-.

De ervaring met dit soort artikelen bij Aldi is meestal goed. Zou ik er voor in "de markt" zijn, waagde ik de gok. Ga er wel vanuit dat je er niet dezelfde eisen aan kunt stellen als de Kogo M. van € 2700.-.

Informeer wel even wat wel en niet onder de 3-jarige garantie valt.

Sterkte, Harrie

holstein
door holstein - May 25, 2008 om 08:20
922 Antwoorden / 16 Vragen

De gewone fietsen van Aldi zijn altijd wel goed, maar deze fiets is natuurlijk niet te vergelijken met een Batavus of Gazelle van rond de 2100 euro.
Als je hem ziet staan op het plaatje dan is het wat stevigheid betreft natuurlijk niks vergeleken bij de duurdere, want het lijkt toch een heel erg simpele fiets met een frame dat niet aan die anderen kan tippen.
Hoe is de accu, dat zal je in de praktijk moeten ondervinden, want die kosten normaal gesproken een paar honderd euro, dus je neemt de gok, maar verschil met de duurdere zie je er zeker aan af....

harrie
door harrie - May 25, 2008 om 10:24
765 Antwoorden / 36 Vragen

Even een tip, kijk hier eens, meer gegevens, wel in het Duits

http://www.aldi-sued.de/de/html/offers/2867_6462.htm

Harrie

yr
door yra - May 25, 2008 om 22:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al 3 jaar een electrische fiets, een Giant la free twist lite. Het was toen best een dure fiets. Ik ben er heel tevreden over, het fiets geweldig. Er is alleen een probleem, ik heb er verschillende keren een reparatie aan gehad en alle keren was het heel erg slecht gemaakt. Ik heb hem overigens bij twee verschillende fietsmakers gebracht. Op dit moment staat mijn electrische fiets in de garage omdat er weer iets kapot is (vermoedelijk hetzelfde als de vorige keer) en durf hem gewoon niet meer naar een fietsmaker te brengen voor reparatie. Nu is Giant een heel goed merk, een fiets van de Aldi zou ik (met de ervaringen die ik met mijn fiets heb opgedaan) nooit naar de fietsmaker durven brengen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 26, 2008 om 00:37
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag borgje,

Ik heb de folder hier voor me en wat ik er op tegen heb is het volgende:

Je kunt de fiets niet vóór de koop zien: ze wordt thuis afgeleverd, na bestelling.
Ze heeft een afneembare accu, dan kun ze ook kwijtraken.
Ze heeft een 24 Volt systeem. Accu moeilijker verkrijgbaar en duurder dan 12 Volt.
Aandrijving in het voorwiel. Dus dikke draden voor de motorstroom zijn steeds bij het bewegen van het stuur aan buigingen onderhevig, waardoor verhoogde kans op kabelbreuk.
De ketting is niet afgeschermd, waardoor meer onderhoud.
Geen versnellingnaaf.
Je kunt er waarschijnlijk niet mee naar een reguliere fietsenmaker: ze zien je komen met een ALDI-fiets.

Wat ik er op voor heb:
De prijs. € 699,00 is ongeveer de helft van een vergelijkbare fiets.
3 Jaar garantie. Die zit bij ALDI over het algemeen wel goed.
De wielmaat. 28 inch banden zijn er plenty.
Reparatie aan huis op afspraak, doch dat kan gelijk een nadeel zijn, want: komen ze op de afgesproken tijd. En wat zal de reparatieprijs zijn als er geen concurrentie is?

Kortom: een gefundeerde afrader.

Hardware ERror MAN.

st
door studentje - May 26, 2008 om 02:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor nog net geen 700 euro een scherpe aanbieding. En dan te bedenken dat er 3 (!) jaar garantie aan huis gegeven wordt. Ik heb dat de locale rijwielhandel nog niet zien doen. Je loopt dus met betrekking tot de accu of reparaties weinig risico. Kijk eens op de site:

http://www.elektrischefietsen.com/e-bike%20test%202008.htm

Je ziet dat de prijzen aanmerkelijk hoger liggen. Bedenk dat je voor het geld wat je voor een Batavus uitgeeft je 3 Aldi fietsen kan kopen. Ook de kleine afneembare (Li-Ion) accu wordt in bovenstaande test als positief ervaren. In Nederland liggen de prijzen voor fietsen van Gazelle en Batavus hoger dan in Duitsland. Prijs is niet altijd maatgevend voor kwaliteit. Als ik het goed begrepen heb is de Aldi-fiets zelfs door het Duitse TüV goedgekeurd... Een leuk aanbod met weinig risico & je steekt honderden euro's in de pocket; daar kun je je (als de garantie voorbij is) nog heeeeeeel veel extra accu's voor kopen. Succes met de keuze!

henson
door henson - May 26, 2008 om 06:14
338 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt de elektrische fiets gewoon in de winkel bekijken....... Heb hem afgelopen zaterdag nog zien staan. Ziet er wel een beet lomp uit.

harrie
door harrie - May 26, 2008 om 07:37
765 Antwoorden / 36 Vragen

Beste Herman.

Even een paar opmerkingen over jouw antwoord.

1. Deze fiets heeft wel versnellingen. Er zit een 7 versn. naaf op van Sdram, voorheen Sachs cq Torpedo.

2. 24 volt accu's worden redelijk veel gebruikt, zelfs 36volt.

3. Een niet afgeschermde kettingkast komt bij de dure jongens ook veel voor; Batavus/Sparta/Koga Miyata etc. De ketting is met een spray makkelijk schoon te houden.

4.Een echte fietsenmaker leeft grotendeels van reparatie werkzaamheden en hij/zij zou stom en kortzichtig zijn om aan Aldi fietsen geen reparatie's te willen uitvoeren. Onderdelen zijn voor 90% standaard.

Groeten Harrie

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 26, 2008 om 23:20
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Harrie:

De fiets heb ik vandaag in de winkel bekeken. Ziet er wel goed uit: veel RoestVastStaal, behalve bij de remmen. Met flink wat vaseline is roest daar wel uit te stellen.

Je hebt gelijk, er zitten 7 versnellingen op, hoewel daar in de folder geen gewag van wordt gemaakt.

Van een laadapparaat heb ik niets gelezen of gezien. Het kan zijn dat dit er apart bijgekocht moet worden.
Het lijkt erop dat de accu steeds van de fiets afgenomen moet worden om geladen te worden. Dat lijkt me niet handig. Er zit ook een slot op.
In de schuur waar ze gestald wordt laden met de accu op de fiets lijkt me het handigst. Neerzetten, een plug insteken en laten zitten, ook al gebruik je de fiets dagen niet. Dat stelt eisen aan het laadapparaat.

Wat die 24 Volt betreft, de meeste fietsen worden uitgerust met 12 volt spullen. Er zijn onderweg bij o.a. restaurants mogelijkheden om de accu snel op te laden zodat je grotere tochten kunt maken, maar dan moet de spanning wel een beetje uniform zijn.

Van die fietsenmakers ben ik niet met je eens. Koga heeft het overgrote deel van de Nederlandse fietsenhandel in handen en er zijn voorschriften voor de rijwielhandel. Kartelvormachtig. Daarom zouden ze inderdaad in Duitsland goedkoper kunnen zijn. Daar worden, zeker in het hele grensgebied, zeel veel Nederlandse fietsen verkocht. Duitsers willen die lompe Duitse modellen niet meer omdat daar intussen de fietswegen veel beter geworden zijn.

Er zit een gewone, roestende, ketting op. Een fietsfanaat wil bij z'n racefiets de ketting wel geregeld sprayen en schoonmaken. Maar voor een "huis-tuin-en-keukenfietser" is onderhoud snel een stiefkindje.
Met een gesloten kettingkast is dat probleem over.

Op de website voor e-bikes zoals aangegevenheb ik ook gekeken. Precies dezelfde fiets zie ik er niet bij, doch ze lijkt op de plaatjes het meest op de Ecotrade Cruiser en de eZee sprint.

Om de fiets met andere fietsen en prijzen te vergelijken is wel gevaarlijk. Men vergelijkt gauw koeien met paarden. Het maakt nogal wat uit of de motor in het voor- of achterwiel zit. Ook i.v.m. zwaarder sturen en draadbreuk. Met de motor vóór zijn de fietsen meestal het goedkoopst.

H.

harrie
door harrie - May 27, 2008 om 13:05
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ Herman.

Vanmorgen toch maar even bekeken. Wat de accu betreft, die kan zowel aan de fiets als los geladen worden. Dat is juist een groot voordeel, niet iedereen heeft een 230v. aansluiting in zijn schuurtje/berging of kelder. Sommige flats hebben geen contactdoos in de kelder. Nu heb je dus vrije keuze.

Wat voltage betreft; de Gazelle Easyglider heeft bijv. een 26 volt accu, spittend ben ik 24v. en 36v. meerdere keren tegen gekomen maar 12v. geen enkele keer. Mogelijk durven deze fabrikanten het voltage niet op te geven.

Dat de motor voor een goedkope constructie zou zijn betwijfel ik, in de ANWB test hadden er 3 van de 11 de motor voor; prijsklasse €1870.- t/m €1990.-

Blijft over mogelijk wat zwaarder sturen (misschien wel lekker) en eventuele kabelbreuk na (hele) lange tijd.

Naast de 2 V-remmen heeft-ie ook nog een terugtrap rem.

Groetjes Harrie

bo
door borgje - May 29, 2008 om 10:01
9 Antwoorden / 16 Vragen

dank voor jullie reacties. door de grote verscheidenheid in antwoorden, ben ik er nog niet uit. het is een gok. misschien moet ik nog even wachten tot er mesnen deze fiets gekocht hebben en er ervaring mee opgedaan hebben

he
door herbie59 - Jun 9, 2008 om 23:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen...
Wij hebben er eentje gekocht !!! (weliswaar in Duitsland, maar er zit geen enkel verschil tussen de duitse en nederlandse fiets)

Samengevat: Een prima fiets, voor een zeer scherpe prijs...

Want: Om te beginnen met de motor, De voorwielaandrijving voelt prima aan en stuurt absoluut niet zwaar. De motor zelf is van uitstekende, gerenomeerde kwaliteit en je vind dezelfde motor ook in (veel) duurdere modellen.

De aandrijving kent 2 standen E: economic, hetgeen betekent dat er tijdens het fietsen een constante trapondersteuning merkbaar is, die bij meer dan 16 km/h uitschakeld. In concreto levert deze instelling de minste ondersteuning en is bijv. aan te raden bij weinig accucapaciteit of bij vlakke weg zonder tegenwind.
De tweede stand is M: Maximum power. Dit betekent dat je de mate van trapondersteuning kunt doseren (met een soort "Gashandle" op het stuur, gelijk een brommer) Je hebt nu een duidelijk sterkere trapondersteuning die meewerkt tot maximaal 25km/h. Ook steile, zuid-Limburgse heuvels zijn nu fluitend te nemen... Op de vlakke weg kost fietsen dus nu absoluut geen enkele moeite meer (wanneer je het "gas" helemaal open draait). Dit vergt natuurlijk het meeste van de accu. Tussen beide standen kan al fietsend gekozen worden met een simpel schakelaartje op het stuur. De motor maakt een uiterst zacht, slecht moeilijk hoorbaar geluid.

De versnellingen zijn zeer accuraat en aangenaam te kiezen, het enige nadeel is dat de keuze schakelaar links op het stuur zit (vanwege het "gas" aan de rechterkant) en dat is even wennen.
De versnellingsnaaf krijgt in div. testen goede reviews

Schakelen en trapondersteuning bedienen kan beide tegelijk zonder het stuur los te hoeven laten.

De remmen: weliswaar niet geheel uit roestvrij materiaal, maar goed te doseren en krachtig genoeg. Op beide handremmen zit een schakelaar die ervoor zorgt dat de stroom naar de motor onmiddelijk onderbroken wordt wanneer men remt, daardoor kun je niet in een gevaarlijke situatie van een doordraaiend voorwiel terechtkomen.
Naast de beide handremmen heeft de fiets ook een terugtraprem, die overigens niet heel krachtig is. helaas kent de fiets hierdoor geen vrijloop van de trappers achteruit, hetgeen lastig kan zijn met opstappen en wegrijden.

Accu: Zoals al eerder opgemerkt een prima Li-ion accu die zowel op als los van de fiets op te laden is. De accu is op slot wanneer de contactsleutel uit het slot is, zodoende kan hij niet snel gejat worden.
De oplader is van het "smart"-type,  d.w.z. je ziet aan de veranderende kleur van het ledje wanneer de accu vol is ( max. circa 6 uur) en kan daarna gewoon aangesloten blijven, de oplader gaat automatisch "druppel-laden" bij een volle accu. De oplader maakt een zacht zoemend geluid vanwege de ingebouwde ventilator/

Banden, wielen, verichting en afwerking: Absoluut gelijk aan een fiets die pakweg 300 euro duurder is (of zelfs meer dan dat). Ik ga er zelfs van uit dat bij gedegen onderhoud en verzorging deze fiets héél lang meegaat...

Nadeel:  de fiets wordt zonder slot geleverd, dus reken wel nog circa 40 euro voor een goed slot...

Maar: zonder dat ik aandelen bij de Aldi heb, of een onredelijke of partijdige sympatie voor deze keten, denk ik dat ze het toch maar weer geflikt hebben... ze leveren een basic, no nonsence electro bike voor een prijds die echt 300 euro lager ligt dan vergelijkbaar...
(in feite wordt dezelfde fiets ook onder andere merknamen uitgebracht en dan voor prijzen tussen 899 en 1099 euro op internet aangeboden)

Concluderend kan ik alleen zeggen dat het voor ons een goede keus was. Daarnaast denk ik dat de vorige schrijvers hier en daar appels met peren vergeleken en eisen stellen die voor zo'n bedrag absoluut niet te leveren zijn...

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 10, 2008 om 00:15
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Herbie:

Bedankt voor uw praktijkverslag en terugmelding. Zou iedereen moeten doen.

Ik wens u heel veel plezier en geluk met uw nieuwe aanwinst. Vergeet niet uzelf af toe toch even af te peigeren voor uw conditie en bloedsomloop. Voor uw eigen gezondheid niet te weinig bewegen met zo'n luxe fiets. ;-)
H.

harrie
door harrie - Jun 10, 2008 om 06:20
765 Antwoorden / 36 Vragen

@Herbie

harrie
door harrie - Jun 10, 2008 om 06:25
765 Antwoorden / 36 Vragen

@Herbie.

*Nadeel:  de fiets wordt zonder slot geleverd, dus reken wel nog circa 40 euro voor een goed slot...*

Dan is er toch een verschil tussen de NL. en D. uitvoering. In NL. is de fiets voorzien van een Trelock slot.

Leuk om uw echte ervaring te lezen en veel plezier ermee.

Groetjes Harrie

holstein
door holstein - Jun 10, 2008 om 08:11
922 Antwoorden / 16 Vragen

Mooi dat het goed uitpakt, maar  het is vaak zo dat dit soort aanbiedingen zich uitbetalen op de langere duur en is hij bv over twee jaar nog prima zonder gebreken en veel reparatiekosten, dan heb je een uitstekende koop gedaan....

harrie
door harrie - Jun 10, 2008 om 08:29
765 Antwoorden / 36 Vragen

@Granaet.

Als u zich in de vraag had verdiept, had u geweten dat er op deze fiets 3 jaar garantie zit.

Uw antwoord is dus een loze kreet.

Groeten Harrie

di
door dijks005 - Aug 4, 2008 om 16:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de uitstekende review, zelf heb ik al een tijdje een eZee. Die heb ik uitgekozen aan de hand van praktijktesten die ik zelf gedaan heb. Er was een bijeenkomst georganiseerd waar bijna alle fabrikanten vertegenwoordigd waren. Het fietscircuit had ook een hele stijle kunstmatige heuvel ingebouwd. Nadat ik vele merken uitgeprobeerd had waarbij mij grote verschillen opvielen in degelijkheid, prijs, ondersteuning en comfort, kwam ik bij het voor de zoveelste keer beklimmen van de heuvel, waar je dus echt zwaar moet meetrappen en ook nog in de juiste versnelling, een tenger dametje tegen die mij fluitend voorbij fietste. Ik snel erachteraan om te achterhalen wat het merk was. Een eZee dus, nooit van gehoord. Direkt op alle types van dat merk een proefrit gedaan en ik was verkocht, ook ik nu fluitend de heuvel op.

Wel een lange levertijd, ik was inmiddels niet de enige die ontdekt had wat deze fiets kon en er werden dan ook ter plekke zoveel bestellingen gedaan dat de importeur geen fietsen meer in voorraad had. Deze fiets is echter van een heel andere prijsklasse als de fiets van de Aldi, kost zeker 1000 a 1100 euro meer.

Als ik echter nu voor de keuze zou staan, als echte Hollander, zou ik toch eerst even die Aldifiets kopen/proberen, het prijsverschil is te groot. Mocht de Aldifiets niet bevallen dan kun je hem gewoon weer terugbrengen.

Even nog over de accu, de eZee heeft 37V Li-on, Aldi 24V Li-on, dat is dus iets (30%) minder qua capaciteit/acceleradius, maar dat mag de pret niet drukken.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 9, 2008 om 23:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ dijks005:

Uit uw reactie van 04-08-'08 citeer ik:"Even nog over de accu, de eZee heeft 37V Li-on, Aldi 24V Li-on, dat is
dus iets (30%) minder qua capaciteit/acceleradius, maar dat mag de pret
niet drukken."

Dat is niet 30 % minder qua capaciteit/actieradius doch qua spanning. Dat zegt niets over de capaciteit/actieradius.

Ik kan met een 12 V. loodaccu wel 10 maal zover rijden dan u met uw 37 V. Lithium-ionaccu, ondanks dat de energiedichtheid van een Li-ionaccu groter is dan van een loodaccu.
Moeilijk? Waag u dan maar niet aan vergelijkingen.

H.

harrie
door harrie - Aug 9, 2008 om 23:47
765 Antwoorden / 36 Vragen

Herman.

Ter info.

Vandaag heb ik er 2 gekocht, levertijd 12 dagen (aan huis) Dus in het meest geïsoleerde vasteland van Nederland.

Groetjes Harrie

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 10, 2008 om 00:05
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Harrie, off topic:

Veel fietsplezier! Met een stevige zuid-wester kun je in die uithoek aan zee wel wat ondersteuning gebruiken. Ben benieuwd wat jou ervaring met de actieradium (ALDI, ahum) is.

Verstandig dat je er meteen twee kocht. Kun je vergelijken en als het nodig is eerder een beroep op garantie doen.

Jammer dat Hugo nog niet meldde hoeveel dagen er ztten tussen de storingmelding en de feitelijke reparatie.
Dat jij zelf daar nooit achter komt, wens ik je.;-)

Tip: Koop een spuitbus vaseline en meteen even wat vaseline op alle bouten en moeren welke niet van RVS zijn puffen. Dat is een behoud in dat zilte, natte weer dat ongetwijfeld nog komt.

H.

di
door dijks005 - Aug 10, 2008 om 03:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer H of hrdwerrorman of Hardware ERror MAN.

Ik citeer dan ook maar even: "Moeilijk? Waag u dan maar niet aan vergelijkingen."

Onaangename reactie, heeft ook niemand wat aan.

Waar geinteresseerden wel wat aan hebben is een onderbouwing van uw "deskundige" opmerkingen over de diverse accusoorten. U blijkt er vanaf het begin al helemaal naast te zitten (12V is namelijk niet gangbaar). Ik stel voor dat u met behulp van de wet van Ohm en de daarvan afgeleidde formules even aantoont dat een motor met een vermogen van 250W op accu´s met gelijke ampèrage per uur, maar met verschillende voltages beter en/of langer presteert bij een lage spanning. Dat is interessant en daar hebben de mensen wat aan als zij voor de beslissing staan met welke accu een fiets het beste uitgerust kan zijn.

Vr gr dijks005

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 10, 2008 om 09:39
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ dijks005, off topic:

Dat u mijn reactie onaangenaam is, heeft u over uzelf afgeroepen door uw niet correcte vergelijking.
U vergat in die vergelijking een essentiëel punt te benoemen, nl:
"een motor met een vermogen van 250W op accu´s met gelijke ampèrage per uur,".

Nu is nog van belang of het vermogen van de motor en de capaciteit van de 24 Volt accu bij de ALDI fiets inderdaad gelijk is aan het motorvermogen en de capaciteit van de 37 Volt accu van de e-Zee fiets, om de vergelijking te kunnen maken welke u bedoelde.

Wat is de capaciteit van uw 37 Volt Li-ion accu in de e-Zee fiets?

Uw opmerking over 12 Volt laat ik maar even voor wat die is: onwetendheid.
In Duitsland is een aanbouwset te koop, werkend op 12 Volt, waarmee je van elke fiets een e-fiets kunt maken. Zelf gezien. Over de kwaliteit hiervan doe ik geen uitspraak. Wel heb ik m'n bedenkingen.

H.

di
door dijks005 - Aug 10, 2008 om 15:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer H of hrdwerrorman of Hardware ERror MAN.

ik citeer "Dat u mijn reactie onaangenaam is, heeft u over uzelf afgeroepen door uw niet correcte vergelijking." U zegt dus dat ik iets fout doe en dat het mijn schuld is dat u onaangenaam bent.

ik citeer: "U vergat in die vergelijking een essentiëel punt te benoemen" Ook hier ben ik natuurlijk weer de "schuldige"

ik citeer: "Uw opmerking over 12 Volt laat ik maar even voor wat die is: onwetendheid. Nu blijk ik ook nog eens verschrikkelijk dom te zijn.

Dit lijken mij toch echt opmerkingen die helemaal niet interessant zijn voor mensen die tot een goede keus van een fiets en zijn accu willen komen.

Had u echter op mijn eerste bijdrage in dit topic nog vragen gehad, dan had u die gewoon kunnen stellen en u ook antwoorden gekregen. Echter u verkiest het eerst negatieve kritiek te geven, vervolgens reactie af te wachten en daarna toch nog maar even, met een negatieve ondertoon, een vraag te stellen aan iemand die inmiddels voor, (ik citeer) "onwetend" door u is uitgemaakt en voor wie het te, (ik citeer) "moeilijk" is en zich zeker, (ik citeer) "niet moet wagen aan vergelijkingen"

U heeft het ook steeds over fietsen met een 12V voorziening. Ik citeer alweer: "In Duitsland is een aanbouwset te koop, werkend op 12 Volt, waarmee je van elke fiets een e-fiets kunt maken. Zelf gezien. Over de kwaliteit hiervan doe ik geen uitspraak. Wel heb ik m'n bedenkingen." Zelf gezien, mijn vraag is, kunt u dat ons ook laten zien b.v. d.m.v een link? Ondanks dat u ook over dit produkt alweer bedenkingen over heeft.

Nu ga ik natuurlijk wel de door u uiteindelijk gestelde vragen beantwoorden:

1e De accu van de Aldi is 10Ah, dit staat gewoon in de folder.

2e De accu van eZee is ook 10Ah, dit gegeven is te vinden op het Internet.

3e De motor is in Nederland altijd (max) 250W, dit is wettelijk voorgeschreven.

Ik hoop dat uw vragen beantwoord zijn.

Nu heb ik aan u nog een verzoek en ik citeer nu mijzelf maar even: "Ik stel voor dat u met behulp van de wet van Ohm en de daarvan afgeleidde formules even aantoont dat een motor met een vermogen van 250W op accu´s met gelijke ampèrage per uur, maar met verschillende voltages beter en/of langer presteert bij een lage spanning. Dat is interessant en daar hebben de mensen wat aan als zij voor de beslissing staan met welke accu een fiets het beste uitgerust kan zijn.

Vr gr

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 10, 2008 om 23:46
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ dijks005, off topic:

Mijn dank voor de opgegeven accucapaciteiten van de Aldi en e-Zee fietsen. Dat maakt vergelijken in deze bijna mogelijk.

U heeft het er blijkbaar wel moeilijk mee het manco in uw vergelijking te erkennen.

Ik vroeg u niet welk maximum motorvermogen in Nederland toegestaan is.

Dat u stelt dat het (max) 250 W. is, sluit niet uit dat er in
verschillende fietsen verschillende motoren qua vermogen TOT 250 W.
kunnen zijn gebouwd. Als dit in beide gelijk is, zal vergelijking
mogelijk zijn.

Steeds de juiste versnellingskeuze zal zeker positief van invloed zijn op de actieradius en de mogelijkheid hellingen te nemen.

Ongetwijfeld heeft u de beste e-fiets gekozen.
Zei Jacob Cats niet: "Ieder prijst zijn eigen lief"?

H.

harrie
door harrie - Apr 1, 2009 om 08:02
765 Antwoorden / 36 Vragen

Even een oud draadje oppakken.

Gisteren in de nieuwe Gamma folder. Dezelfde fiets in gestripte uitvoering.... voor 799.-

Verschil in eerste oogopslag...... 3 versnellingen ipv 7. Geen slot. Geen extra terugtraprem. Geen stuurmandje. In de folder geen opgave garantie termijn (Aldi 3 jaar)

Overigens tot nu toe geen enkel probleem met de fietsen. Hierbij de link naar de site van de fabrikant.

overigens de daar getoonde modellen zijn volledig electrisch, geen trapondersteuning, dus snorfietsen, vandaar kleinere actieradius

Groeten Harrie

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 3, 2009 om 16:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Harry:

Bedankt voor de info. Hier heeft vast iemand nog wel een keer wat aan. Misschien ik zelf wel, doch voorlopig fietsen we nog, met 21 versnellingen.

H.