Fiets accu reviseren
Ik rij nu ongeveer 4 jaar met een E-bike Gazelle innergy en mijn accu is nu aan vernieuwing toe. ik kan bij Gazelle een nieuwe kopen, maar die zijn erg duur en je weet niet hoe oud ze zijn. Heeft iemand ervaring met reviseren van fietsaccu's zo ja hoe gaat dat en weet iemand eventueel zo'n bedrijf in de omgeving van Utrecht en wat de kosten zijn bij benadering en of je terug moet naar de fietsenverkoper om de accu opnieuw bij de fiets te registreren
Of je terug zou moeten voor een eventuele registratie van een andere batterijaccu bij je E-fiets zou ik niet weten, ik zou niet weten waarom, je hebt denk ik toch geen garantie meer op het geheel neem ik aan.
Voor het reviseren van fiets-accu's:
Klik-> Batterij Revisie
Daar kun je het één en ander lezen en verdere vragen stellen
Er zijn losse cellen te koop waarmee u uw accupack kunt vernieuwen.
Weet alleen niet hoe de besturing van uw fiets daar op reageert.
Heb me wel eens verdiept in electrische fietsen van Sparta ION, Batavus Padova en Koga Miyata Tesla en heb toen gelezen dat de besturing er helemaal mee ophoud als deze helemaal spanningsloos is geweest en kon er eruit opmaken dat de besturing dan ook niet meer door de fietsenmaker werkend te krijgen is.
Dat zal betekenen dat je voor het vervangen van de accu's een externe voeding op de electronica moet aansluiten en tegelijkertijd de oude cellen los moet koppelen en de nieuwe weer aan moet koppelen.
En dan is het nog de vraag hoe de acculader omgaat met de nieuwe accu's, die over het algemeen iets anders dan de oude zullen zijn.
[quote=joentje1978 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 16:37]Er zijn losse cellen te koop waarmee u uw accupack kunt vernieuwen.
Weet alleen niet hoe de besturing van uw fiets daar op reageert.
Heb me wel eens verdiept in electrische fietsen van Sparta ION, Batavus Padova en Koga Miyata Tesla en heb toen gelezen dat de besturing er helemaal mee ophoud als deze helemaal spanningsloos is geweest en kon er eruit opmaken dat de besturing dan ook niet meer door de fietsenmaker werkend te krijgen is.
Dat zal betekenen dat je voor het vervangen van de accu's een externe voeding op de electronica moet aansluiten en tegelijkertijd de oude cellen los moet koppelen en de nieuwe weer aan moet koppelen.
En dan is het nog de vraag hoe de acculader omgaat met de nieuwe accu's, die over het algemeen iets anders dan de oude zullen zijn.
Dat wordt dan een heel gedoe voor al die mensen die de accu's uit hun e-fiets trekken als die:
Opgeladen moet worden.
De accu's er uit trekken i.v.m. diefstal van de accu als de e-fiets ergens wordt gestald of neergezet...
Een eventuele reserve-accu verwisselen bij lange fietstochten.
Dat wordt dan een hele exodus van grijze koppies van en naar de fietsenmaker...
Hoe kun kan men het verzinnen...
Nou bedankt voor jullie advies en het bedrijf in Utrecht lijkt wel betrouwbaar, maar ik mis een reactie van iemand die het al heeft laten doen en wat zijn ervaringen zijn incl kosten. Wat het aanmelden van de accu betreft heb ik wel eens gehoord dat er maximaal 4 accu's aan een fiets gelinkt kunnen worden vandaar mijn vraag of je nog terug moet naar een fietsenmaker
U moet een accu van een E bike zien als een samenstelsel van vele oplaadbare batterijen en een stukje elektronica, mooi opgeborgen in een behuizing. Die oplaadbare batterijen gaan na het bereiken van het aantal laad cyclussen snel achteruit maar de elektronica en de behuizing zijn nog goed te gebruiken. Wat het reviseren inhoud is nieuwe oplaadbare batterijen, meestal van betere kwaliteit in die behuizing monteren.
[quote=gompy2 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 16:52][quote=joentje1978 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 16:37]Er zijn losse cellen te koop waarmee u uw accupack kunt vernieuwen.
Weet alleen niet hoe de besturing van uw fiets daar op reageert.
Heb me wel eens verdiept in electrische fietsen van Sparta ION, Batavus Padova en Koga Miyata Tesla en heb toen gelezen dat de besturing er helemaal mee ophoud als deze helemaal spanningsloos is geweest en kon er eruit opmaken dat de besturing dan ook niet meer door de fietsenmaker werkend te krijgen is.
Dat zal betekenen dat je voor het vervangen van de accu's een externe voeding op de electronica moet aansluiten en tegelijkertijd de oude cellen los moet koppelen en de nieuwe weer aan moet koppelen.
En dan is het nog de vraag hoe de acculader omgaat met de nieuwe accu's, die over het algemeen iets anders dan de oude zullen zijn.
Dat wordt dan een heel gedoe voor al die mensen die de accu's uit hun e-fiets trekken als die:
Opgeladen moet worden.
De accu's er uit trekken i.v.m. diefstal van de accu als de e-fiets ergens wordt gestald of neergezet...
Een eventuele reserve-accu verwisselen bij lange fietstochten.
Dat wordt dan een hele exodus van grijze koppies van en naar de fietsenmaker...
Hoe kun kan men het verzinnen...
De fietsen waar ik het over heb zijn fietsen met een vaste accupack weggewerkt in het frame en in die accupack zit ook de hoofdbesturing in verwerkt.
Hoe dat bij fietsen zit met een afneembare accupack weet ik niet maar grote kans dat ook daar de hoofdbesturing in de accupack zit.
Dus als je de acuupack verwijderd dan gaat ook de hoofdbesturing mee en deze blijft gewoon onder spanning staan.
[quote=corvandijk39 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 17:09]Nou bedankt voor jullie advies en het bedrijf in Utrecht lijkt wel betrouwbaar, maar ik mis een reactie van iemand die het al heeft laten doen en wat zijn ervaringen zijn incl kosten. Wat het aanmelden van de accu betreft heb ik wel eens gehoord dat er maximaal 4 accu's aan een fiets gelinkt kunnen worden vandaar mijn vraag of je nog terug moet naar een fietsenmaker
Als je 4 accupacks hebt moet je met de desbetreffende fiets naar de fietsenmaker, die hangt de fiets aan de PC en zorgt ervoor dat het display en de motor (hebben ieder een identificatienummer) aangemeld worden bij alle 4 de accupacks.
Beste Cor,
Kijk voor reviseren op Miton.nl, ze zitten op de Atoomweg in Utrecht; ik hoor hele goede verhalen over het reviseren.
Eerst onderzoeken ze je accu of reviseren mogelijk is, dit onderzoek kost, meen ik €25 en wordt verrekend met een revisie. Is revisie niet mogelijk ben je alleen die €25 kwijt. Er is nog zo'n bedrijf, maar dat zit in Zuid Limburg.
Ws moet je met je accu terug naar de fietsenmaker, omdat de accu moet worden aangemeld op de fiets; ik weet niet of zij dat ook kunnen. Voor dat aanmelden is de fiets nodig.
Ik heb op het punt gestaan om te reviseren, maar telefonisch gaven ze al aan dat dat in mijn geval niet kon, omdat de accu al helemaal "dood" was.
Zou je zo vriendelijk willen zijn me je ervaringen met Miton te laten weten,
Vriendelijke groet,
Wim Dercksen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer