br
door brac37 Feb 16, 2017 om 20:04
Auto & vervoer

Fietsenmaker zonder verantwoordelijksheidsgevoel

Een fietsenmaker die zich niet verantwoordelijk voelt wanneer hij dat wel is, kan vervelend zijn voor de consument, maar ook voor hemzelf, omdat hij dan als onbetrouwbaar en niet integer wordt gezien, oftewel geen aantrekkelijke zakenpartner is.

Het gaat om het volgende. Ik had de fiets weggebracht voor een check-up, en een dag na teruggave kwam ik erachter dat de oplaadbare batterijen in het achterlicht waren gedegradeerd tot alkalinespul. Daarmee heeft de fietsenmaker twee fietsonderdelen (de twee batterijen) ondeugdelijk hersteld.
De normale herstelprocedure voor lege oplaadbare batterijen is immers het opnieuw opladen ervan.

Nu kan ik mij voorstellen dat de fietsenmaker dat niet wilde/kon doen (bang ze te beschadigen door verkeerd laden/geen laadapparaat beschikbaar), dus daarom dien je als consument mijns inziens ook vervanging door alkalinespul accepteren als redelijk alternatief, mits de lege oplaadbare batterijen ook teruggegeven worden. Zonder dat laatste heb je een onredelijke handelswijze, en die hoef je niet te pikken.

3828 21 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2017 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of de fietsenmaker had helemaal niet door dat het om oplaadbare batterijen ging en heeft voor zijn gevoel lege batterijen voor prima alkalinebatterijen vervangen.

Wat was de reactie van de fietsenmaker toen u hem hiermee confronteerde?

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 20:13
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, de fietsenmaker had zich natuurlijk vergist, maar hij legde de verantwoordelijkheid volledig bij mij, terwijl hij zelf m.i. voor 99 procent verantwoordelijk is.

diumenge
door diumenge Feb 16, 2017 om 20:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgende keer dan maar een andere fietsenmaker zoeken en van te voren mededelen dat de oplaadbare batterijen niet vervangen mogen worden door 'alkalinespul'.

tenormin
door tenormin Feb 16, 2017 om 20:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar u heeft het toch 'gepikt', zo te lezen. 't Is toch wat met die fietsenmakers...

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 20:34
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, het is niet zover gekomen. Ze zaten nog in de KCA-bak.

costnix
door costnix Feb 16, 2017 om 22:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Probleem opgelost toch?

ph
door philip36 - Feb 16, 2017 om 20:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe wilt u bewijzen dat er oplaadbare batterijen in het achterlicht zaten?

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 20:37
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had het idee dat de fietsenmaker dat nog wel wilde geloven. Uiteindelijk bleken ze nog in de KCA-bak te zitten. Maar mijn vertrouwen in hem is wel geschaad.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2017 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig hebt u alleen schade en niet de fietsenmaker.:-((

ne
door neodutchio - Feb 16, 2017 om 21:10
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat had u gedaan als de fietsenmaker deze batterijen niet meer had? Had u een aangetekend schrijven verstuurd? Een jurist op hem afgestuurd? Het lijkt mij sterk dat deze man bewust u alkalinebatterijen heeft gegeven ipv u te melden dat de oplaadbare batterijen leeg waren.
U zult het misschien niet geloven, maar mensen maken wel eens een foutje. Maar u doet dat nooit naturlijk he. U bent zo slim om na een check up uw achterlamp uit elkaar te draaien om te controleren welke batterijen er gebruikt zijn. Tip voor de volgende keer, u kunt ook zelf de batterijen opladen als ze leeg zijn, dan hoeft u niet boos te worden op anderen als ze u ter goeder trouw willen helpen volgens uw opdracht.

Heeft u ook de ventieldopjes gecontroleerd of dit nog steeds dezelfde zijn en geen tweede handse?

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 21:15
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik maak vaak genoeg fouten, maar als dat gebeurt voel ik mij WEL verantwoodelijk.

ne
door neodutchio Feb 16, 2017 om 21:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kan nergens uit uw tekst opmaken dat de fietsenmaker zich wel of niet verantwoordelijk voelde.

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 21:30
5 Antwoorden / 2 Vragen

titel

ne
door neodutchio Feb 16, 2017 om 21:51
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt zoveel zeggen, maar nergens in uw tekst staat beschreven waarom dat zo is. Ik kan ook in een titel schrijven dat ik de knapste man ter wereld ben, maar betekend dat dan dat ik het dan ook ben? Wat heeft de fietsenmaker gezegd of gedaan waaruit blijkt dat hij zich niet verantwoordelijk voelde voor dit kleine misverstand?

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 22:14
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had hem moeten zeggen dat er oplaadbare batterijen in het achterlicht zaten. Dat had ik natuulijk ook gedaan als ik eraan had gedacht: liever problemen voorkomen. Nu ik dat niet had gedaan, was ik degene die volgens hem de fout had gemaakt en niet hij. Maar ik zie niet in waarom ik verplicht ben om hem te helpen bij het op orde brengen van de fiets.

ne
door neodutchio Feb 16, 2017 om 22:31
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U weet dat er oplaadbare batterijen in zitten en u wist dat ze leeg waren. Binnen een dag na de verwiseling controleerd u zelf de batterijen. Wat is de logica hier achter?

Maar goed, terugkomend op uw reactie, arbeid kost tijd, tijd kost geld. Een fietsenmaker gaat echt niet uitzoeken welk type batterij u erin gedaan heeft. Er wordt geconstateerd dat de verlichting niet werkt, dus worden de batterijen vervangen. Er staat een doos batterijen in zijn werkplaats en elke vervanging krijgt dezelfde batterij.

Maar ik zie er nog steeds het nut er niet van in om een fiets naar de fietsenmaker te brengen om uw batterijen op te laden. Klinkt mij meer als een troll of een bewuste manier om de fietsenmaker te beschadigen. Als mijn auto geen brandstof meer heeft ga ik toch ook niet naar de dealer en wordt dan boos dat er normale euro 95 ingegooid is (wat ik natuurlijk direct na het ophalen heb gecontroleerd) ipv excelium.

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 23:31
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ging voor een check-up naar de fietsenmaker. Een accu is een onderdeel van de auto en eventueel dus ook fiets. Brandstof is dat niet, en heeft ook geen typeaanduiding, in tegenstelling tot elke accu of batterij. Het probleem van het niet heldere achterlicht was opgelost, en dan bedenk je natuurlijk wel dat er oplaadbare batterijen in zaten, dus controleren was niet meer dan logisch.

ne
door neodutchio Feb 16, 2017 om 23:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Maar u geeft nog steeds geen antwoord op de vraag waarom u zelf niet de batterijen ging opladen? En wat was het nut om het naderhand te controleren?

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 23:45
5 Antwoorden / 2 Vragen

Batterijen opladen? Ja, daar was ik nog niet aan toegekomen, stond nog op mijn doe-lijstje, zeg maar. Maar daar hoef ik toch geen verantwoording voor af te leggen tegenover de fietsenmaker?

ha
door halex Feb 16, 2017 om 23:49
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk moet u daar verantwoording over afleggen als u de schuld van uw nalaten bij de fietsenmaker legt.

ne
door neodutchio Feb 16, 2017 om 23:59
5129 Antwoorden / 12 Vragen

1. Als u wist dat er lege oplaadbare batterijen in zaten had u dat aan de fietsenmaker kunnen aangeven. Goh, fietsenmaker, deze zijn leeg, kunt u ze opladen, ik kom er nl niet aan toe.
2. Nog niet aan toegekomen is de grootste kolder. Als u weet dat de batterijen leeg zijn is het met een kleine schroevendraaier nog geen minuut werk om de batterijen eruit te halen en in de lader te doen. Of waren de batterijen heel toevallig net leeg toen de fiets naar de fietsenmaker ging. Of fietst u al lange tijd in het donker zonder verlichting? Of bent u de enige Nederlander die geen reservebatterijen in een la heeft liggen om die erin te doen?
3. Waarom zou iemand, als het achterlicht brand, alsnog het kapje eraf halen om te kijken welke batterijeren er gebruikt zijn?

U blijft heel summier met uw antwoorden en nog steeds blijkt nergens uit dat de fietsenmaker iets te verwijten valt. Had u ook geklaagd als de oplaadbare batterijen snel leeg waren aangezien de fietsenmaker ze niet lang genoeg had opgeladen? En was het wel goed geweest als dit met grijze stroom gevuld was, of mocht het alleen groene stroom zijn? En zo zijn er nog een hoop andere problemen te zoeken die er totaal niet zijn.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 00:27
5 Antwoorden / 2 Vragen

De oplaadbare batterijen waren niet helemaal leeg, het licht was niet zo helder, maar nog steeds veel helderder dan van vele anderen (ik zie vaak achterlichten waarvan ik maar net kan zien dat ze daadwerkelijk aan staan).

Waarom de fietsenmaker geen fietsonderdelen mag vervangen door andere met minder functionaliteit staat in mijn vraag.

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 00:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom de fietsenmaker geen fietsonderdelen mag vervangen door andere met minder functionaliteit staat in mijn vraag.

Oh, is dat uw vraag. Heel simpel, de fietsenmaker heeft niets vervangen met een mindere functionaliteit. Het doel van een batterij is het leveren van stroom. En of het een alkaline- of oplaadbare batterij is doet niet ter sprake. Beide hebben ze dezelfde functie.

Daarnaast is de fietsenmaker verantwoordelijk voor de verlichting van de fiets, niet van de inhoud van de batterij. Doel is dat het licht weer helder genoeg brand, en dat is gebeurd. Als u het dan echt zo graag juridisch wilt gaan bekijken, dan moet u wel naar het juiste product kijken. En of uw verlichting nu wel of niet zwakker of sterker is dan anderen is eveneens geen argument. Als iedereen in de plomp springt wil niet zeggen dat ik er achteraan duik. De fietsenmaker, iemand met vakkennis, constateerde een verminderde lichtopbrengst.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 00:50
5 Antwoorden / 2 Vragen

Als je in een auto een doos met batterijen doet in plaats van een accu, rijdt hij ook (mits de batterijen goed zijn aangesloten). Maar niet zo lang.

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 00:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen

In een auto wordt een accu gedaan, geen doos met batterijen. Nergens staat beschreven dat er een bepaald merk in moet. Net zoals in uw achterlicht, er is terug gestopt wat er in zat, een batterij die voldoet aan de specificaties voor het laten branden van uw lamp. En als u iets anders wilt hebben dan standaart is het aan u om dat aan te geven. Of had de fietsenmaker u moeten bellen bij elk onderdeel dat hij tegenkwam om met u te overleggen? En voordat u ja gaat zeggen, dat betekend dus ook dat de reparatie dagen langer gaat duren vanwege de aparte onderdelen die u wenst te hebben en de kosten zullen een enorm stuk hoger zijn. En als u dan nog steeds ja zegt hierop had u dit moeten aangeven. Een fietsenmaker kan nou eenmaal niet ruiken dat u iets anders wilt.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 01:35
5 Antwoorden / 2 Vragen

Een fietsenmaker kan een kapotte trommelrem vervangen door een velgrem. Dan remt ie weer volgens wat je de specificaties noemt. Maar dat wil je toch ook niet zonder dat hij contact opneemt?

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 08:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U gaat weer appels met peren vergelijken. Een trommelremen of schijfrem kunnen niet door elkaar gebruikt worden, daar zal de fiets op aangepast moeten worden.

Maar heeft u nu wel geleerd van dit voorval? In het vervolg is het verstandiger dat U dus vooraf al uw wensen kenbaar maakt bij de fietsenmaker. Liefst op papier, ondertekend en wel dat U een andere behandeling wenst dat normale mensen. Maar niet vreemd opkijken van de factuur dan.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 20:11
5 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn helemaal geen aanpassingen nodig om een trommelrem te vervangen door een schijfrem! Gewoon de kapotte trommelrem laten zitten. Indien de trommelrem een handvat had, dit handvat gebruiken voor de nieuwe schijfrem. In het andere geval een handvat toevoegen. Integendeel: de fietsenmaker heeft mijn fiets juist ongevraagd aangepast, omdat hij geen batterijen oplaadt.

ne
door neodutchio Feb 19, 2017 om 20:32
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zo mooi om te zien dat u steeds verder van uw eigen verhaal afdwaald. Zo interessant vindt u het zelf dus ook.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 20:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

U spreekt over appels en peren, maar ik geef aan dat uw argument geen hout snijdt. Geen tegenargument, dus het lijkt erop dat u zich inderdaad van het pad van de logica distantieert.

ne
door neodutchio Feb 19, 2017 om 21:40
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U schrijft over trommelremmen en bakken ipv accu's.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 22:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

En u kunt niet aangeven welk verschil tussen beide hier van belang is.

ne
door neodutchio Feb 19, 2017 om 23:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u dan eerst eens uitleggen wat uw belang is? Wat is uw doel van deze, in veler ogen, totaal onnodige discussie? Is het dat u niet toe wilt geven zelf een fout te hebben gemaakt? Of wilt u graag uw gelijk halen hier? Is het dat u zo boos bent om een klein meningsverschil dat nota bene nog is opgelost ook? Is het dat u koste wat kost uzelf wilt vrijpleiten van weet ik wat?

Waarom zou ik met tegenarmumenten moeten komen op een bak met batterijen ipv een autoaccu. Waarom een keuze moeten maken tussen schijf- en trommelremmen? Wat is het nut om op zoek te gaan naar varianten wat voor u geen hout snijdt. Het gaat hier om batterijen in een achterlicht. U heeft hier reakties over gehad, ook hoe het juridisch zit. Hoe moeilijk is het dan voor u om dit te accepteren en vooral om dan verder te gaan met uw leven?

En voor het geval u over die juridische uitspraak heen heeft gelezen: de fietsenmaker is verantwoordelijk voor de verlichting op uw fiets. Deze is werkend gemaakt conform de eissen die zowel de wetgeving, alsook de fabrikant van de achterlicht gestelt zijn. Dat u graag een andere stroomvoorziening wilde hebben dan gebruikelijk is, dat kon de fietsenmaker niet ruiken aan u. Oftewel in Jip en Janneke taal, de opdracht was dat de lamp weer ging branden en niet dat de batterijen opgeladen moesten worden. En de lamp brand.

U weet donders goed hoe de vork in de steel zit. Des te stuitender is het dat u stelt dat de fietsenmaker bij een volgende grote fout wel zijn verantwoording zou moeten nemen. Wie bent u om dat te zeggen? Wie zegt dat dit geen vakman is? Hoe komt u erbij dat dit niet het geval zou zijn? Of blijft u hele dagen voor zijn werkplaats posten om met het vingertje te gaan wijzen als er weer iets zou voorvallen dat niet in uw straatje past?

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 23:36
5 Antwoorden / 2 Vragen

Uw juridische argument is ook toe te passen op mijn remvoorbeeld, dus dat kan niet het hele verhaal zijn. Mogelijk is per wet vastgelegd dat de fietsenmaker verplicht is dat het achterlicht werkt na een check-up. Dat wrikt met de duurzaamheid van mijn achterlicht, en geeft hem daarom het recht om de duurzaamheid van mijn achterlicht tijdelijk ongedaan te maken, lijkt mij: hij kan niet anders. Maar ik zie niet waarom hij dat dan ook voorgoed mag. Plichten brengen niet meer rechten met zich mee dan nodig, lijkt mij.

ne
door neodutchio Feb 20, 2017 om 08:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u graag een duurzame reparatie wilt hebben zult u dat of moeten overleggen met de fietsenmaker, of op zoek moeten gaan naar een duurzame fietsenmaker. Ook dit is al vaker tegen u gezegd. En nee, een batterij is iets anders dan een rem. Een batterij is geen fietsonderdeel en een rem wel. Een batterij is een hulpmiddel om de lamp te laten branden. Uw vergelijking gaat alleen op als ze een dynamo hadden gemonteerd en hierop uw licht hadden aangesloten. Er is niets met het achterlicht gebeurd. En de lamp is echt niet minder duurzaam geworden, deze zal gewoon blijven doen waarvoor die voor bedoeld is. De lampjes zullen echt niet eerder kapot gaan doordat er een andere batterij in zit.

Po
door Pontiac Feb 20, 2017 om 10:31
131 Antwoorden / 5 Vragen

veel vrije tijd de laatste tijd dat je hier de tijd mee kunt doden ook dan is het slechts tijdelijke tijd koop bij de aldi oplaadbare batterijen 4 stuks voor een tijdelijke prijs van net geen drie euro.

ha
door halex - Feb 16, 2017 om 22:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dus u hebt de fietsenmaker gevraagd om uw oplaadbare batterijen op te laden en hij heeft ze voor gewone vervangen? Dat is echt een superslechte service van zo'n 'vakman'.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 00:03
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, zo erg was het niet. De fietsenmaker heeft zich vergist in het type batterij dat in de achterlamp zat. Dat kan natuurlijk gebeuren, iedereen maakt weleens een foutje. Maar niet iedereen geeft dan de ander de schuld.

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 00:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Maar u geeft de fietsenmaker de schuld voor het feit dat u te belazerd bent om zelf uw batterijen op te laden.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 00:53
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, het weggooien van de batterijen neem ik hem kwalijk.

ha
door halex Feb 17, 2017 om 08:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Maar dat had u hem echt moeten zeggen. Oplaadbare batterijen in een achterlicht is niet de normale situatie. Het is een fietsenmaker, geen elektromonteur. Vergeet dat niet.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 17:47
5 Antwoorden / 2 Vragen

In elk apparaat waar penlites in kunnen, kunnen ook oplaadbare penlites. Dat weet iedereen, daar hoef je geen electricien voor te zijn. Een fietsenmaker behoort het te weten, omdat er fietsonderdelen zijn die werken op penlites, zo simpel is het.

Nadat een fiets voor de eerste keer is gerepareerd, is hij vrijwel altijd niet meer zo geconfigureerd als toen hij verkocht werd. Een fietsenmaker moet dus kunnen anticiperen op fietsen met configuraties die afwijken van zijn showroommodellen.

gerbera
door gerbera - Feb 16, 2017 om 22:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Fietsenmaker zonder verantwoordelijksheidsgevoel

Dacht dat het andersom is. Fietsenmaker constateert dat de batterijen vervangen dienen te worden en doet dit dus netjes. Het is niet normaal dat er oplaadbare batterijen worden gebruikt dus is het hem daarom waarschijnlijk niet opgevallen. Het was uw verantwoordelijkheid hem daar attent op te maken.
omdat hij dan als onbetrouwbaar en niet integer wordt gezien,
Ik vindt dit een nogal grove aantijging, maar ja als het niet loopt zoals u verwacht geven we de fietsenmaker maar de schuld. En dat voor 2 l...l...e batterijen die tegenwoordig voor een paar rot centen verkrijgbaar zijn.
Neem aan dat de fiets verder geheel in orde is.

ne
door neodutchio Feb 16, 2017 om 23:12
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als de fiets uberhaupt nagekeken is. Lijkt er meer op dat er bewust alleen naar de batterijen gekeken is. Wie breng nou zijn fiets naar de fietsenmaker waarvan je weet dat de oplaadbare batterijen leeg zijn en gaat dan een dag later controleren welke batterijen er in gezet zijn. Als ik mijn fiets wegbreng schroef ik deze na afloop niet uit elkaar om te kijken welke onderdelen er gebruikt zijn.

br
door brac37 Feb 16, 2017 om 23:59
5 Antwoorden / 2 Vragen

In bijna elk apparaat voor penlites kunnen zowel gewone als oplaadbare batterijen. In 99 procent van de gevallen waarin batterijen worden meegeleverd, zijn dat gewone batterijen. Zo kun je dus voor al die apparaten zeggen dat oplaadbare batterijen erin niet normaal zijn.

Maar het is niet eens van belang. Waarom zou een exotisch fietsonderdeel anders behandeld mogen worden dan een minder exotisch fietsonderdeel. Mijn Panasonic-accu's voelen zich gediscrimineerd.

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 00:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U verzuimd ze te laden en verwijt de fietsenmaker dat hij uw licht weer heeft laten branden.

Het begint hier meer en meer op een trol te lijken.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 00:29
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat was wel attent van hem. Maar dat hoeft hij niet te combineren met het degraderen van de onderdelen.

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 00:38
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat heeft niets met attent te maken, maar met de opdracht die u hem gaf. Hij moest uw fiets nakijken en klaarblijkelijk was het achterlicht net helder genoeg meer en dat probleem is opgelost. Met welke middelen dat gebeurd is, is niet belangrijk. Doel was het brandend maken van uw licht.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 00:55
5 Antwoorden / 2 Vragen

Als de accu van je auto het niet meer doet, kun je die ook vervangen door batterijen, mits goed op elkaar aangesloten. Het doel dat de auto weer rijdt wordt vervuld, maar niet voor lang.

Misschien een beter voorbeeld. Als je dynamo kapot is, wil je niet dat de fietsenmaker je voorlicht vervangt door eentje die werkt op inwendige batterijen, ook al worden zichtbaarheidsproblemen daarmee opgelost. Waarom mag de fietsenmaker dan wel de stroomvoorziening van het achterlicht minder duurzaam maken?

ficus
door ficus - Feb 16, 2017 om 23:12
147 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat de fietsenmaker pas onverantwoordelijk was als de fiets terug gaf met lege batterijen in het achterlicnt. De fietser kon dan in het donker fietsen zonder het ye weten zonder achterlicht. Dat kan gevaarlijk zijn.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 00:08
5 Antwoorden / 2 Vragen

Fietsen in het donker zonder achterlicht is gevaarlijk, maar ik denk dat van mij als fietsgebruiker mag worden verwacht dat ik weet wat de status van mijn achterlicht is, op het moment dat ik in het donker fiets. Dus ik kan me in die situatie niet vinden in de verantwoordelijkheid die je de fietsenmaker toeschrijft.

hansje klein
door hansje klein - Feb 16, 2017 om 23:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Lege batterijen ...

Wil de laatste reageerder hier op de topic a.u.b. het (achter-)licht uitdoen ... !

Bedankt!

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 17, 2017 om 00:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Juist, ik breng mijn fiets weg met lege oplaadbare batterijen.
De fietsenmaker constateert dat de batterijen het niet doen en vervangt ze door normale batterijen.
Eenmaal thuis haalt u de lamp open om te zien of uw eigen batterijen zijn geladen of dat er andere inzitten.

Maar even vtv opladen stond op de "doe lijst"  maar de man die naar eer en geweten zijn werk doet stond nog net wat hoger op die lijst, want daar had u ineens wel tijd voor.
Immoreel figuur.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 00:13
5 Antwoorden / 2 Vragen

De check-up was gecombineerd met vervanging van banden. De voorband was lek, maar plakken leek geen zin te hebben, want de buitenband zat vol met gaten. Ik kon echt niet meer fietsen, vandaar dat de fietsenmaker hogere prioriteit had dan de batterijen in mijn achterlicht.

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 00:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De binnenband kon niet geplakt worden want de buitenband had gaten? En het was dus ook nog steeds heel toevallig dat tegelijk met uw voorband de batterijen leeg waren. Het begint ook steeds duidelijker te worden, not.

br
door brac37 - Feb 17, 2017 om 00:40
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Dankzij jullie medewerking neig ik meer naar dat elementaire logica niet aan de fietsenmaker is besteed, net zoals dat bij een aantal van jullie het geval is, en minder naar dat de fietsenmaker onbetrouwbaar is. Wellicht ga ik daarom de volgende keer toch weer naar dezelfde fietsenmaker, zoveel zitten er niet in de buurt, en met een kapotte fiets is afstand extra belangrijk.

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 00:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Weet u wat logica is, dat u een fietsenmaker opdracht geeft om u fiets na te kijken wat ook netjes volgens afspraak gebeurd. De fietsenmaker is verantwoordelijk voor het veilig houden van uw fiets. Daar hoort brandende verlichting bij. Brand uw achterlicht of niet? Een fietsenmaker is geen stroomleverancier, maar een ambachtsman die u rijdend houdt.

Maar uw logica om batterijen niet in een oplader te doen aangezien u er geen tijd voor heeft, maar wel om de batterijen naderhand te controleren?
Uw logica om de binnenband niet te plakken omdat de buitenband gaten heeft?

Daarnaast ontbreekt bij u de elementaire logica, aangezien de fietsenmaker geen stroomleverancier is, maar dat deze een onderdeel aan uw fiets repareert. Hier is juridisch geen speld tussen te krijgen U vraagt hier om een reaktie en dan is het niet zo netjes dat u ons gaat beledigen.

br
door brac37 Feb 17, 2017 om 01:11
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, sorry, misschien had ik het beter kunnen formuleren, maar wat ik schrijf is inderdaad wat ik vind.

Het is niet te verwachten dat de fietsenmaker de oplaadbare batterijen gaat opladen, maar dat is wel de herstelprocedure die bij het desbetreffende fietsonderdeel hoort als ze te leeg zijn. De fietsenmaker week dus van deze herstelprocedure af, maar niet op een manier die ik acceptabel vond. Dat de fietsenmaker inderdaad zou afwijken van de op het onderdeel toegespitste herstelprocedure had ik kunnen voorzien, maar dat rechtvaardigt het weggooien van de batterijen op geen enkele wijze.

Je reacties hebben voor mij nuttige informatie opgeleverd, waarvoor alsnog mijn dank.

ne
door neodutchio Feb 17, 2017 om 08:05
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals, de taak van de fietsenmaker is niet het controleren welke batterij er in de lamp zit, maar om de lamp brandend te maken. De enige herstelling hier is de lamp. En die herstelling is conform afspraak uitgevoerd. Dat u andere wensen had kon de fietsenmaker niet ruiken, dan had U een andere afspraak moeten maken.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 17:35
5 Antwoorden / 2 Vragen

Je zegt dat de fietsenmaker de onderdelen ervan (oplaadbare batterijen) of de karakteristieken van de onderdelen (duurzaam achterlicht) niet hoeft te erkennen. Met dezelfde mate van arbitrariteit kan de fietsenmaker stellen dat het frame het enige onderdeel is van een fiets, en dat de rest in orde is zodra je op de fiets kan fietsen, net zoals het achterlicht in orde is zodra het een poosje zal werken.

edrick3
door edrick3 - Feb 17, 2017 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tjonge wat een hoop gedoe om een klein 'foutje'.
De fietsenmaker heeft dus abusievelijk niet gezien dat het hier oplaadbare batterijen betrof. Dus zijn de batterijen vervangen en de niet-werkende weggegooid. Jammer.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 17:24
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat inderdaad nergens over, maar de fietsenmaker manifesteert zich als onbetrouwbaar. Dat is minder wenselijk als het wel ergens over gaat.

edrick3
door edrick3 Feb 19, 2017 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

'onbetrouwbaar' vind ik hier geen juiste klassificatie! ONBETROUWBAAR: 1) Achterbaks 2) Adderachtig 3) Bedrieglijk 4) Dubbeltongig 5) Duister 6) Gemeen 7) Glad 8) Insolide 9) Leugenachtig 10) Loens 11) Loos 12) Louche 13) Malafide 14) Niet betrouwbaar 15) Niet te vertrouwen 16) Omkoopbaar 17) Onberekenbaar 18) Onbestendig 19) Oneerlijk 20) Ongestadig 21) Ongewis 22) Onguur 23) Onsecuur 24) Ontrouw 25) Onwis 26) Onzeke... Gevonden op www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ONBETROUWBAAR (link doet het niet)

ik
door ikzelf1942 - Feb 17, 2017 om 14:22
81 Antwoorden / 15 Vragen

Is nogal een zware aantijgijng tegen die fietsenmaker!!
En zeg erbij dat je al wantrouwend was voor je de fiets wegbracht, anders ga je niet bij terugkomst de batterijen controleren,
hooguuit even kijken af het lampje nu wel aangaat!!!!
Zitten er standaard oplaadbare batterijen in die fiets? zoja, dan even terug gaan naar de fietsenmaker en de fout laten hertstellen.
Heb je die zelf eens erin gedaan dan is het de normaalste zaak van de wereld dat de lege batterijen vervangen worden bij een check.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 17:30
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik was niet wantrouwend, ik zag 's avonds in het donker dat het achterlicht weer op volle sterkte brandde, en toen zei mijn gezonde verstand dat ik even moest checken of het achterlicht nog even duurzaam was als voorheen.

edrick3
door edrick3 Feb 19, 2017 om 18:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

en toen zei mijn gezonde verstand dat ik even moest checken of het achterlicht nog even duurzaam was als voorheen. Nou, dat zou bij mij niet opgekomen zijn en ik heb naar ik zelf denk een redelijk gezond verstand.;-)

Cookies
door Cookies - Feb 17, 2017 om 14:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En zelfs die zijn weer opgediept uit de prullenbak.

DOOR EDRICK3 - 17 FEB. 2017 OM 14:14
23407 ANTWOORDEN / 78 VRAGEN

Tjonge wat een hoop gedoe om een klein 'foutje'.
De fietsenmaker heeft dus abusievelijk niet gezien dat het hier oplaadbare batterijen betrof. Dus zijn de batterijen vervangen en de niet-werkende weggegooid. Jammer.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 17:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat inderdaad nergens over, maar de volgende keer maakt hij een grote fout,en dan is het wel van belang dat hij het zich aantrekt.

ne
door neodutchio Feb 19, 2017 om 17:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als als als. Maar wel het verhaal hier dumpen en nu ineens zeggen dat het nergens over gaat. Schiet mij maar lek. Zo kan je iedereen wel eerst onderuit halen, schande.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 18:21
5 Antwoorden / 2 Vragen

Leg mijn woorden a.u.b. niet op een verkeerde manier uit. Alleen materieel gezien gaat het nergens over. De tiitel van dit topic verwijst ook niet naar enige materiële schade.

ne
door neodutchio Feb 19, 2017 om 18:45
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er is überhaupt geen enkele schade. Het enige dat er is is een discussiepunt tussen u en de fietsenmaker. En uit de meeste reakties kunt u opmaken dat de fout bij u ligt.

ha
door halex - Feb 17, 2017 om 16:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Mag u van uw moeder wel woorden gebruiken die u niet begrijpt? Ik weet 't, met google zijn ook moeilijke woorden te vinden. Maar dat is toch geen vrijbrief om ze te onpas te gebruiken in een tekst die grammaticaal ernstig te wensen overlaat?

br
door brac37 - 17 feb. 2017 om 00:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Dankzij jullie medewerking neig ik meer naar dat elementaire logica niet aan de fietsenmaker is besteed, net zoals dat bij een aantal van jullie het geval is, en

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 21:00
5 Antwoorden / 2 Vragen

Weet u zeker dat uw reactie over het discussieonderwerp gaat? Ik heb zo mijn twijfels.

ma
door maarten heest - Feb 17, 2017 om 16:14
463 Antwoorden / 0 Vragen

door halex - 17 feb. 2017 om 16:07
812 Antwoorden / 3 Vragen

Mag u van uw moeder wel woorden gebruiken die u niet begrijpt? Ik weet 't, met google zijn ook moeilijke woorden te vinden. Maar dat is toch geen vrijbrief om ze te onpas te gebruiken in een tekst die grammaticaal ernstig te wensen overlaat?

Het moet zijn: te pas en te onpas.
Correct is 'google' met een hoofdletter, dus Google.

ha
door halex - Feb 17, 2017 om 19:42
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik bedoel helemaal niet 'te pas en te onpas'. Ik bedoel: te onpas, want TS gebruikt ze alleen te onpas.

ma
door maarten heest - 17 feb. 2017 om 16:14
183 Antwoorden / 0 Vragen

door halex - 17 feb. 2017 om 16:07
812 Antwoorden / 3 Vragen

Mag u van uw moeder wel woorden gebruiken die u niet begrijpt? Ik weet 't, met google zijn ook moeilijke woorden te vinden. Maar dat is toch geen vrijbrief om ze te onpas te gebruiken in een tekst die grammaticaal ernstig te wensen overlaat?

Het moet zijn: te pas en te onpas.
Correct is 'google' met een hoofdletter, dus Google.

ma
door maarten heest Feb 17, 2017 om 21:07
463 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag uw moeder maar eens naar het correcte gebruik van de uitdrukking te pas en te onpas.

ha
door halex Feb 17, 2017 om 21:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik snap dat u hier uit uw sociaal isolement probeert te komen, maar bemoeit u zich vooral niet met commentaren waar u zich niet in kunt verplaatsen. Ik maakte geen gebruik van een uitdrukking, ik constateerde een feit. En daarbij kwam de zinsnede 'te pas' niet te pas. Verder wordt dit draadje toch echt 'off topic', dus tijd om hier te passen.

Cookies
door Cookies Feb 17, 2017 om 21:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Halex, graag in het vervolg geen woorden gebruiken die ook in een gezegde of uitdrukking gebruikt worden.:-))

ha
door halex Feb 17, 2017 om 21:55
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Excuses, duidt u mij vooral niet euvel! ;-)

aurora1
door aurora1 - Feb 17, 2017 om 21:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u die fiets niet weggebracht om banden te laten plakken/vervangen en daarbij een check-up besteld?
Ik vind dat die fietsenmaker zeer correct heeft gehandeld en voldaan heeft aan de opdracht (en meer).
Dus er is totaal geen sprake van het ontbreken van verantwoordelijkheidsgevoel bij deze fietsenmaker zoals u hier stelt, integendeel zou ik zeggen.
U had zelf de fietsenmaker e.e.a. kunnen melden over het licht en de batterijen, dan was er dit gezeur niet geweest en was de man geen extra tijd kwijt geweest.
Ik begrijp niet dat u hier - bij Vraag & Beantwoord - zo'n verhaal plaatst, het is immers ook nog allemaal goed opgelost?
Much Ado About Nothing.

costnix
door costnix Feb 19, 2017 om 10:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

OT: In Den Haag is genoeg ophef over ADO. Heel veel Wangbeleid.

aurora1
door aurora1 Feb 19, 2017 om 21:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En ik denken dat het helemaal niets met voetballen te maken had.... Tja, ADO moet maar weer eens gaan presteren en de problemen met Wang zijn toch inmiddels opgelost?
Ik had natuurlijk expres niet 3 hoofdletters gebruikt, maar slechts 1....

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2017 om 20:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het overigens wel een topprestatie om een probleem te maken van een niet bestaand probleem! Blijkbaar heeft u geen werkelijke problemen aan het hoofd, dan maar op zoek naar de bekende spijkers......

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 21:04
5 Antwoorden / 2 Vragen

Zoveel fietsenmakers zitten er niet in de buurt, dus de volgende keer ga ik toch weer naar hem toe. Dit omdat ik dankzij jullie reacties heb kunnen vaststellen dat de fietsenmaker in principe toch nog betrouwbaar kan zijn, ondanks dat hij in een specifieke situatie zijn verantwoordelijkheid niet erkende.

tijger1
door tijger1 Feb 19, 2017 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@brac37. U bent echt hardleers. Er is helemaal niets mis met die fietsenmaker. Er is alleen iets mis met u.

br
door brac37 Feb 19, 2017 om 23:11
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie het. Mijn vermogen tot logisch redeneren is te sterk ontwikkeld voor deze wereld.

Cookies
door Cookies Feb 19, 2017 om 23:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@brac37: om onszelf een plezier te doen: laten we het daar vooral op houden. Kunnen we dit non-topic hopelijk snel in de vergetelheid laten raken.

fr
door frans56 - Feb 20, 2017 om 10:54
230 Antwoorden / 9 Vragen

Ik peroonlijk zou hardstikkke blij zijn met deze actie van die fietsenmaker. Immers een alkaline batterij is vele vele malen beter als dat oplaad spul.
Ik heb ook eens een poging gedaan om oplaadbare batterijen te gebruiken in fietsverlichting.  Iedere dag weer een paar uur opladen voor een kwartiertje licht.  Terwijl een alkaline een paar maanden meegaat. Tja, op de batterij staat dan wel leuk 500 maal oplaadbaar, maar als je al 50 maal moet opgeladen en weer leeg maken tegen de tijd dat 1 setje alkaline leeg is.  Wat zegt U zijn ze defect???  Nee dus.  Een ander achterlicht, een andere oplader en andere batterijen gaf geen verschil.   Hulde aan die fietsenmaker die die oplaadbare troep heeft vervangen voor iets goeds.